וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדת האופנה אנדרה לאון טאלי מת בגיל 73

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 11:01

אנדרה לאון טאלי, עורך ווג לשעבר ודמות מרכזית בתעשיית האופנה הבינלאומית, מת מהתקף לב בגיל 73. הקולגות ספדו - "אף אחד לא ראה את העולם בצורה יותר אלגנטית וזוהרת ממך"

אנדרה לאון טאלי. GettyImages
אנדרה לאון טאלי מת בגיל 73 מהתקף לב/GettyImages

אנדרה לאון טאלי, אחד מחלוצי עיתונות האופנה שהפך עם השנים לאגדה בתחום, מת הלילה בגיל 73 בניו יורק. סיבת המוות לא הייתה ידוע באופן מידי, אך על פי הדיווח הראשוני לחדשות של העיתונאי גריידון קרטר נראה כי מדובר בהתקף לב.

טאלי שימש כמנהל קריאטייב ואחד העורכים הראשיים של "ווג" האמריקני עד 2013, ובמשך השנים עבד בשיתוף עם אנה וינטור, שהייתה למעין מנטורית של טאלי. בין יתר ,תפקידיו במגזין האופנה הנחשב בעולם, היה אחראי גם על כל צוות החדשות ופעל תחת הניהול הקרייאטיבי של ההוצאה בשנת 1988.

אנדרה לאון טאלי ואנה וינטור. GettyImages
הותירה בו צלקות. לאון טאלי ואנה וינטור/GettyImages

הקריירה של טאלי בתקשורת וסיקור האופנה מצידו, נפרשה על פני שישה עשורים בהם הפך לאייקון בתחומו כהיסטוריון אופנה - "תנ"ך האופנה העולמי". אחרי פרישתו מ"ווג" הפך לפרשן גלוי שבלט בזכות האמת האיתנה שלו, ללא פילטרים.

עם הזמן הפך לסופר רב מכר, כשאחד הספרים הידועים האחרונים, "The Chiffon Trenches" יצר לא מעט כותרות. הספר חשף סיפורים קשים, על אנשי מפתח בתעשיית האופנה, ביניהם שותפתו לשעבר והחברה הקרובה אנה וינטור. בזמנו שיתף כי הספר הוא מכתב אהבה לווינטור ובמקביל חשף שזו הותירה בו "צלקות קשות" וכי היא כלל לא מבינה מה אישה כוחנית כמוה מסוגלת לעולל לאנשים.

בקמפיין ל-UGG

בין השפעותיו השונות, הדחיפה שלו לכלול יותר קולות שחורים בקרב מעצבים ודוגמניות הייתה כוח מאסיבי בסיוע שלו לגיוון בעולם האופנה. לעיתים קרובות לבש גלימות גולשות וגרנדיוזיות, וביסס את עצמו כאחד עם נוכחות ססגונית שניתנת לזיהוי מיידי בכל אירוע בו נכח. גם בקרב הקהילה הלהט"בית היה לדמות מרכזית כהומוסקסואל מוצהר. עקב הרזומה והחותם שהשאיר במשך השנים בתחום, הפך לימים לשופט בתוכנית הריאליטי "הטופ מודל הבאה של אמריקה", לצידה של טיירה בנקס, שם לא חסך בביקורות ובדעה מוצקה.

אנדרה לאון טאלי. GettyImages
בדרכו למט גאלה בשנת 2015. תמיד עטוף בגלימות/GettyImages

בשנת 2008 ליווה את משפחת אובמה כיועץ סטיילינג והציג את הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה לראשונה בשמלה מבית המעצב ג'ייסון וו. למרות דעותיו הליברליות הוא גם נהג לשבח באופן מתמיד את אופנת הגברת הראשונה לשעבר מלניה טראמפ. טאלי היה יועץ וחבר קרוב של המעצב אוסקר דה לה רנטה, והפך למנטור של דוגמנית העל נעמי קמפבל. הוא התפרסם והוערך בעיקר בדרכים שבהן הוא שאף ליצור מקום רחב יותר לאנשים צבעוניים באופנה, וגם להחזיר לקהילה שגידלה אותו, כל זאת תוך התבלטות כגבר האפרו-אמריקני הראשון בעיתונות האופנה.

אנדרה לאון טאלי, נעמי קמפבל. GettyImages
כוח מאסיבי בגיוון בתעשייה. לאון טאלי לצד נעמי קמפבל/GettyImages

עם הודעת המוות הטרייה, החלו מעצבי אופנה ואנשי התעשייה להספידו ברחבי הרשת. מעצבת האופנה היהודייה-אמריקנית, דיאן פון פירסטנברג כתבה: "להתראות אנדרה יקירי. אף אחד לא ראה את העולם בצורה יותר אלגנטית וזוהרת ממך". המחזאי ג'רמי או.האריס כתב: "עבור ילד הומוסקסואלי קטן שניסה להגיע לכוכבים מהדרום, היו מעט אנשים שיכולתי להסתכל אליהם למעלה בין הכוכבים ושנראו כמוני, פשוט יותר נהדרים, חוץ ממך אנדרה. עבור דור של בנים אנדרה לאון טאלי היה מגדלור של חן ושאיפה". המעצב מארק ג'ייקובס הוסיף: "אתה ותשוקותייך היו גדולים מהחיים. אני אוהב אותך ואתגעגע אלייך אנדרה היקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully