וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלבישה כלה בשמלה שלי ומתפארת בעיצוב המהולל שלה": אלון ליבנה שוב מאשים מעצבת בהעתקה

מוריאל מקסימוב

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 15:23

תכנית הריאליטי שמשדכת זוגות מצליחה לעורר מחלוקות והדים לא רק ברמה החברתית. הפעם, יש פרשנות אופנתית לעניין - המעצב המוביל אלון ליבנה מאשים את חביבת הכלות דנה הראל בהעתקה בוטה ויש לנו מה להגיד בנושא

אלון ליבנה - שבוע האופנה קורנית תל אביב 2021/צילום והפקה - רייפ אינטרטיימנט וערוץ האופנה הישראלי - משודר ברשת 13

עונת החתונות שבה אל חיינו לפני כחודשיים בקאמבק שרבות ורבים חיכו לו, ולגל הנוכחי הצטרפתי גם אני, כלת קורונה ממוצעת, שמכלה את רוב זמנה בתפילה, תחינה והקרבת קורבן לאלוהי הקוביד שיתיר לי ולבן זוגי לקיים את האירוע בעיתו ובמועדו. בהסחת דעת כמעט מושלמת, עורר אמש (ראשון) מעצב האופנה אלון ליבנה סערה, שגרמה לי להניח לרגע בצד את טבלאות האקסל ולו"ז הפגישות עם הספקים.

בסטורי בעמוד האינסטגרם הפרטי שלו, האשים ליבנה את מעצבת שמלות הכלה דנה הראל בהעתקה של אחד הדגמים שלו, לאחר ששמלה שלה הופיעה על הכלה מנור בתוכנית "חתונה ממבט ראשון", ששודרה אמש בקשת 12. לטענת המעצב, הראל לקחה על עצמה "השראת יתר" והשמלה היא "אחד לאחד" כמו שמלה אחרת שלו, מדגם שנקרא "קאסי".

חתונה ממבט ראשון, מנור ובן. קשת 12, צילום מסך
שמלת המריבה. דנה הראל עיצבה, אלון ליבנה זועם/צילום מסך, קשת 12

השמלה המדוברת של הראל, מדגם "דריה", עשויה סאטן עם כיווצים צידיים ושסע מעטפת. על פי תמונות מעמוד האינסטגרם של המעצבת, ניתן לראות שהכתפיות עברו התאמה מיוחדת למנור בת ה-33, ובדגם המקורי מהקולקציה הן יושבות על הכתפיים בצורה אלכסונית.

"זו לא פעם ראשונה שזה קורה פה בביצתנו הקטנה, אבל ככה בפריים טיים? אחד לאחד?", כתב ליבנה בסטורי הזועם. "בכל אופן, השמלה המקורית כמובן זמינה בסטודיו שלי למי שלא מסתפקת בפחות ממושלם. ודבר אחרון, לכל אלו שכותבים לי, עזוב, זה לא לרמה שלך, תתעלם, אתה מעצב על והיא בכלל לא מוכרת, אל תיתן לה במה וכו'…כמות הפעמים שלקחו השראת יתר (מנסה להיות עדין) משמלות שלי היא באמת אינסופית. אבל לפעמים זה צעד אחד יותר מדי. לפעמים זה פשוט אותו דבר. זה נקרא גניבה בעברית פשוטה. תהליך היצירה שלי כל כך ארוך ומרגש ומניב תוצאות ואת המקום שהגעתי אליו עד היום. אבל לראות ככה בפריים טיים מעצבת מלבישה כלה בשמלה שלי ומתפארת בעיצוב המהולל שלה זה פשוט לא לעניין. פוגע בפרנסה, במהות המקצוע של מעצב ובעיקר מביך בשבילה. מקווה שזה יעשה קצת שינוי. ומי שאין לו רעיונות משל עצמו שיחשוב על מקצוע אחר".

אלון ליבנה. אינסטגרם רשמי, צילום מסך
מימין - מנור בדנה הראל, משמאל - עיצוב של אלון ליבנה/צילום מסך, אינסטגרם רשמי

המעצבת דנה הראל הגיבה לסערה ואמרה כי "אלון ליבנה הוא מעצב ותיק ומוכשר, אני מעריכה אותו מקצועית ומאחלת לו רק טוב, במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה כשכל העסקים בתחום שלנו מנסים לבנות את עצמם מחדש".

הראל הכחישה טענות להעתקה ואמרה כי השמלה מדגם "דריה" קיימת אצלה בסטודיו כבר שנתיים וכלות רבות כבר לבשו אותה באירוע שלהן. "אני מאד בטוחה בעצמי אבל ליבי על מעצבות שעברו את הסיטואציה הזו והביטחון שלהן נפגע", הוסיפה הראל. "אני מציעה שכל אחד יתעסק ביצירה שלו, גם ככה לא פשוט לנהל בישראל עסק שנשען כולו על ייצור כחול לבן".

שמלת הכלה של דנה הראל

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שהמעצב התל אביבי מאשים בתי אופנה אחרים בהעתקה של יצירות שלו. ב-2015 טען ליבנה כי בית האופנה האיטלקי ורסצ'ה עיצבו דגם "המזכיר באופן מחשיד" את אחד הדגמים שעיצב לקולקציית קפסולה שיצר עבור רשת קסטרו, וב-2018 רמז כי שמלת הכלה של עדן בן זקן, שעיצבה עבורה המעצבת ברטה, מזכירה מאוד את אחת משמלות הכלה שעיצב באותה השנה.

יש דמיון - אלון ליבנה מול כריסטיאן סריאנו

אנקדוטה נוספת אירעה בצל אירועי שבוע האופנה בניו יורק בשנה שעברה, אז הציג מעצב האופנה העולה כריסטיאן סיריאנו שמלת ערב שחורה, לה דמיון רב לשמלת כלה שעיצב ליבנה עבור אגם רודברג בקיץ 2019. באופן מפתיע, בחר המעצב הישראלי שלא לצאת באמירות פומביות נגד סיריאנו.

אך אם נתמקד לרגע בשמלת המריבה ובאלמנטים הבולטים שלה, הכוללים מחשוף סטרפלס, כיווצי צד מחמיאים, שסע מעטפת וכתפיות נופלות, נראה כי היא מזכירה לנו מאוד שמלה אחרת של מעצבת ידועה אף יותר - הלוא היא ויויאן ווסטווד - שעושה שימוש במוטיבים מסוג זה בשמלותיה מזה עשרות שנים.

קולקציית הכלות של ויויאן ווסטווד לשנת 2021

עוד בוואלה!

הבי מטאל: אלון ליבנה סיפק את הפנטזיה המושלמת

לכתבה המלאה
house of cb. אתר רשמי, אתר רשמי
שיח נפיץ בתעשייה. דגם דומה במיוחד של המותג הלונדוני house of cb/אתר רשמי, אתר רשמי

במקביל, חיפוש מהיר בפינטרסט מעלה עשרות שמלות אחרות של מעצבים מכל העולם, בעלות מאפיינים כמעט זהים לדגמים של ליבנה והראל - מה שאולי מדגיש יותר מכל כמה השראה, העתקה, מקור וחיקוי הם מושגים מטושטשים ובעלי קווי דמיון מתעתעים, שלעד ישמשו כר פורה לשיח נפיץ במיוחד בתעשיית האופנה המקומית והעולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully