וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאיימים על חיי ועל חיי ילדיי": המעצבת של זארה תחת מתקפה

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 15:54

הדוגמן הפלסטיני קאהר חרחש פרסם הודעה שנשלחה אליו על ידי המעצבת הראשית של הרשת הפופולרית: "הכול שקרים, בא לי להקיא. במדינה מוסלמית היו סוקלים אותך כי יצאת מהארון". ברשת החלה מחאה שקוראת לזארה לפטר את המעצבת ונסה פרלימן, ומנגד בישראל - קוראים להגן עליה

הסוד הגדול של זארה נחשף - מה פשר הסימנים על התגיות?/brooke__paige210

מבצע "שומר החומות" אולי הסתיים, אבל המאבק על ההסברה הישראלית ברשת ממשיך. אחרי הסטורי של בלה חדיד נגד ראש הממשלה החדש נפתלי בנט שהסעיר את הרשת, עכשיו מתברר כי במקביל נפתחה זווית לחימה מקוונת נוספת - והיא בכיכובה של הרשת הספרדית זארה. בהיסטוריה של הרשת כבר נרשמו כמה תקריות אנטישמיות שתמיד הסתיימו בסליחה מטעם החברה, אבל הפעם הצדדים הנוגעים בדבר דווקא אינם החברה עצמה, כך שלא בטוח שהסיפור הולך להסתיים אותו הדבר.

פתיחת חנויות בקניון איילון לאחר הסגר השלישי, 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
הרשת האהובה שוב במרכזה של סערה. סניף זארה בקניון איילון/ראובן קסטרו

אז מה הסיפור הנוכחי? המעצבת הראשית של הרשת הפופולרית, ונסה פרלימן, מותקפת ברשת לאחר ששלחה הודעות פרטיות ופרו-ישראליות לדוגמן פלסטיני שהתבטא נגד ישראל. בישראל טוענים שהיא אף נחסמה מאינסטגרם, על אף שבדיקה שלנו העלתה כי החשבון שלה עדיין פעיל, והוא פרטי ומונה קצת יותר מאלף עוקבים. כך או כך, לא החסימה היא העניין, אלא גם העובדה המפחידה שהיא לטענתה מקבלת איומים על חייה ועל חיי ילדיה מאז שלחה את אותן הודעות פרטיות לדוגמן, קאהר חרחש, ובהן הגנה על ישראל. ברשת החלה מחאה רחבת היקף שקוראת להחרים את זארה בשל ההתבטאות של פרלימן עם ההאשטאג #BoycottZara, ומהצד השני, בישראל, החלה מחאה נגדית שקוראת להגן עליה. ההאשטאג שמלווה את המחאה הישראלית ברשת - #SupportVanessa לצד תיוגים של זארה, כמובן.

עוד בוואלה! אופנה

אסוס מחרימים את ישראל? "החבילה שלך תגיע רק אחרי שתפסיקו להפציץ את הפלסטינים"

לכתבה המלאה

הפרשה המסורבלת מלאת הגרסאות הסותרות החלה בפוסטים שהעלה הדוגמן הפלסטיני קאהר חרחש לאינסטגרם. חרחש הוא דוגמן מוסלמי בן 23, שאף הוחתם בעברו בסוכנות רוברטו הישראלית. הוא הצטלם להפקות ישראליות והתראיין לכלי תקשורת ישראלים וכן עבד לצד אנשי מקצוע ישראלים יהודים - אבל לאורך השנים הקפיד להתבטא על תחושת האפליה שהוא חש בשל מוצאו הפלסטיני. בהמשך אף עבר להתגורר בברלין, שם טען כי הוא מרגיש "רגיל". למרות המעבר לברלין, הוא המשיך להציג את עצמו כדוגמן פלסטיני וביקש להיות מזוהה עם המוצא שלו, אולי כדרך לשדר ייחודיות בתעשייה שבה קשה מאוד להתבלט.

חרחש מאז ומתמיד התבטא נגד ישראל ובעד הפלסטינים, אבל לאחרונה, עם המתיחות הגואה, הוא העלה הילוך בשיתוף פוסטים וסטוריז פרו-פלסטינים, כפי שעשו רבים כמוהו ברשתות החברתיות במהלך המבצע. מי שהחליטה להגיב לו בנושא היא המעצבת הראשית של זארה, ונסה פרלימן, שהיא ממוצא יהודי. חרחש פרסם את ההודעות הפרטיות ששלחה לו, שבהן נכתב: "הנקודה שאתה מנסה להראות זה שישראל היא מדינה איומה שעושה דברים נוראיים לפלסטינים? בא לי להקיא. זה ממש לא הוגן וזה שקרי. אבל בסדר, האנשים בתעשייה שלי יודעים את האמת על ישראל והפלסטינים ואני לעולם לא אפסיק להגן על ישראל. אנשים כמוך באים והולכים אבל בסופו של דבר, כמו שיהודים שרדו את השואה כך הם ישרדו את הבולשיט שקורה ברשתות החברתיות ושאתה משתף אצלך. אולי אם האנשים שלך היו קצת יותר משכילים הם לא היו מפוצצים את בתי החולים ובתי הספר שישראל עזרה לממן כדי לבנות בעזה. ישראל לא מלמדת ילדים לשנוא או לזרוק אבנים על חיילים כמו העם שלך. בנוסף לזה, אני חושבת שמצחיק שאתה דוגמן כי במציאות זה מנוגד לאמונות של המוסלמים. אם היית יוצא מהארון במדינה מוסלמית היו סוקלים אותך באבנים למוות".

זארה התכתבות קאהר חרחש. אינסטגרם, צילום מסך
ההתכתבויות באינסטגרם/צילום מסך, אינסטגרם

הסערת ברשת - גרסת הטיקטוק

@walla.official

המעצבת הראשית של זארה הגנה על ישראל והסתבכה ##זארה ##וואלהאופנה

♬ צליל מקורי - וואלה!

חרחש פרסם את ההודעה הספציפית הזו שכתבה לו פרלימן, ואחר כך שיתף הודעות נוספות שבהן היא כתבה לו שמאיימים עליה ועל חיי ילדיה משתמשים שכותבים לה בשפה הערבית, וכן הודעה שבה היא התנצלה ואמרה שהדברים יצאו משליטה. חרחש מצדו לא הסתפק בזה, ודרש מזארה לפטר את פרלימן, דבר שלא קרה. ברשתות החברתיות החלה מחאת ענק נגד זארה, בטענה היא שמעסיקה עובדים אסלאמפובים. בישראל כאמור לא שתקו למחאת הענק שמתפתחת נגד זארה ונגד המעצבת, וביקשו לפתוח במחאה משלהם. כרגע ישנה מחאה הדדית בין הצדדים, ומצד זארה לא התקלה שום תגובה רשמית. אולי זו הדרך שלהם להנמיך את הלהבות, ולא לנקוט אף עמדה פוליטית לכאן או לכאן.

זארה ישראל בחרה שלא להגיב לדברים.

  • עוד באותו נושא:
  • זארה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully