וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממגנטת: אל תפספסו את הכוכבת החדשה של "הלסטון"

20.5.2021 / 7:45

הסדרה החדשה של נטפליקס שמגוללת את סיפור חייו של מעצב האופנה רוי הלסטון חשפה בפנינו את רבקה דיין שמתגלה כאושיית סטייל מסקרנת. הבחירה בה מדויקת וגלילה בפיד מוכיחה עד כמה היא ניחנה בשיק בלתי מתאמץ ונוכחות של 'איט גירל' אמיתית

מי מאיתנו שחיפשה השבוע קצת שקט מהתוכן החדשותי שהשתלט על כל חלקה טובה במדיה ובחרה לצלול ללהיט התורן של נטפליקס "הלסטון", לבטח לא הצליחה להסיר את עיניה מאלזה פרטי - המוזה, מעצבת האביזרים והבסטי של מעצב האופנה האמריקני עליו מבוססת המיני-סידרה מבית ריאן מרפי.

פרטי היתה אחת מהאיט-גירלז של מנהטן בשנות השישים והשבעים עוד לפני שהמונח נטבע בכלל. ומי שמגלמת אותה בסדרה היא השחקנית הצרפתייה רבקה דיין, 37, שנכנסה לתפקיד באופן כה משכנע, כזה שמצליח להעביר את האייקוניות והאניגמטיות בדמותה החד-פעמית של פרטי.

לשאלה מה הופך אישה או בחורה ל'איט-גירל' ולמוזה, מהסוג שמעורר השראה עבור אנשי רוח כמו גם הערצה וקנאה מנשים אחרות, אין ממש תשובה פרקטית. "זה לא רק יופי, ולא בהכרח יכולת שיחה, זה פשוט זה", ניסה להגדיר הסופר הבריטי רודיארד קיפלינג בסיפור על אישה מושכת שיצא ב-1904. ה"זה" הזה שהוא דיבר עליו כולל גם את אותו שיק חמקמק שקשה ליישם אבל קל לזהות כשהוא נוכח. ומכאן שמדובר בתפקיד שלא משנה כמה השחקנית שנכנסת לנעליו מוכשרת ויפהפייה, היא צריכה להיות מישהי שיכולה להעביר את מכלול הערכים הנחשקים והקשים להשגה שאופפים 'איט-גירל' אמיתית.

רבקה מגלמת את אלזה פרטי

אמנם לא מצאנו קשר ברור לשושלת דיין הישראלית, אבל על פי ויקיפדיה אביה של השחקנית הממגנטת יהודי. מצד שני, קורות חייה של רבקה דיין מציגים מישהי שיכולה להשתלב בקלות במשפחה. היא נולדה בריביירה הצרפתית וגדלה במלון שבבעלות הוריה. בילדותה הספיקה ללמוד אמנות ותיאטרון עד שבגיל 17 עברה לפריז, שם עסקה בדוגמנות לצד עבודה כאסיסטנטית אצל המעצבת האגדית סוניה ריקל.

בגיל 25 היא עברה לניו-יורק והחלה לפתח קריירת משחק ובמקביל התפרסמה גם כאמנית כשהציגה תערוכת ציורים בצבעי מים מהפנטים בגלרייה קת'רין אנל במנהטן. כל אלו הביאו אותה להיות הליהוק המושלם שימלא את נעליה הייחודיות של אלזה פרטי, הדוגמנית האיטלקייה שהפכה לאחת ממעצבות התכשיטים המשפיעות ביותר במאה ה-20 בתור המעצבת הראשית ב'טיפני'ס'.

אלזה פרטי

בחיים האמיתיים, כלומר אלו המתועדים בחשבון האינסטגרם שלה, דיין משכנעת ביותר בתור הדבר האמיתי. עם 24.2 אלף עוקבים, שרובם כנראה הצטרפו בשבוע האחרון עם עליית הסדרה, אפשר להבין שאין לה שום עניין במשחק שבו שולטות הקרדשיאניות והחדידיות.

התמונות שהיא העלתה עד לרגע ש"הלסטון" נכנסה לתמונה היו בתדירות משתנה, כמו של מישהי שחיה את החיים מבלי לחשוף אותם, בטח לא על פלטפורמת הרשת החברתית. ניכרת היעדרות צילומים נוטפי בימוי מאולץ, שיתופי פעולה בתור "משפיענית" או פוסטים ממומנים, אבל עם טונות של תמונות ילדות ופשטות אגבית. והשיק? הוא פשוט שם, חלק אינטגרלי ממי שהיא.

עוד בוואלה!

בגט, קרואסון ופסטה בולונז: זאת הפאשניסטה הכי מעניינת באינסטגרם כרגע

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully