וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינדרלה הגיעה לנשף: בילוי קוטור שאסור לכם להחמיץ

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 19:07

תערוכת האופנה הגדולה ביותר שנראתה בישראל נפתחה במוזיאון העיצוב בחולון וגם למי שלא חובב קוטור צפויה חוויה מעצימה במיוחד. שמלות גרנדיוזיות, שחזור פריטים מהפנטים מהעבר ומסע בעקבות נעלי סינדרלה

תערוכת "הנשף", מוזיאון העיצוב בחולון. אלעד שריג,
"הנשף" - תערוכת האופנה הגדולה ביותר שנראתה בישראל/אלעד שריג

במקביל לתצוגות ההוט קוטור בפריז, בין הגזמה כזו לאחרת על המסלול של פייר מוס או בריגוש החדש מבית בלנסיאגה, גם בארצנו הקטנטונת יש מחווה ללוקים גרנדיוזים. תערוכת "הנשף - אסקפיזם בתפירה כללית" נותנת הצצה (מפנקת) לאופנה עילית מאז ועד היום ומוצגת בימים אלו במוזיאון העיצוב בחולון. לא בכדי הצמידו לה את הטייטל - תערוכת האופנה הגדולה ביותר שנראתה בארץ, וצפויה לכם חוויה מעצימה במיוחד מהרגע בו תרדו במדרגות ותחשפו לחלל הראשון.

תערוכת "הנשף", מוזיאון העיצוב בחולון. אלעד שריג,
המיצג המרשים של עידית ברק - שמלת סיבים אופטיים/אלעד שריג

הגלריה התחתונה היא מעין ציר זמן היסטורי שמציג שחזור מפואר של שמלות וגזרות פופולריות מהמאה ה-18 ועד לשנות ה-80 של המאה העשרים. כל הדגמים נוצרו מבד כותנה גולמי עבור התערוכה על ידי מוני מדניק, מעצב ומרצה בכיר בשנקר, עם הד פסים מרשימים שמעצימים כל לוק ופסקול מלטף שיצליח לקחת אתכם אחורה בזמן.

את התערוכה המשובחת, 120 שמלות סך הכול, אצרה יערה קידר, האישה מאחורי תערוכת ז'ה טם רונית אלקבץ במוזיאון העיצוב חולון בשנת 2018. על עיצוב חללי התערוכה אמון שמואל בן שלום, וויקטור ויוי בלאיש, שמציג גם לא מעט מעיצוביו, אחראי על ההצבה האמנותית ופיסול הבובות.

תערוכת "הנשף", מוזיאון העיצוב בחולון. אלעד שריג,
שמלות הטול של שחר אבנט קיבלו מקום של כבוד/אלעד שריג

רגע לפני הגלריה העליונה, מגיעה רמיזה על צבעוניות מתגברת תודות לשחר אבנט ושמלות הטול העמוסות שקיבלו מקום של כבוד. השיא של התערוכה מגיע בגלריית "הנשף המודרני - קוטור ישראלי" שמעניק הצצה לתעשיית אופנת הערב בישראל. מעצבים ישראלים מתחילים כמו טל מדינה, רותם שאול ועוד לצד הוותיקים שבתחום משי שלום, ליאורה טרגן, ויוי בלאיש, ברטה, לי גרבנאו, אלון ליבנה ועוד רבים וטובים.

תערוכת "הנשף", מוזיאון העיצוב בחולון. אלעד שריג,
השמלה הפרחונית שלבשה קייטי פרי בעיצובו של אלון ליבנה/אלעד שריג

גם מי שלא חובב אופנה מושבע יוכל להבחין בכמה לוקים זכורים שנראו על כוכבות ישראליות ובינלאומיות לאורך השנים - שמלת 'קייטי' הפרחונית של אלון ליבנה בעלת שרוולים תפוחים אותה לבשה הזמרת קייטי פרי, ועוד שמלה שחורה בעלת מותניים מרשימות שהוצגה על המסלול בשבוע האופנה ונלבשה על ידי ליידי גאגא.

תערוכת "הנשף", מוזיאון העיצוב בחולון. אלעד שריג,
מימין - שמלת המטבעות שלבשה בר רפאלי לשבוע האופנה בעיצובו של שי שלום/אלעד שריג

גם שמלת המטבעות של שי שלום שנתפרה מ-15 אלף מטבעות רקומים בעבודת יד שלבשה בעבר בר רפאלי מוצגת במלוא הדרה, ואיך אפשר בלי שמלת הכלה האייקונית והחסודה של נינט טייב בעיצובו של ויוי בלאיש.

תערוכת "הנשף", מוזיאון העיצוב בחולון. אלעד שריג,
לקינוח - שמלת הכלה של נינט בעיצובו של ויוי בלאיש/אלעד שריג

במסדרון ההיקפי מוצג "לב של זכוכית: מסע בעקבות נעלי סינדרלה" - גלגוליה התרבותיים של נעל סינדרלה. מודלים שונים שהודפסו בתלת מימד, מנעלי סטילטו מאמצע המאה ה-20 באיטליה, ועד סינדרלה מודרנית סטייל קארי בראדשו ונעלי המנולו בלאניק שהפכו לשם דבר. הפנטזיה בשלמותה עוברת תודות לסאונד והתאורה שמצליחים להדהד את הריגוש בשמלות ערב גדולות מהחיים.

התערוכה תיפתח לקהל הרחב ב-13 ביולי 2021 ותוצג עד ל-11 בדצמבר 2021.

תערוכת "הנשף", מוזיאון העיצוב בחולון. יח"צ,
כובעי האדמו"רים. החתונה היהודית שלי - עיצוביה של טל מדינה/יח"צ
תערוכת "הנשף", מוזיאון העיצוב בחולון. יח"צ,
שמלת הפסים המסקרנת בשחור-צהוב - נטף הירשברג וינקי גוליאן/יח"צ

עוד בוואלה!

מוכנים ללבישה: עיצובים שצדו את עינינו בתצוגת הגמר של שנקר

לכתבה המלאה
תערוכת "הנשף", מוזיאון העיצוב בחולון. אלעד שריג,
הפסקול של סינדרלה ברקע תורם רבות לפנטזיה. תערוכת "הנשף" בחולון/אלעד שריג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully