וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלח של ג'יידה פינקט סמית הזכיר לנו כמה המראה הזה יכול להיות מטריף

עודכן לאחרונה: 1.4.2022 / 7:35

הבדיחה הלא מצחיקה בעליל על ראשה המגולח של ג'יידה פינקט סמית הזכיר לנו כמה כוכבות שהחליטו לאמץ את המראה הקצוץ מבחירה. מנטלי פורטמן, דרך קארה דלווין ועד נינט טייב - אלו הנשים שבחרו לגלח את שיערן ועוררו השראה

ערב האוסקר לשנת 2022 הסתיים כעוד נקודת ציון עבור תעשיית הקולנוע. מהמועמדויות, לרד קרפט ועד לפליטת הפה חסרת הטאקט מצד כריס רוק. הבדיחה על חשבון ג'יידה פינקט סמית (50), אשתו של וויל סמית, גרמה מבוכה באולם ולפרשנויות רבות.

מראה הגלח של פינקט סמית אכן נובע ממחלת האלופציה אראטה, הגורמת לקרחות בקרקפת ובאזורים שונים בגוף. אבל היי, מוכרחות לציין שהגלח מאוד מחמיא לגברת סמית, שבורכה בתווי פנים מפוסלות. אין אישה שלא שאלה את עצמה "איך אראה בלי שיער?" ובכן, יש את אלו ששואלות ויש את אלו שעושות ומאמצות את הלוק.

וויל סמית, אוסקר 2022. GettyImages
הגלח שעורר סערה. ג'יידה פינקט סמית/GettyImages

תסרוקת הגלח הפכה לשם נרדף לחוזק נשי וקוטלגה במהרה לאחת התסרוקות המדוברות והבאזזיות ביותר. שיער הוא דרך לשקף זהות, אבל מעטות הן הנשים שחוללו שינוי כזה, מבלי רעיון "לגיטימי" מאחורי ההחלטה. שחקניות משנות את התסרוקת שלהן באופן קבוע, אם זה עבור תפקיד או סתם לנסות מראה חדש ומרענן, ובשנים האחרונות וגם היום, אנחנו מקבלות טעימות של רגעי הראש הנשיים והמגולחים - מהמחמיאים שראינו אי פעם.

שינייד אוקונור

האסוציאציה הראשונה שעולה ברגע שחושבים על גלח, היא שינייד אוקונור (55). הזמרת שידועה בזכות המראה החריג שהפך לאייקוני, מכתיר אותה כאחת שיודעת מה טוב לה. הבייבי פייס היפיפיות שפרצו בניינטיז נחרטו עמוק בתודעה. תופתעו לגלות כי בשנים האחרונות חשפה אוקונור, שכנערה היא גזרה את שיערה מהסיבה הפשוטה שלא רצתה להיות יפה כמו אחותה.

הזמרת שינייד אוקונור בהופעה, 2014. AP
אחת האייקוניות. שינייד אוקונור בימים טובים יותר/AP

ווילו סמית

מלבד היותה הבת של וויל וג'יידה, ווילו סמית (21) התפרסמה בזכות הסינגל "Whip My Hair" שגרם לנערות רבות לנופף בשיערן. מאז, במחווה מחממת לב של הזדהות עם אמה שנלחמת בהתקרחות, סמית הצעירה הצטרפה לחוג. לפני כפחות משנה, גילחה את ראשה על הבמה בסיום השיר ומיד לאחר מכן חשפה שהיא מרבה לגלח את ראשה בתקופות מונומנטליות.

נטלי פורטמן

עובדתית, אף אחת לא נראית כל כך וואו עם ראש מגולח כמו נטלי פורטמן (40). השחקנית הרעידה את מעריציה ברחבי העולם, כשהחליטה להגיע בלוק המפתיע של הבאזז-קאט לבכורת הסרט "V for Vendetta" ב-2006. גילוח הראש היה בעיקר על מנת לתאר טוב יותר את דמותה בסרט כלוחמת חופש. במקום להירתע מהשינוי, פורטמן אימצה אותו ואנחנו רק ממשיכות לשאול את עצמנו - למה לעזאזל היא לא עשתה את זה קודם?

עוד בוואלה!

השטיח האדום של אוסקר 2022: הטובה, הרעה והככה ככה

לכתבה המלאה

קארה דלווין

בין צבעי הבלונד, לקארה באורכים שונים ועד הגוונים הכהים - קארה דלווין (29) היא זיקית השיער האולטימטיבית. למרות שסוכניה דחקו בה שלא, הדוגמנית גילחה את ראשה ב-2017, לקראת תפקידה כחולת סרטן בסרט "שנת חיים". הרעיון היה הרצון העיקש שלה לחוות ממקור ראשון את ההרגשה וכך להבין באמת את הדמות. הגלח שהולך ושב עם השנים מתחבר בדייקנות יתרה לסטייל האדג'י של דלווין. לעיתים הוא משתדרג עם מנת חמצון, שמתחבר לקו האופי והלוק המרדני שאימצה.

קארה דלווין. GettyImages
מה לא עושים בשביל תפקיד? קארה דלווין/GettyImages

אמבר רוז

יש מעט מאוד אושיות אייקוניות שהחליטו להתקבע על התסרוקת השנויה במחלוקת. מי שמתחזקת בכבוד ובסקסיות לא מתפשרת את הלוק, היא אמבר רוז (38) - שכבר כמעט 20 שנה בעסק. בהתחלה אימצה את המראה כמרד של טיינאיג'רית מן המניין (בהשראת שינייד אוקונור) ומאז שמרה עליו מולבן וקצוץ. הגלח של אמבר כל כך מזוהה עימה, שאנחנו בקושי מצליחות להיזכר או לנסות לדמיין אותה עם רעמת שיער. מקורות בעבר שיתפו שהשחקנית מרבה לגלח את ראשה פעמיים בשבוע, על מנת לשמר את המראה.

אמבר רוז. GettyImages
מתחזקת את הלוק כבר שנים. אמבר רוז/GettyImages

דמי מור

הבדיחה הלא מוצלחת של כריס רוק באוסקר האחרון, הייתה הצעה לסרט המשך של "ג'י איי ג'יין", כשסמית לוקחת הפעם את התפקיד הראשי. כזכור, ב-1997 דמי מור (59) נופפה לשלום באופן זמני (וטוב שכך) למראות השיער הארוכים שלה עבור התפקיד. עד היום השיער החלק והגולש הוא חלק אינטגרלי מהלוק של מור ונראה שהבדיחה בטקס האחרון העלתה אותה לכותרות. ציוצי טוויטר רבים שעפים על השחקנית: "הלוואי שהדבר הכי מעליב שמישהו יאמר לי אי פעם יהיה להשוות אותי לדמי מור".

נינט

בזירה המקומית אנחנו לא יכולות שלא להתרפק רגע על נוסטלגיית נינט. היא הכתה את שורשיו של הפונינט במשך תקופה עד לרגע הדרמטי ההוא. השנה היא 2007 והיא חותמת על קמפיין עם חברת פלאפון, בו היא מצולמת בעודה מגלחת את ראשה. ההיסטריה סביב האקט הורגשה בלבלים הכי גבוהים (זוכרות את זה כאילו היה אתמול) וכנראה שגם מטרת הקמפיין די צלחה. היא אמנם המשיכה להיראות נפלא גם עם הגלח כשפניה יצאו לאור, אבל בואו נסכם את זה: המעריצות לא ממש מיהרו לקבוע תור אצל הספר, להבדיל מאפקט הפוני האייקוני.

פפראצי נינט טייב קרחת. אסור להשתמש
מחזיקה כל תסרוקת. נינט טייב/אסור להשתמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully