וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טרנדים רותחים משבוע האופנה בפריז, ושערורייה אחת שנעדיף לשכוח

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 9:47

התצוגה השנויה במחלוקת של YEZZY אומנם העיבה על הפינאלה של שבוע האופנה בפריז, אך זו לא תסיח דעתנו מהעיקר - זיהינו 5 טרנדים רותחים שבקרוב כולנו נאמץ

סאן מזרחי (משלנו!) מדגימה את טרנד המותן הנמוכה, אך הלבישה, במסלול של Courrèges

מניו יורק, לונדון, דרך מילאנו ולבסוף פריז - חודש האופנה אשר הציג את קולקציות אביב-קיץ 2023, עם לוח הזמנים הקדחתני והרווי ברגעים וויראליים, הגיע לסיומו. וכצפוי, הם שמרו את הטוב ביותר לסוף. הפינאלה בעיר האורות הביא לקדמת הבמה (והמסלול) את השמות הגדולים והמרגשים ביותר, אשר הציגו יצירתיות מחודשת ועיצובים מרהיבים עד מפתיעים. מהתותחים הכבדים כמו ולנטינו, שאנל ולואי ויטון, ועד מותגים שהפציעו לראשונה בשבוע האופנה בפריז (היי ויקטוריה בקהאם!).

כשזה מגיע למגמות הנחשפות על מסלולי שבועות האופנה, לא אחת אנו עדים למנה הגונה של חפיפה בין הערים, א-לה "מוחות גדולים חושבים דומה". אבל אם יש שבוע אופנה אחד שסביר יותר כי יציג טרנדים חדשים ובועטים, תהא זו פריז. ולא בכדי, הרי בירת צרפת היא ביתם של רבים מגדולי המוחות בתעשיית האופנה. המקום בו הקונספטואלי פוגש את המסחרי; בתי האופנה הגדולים מתנסים באומנות ברמת קוטור ויוצרים מערכות לבוש מהפנטות, שלפעמים לוקח רגע להכיל אותן.

שערוריה מיותרת שנעדיף לשכוח - מתוך התצוגה של קניה ווסט

במהלך עשרת ימי תצוגות מרהיבות גב אל גב בפריז, נחשפנו לאסתטיקה מגוונת, גבוהה ומתוחכמת ששלטה בקולקציות, והייתה תחושה כללית של יצירה גדולה מהחיים, חיוביות ואופטימיות לאורך השבוע. אולם למרבה הצער שבוע האופנה נחתם בתו צורם, בחסות הדרמה התורנית של Ye (הלא הוא קניה ווסט), עם תצוגת האופנה של המותג שלו YEZZY אשר הוצגה ביום האחרון, וכמובן מחוץ ללוח התצוגות הרשמי.

על המסלול של YEEZY עונה 9 חזרה אותה שפה עיצובית מוכרת (מדי) - מונוכרומטיות, הרבה קפוצ'ונים ונפחים משתנים, וכמובן הדפסים וסיסמאות שנויים במחלוקת. לא ניתן להתחמק מהשאלה - האם קניה ווסט בכלל עושה אופנה? או בעיקר פרופוגנדה? כך או כך, זה שוב עבד לו. הראפר ומעצב האופנה הבלתי צפוי (ויש המכנים "גאון") לבש בעצמו והציג על המסלול את "חולצת הסערה" עליה התנוסס הכיתוב המתריס "White Lives Matter", מה שגרר תגובות נזעמות מצד תעשיית האופנה והסלבס שיצאו נגדו. מאז Ye הספיק להתראיין ב"פוקס ניוז" עם המנחה טאקר קרלסון (שהוא קיצוני-שערורייתי בזכות עצמו) ולהטיל גם שם כמה פצצות, כולל על האקסית קים קיי. בסוף השבוע האחרון העניינים הסלימו אף יותר, כשקניה המשיך והסתבך עם ציוץ אנטישמי, בעקבותיו נחסם בטוויטר ובאינסטגרם.

אומנם התצוגה של YEEZY העיבה על שריקת הסיום של שבוע האופנה בפריז, עד כי זה כל מה שדיברו עליו ברחבי המדיה, אך לא ניתן לדרמה התורנית להסיח את דעתנו מהעיקר - הקולקציות שהוצגו בבירת צרפת הביאו לפתחנו מגמות מרעננות לאביב-קיץ 2023 שהופכות את המוכר (לכאורה) לגבוה, וזה כה משובח. לפניכן 5 טרנדים לוהטים שבקרוב כולנו נאמץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

דניאל רוזברי, המנהל האומנותי של סקיאפרלי, מדבר על הפיסים מג'ינס המועדפים עליו בקולקציה

1. דנים קוטור

האקספרימנטים המופלאים בדנים המשיכו לזלוג משבועות האופנה הקודמים גם לפריז (ראו ערך: דיזל), ואף קיבלו אפגריידינג. אצל סקיאפרלי הג'ינס גולף לכדי לאותה נוסחה של "יותר זה יותר", עם עיטורים אובר דה טופ המזוהים עם הלייבל - חלקי גוף, פירסינג ואלמנטים מכוסים אבקה מוזהבת בגב ז'קט ואף בישבנים. סטלה מקרטני מפרקת ומרכיבה מחדש דנים מכותנה אורגנית, ואז מגדילה לעשות כשמשלבת עור טבעוני בתוך מכנסי הג'ינס. קלואה מעלים על המסלול חליפת שלושה חלקים מחויטת ומעוטרת מדנים, בעוד בית האופנה ג'יבנשי מעצב אנסמבל של ברלט מג'ינס שצוות לחצאית דנים צרה וארוכה - טרנד לוהט בפני עצמו שכבר אומץ בחום על ידי פאשניסטות השעה וכובש כל חלקת פיד רעננה.

בלה חדיד באנסמבל דנים מטריף של ג'יבנשי

2. מותן נמוכה, אבל בגבוה

סילואטות עם מותניים נמוכות צברו תאוצה במהלך העונות האחרונות ובעיקר בקטגוריית המכנסיים והג'ינס, בעוד לאביב/קיץ 2023 חצאיות הן הפריט העיקרי שקו המותניים שלהן יורד. אז המגמה הנמוכה עדין חיה ובועטת, למרות שהיא לא הכי אינקלוסיבית (בלשון המעטה). עם זאת, נראה כי מעצבים אולי לקחו זאת בחשבון העונה כשהציעו דרכים חדשות ללבוש את הטרנד. אם על ידי חצאיות עם מותן נמוכה שנלבשו מעל שכבות בגדים אחרים או עם גופיות תחובות פנימה, כפי שהציגו ולנטינו ו- Courrègesוהציעו: ווריאציה של הטרנד שהופכת את הייאוש ליותר נוח, מעט יותר לביש, ועשוי להתאים למבני גוף מגוונים. מיו מיו, מצידם, לקחו את הטרנד במלוא הדרו ולנקסט לבל - עם חצאיות סטייטמנט סופר נמוכות, אבל לפחות זנחו בגדול את המיקרו מיני והלכו על אורך מידי שיקי. אפילו שאנל עשו טוויסט על המגמה הרותחת, עם חליפות הטוויד הקלאסיות והפעם עם חצאית בעלת מותן נמוכה שמראה אמצע חשוף.

מכנסי הקרגו הנמוכים א-לה קוטור של ג'יבנשי

3. אלמנטים מוגדלים ומוגזמים

בפריז הכל אפשרי, ופרספקטיבה מוגדלת היא לא מילה גסה, להיפך. כפתורים היו בגודל של צלוחיות, ורוכסנים עיטרו פלג גוף עליון בשלמותו. בקולקציה של ניקולה גסקייר ללואי ויטון הוא שם דגש על פרטים והגדיל אותם לכדי המוגזם והמושלם - חגורות רחבות, עד מאוד, עם אבזמים מטורפים ורוכסנים ענקיים. בעוד מיוצ'ה פראדה למיו מיו עיטרה חצאיות מידי צרות בסגנון הניינטיז שהפציעו בכמה לוקים על המסלול באמצעות כיסים מוגדלים ונפוחים.

אמילי רטאייקאוסקי והכיסים המוגזמים על המסלול של מיו מיו

לואי ויטון מציגים פרספקטיבה מוגדלת

4. השקוף הוא השחור החדש

בתי אופנה ומעצבים רבים שהציגו מרכולתם היפהפייה על מסלולי אביב-קיץ 2023 בעיר האורות עסקו בטרנד השקוף, על נגזרותיו, וזו מגמה שכבר ניתן למצוא ברשתות הגדולות הקרובות למקום מגורינו. ויקטוריה בקהאם תעלה נשיות רכה בדמות בדים שקופים שזזו כנגד הגוף, אם בשמלות מופלאות שהתהדרו במשחקי שקיפויות וקומות מעוטרות ראפלס, ואפילו חליפת מכנסיים באדום-כתום עז. ושאנל לקחו את זה לקוטור ומעבר, עם שמלות מתנפנפות בשיפון משי.

סאן לורן הציגו שמלות שחורות שקופות וארוכות להתעלף, והייתה גם חצאית מידי שקופה עם ווליום שהיוותה קונטרסט מושלם לשאר הבדים האטומים בלוק. בעוד אסתר מנס יודעת לחגוג נשים, והייתה בין המעצבים היחידים שהראו גיוון אמיתי בשבוע האופנה בפריז - כשכוכבות המסלול שלה היו השמלות השקופות עליהן טכניקות כיווצים, שכבות וסלסולים שהדגישו ופיארו קימורים.

ויקטוריה בקהאם מציגה לראשונה בשבוע האופנה פריז, והטרנד השקוף מככב אצלה

משחקי שקיפויות גרסת הקוטור אצל שאנל

אסתר מנס חוגגת נשיות, שקיפויות וגיוון

5. הקאט אאוט כאן להישאר

מלבד המופע עוצר הנשימה בו מעצבי האופנה של "קופרני" ריססו על בלה חדיד חומר לבן שהפך לשמלת קוטור, בית האופנה הציג קולקציית אביב-קיץ מתוחכמת. משמלות א-סימטריות נחשקות ועד עיצובים קלאסיים מתובלים באטיטיוד, כאשר פריטים רבים התהדרו בפתחי קאט-אאוט אלכסוניים ובמקומות לא צפויים, כולל במכנסיים. סאן לורן הציגו שמלות מונוכרומטיות בסילואטות חזקות שעוקבות אחרי קווי המתאר של הגוף ומפתיעות עם מפתחי משולשים או מעוינים בגדלים שונים - כאלה שחשפו רק מעט מהטבור או פיסות בטן שלמה. בעוד אצל קלואה, התצוגה המשגעת החלה עם שמלות מידי סרוגות בעלות מפתחים דמויי ניקוב במעלה המותניים בואכה צלעות.

הקאט-אאוטס המתוחכמים והסקסיים של קופרני

אצל סאן לורן מפתחים דמויי משולש מעטרים את מרכז הבטן

קלואה יודעים לעשות מהקאט אאוט שיק שהוא גם לביש!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully