וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסוס מחרימים את ישראל? "החבילה שלך תגיע רק אחרי שתפסיקו להפציץ את הפלסטינים"

עודכן לאחרונה: 14.5.2021 / 8:23

ברשתות החברתיות מופצת תמונה המתעדת שיחה עם שירות הלקוחות של ענקית האונליין הבריטית אסוס, לפיה הם לא ישלחו חבילות לישראל כל עוד המדינה תמשיך לתקוף את הפלסטינים. אם כבר נלחצתן מחרם - אפשר להירגע. מדובר בשקר מוחלט - והנה האמת

אסוס. ShutterStock
אפשר להזמין חבילות בכיף/ShutterStock

אחת התופעות הנפוצות בעתות משבר ומלחמה זו הפצת "פייק ניוז" ברשתות החברתיות. היד קלה על המקלדת ונתונים חסרי בסיס, סיפורים ממוצאים או חצאי אמיתות הופכים ויראליים במהירות. ברגע שמופצת שמועה שקרית, קשה לעצור אותה - וככל שהתפוצה רחבה יותר, כך כבר בלתי אפשרי להילחם בה ולדייק את האמת. רגע לפני שפייק ניוז חדש עושה גלים ומתפוצץ בענק ברשתות החברתיות, הנה מה שבאמת קורה בענקית האונליין הבריטית אסוס.

בימים אלו, בעיצומה של מערכה ביטחונית לא פשוטה, מופצת ברשתות החברתיות תמונה לפיה לקוחה מבקשת לברר מול העמוד של אסוס, שאהוב על הקהל הישראלי, מה עם החבילה שלה. "החבילה שלך תגיע רק אחרי שתפסיקו להפציץ את הפלסטינים", נמסר לה מהעמוד, לכאורה, של אסוס. התמונה הזו מופצת ברגעים אלו בתפוצה רחבה. היא עוברת בין קבוצות וואטסאפ וקבוצות פייסבוק תחת קריאות להחרים את אסוס, על שנוקטים עמדה אנטי-ישראלית. ובכן, אנחנו כאן להרגיע - אפשר להפסיק עם קריאות החרם ולחזור לגלול באפליקציה - מדובר בפייק ניוז.

אסוס פייק ניוז. צילום מסך, צילום מסך
הפייק ניוז שמופץ ברשתות - "החבילה שלך תגיע רק אחרי שתפסיקו להפציץ את הפלסטינים"/צילום מסך, צילום מסך

אחרי שגם אנחנו קיבלנו את התמונה, שכאמור מופצת להמונים ברגעים אלו ממש, יצאנו לתחקיר קטן בניסיון להבין אם אסוס באמת לא מוכנים לספק לנו חבילות כל עוד יש הסלמה ביטחונית. אז מתברר שמי שאחראי על ההודעה המתסיסה זהו עמוד פיקטיבי שניכס לעצמו את השם של ענקית האונליין, והוא ממש אבל ממש לא קשור לאסוס הרשמית. מי שכתב את ההודעות הללו הם האנשים שעומדים מאחורי עמוד אינסטגרם ועמוד פייסבוק שנקרא "אסוס מלדיביים", והוא כאמור לא קשור לחברה האהובה על הלקוחות הישראליות.

עמוד האינסטגרם של אסוס מלדיביים נפתח רק לפני חודשיים, באמצע מרץ, והוא מונה היום 913 עוקבים ולא מסומן בווי הכחול, שמאשר שמדובר בעמוד רשמי של חברה מוכרת - אחרי שזו סיפקה מסמכים שמוכיחים זאת לאינסטגרם ופייסבוק. זאת, בניגוד כמובן לעמוד האינסטגרם של אסוס שמסומן בווי כחול ומחזיק ב-11.5 מיליון עוקבים. עמוד הפייסבוק של אסוס מלדיביים הוא אפילו פופולרי פחות. הוא אמנם נפתח קצת לפני עמוד האינסטגרם, אבל עד כה צבר רק 97 לייקים. זאת, בניגוד לעמוד הפייסבוק הרשמי של אסוס, שגם הוא מסומן בווי כחול, ולו יש יותר משבעה מיליון לייקים.

אם זה לא מספיק כדי להבין שמדובר בעמוד פיקטיבי, הנה עוד ראייה - המותג אסוס אינו מחולק למדינות. שירות הלקוחות שלו אחיד. אין דבר כזה אסוס בריטניה, אסוס צרפת, אסוס ישראל - אלא אסוס אחד ויחיד.

עוד בוואלה! אופנה

יוצאות לפיקניק: כולן לובשות לאחרונה את השמלה הזו של אסוס

לכתבה המלאה
אסוס פייק ניוז. צילום מסך, צילום מסך
התגובה שאנחנו קיבלנו מהעמוד המזוייף/צילום מסך, צילום מסך

ניסינו גם אנחנו להשתעשע עם העמוד הפיקטיבי שקורא לעצמו "אסוס מלדיביים", ושלחנו לו הודעה שבה ציינו שאנחנו מישראל. התגובה הגיעה תוך שניות אחדות. "שלום וברוכים הבאים לאסוס מלדיביים", נכתב לנו במענה מהיר. "קודם כל, אנחנו יכולים להבטיח לכם שחשבון מזויף שנוצר משתמש בשם שלנו. שנית, אתם יכולים לפנות לשירות הלקוחות הרשמי של אסוס מכיוון שאנחנו, המלדיביים, לא נעזור לאף אחד מישראל עד שהאלימות נגד הפלסטיניים לא תיפסק. שיהיה לכם יום טוב". הנוסח הזה, שמתחיל מבלבל, הוא זה שנשלח לכל אדם שפונה לעמוד. נסו ותראו.

אחרי שקיבלנו את התשובה הזו, החלטנו לפנות לאסוס האמיתי. שיתפנו את שירות הלקוחות בעצם קיומו של העמוד "אסוס מלדיביים" ובתגובות שהוא מגיב לכל מי שפונה אליו ומזדהה כאזרח ישראל. "תודה ששיתפתם אותנו. זה מדאיג מאוד", נאמר לנו. "אבל יש לנו חדשות טובות - לאחר בדיקת הנושא, נבקש מכם להתעלם מהעמוד הזה, כיוון שהוא לא אמיתי. למעשה, אין לנו בכלל סניף או מחסנים במלדיביים. יש לנו רק שני מחסנים - אחד באירופה והשני בצפון אמריקה". אסוס סיימו את השיחה איתנו באיחול לימים שקטים יותר. אם כך, אפשר להיות רגועים - מדובר בחדשות שקריות לחלוטין, ולכן קריאות החרם היו מוקדמות. רכישה נעימה.

  • עוד באותו נושא:
  • אסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully