וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הרגע היפה הזה לא זכינו לראות באולימפיאדה

לרגל אולימפיאדת טוקיו הכינו אמנים יפנים 207 קימונואים, שלבסוף לא חולקו למשלחות בשל מגבלות הקורונה. הצצה מיוחדת לקימונו הישראלי המרהיב והסכום המטורף שעלה לייצר אותו

משלחת ישראל מגיעה לטקס הפתיחה של אולימפיאדת 2020/באדיבות הוועד האולימפי בישראל
יעקב טומרקין, חנה קנייזבה מיננקו, נושאים את דגל ישראל, טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו 2020. Natacha Pisarenko, AP
המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה באולימפיאדת טוקיו/AP, Natacha Pisarenko

אולימפיאדת טוקיו 2020 אמנם מאחורינו, אך בשבועות האחרונים צצה לה זווית אופנתית מרתקת למדי, שלא רק שחיממה את הלב, אלא גרמה לנו להיזכר עד כמה אופנה היא כלי חשוב שבכוחו לאחד ולקרב, בעיקר בעידן הקורונה המרחיק והמפלג.

כאמור, הטורניר הספורטיבי נערך השנה ביפן, שנערכה לקראתו במשך ארבע שנים, עת הכריזו עליה כמדינה המארחת. אחד הפרויקטים המרגשים שהשיקה לקראת האולימפיאדה הוא הכנה ויצירה מאפס של 207 קימונואים - הלבוש המסורתי היפני - עבור כל אחד מראשי משלחות הספורט של המדינות. אחד מהם, הוקדש כמובן גם למשלחת הישראלית.

קימונו ישראל אולימפיאדה. אתר רשמי, אתר רשמי
הקימונו המרהיב שעוצב למשלחת הישראלית - דוכיפת ו"שלום"/אתר רשמי, אתר רשמי

אך לפני הכול, מהו הקימונו? מדובר בחלוק מהודר וטקסי בתרבות היפנית, המשמש בעיקרו את המין הנשי, אך לעיתים נראה גם על ידי גברים וילדים. בעברו היה ידוע כלבוש יומיומי של קיסרים, סמוראים, נשים עשירות וגיישות, וכיום הוא נלבש בעיקר באירועים וטקסים חגיגיים וכן במסיבות משפחתיות. הקימונו המסורתי מורכב משכבות של גלילי משי או סאטן בצבעים ובדקורציות שונות, אך בעת החדשה, כשתעשיית הטקסטיל התפתחה, נוצרו קימונואים מכותנה, פוליאסטר ומאריגים סינתטיים אחרים, מה שהפך אותם לנגישים וזולים יותר.

מלאכת הכנת הקימונואים לקראת האולימפיאדה הופקדה בידי אמנים יפנים וארכה כארבע שנים (!), ואם זה לא נתון מטורף מספיק, אז עלות יצירת כל קימונו הייתה 20 אלף דולר. אותם אמנים הגו דפוס ייחודי לכל קימונו, כשהם לוקחים בחשבון את הסמלים, הערכים, הייצוג, האסתטיקה והאמונות של כל מדינה ומדינה.

עוד בוואלה!

הרשת יורדת על המדים של נבחרת ארה"ב באולימפיאדה

לכתבה המלאה
קימונו ישראל אולימפיאדה. אתר רשמי, אתר רשמי
20,000 דולר וארבע שנים לפיס המרהיב הזה/אתר רשמי, אתר רשמי

הקימונו הישראלי עוצב על ידי פרופ' אקיאמה אקירה מאוניברסיטת טוקיו, המתמחה באמנויות עתיקות. לשם כך, הוא נפגש עם רותי כהנוב, שגרירת יפן בישראל, ובשל בהיותה חובבת ציפורים נלהבת, ייעצה לו לבחור בציפור הלאומית של מדינת ישראל, הדוכיפת, ולשלב על הבד את המילה "שלום", מסר לכך שציפורים הן חסרות גבולות, וגם פוליטיקות.

הקימונו - שבדומה לזה של שאר המדינות, צולם כשהוא פרוש על גבי מתלה יפני שחור עם עיטורי זהב - עשוי משי כחול, ועליו מודפסים ציפורי דוכיפת במעופן, כמו גם ענפי עלי זית, רקפות, נרקיסים ופרח אמנון ותמר - גם הם נציגים מובהקים של הטבע הישראלי.

קימונו ישראל אולימפיאדה. אתר רשמי, אתר רשמי
הקימונו הישראלי עוצב על ידי פרופ' אקיאמה אקירה מאוניברסיטת טוקיו/אתר רשמי, אתר רשמי

פרופ' יוסי לשם, איש החברה להגנת הטבע, שיזם יחד עם דן אלון, מנהל מרכז הצפרות הישראלי בחברה להגנת הטבע, את הפרויקט לבחירת הציפור הלאומית של ישראל בשנת 2008 - אז קיבלה הדוכיפת את הטייטל היוקרתי - בירך על הפרויקט היפני ואמר כי "הקימונו הישראלי מעביר מסר של אחווה ושלום, וריגש אותי מאוד שנחשפתי אליו". לצערנו, בשל מגבלות הקורונה, הקימונואים לא חולקו פיזית למשלחות, אך הוחלט להציגם לקהל הרחב בתערוכה מיוחדת שתיערך באוסקה בעוד ארבע שנים. פייר? היינו לובשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully