וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל השיטות: כך תבטיחו שניחוח הבושם לא יפוג מכם למשך כל היום

16.1.2022 / 0:01

ניחוח הבושם לא נשמר לאורך זמן, בעיקר אם שמתם אותו בבוקר וקיוויתם שיחזיק לכם עד הערב. הטיפים הבאים יסייעו לכם לשמור על הניחוח הטוב לכל היום - למרות שחלקם די מגעילים

טיפ בעזרתו הבושם יחזיק מעמד יותר זמן/@maeganbaez

ריחותיהם הממגנטים של הבשמים שלנו, בעיקר אלו ללא החומרים המשמרים והמייצבים, פגים מספר שעות לאחר שהתבשמנו ולרוב אינם מחזיקים יותר מדי זמו על הגוף. אבל אל דאגה - משתמשת טיקטוק @maeganbaez טוענת שיש בידיה טריק פשוט שיסייע לבושם ששמתם הבוקר להמשיך להפיג ניחוחות נעימים גם בערב, מבלי צורך לפזר על עצמכם בושם נוסף - למרות שיש מי שהשיטה שלה די תגעיל אותו.

לדבריה, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להוסיף וזלין. זו הסבירה בסרטון: "שימו עליכם וזלין לפני שאתם יוצאים - ומיד לפני שאתם מתבשמים, כי זה יחזיק לזמן רב יותר".

הנה הטיפ שלה:

אם טריק הוזלין לא מספק אתכם, ב-mindbodygreen.com שיתפו טיפים נוספים שיסייעו לבושם שלכם לשרוד לאורך זמן. הנה כמה מהם:

1. התבשמו בנקודות הדופק שלכם -
מתברר שיש סיבה פונקציונלית לכך שאנו נוטים לרסס בושם על נקודות הדופק שלנו - כמו בחלק הפנימי של פרקי הידיים והמרפקים, מאחורי האוזניים, על הצוואר, החלק האחורי של הברכיים וכו'. "בנקודות אלו העור הוא דק במיוחד, מה שאומר שהוא קרוב יותר לדם ולחום הגוף שלכם", מסבירה אמנית האיפור של הסלבס, רוזי ג'ונסטון, מייסדת by/rosie jane, "כשהבושם מתחמם, מתחיל תהליך הפצת הארומה". קאט צ'ן, מייסדת מותג הבשמים Skylar, הוסיפה: "כל נקודות הדופק שלך הן כמו רדיאטורים קטנים. החום עוזר להפיץ את הניחוח".

2. אל תשפשפו את פרקי הידיים -
האינסטינקט לשפשף את פרקי הידיים או המרפקים יחד כדי לטשטש את הניחוח (בעיקר אם העור שלכם מרגיש לח) הוא הגיוני, אולם גם צ'ן וגם ג'ונסטון מייעצות לא לשפשף: "ההתחככות לא יעילה לכך. זה רק גורם לריח לנדוף מהר יותר", אמרה ג'ונסטון . אם תרצו למזג שני בשמים יחד או לרכך מעט את הריח, נסו להצמיד את פרקי הידיים זו לזו במקום ליצור חיכוך.

3. רססו מעט על החזה, בקרבת הלב -
מאחר שריסוס הבושם בנקודות הדופק שלנו מסייע בהפצת הריח, למה לא למרוח אותו במקום שבו הדופק שלנו הכי חזק? הלב! צ'ן הוסיפה: "הבושם ינוע למעלה. הלב שלכם ישמש כמפיץ ריח".

4. התבשמו מיד לאחר המקלחת -
בישום לאחר המקלחת יעיל יותר מכיוון שהאדים עוזרים לשחרר את הארומה. "כשאתם יוצאים מהמקלחת, טמפרטורות העור והגוף שלכם גבוהות", אומרת ג'ונסטון, "ואנחנו יודעים שחום עוזר להפיץ את הניחוח". בנוסף, העור שלכם נקי מזיעה ועודפי שמן, שיכולים להוות חוצץ לניחוח. "הנקבוביות שלכם פתוחות, העור שלכם נרטב באופן טבעי מהמים - ועור לח מחזיק ניחוח", מציינת ג'ונסטון. מן הסתם, אתם לא רוצים להתבשם כשהעור שלכם רטוב ולכן ג'ונסטון ממליצה לייבש את עצמכם מעט במגבת, למרוח קרם לחות כדי ללכוד את כל הלחות הקיימת - ואז לפזר מעט מהניחוח המבושם, "כבר יש לך את הבסיס הטוב הזה של עור נקי ולח", היא אומרת.

התזת בושם על הצוואר. Giphy
ככה תסייעו לבושם להחזיק לאורך זמן/Giphy

5. שמרו על לחות העור שלכם -
בהמשך לטיפ הקודם, עור לח מחזיק ניחוחות לאורך זמן. עם זאת לא חייבים ישר לקפוץ למקלחת כדי לסייע לגוף לשמור על ארומת הבושם לאורח זמן. יש עוד אפשרויות כמו שמן גוף, קרם גוף או (כמו שמשתמשת הטיקטוק שלנו הציעה) - וזלין, שיסייעו להוסיף לחות ולשמירה על הניחוח לאורך זמן. מרחו את האזורים שעליהם תרצו לרסס מהבושם ורק אז התבשמו. הקרם או השמן יסייעו לבשמים לשרוד לאורך זמן רב יותר.

6. ריסוס על בגדים -
כאשר משתמשים בפרפיום או-דה טואלט, ג'ונסטון בדרך כלל מרססת על הבגדים שלה, לא על העור. "זה יחזיק יותר זמן על בד מאשר על העור", היא מציינת, מכיוון שהזיעה והשמנים הטבעיים שלכם עשויים להצטבר לאורך היום ולגרום לריח להתפוגג. בדים, לעומת זאת, נאחזים בניחוחות לאורך זמן.

7. בחרו או-דה פרפיום -
רוב הסיכויים שראיתם את אחד מהשניים מוטבע על תוויות בושם: או-דה טואלט ואו-דה פרפיום (לפעמים נכתב ככה: EDT ו-EDP). ל-EDPs יש ריכוז גבוה יותר של שמן ריח (בסביבות 25 אחוזים), מה שהופך אותם בדרך כלל לחזקים יותר ועמידים יותר. EDTs, לעומת זאת, טובים לבישום קל ואווריר יותר, עם כ-15 אחוזים של שמן ריח.

8. שימו לב מתי פג תוקפו של הבושם -
כן, לבשמים שלכם יש תוקף - ואם הבקבוק שלכם יושב בארון כבר הרבה מאוד זמן, זה אומר שרוב הניחוח התאדה לו והוא לא יחזיק מעמד למשך זמן על העור שלכם. כך או כך, זה לא רעיון כל כך טוב להמשיך להשתמש בבושם מעופש, אז תחליפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully