וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצב העל טיירי מוגלר מת בגיל 73

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 13:07

מעצב העל הצרפתי טיירי מוגלר שנודע בזכות עיצובים תיאטרליים ונועזים שנלבשו על ידי דוגמניות-על, מוזות ומגדולי האמנים כמו אימאן, דיוויד בואי, ריהאנה וקים קרדשיאן, נמצא מת הלילה. בשעות האחרונות סופדת הרשת לתופעה שהיה, ולחותם הענק שהשאיר על עולם האופנה

גל גדות בהיריון לובשת שמלה של מוגלר בטקס גלובוס הזהב ינואר 2017/רויטרס

מעצב האופנה הצרפתי טיירי מוגלר שנחשב לילד הרע של האופנה נמצא מת אתמול (ראשון) בביתו בפריז, בטיימינג שמעיב על יריית הפתיחה של שבוע האופנה פריז ובצמידות למותו של אגדת אופנה נוספת - אנדרה לאון טאלי, עורך ווג לשעבר, שמת בשבוע שעבר וגם הוא בן 73 במותו.

טיירי מוגלר וקים קרדשיאן

המעצב נולד בשנת 1948 בשם מנפרד טיירי מוגלר בשטרסבורג, צרפת, והיה פרפורמר מוכשר כבר מילדות. עד גיל 14 היה רקדן בלט, ולאחר מכן גם אקרובט ודוגמן אופנה. כשהיה בן 24 עבר לפריז, ומה שהחל מעיצוב בגדים עבור בוטיקים בעיר, במהרה התקדם לעיצוב עצמאי עבור בתי אופנה בפריז, מילאנו ולונדון.

ב-1973 הוציא קו אופנה משלו שכונה "Café de Paris" וב-1976 פתח בוטיק עם קו ביגוד לגברים. הפריצה הגדולה וההכרה הבינלאומית הגיעו בשלהי שנות השמונים, כאשר ב-1992 הוציא את קו ההוט קוטור הראשון הנושא את שמו.

הצילומים החושפניים של מוגלר

מוגלר חתום על פיסים בלתי-נשכחים, אשר חלקם יישמרו בדפי היסטוריית האופנה, כדוגמת מערכות הלבוש העתידניות והמורכבות שעיצב לדוגמניות-העל מהניינטיז שהשתתפו בקליפ "Too Funky" של ג'ורג' מייקל שנחל הצלחה מסחררת, או השמלה השחורה המפורסמת שלבשה דמי מור בסרט "הצעה מגונה".

כמי שנודע בזכות העיצובים התיאטרליים שלו שהדגישו כתפיים רחבות, מותניים קטנטנות עד בלתי אפשריות וחייטות משובחת, מוגלר הביא לעולם האופנה דימוי של נשים עוצמתיות וכמעט ביוניות והפך למעצב שדוגמניות-על ומוזות אהבו במיוחד והתמסרו אליו טוטאלית, אף בצילומי עירום אמנותיים בוטים.

טיירי ואירינה שייק

את העיצובים שלו לבשו מפורסמים ואמנים כמו ג'ורג' מייקל, שרון סטון, דיוויד בואי, אימאן, ג'רי הול, ריהאנה ועוד רבים ונועזים, כאשר עם חלקם יצר קשר חזק ומתמשך כמו עם קים קרדשיאן שמערכת היחסים המיוחדת ביניהם הובילה למספר לוקים בלתי נשכחים, כמו השמלה המפוסלת נוטפת האבנים שעיצב עבורה להופעתה בנשף המט גאלה ב-2019.

בתחילת שנות ה-2000 מוגלר החליט לפרוש מעולם האופנה והתרכז בעיקר בבימוי, צילום וכתיבה, אך הפציע שוב ובגדול כשבחר ליצור הופעות בלתי נשכחות עבור ליידי גאגא ושימש כיועץ הקריאטיבי בסיבוב ההופעות העולמי של ביונסה ב-2010.

הפיס האייקוני מהקליפ של ג׳ורג׳ מייקל

גם מרצ'נדייז היו גם היו. תחת המותג הנערץ ולפרקים מבוקר שהוא, מוגלר הוציא מספר בשמים והראשון והמפורסם שבהם הוא קו הבשמים "Angel", ולאחריו הגיע "Alien", שעוצבו בהשארת הויזואליה הכה מזוהה עם הגאון ונחשבו הצלחה מסחררת, על אף שהניחוחות שרקח שנויים במחלוקת.

קים קרדשיאן בשמלת הטיפות של מוגלר

סוכנו מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי טיירי מוגלר מת בנסיבות טבעיות, וכי הוא מתכנן להכריז על שיתופי פעולה חדשים ממש בקרוב. כי באופנה כמו באופנה, The show must go on.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully