וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מכירת פריטים בלעדיים מארונה של רות דיין

טלי ארבל

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 10:44

למערכת וואלה! אופנה נודע כי בגדים ופריטים ייחודיים של רות דיין המנוחה, הגברת הראשונה של האופנה הישראלית ומייסדת "משכית", צפויים לעמוד בקרוב למכירה. מה יימכר, מתי ואיפה - כל הפרטים

רות דיין. ברוך אפיק,
כמעט מאה פריטים שהיו בבעלותה של רות דיין יוצעו למכירה/ברוך אפיק

לא בכל יום נוצרת ההזדמנות להיות בעלים של פריט אופנה אייקוני בעל ערך היסטורי מבית, וכשזה קורה כדאי להיות דרוכות ומוכנות. למערכת וואלה! אופנה נודע כי עשרות פריטים (כמעט מאה) שהיו בבעלותה של האגדה הישראלית רות דיין יהיו זמינים לרכישה בקרוב.

מקורות יודעי דבר מספרים כי יש לא מעט פריטים מאוספיה המוערכים של דיין, אשר נמכרים בכל מיני נקודות בארץ, חלקם מתמחים בקניית עזבונות ואוספים מיוחדים. בחנויות וינטג' שונות, ביניהן אניצ'ה - בוטיק וינטג' ויד שנייה בחיפה, עתידה להתקיים בקרוב מכירה של פריטים ובגדים מהאוסף הפרטי של דיין. בניסיון לברר באיזה פריטים מדובר - לא זכינו לשיתוף פעולה מצד המשפחה, אולם אין בכך להוריד במאומה מהפוטנציאל המרגש הגלום, כי מי מאיתנו לא רוצה פריט מיתולוגי של משכית אצלה בארון?!

רות דיין. יח"צ,
במכירה - בגדים של "משכית", גוטקס ושאר מותגי-על שדיין אהבה/יח"צ

המכירה הראשונה עתידה להתרחש בסוף השבוע הקרוב, שישי בין השעות 9.00-16.00 ושבת בין השעות 14.00-21.00, בבוטיק אניצ'ה בחיפה. בעמוד הפייסבוק של הבוטיק מספרת הבעלים על המעמד המרגש - "נסעתי דרך ארוכה בשביל לזכות לראות את הפריטים של האישה המיוחדת הזו, ובסופם לקחתי פיסים של מלכת האופנה הישראלית".

דיין, הגברת הראשונה של תעשיית האופנה הישראלית שהלכה לעולמה בגיל 103 הצליחה להפוך את "משכית" למותג העילית הראשון בישראל לאופנה וטקסטיל אשר מזוהה עד היום עם רב-תרבותיות, מקוריות ואיכות. במכירה באניצ'ה יוצגו ויוצעו לרכישה עשרות פריטים, החל מבגדים של בית האופנה משכית שייסדה, פריטים של גוטקס ושל מותגים ישראליים נוספים, בגדים של מותגי-על שדיין אהבה ואספה, כמו חולצת דיור הלבנה המפורסמת, חגורה שלה משנות ה-40 שעדיין נושאת את שם נעוריה, וכן פריטי טקסטיל, רקמות ועוד.

עוד בוואלה!

מלכת המדבר: תערוכת האופנה של משכית

לכתבה המלאה
רות דיין, שרון טל. תומר בן אבי,
שרון טל, המעצבת הנוכחית של "משכית" שלקחה את המותג לגבהים חדשים/תומר בן אבי
מכירה רות דיין. אמבר ניזרי,
הגלביות שיוצעו במכירה. סטיילינג: יפעת מנדבי, דוגמניות: רותי מרגלית ויפעת מנדבי/אמבר ניזרי

בשנת 2013 הושק המותג מחדש ביוזמת מעצבת האופנה שרון טל, אשר הצליחה לגייס את דיין לטובת המאמץ וכן משקיעים בהם נמנה סטף ורטהיימר. כיום משכית הוותיקה-חדשה היא מותג בינלאומי מצליח, המשלב בין העבר העשיר והיסטוריית המותג לבין אופנה עדכנית אותנטית המקפידה על איכות בלתי מתפשרת. אבל המרדף של נשות אופנה ויודעי דבר או שניים בסצנת הווינטג' המקומית להיות בעלים של אוצר מיתולוגי מבית משכית עודנו הדבר החם והנחשק.

כשהשם "משכית" נזרק לחלל האוויר אף אחת לא נשארת אדישה, גם מי שאופנה מקומית מקורית אינה בהכרח הפאשן המיידי שלה, שכן המדובר במותג עילית אייקוני היחיד מסוגו שהיה לנו כאן. בין העיצובים הבולטים של משכית היו מעיל "מדבר", שמלות גלביה רקומות באזור הדקולטה, מערכות לבוש ים וחוף בהשראה מזרחית, בגדים ואקססוריז שזורים במטבעות עתיקות, שמלת צדפים עם שיפון, ושמלת "עין גדי" עם הגדילים ששולבו בה פיסות אריג מהעת העתיקה.

רות דיין, 30 בנובמבר 2004. ראובן קסטרו
פריטים אייקונים של הגברת הראשונה של האופנה הישראלית/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully