וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסאות דיגיטליות של הטבע משתלטות על הבגדים, וזה יפה מתמיד

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 13:44

מויוי בלאיש, שחר אבנט ועד House of Jaffa - טרנד הגרסאות הדיגיטליות של הטבע משתלט על כל חלקת בד טובה, ומחרפן כמה שזה יפה

יעל בר זוהר לובשת ויוי בלאיש. אלון שפרנסקי,
יעל בר זוהר לובשת ויוי בלאיש/אלון שפרנסקי

גם אם אתן מתעדפות ומתחזקות מלתחה מינימליסטית בשחור או בז' על כל גווניו, מערכת וואלה! אופנה מאמינה שכל גרדרובה, מונוכרומטית ככל שתהיה, ראוי "ללכלך" (במידה) עם פיסים שמתהדרים בהדפסים משובחים. אז תרשמו תרשמו: טרנד הפרינטים הדיגיטליים בהשראת יצירות טבע זלג גם למחוזותינו ונצפה על כל חלקת בד טובה אצל טובי המעצבים המקומיים, ואף מתורגם בהצלחה די נאה יש לומר על ידי הרשתות המובילות.

דולצ'ה גבאנה, אמיליו פוצ'י, פאקו רבאן ומותגי-על רבים וטובים כבר עשו את זה קודם, עם וריאציות דפוס בהשראת אמא טבע בדמות חי, צומח, פירות ושאר ירקות. אופנה היא מחזורית ומה שמסתובב יחזור בסופו של דבר. מה שלא ניתן לחזות, עם זאת, הוא איך המעצבים יפרשו את המגמה כשתעשה דרכה שוב אל סדר היום האופנתי. והקיץ, הגרפיקה הבוטנית והאקזוטית עולה מדרגה, הכל נועז יותר וחי יותר.

אולי תעשיית האופנה מגיבה לשינויי האקלים? או שמא רווינו מקולקציות מינימליסטיות בפלטות צבעים אחידות ואנחנו זקוקות למעט (או הרבה) יותר "חיים" בארון? או שפשוט לנצח נישאר סאקריות של רעיון הפריחה והתקווה. כך או כך, מה שברור הוא שמעצבי האופנה נהנים שוב לשחק עם הדפסים, וזה מהפנט.

בין אם הפרינט מדמה אחד לאחד אלמנט מהטבע או מהווה ייצוג מופשט שלו, החזון העיצובי והאפקט זהים - בגדים בצבעוניות מתפרצת ובלתי-מתנצלת, רוויים בפרטים ומבקשים להעביר חוויה או סיפור. ליקטנו עבורכן בפינצטה 6 הופעות משגעות בעיצוב ישראלי שענו על הטרנד הססגוני ובלטו מעל כל היתר.

1. הלימונים של אלישע אברז'יל

טבע אופנה - אלישע אברז'יל. אינדי כהן,
אלישע אברז'יל – חולצה 2,251 שקלים, חצאית 2,737 שקלים/אינדי כהן

קולקציית הריזורט של אלישע אברז'יל נולדה מתוך חלום משותף של המעצב ושל העיתונאית והעורכת ליסה פרץ בהשראת האי קאפרי שבדרום איטליה. הקסם הבוהמייני שדבק באי הודות לכוכבות הקולנוע ונסיכות ההון שלבשו בגדי נופש מרהיבים בצבעוניות עזה ושילובי הדפסים הוא בדיוק האנרגיה שאברז'יל ופרץ הביאו למלתחה המרהיבה שיצרו. גזרות נינוחות שמפלרטטות עם הגוף, כדוגמת חולצת כפתורים מאווררת שחגורת בד המושחלת בשני עבריה מדגישה את קו המותניים, וחצאית פעמון ספורטיבית. ההדפס התוסס משלב בין גאומטריה רכה לבין דימוי מן הצומח - עץ לימון שפרץ צילמה בקאפרי. זהו אנסמבל משגע שלא ישאיר אף עין אדישה.

2. הנוצות של ויקטור (ויוי) בלאיש

טבע אופנה - ויוי בלאיש. שבוע האופנה קורנית LA,
ויוי בלאיש – להשכרה בסטודיו או במכירות מיוחדות בלבד/שבוע האופנה קורנית LA

טישרט א-סימטרית וחצאית מקסי קומות מבד משי, שהינה עשירה מחד וקלה כנוצה מאידך. מעוף, ציפורים, נוצות, וההרמוניה הצבעונית ביניהן, כמו גם הסבנטיז וסגנון הבוהו-שיק המזוהה עם המעצב, היוו השראה משולבת לפיסים עם פרינט הנוצות המשגע כחלק מקולקציית ה- Ready to Wear של בית האופנה ויוי בלאיש. לאמץ עם בוטס ממש כמו בתמונה, או עם עקבים מינימליסטיים לאירוע ערב שבו לבטח תשאירו חותם.

3. חגיגת הפירות של שחר אבנט

טבע אופנה - שחר אבנט. דנה כספי לביא,
שחר אבנט – מחוך 637 שקלים, מכנסיים 784 שקלים/דנה כספי לביא

חליפת סאטן מודפסת בשני חלקים של מחוך א-סימטרי ומכנסיים מתרחבים עם פנסים, המתהדרת בפרינט עשיר בפרשנות מופשטת של פירות ובצבעוניות מרהיבה. בהדפס, שמתבסס על ציור שנעשה במיוחד על ידי המעצבת שחר אבנט עבור האנסמבל הזה בהשראת הטבע והחיים עצמם, מככבים: ליצ'י, ענבים, תותים, עץ דובדבן ולימונים. סט סופר וורסטילי ותוסס, כאשר כל פריט בפני עצמו הוא חגיגה שלמה לעיניים ולמלתחה.

4. הקקטוסים של House of Jaffa

טבע אופנה - האוס אוף ג'אפה. היידון פריור,
חולצה 570 שקלים, מכנסיים 560 שקלים. House of Jaffa/היידון פריור

כחלק מקונספט המותג לתרגם ארץ-ישראליות עם דגש על קוויריות לכדי צלליות לבישות ומודרניות, כדוגמת החליפה המופלאה של מכופתרת קרופ ומכנסיים קצרים מחוייטים, המעצבים גולן פרידמן ואדי גברילידיס שיחקו עם המונח 'צבר' כסמל לגבריות הישראלית. הם שילבו הדפסי קקטוס על גבי בדים נושמים ונשפכים ועל רקעים כחולים של ים, כדרך לרכך את הקונספציה הגברית המסורתית ולהנגיש אותה לקהלי ג'נדר-לס מגוונים באופן שאינו מתפשר על סקס אפיל. שפע של צבע, סיפורים ויזואליים ואורבניות עכשווית במיטבה.

5. הפיונים של NANIG

טבע אופנה - נניג. אסף עייני,
NANIG – חולצה 499 שקלים, חצאית 599 שקלים/אסף עייני

בקולקציה שעיצבה שיר גולדשטיין מככב פרינט הפיונים מבית נניג, פרחים שסבתה ז"ל מאוד אהבה ואשר היוותה השראה דומיננטית לקולקציה כולה. הפרח המעודן מעטר בגדים עם ניחוח של פעם עשויים בדים טבעיים. אם הגזרות שלה מתכתבות עם סילואטות משנות ה-40 וה-50, אז ההדפסים מאוד טרנדיים והבדים הם על-זמניים. כלומר גם שנים רבות קדימה אפשר יהיה ללבוש את הפריטים הללו, וזה בדיוק אספקט הקיימות שגולדשטיין מבקשת לייצר ולקיים.

6. מסיבת הטבע הפסיכודלית של Northern Star

טבע אופנה - נורתרן סטאר. אסף עייני,
Northern Star – שמלה 670 שקלים/אסף עייני

הקולקציה של נדב רוזנברג היא מסע הרפתקני בין המוכר והידוע לבין הלא נודע, אשר מתחיל כתרבותי בשווקים הצבעוניים של הודו ומסתיים במסיבת טבע פסיכודלית צבעונית. הדפוסים בקולקציה מקוריים והם איורים אינטואיטיביים של המעצב בטכניקות ידניות משולבות - זיהינו בהם פרחים, ירחים, כוכבים ומה לא. שמלת הכותנה בסילואט חולצה מכופתרת נינוחה יש בה משהו שלא מהעולם הזה, ופשוט מתחשק ללבוש אותה בריפיט.

כמובן שניתן למצוא גם אלטרנטיבות נגישות יותר בהשראת אלמנטים מהטבע ברשתות המובילות:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully