וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאנו עוד פתרון ליוקר המחיה הגואה: 7 רשתות וחנויות יד שניה ששווה מאוד להכיר

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 10:47

יום בגדי יד שניה הבינלאומי שחל היום (25.8) הוא הזדמנות מצוינת לכוון זרקור על 7 רשתות וחנויות מקומיות שהכי שווה להכיר, שמציעות בגדים נגישים ואיכותיים ובנוסף - שומרות על הסביבה והכיס

יד שניה - דנדשה. Kseny Kolesnik,
ב-25 באוגוסט (ממש היום!) גשו לחנות יד שניה האהובה עליכם ותתחדשו. צילום מתוך קמפיין האופנה של רשת ״דנדשה״/Kseny Kolesnik

"תעשיית האופנה היא אחת מהתעשיות המזהמות והמנצלות ביותר בעולם", את זה כבר כולנו יודעים לדקלם. אבל מה כל אחת ואחד מאיתנו באמת עושה כדי להתחשב בסביבה ומבין את ההשפעה העצומה של כולנו, יחד ולחוד, על כדור הארץ? ובכן, לא מספיק. כמה פעמים קניתם בגד רק כדי ללבוש אותו פעם-פעמיים ולזרוק לאחר שנים של צבירת אבק בחלקו האחורי החשוך של הארון? התשובה: יותר מדי.

למרבה המזל והפאן, תנועת "יום בגדי יד שנייה הבינלאומי" כאן להזכיר כי קניית פריטים מיד שניה ותרומת הבגדים המשומשים שלנו יוצרת מעגל חיובי שחיוני לצמצום הפסולת שאנחנו מייצרים. זאת ועוד, שילוב בגדים מיד שנייה במלתחה רק מעלה את מפלס הסטייל היוניקי, ממצב אתכם כמביני עניין שאינם מנותקים מהמתרחש סביב, ואף מאפשר להנות ממצפון נקי בכך שתרמתם לתרבות מיחזור האופנה. אז ב-25 באוגוסט (ממש היום!) גשו לחנות יד שניה האהובה עליכם ותתחדשו, כלומר תמחזרו.

יד שניה - קום איל פו. רופינה פלדמן,
אין סגנון מעודכן ומתקדם יותר משימוש חוזר בבגדים איכותיים. צילום באדיבות קום איל פו/רופינה פלדמן

אבל למה לנו ללבוש בגדים משומשים?

כבר כמה שנים טובות שבגדי יד שניה ווינטג' הם טרנד מוביל (שנותן אחלה קונטרה לאופנה המהירה). זוהי תולדה של עליית המודעות לחשיבות השמירה על כדור הארץ, התעניינות גוברת באקולוגיה שהציבה את תרבות הצמצום וההתחשבות בסביבה בקדמת הבמה, וההבנה שאפשר להתלבש טוב, אפילו מאוד, תוך שילוב פריטים מז'אנר השימוש החוזר.

יום בגדי יד שנייה הבינלאומי מטרתו להגביר את המודעות לחשיבות מיחזור הבגדים, ולעזור להציל אותנו מהאני הבזבזני שלנו. ביום הזה הכל עוסק בשבירת הסטיגמה סביב בגדים יד שנייה והבחירה לעבור לאופנה בת קיימא. ובינינו? אין סגנון מעודכן ומתקדם יותר משימוש חוזר בבגדים איכותיים כשעל הדרך נצמצם, ולו במעט, את צריכת האופנה המהירה שהתמכרנו לה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יד שניה - צ׳לסי. באדיבות צ׳לסי,
בזבזנות אאוט, קנייה מחושבת אין! צילום מתוך קמפיין האופנה של רשת צ׳לסי/באדיבות צ׳לסי

אין כוונת המשורר ללבישת בגדים מרופטים או בלתי היגייניים בעליל. אלא התגייסות למען צריכה ואופנה מקיימת, שהיא גם בסטייל. לקניית בגדים שכבר נלבשו בעבר, ממקורות מוכרים וטובים, יש כל כך הרבה יתרונות. הראשון והברור מכולם הוא החיסכון: בתנאי יוקר המחייה הנוכחיים שמעסיקים את כולנו, בזבזנות היא אאוט וקנייה מחושבת היא אין! על כן, זוהי הזדמנות פז למצוא בגדים במצב מצוין, לפעמים אפילו בגדי מעצבים, בשבריר מהמחיר הקמעונאי שלהם.

היתרון השני, ואולי החשוב ביותר, הוא לשמור על משאבי כדור הארץ, להפחית את הזיהום ולתרגל קצת אורח חיים בר-קיימא מה יש?! יתרון נוסף, עם הזמן תסגלו לעצמכם סגנון ייחודי ותפסיקו ללכת שבי אחרי טרנד העדר. אולי תצטרכו לחפור לעומק, אבל יש אינספור סיפורים על אנשים שמצאו בגדי מעצבים עם ערך היסטורי בחנויות יד שניה.

יד שניה - המציאון. אור גפן,
תעשיית האופנה המהירה משפיעה דרמטית על הסביבה. צילום מתוך השקת חנות המציאון בת״א/אור גפן

העובדות המזהמות

במציאות בה טונות של בגדים מושלכים למזבלות ולים באופן תדיר ומזהם, רק בגלל שסגנון מסוים כבר לא "מוכר" או שיוצרו כמויות גדולות מדי, לא יהא זה מוגזם להכריז כי תעשיית האופנה המהירה משפיעה דרמטית על הסביבה, ולא בקטע טוב. הטרנדים שמשתנים חדשות לבקרים, סף הריגוש והביקוש שהפכו כה גבוהים, והלחץ להפחתת העלות והזמן שלוקח לקבל פריט מעוצב - כל אלה מובילים לכך שהזווית הסביבתית ברוב המקרים כלל לא נלקחת בחשבון. אם זה בזיהום מים ושימוש בכימיקלים רעילים בתהליכי הייצור, או בהגדלת רמות פסולת הטקסטיל והפלסטיק שמוטמנים באדמה, נשרפים, או מגיעים לים מדי שנה.

וזה עוד לפני שדיברנו על הפגיעה החברתית והניצול (בעיקר של נשים וילדים) בחסות תנאי עבודה קשים בסדנאות יזע ברחבי העולם, בעיקר במדינות עולם שלישי, שאף גובים חיים למרבה הצער.
כדי לשמור על הסביבה כולנו צריכים להפחית את השימוש באנרגיות השונות, לצרוך פחות ולמחזר כמה שיותר. זה אומנם נשמע כמו טיפה בים (מזוהם) אבל כל התגייסות היא חשובה, קטנה כגדולה, ואחת הדרכים לצמצם שימוש במשאבים ולחסוך בכסף היא: ללבוש בגדים מיד שנייה ולצמצם בקניית בגדים חדשים, או לכל הפחות לשלב בין השניים.

יד שניה - סטורי. עדי גלעד,
אחת הדרכים לצמצם שימוש במשאבים ולחסוך בכסף היא ללבוש בגדים מיד שנייה ולצמצם קניית בגדים חדשים. צילום באדיבות רשת סטורי/עדי גלעד

ונעבור להמלצות

אופנת יד שניה היא אלטרנטיבה מתחשבת בסביבה וגם מלאה בשיק, המאפשרת לדייק בבחירות שלנו ולהתנסות בהרכבת לוקים בלעדיים שלבטח לא תראו על הקולבים ברשתות המהירות, בפיד או ברחוב. הפעם בחרנו לשים את הפוקוס דווקא לא על וינטג' של מותגי-על, אלא על אופנת יד שניה נגישה כהלכתה.

אז אם גם בכם בוער להתנסות בז'אנר המקיים - ריכזנו עבורכם 7 רשתות וחנויות, בפריסה ארצית וגם באונליין, שהכי שווה להתחיל איתן:

1. רשת המציאון בשיתוף עמותת שק"ל - שילוב קהילתי לאנשים עם מוגבלויות

יד שניה - המציאון. אור גפן,
"החנות עתידה לספק תעסוקה ותוביל את מגמת הצריכה הירוקה בתל אביב". אבי אביקר, מבעלי רשת המציאון/אור גפן

המציאון היא רשת חנויות יד שניה מהגדולות בישראל הפועלת מאז 2013 כעסק חברתי המעודד קיימות ומחזור, ובשיתוף עמותת שק"ל. בחנויות הענקיות של הרשת ניתן למצוא כלי בית, נעליים, אביזרים, ספרים, צעצועים, בגדי ילדים, גברים ונשים, וינטג' ואף מותגי על.

כ40% מעובדי הרשת עם עובדים עם מוגבלות המשולבים בתפקידים שונים ומלווים על ידי עמותת שק"ל. לאחרונה השיקה הרשת את חנות הדגל בדיזינגוף סנטר, כשאת חגיגות ההשקה חתמה תצוגת אופנה של מגמת אופנה קמפוס עמל מקס פיין, בה כל הדגמים נתפרו על ידי תלמידות המגמה מג'ינסים ממוחזרים ושאריות טקסטיל.

אבי אביקר, מבעלי רשת המציאון: "זו התרגשות גדולה מאד להגיע ללב תל אביב עם עסק חברתי שלא רק תורם לקהילה אלא גם מקדם צרכנות ירוקה ומקיימת. החנות עתידה לספק תעסוקה לכ-20 עובדים, שמתוכם 12 יהיו עם מוגבלויות. הסניף בסנטר ימכור מאות אלפי פריטים בשנה ויוביל את מגמת הצריכה הירוקה בעיר תל אביב".

טווח מחירים: רוב הפריטים נעים בין 19.90 ל-49.90 שקלים. ניתן גם למצוא פריטים מ-9.90 שקלים ועד כמה מאות שקלים למותגי היוקרה.

איפה: הרשת מונה 5 סניפים - דיזינגוף סנטר, רמת גן, מעלה אדומים ושני סניפים בירושלים. לאתר המציאון

2. צ'לסי - רשת יד שניה הכי טכנולוגית בסביבה שגם מאפשרת להרוויח כסף

יד שניה - צ׳לסי. באדיבות צ׳לסי,
"להנות מכל הטוב שביד שנייה וגם להרוויח כסף". מיכל סונסינו גנור, בעלים של רשת צ'לסי/באדיבות צ׳לסי

צ'לסי (Chelsy) היא רשת חנויות אופנה יד שניה המציעה מבחר גדול של בגדים לצד אקססוריז ונעליים, אשר יוצרת חוויה קמעונאית ייחודית ובנוסף מובילה השקפה של קיימות ומודעות חברתית-סביבתית, כזו המאפשרת לאנשים חסכון כלכלי ברכישת אופנה.

צ'לסי מצליחה להנגיש את עולם היד-השנייה בצורה ייחודית בעזרת חנויות מרווחות המעוצבת כחנות יוקרה, עם היצע גדול של פרטי אופנה, במגוון מידות וסגנונות, הנבחרים בקפידה. בנוסף, ניתן להנות משירותי סטיילינג במקום, ללא עלות וכחלק מחוויית הקנייה.

פריטים שאינם נמכרים או שלא עומדים בקריטריונים של צ'לסי מועברים מדי חודש כתרומה למספר עמותות ולמשפחות נזקקות. החנות מנהלת את מערך איסוף הבגדים מהלקוחות, מעקב אחרי הפריטים ומכירתם דרך "ארנק דיגיטלי" באפליקציה חדשנית וייחודית בעולם היד השנייה.

צ'לסי עובדת במודל מיוחד ונגיש של קונסיגנציה - לקוחות מביאים את הבגדים שלהם ובתמורה כל פריט של אותו ספק שנמכר בחנות יזכה אותו מידית ב-50% לקנייה חוזרת בחנות, או לקבל מזומן בשווי 26% משווי הפריטים שנמכרו. שיטת העבודה המסחרית של הרשת מייצרת ומחברת סביבה קהילת לקוחות המקבלות ערך מוסף מהאפשרות להיות "ספק" של החנות. "דווקא בימים אלו של חסכון כספי, אחריות חברתית ומיחזור בגדים, זוהי שעתה של רשת חנויות היד שניה צ'לסי. אפשר להראות מיליון דולר ולא לקרוע את הכיס - נשים וגברים", מסכמת מיכל סונסינו גנור הבעלים של הרשת.

טווח מחירים: החל מ-25 שקלים ועד 1,400 שקלים למותגי על ווינטג'.
איפה: הרשת מונה 4 חנויות - מקווה ישראל בת"א, גבעתיים, קיבוץ אמיר בצפון והסניף החדש במתחם שרונים הוד השרון. לאתר להורדת האפליקציה

3. סטורי - הרשת הראשונה בישראל שפתחה מחלקת יד שניה

יד שניה - סטורי. ענת מרון,
"אנחנו גאים להיות הרשת הראשונה בישראל שמובילה מהלך כזה (מחלקת יד שניה) ומקווים להרחיב אותו עם הזמן". אורי רייז, מנכ"ל ובעלים של 911 אופנה/ענת מרון

סטורי היא הרשת הראשונה בישראל שפתחה לפני כשנה מחלקת יד שניה אשר משמשת מאז לקוחות רבים, כהמשך למגמה עולמית שמתחזקת בשנתיים האחרונות. הרשת פועלת בכל חזית למען מכירה של מותגים ברי קיימא הדוגלים בערכים של איכות הסביבה, סחר הוגן וטבעונות (סטורי אף קיבלה את התו ויגן פרנדלי). לאחרונה רשת סטורי פתחה מחלקת יד שניה בפופאפ גארז' סייל גם בקניון TLV, אשר מצטרפת למחלקה שכבר פועלת בסניף בכיכר דיזינגוף.

החשיבות של המהלך היא כמובן לאפשר צריכת אופנה באופן שונה וייחודי, אשר משתלבת בצורה הוליסטית ותחת קורת-גג אחת עם החוויה עליה עמלים בסטורי כארבע-עשרה שנים. לרגל ההשקה נמכרים בגראז' סייל פריטי אופנה והנעלה של אושיות אופנה מקומיות. צוות הקניינות של מחלקת Second story אוצר פריטים מיד שנייה בקפדנות, ובנוסף המחלקה מציעה שירותי תיקון למבקרים בשתי החנויות. אורי רייז מנכ"ל ובעלים של "911 אופנה" לה שייכת רשת סטורי: "זה מהלך שהוא חלק אינטגראלי מהמגמה שלנו לחזק את האחריות שלנו כחברת אופנה להיות בחוד החנית של נושאי הקיימות והסביבה, בנוסף למשימה הכוללת של ייצוג אופנה מודעת וערכית. מכירת בגדים שכבר קיימים בעולם, אחרי טיפול בהם, היא התצורה הכי מזוקקת של קיימות, ואנחנו מזהים צורך חזק בה. עבדנו באופן יסודי ולאורך זמן כדי לבנות מערך שיאפשר פעילות כזו במסגרת הרשת. אנחנו גאים להיות הרשת הראשונה בישראל שמובילה מהלך כזה ומקווים להרחיב אותו עם הזמן".

טווח מחירים: 50-400 שקלים.
איפה: Second story - גארז' סייל בקניון TLV תל אביב, ובדיזינגוף 94 תל אביב (בקומה התחתונה).

4. דנדשה - רשת יד שנייה חברתית, המכשירה תעסוקתית ומשיקה בקרוב אתר חדש

יד שניה - דנדשה. באדיבות דנדשה,
"אנחנו מקווים שהציבור יבין את החשיבות ברכישת אופנת יד שניה ובסיוע בתהליך השיקום וההשתלבות של א.נשים עם חסמים תעסוקתיים". עופר כהן, מנכ"ל קבוצת שכולוטוב/באדיבות דנדשה

דנדשה הינה רשת חנויות אופנה יד שניה חברתית, הפועלת תחת קבוצת שכולוטוב לליווי והכשרה של גברים ונשים בעלי חסמים תעסוקתיים במטרה שיעברו את תהליך השיקום, ישתלבו בקהילה וישתלבו בשוק העבודה. הרשת מונה 7 חנויות בפריסה ארצית וממש בחודשים האחרונים נפתח מרלו"ג חדש שנותן שירותים לאתר האונליין החדש של הרשת שהושק פנימית לאחרונה, ומופעל כולו על ידי המועסקים בדנדשה שלמדו אט אט את מיומנויות הדיגיטל ונפתחו לעולמות חדשים. בספטמבר האתר צפוי לעלות פורמאלית לאוויר. עופר כהן, מנכ"ל קבוצת שכולוטוב: "השנה אנחנו נרגשים כפלים לחגוג את יום בגדי יד השנייה. ראשית, אנחנו תמיד שמחים לעלות את המודעות לאופנת יד שניה, אופנה אקולוגית ששומרת שהעולם שלנו יהיה עולם טוב יותר. שנית, השנה אנו מציינים את יום בגדי יד שניה בהשקת האתר החדש שלנו. אתר המכיל בתוכו אלפי בגדי יד שניה, האתר הראשון בישראל המופעל כולו על ידי א.נשים עם חסמים תעסוקתיים. באמצעות האתר כל אישה בכל מקום בארץ תוכל ליהנות מרכישת בגדי יד 2 במחירים חברתיים. מבחינתנו זו אמירה משמעותית ואנחנו מקווים שהציבור יבין את החשיבות ברכישת אופנת יד שניה ובסיוע בתהליך השיקום וההשתלבות של נשים עם חסמים תעסוקתיים".

טווח מחירים: 20-70 שקלים.
איפה: הרשת מונה 7 חנויות בפריסה ארצית - תל אביב, רמת גן, כפר סבא, נתניה, עפולה, חיפה וקריית גת. להתרשמות מהאתר החדש

5. קום איל פו אוספת בגדי יד שניה מלקוחותיה, ומארכיון המותג, ופותחת חנות ייעודית

יד שניה - קום איל פו. רופינה פלדמן,
"בימינו, יד שניה ווינטג׳ לא רק ישמרו לכן על הכיס וישדרג לכן את הסטייל - הם גם ישמרו על כדור הארץ". סיביל גולדפיינר, מנכ"לית ומייסדת קום איל פו/רופינה פלדמן

בית האופנה קום איל פו השיק את חנות COMME IL FAUT VINTAGE הממוקמת בתוך מתחם הדגל בנמל תל אביב, וכל כולה על טהרת בגדי יד שניה - פריטי אספנות מיוחדים מהעבר שנאספו מלקוחות ומארכיון המותג לטובת אופנה בת קיימא. כל הפריטים, שהם יחידים במינם, התקבלו בחנות וכעת שוב עומדים למכירה - כולן מרוויחות וכדור הארץ מאושר מתמיד. את פרויקט "מעבירות" קום איל פו התחילו בשנת 2008, במסגרתו הוזמנו לקוחות החברה להחזיר בגדי יד שניה של המותג ולקבל תמורתם זיכוי לקניה חדשה, בעוד הבגדים שהוחזרו הועברו לעמותת "אישית" והכנסות המכירות הוקדשו לקורסים להעצמה וקידום אישי ומקצועי של נשים. השנה, 10% מהרווחים של הפרויקט ייתרמו לארגון "הרשת הירוקה", אשר בהמשך גם ייקח חלק בפעולות הסברה בנושא בתוך החנויות עצמן. סיביל גולדפיינר, מנכ"לית ומייסדת המותג: "מעבירות פיסים - מוינטג' ל- re-sale. פעם השתמשו במילה "וינטג'" בעיקר כדי לתאר סגנון לבוש המשלב פריטים היסטוריים, לעיתים נדירים, שיש להם משמעות אופנתית ואישית. היום בעידן של פוסט משבר האקלים, הרעיון של יד שניה ושל וינטג' מקבלים משמעויות נוספות, אפילו קריטיות. לכן בימינו, יד שניה ווינטג' לא רק ישמרו לכן על הכיס וישדרג לכן את הסטייל - הם גם ישמרו על כדור הארץ. בגדים מיד שניה לא דורשים בזבוז נוסף של משאבים ומים, מה גם שבגדים ששרדו בצורה טובה כמה שנים משמע שגם איכותם בהתאם".

​טווח מחירים: החל מ-100 שקלים ועד 1,990 שקלים.
איפה: בחנות הוינטג' קום איל פו בנמל תל אביב. 

6. הביגודיות של ויצו פרוסות מקריית שמונה ועד אילת ומסייעות לחברה

יד שניה - הביגודית ויצו. איריס בארי,
"חנויות רשת הביגודית פזורות בכל הארץ ואנו מזמינים את כולן.ם לבוא ולחגוג איתנו בסייל ובסטייל את יום בגדי יד שנייה הבינלאומי". אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל/איריס בארי

ויצו - הארגון החברתי הגדול בישראל בתחומי החינוך, הקהילה והשירותים החברתיים, מפעיל מאז 1950 את רשת "הביגודית". כיום פועלים בישראל 48 סניפי ביגודית, מקריית שמונה ועד אילת, שמטרתם היא בראש ובראשונה סיוע חברתי לאוכלוסיות רווחה בעזרתן האדיבה של כ-1,000 מתנדבות בסניפי ויצו, אך לא רק. רשת הביגודית של ויצו כבר הפכה לשם דבר לחובבי יד שניה המתמחים באיתור "אוצרות", שגם מבינים את החשיבות של שילוב אופנה נגישה ומתחשבת בסביבה בתוך המלתחה. לרשת 100 מכולות לאיסוף בגדים ברחבי הארץ, כאשר 80% מהבגדים עוברים למיחזור, משמע: כ-4 טון בשבוע. ויצו, אשר פועלת למען צמצום פערים בחברה הישראלית, מאפשרת את מכירת הבגדים במחיר סמלי, כאשר כל הכנסות החנויות הן קודש להמשך ופיתוח פעילות הסניפים למען הקהילה. אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל: "רשת הביגודית של ויצו הינה רשת בגדי יד שנייה הגדולה בישראל. הביגודית, רשת חנויות יד שניה מבית ויצו, היא רשת חברתית הנותנת מענה לשילוב בין אופנה וסטיילינג לערכים של תרומה לחברה, שמירה על איכות הסביבה וכדור הארץ, קיימות ומיחזור, וכל זאת תוך מתן מקום והזדמנות לגיל השלישי להתנדבות בעלת ערך ומשמעות חברתית רבה עבור החברה בישראל. כל הכנסות הביגודית מיועדות לסיוע לנשים, נערות וילדים הנמצאים.ות במעגל האלימות. חנויות רשת הביגודית פזורות בכל הארץ ואנו מזמינים את כולן.ם לבוא ולחגוג איתנו בסייל ובסטייל את יום בגדי יד שנייה הבינלאומי".

טווח מחירים: 10-40 שקלים, למעט פריטים ייחודיים.
איפה: הרשת מונה 48 סניפים. לרשימת הביגודיות ושעות הפתיחה

7. "אהבה שניה" - חנות שיקומית לבגדי יד שניה המפעילה את "אוטובגד"

יד שניה - אהבה שנייה. ליהי באר אבן,
"ספציפית אצלנו בחנות, מסירה וקנייה של בגדי יד שנייה מאפשרת לנו לתת תעסוקה שיקומית לאנשים עם מוגבלויות". ליהי באר אבן, מנהלת חנות אהבה שניה/ליהי באר אבן

אהבה שנייה היא חנות שיקומית למכירת בגדי יד שנייה ועודפי בגדי מעצבים שפועלת בחסות מת"ש - תאגיד עירוני ללא מטרות רווח המפעיל מספר מרכזי תעסוקה שיקומיים בדרום תל אביב לצורך שיקום תעסוקתי וחברתי לאנשים עם מוגבלויות. את הבגדים מקבלים ב"אהבה שניה" במסירה מאנשים פרטיים, ממעצבי אופנה וגם מחברות שונות. החנות מתפקדת כמו חנות רגילה, העובדים בה ממיינים את הבגדים, תולים, מסדרים, נותנים שירות, עובדים מול הקופה ועוד. כל ההכנסות הן לטובת המשתקמים של מת"ש. בגדים שאינם במצב ראוי נשלחים לחברת 'רוזניר' הממחזרת בדים. ובצד הפעילות הזו, מדי יום מגיעים לחנות כ- 250 משתקמים המוכרים לנכות ע"י משרד הרווחה והבריאות ויחד עם צוות השיקום הם מתעצמים ומפתחים את היכולות האישיות בהתאם לתוכנית השיקום שנבנית למידתם במטרה לשלבם בשוק העבודה. בנוסף, החנות מפעילה את "אוטובגד" - אוטו טרנזיט 100% חשמלי, המהווה בוטיק בגדים נייד לחנות. האוטובגד מסתובב 4 פעמים בשבוע במרכזים קהילתיים ומסחריים בתל אביב במטרה להנגיש את החנות ואת מסירת הבגדים למקומות נוספים בעיר. ניתן לקנות בו בגדים וגם למסור, המחירים זהים לחנות. מנהלת החנות ליהי באר אבן: "מה שלא טוב לאחד, הוא אוצר לאחר. הכוונה שאם יש לנו פריטים בארון שפחות משמשים אותנו, גדולים עלינו או סתם לא בא לנו עליהם, למישהו אחר הם יכולים להיות עולם ומלואו ולהפוך את העולם לסביבה ירוקה יותר. בנוסף, ספציפית אצלנו בחנות, מסירה וקנייה של בגדי יד שנייה מאפשרת לנו לתת תעסוקה שיקומית לאנשים עם מוגבלויות".

טווח מחירים: המחירים נעים בין 5-40 שקלים.
איפה: החנות ברח' צביה לובטקין 33, תל אביב. להתעדכן באוטובגד באינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully