וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריט הלבוש של מרילין מונרו שמוצע בסכום חסר תקדים

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 14:54

אחרי הפיאסקו עם קים קרדשיאן במט גאלה בקיץ האחרון; עכשיו גם חליפת החתונה של מרילין מונרו, מטקס נישואיה ב-1954 לכוכב הבייסבול ג'ו דימאג'יו, עלתה למכירה פומבית. ואנחנו שואלות, עד מתי פיסות אופנה היסטוריות יתגלגלו לידיים הלא נכונות?!

מרילין מונרו. Baron/Hulton Archive/Getty Images, GettyImages
מרילין מונרו/GettyImages, Baron/Hulton Archive/Getty Images

במהלך 36 שנות חייה הקצרים, בהם נמהל זוהר אבק הכוכבים שפיזרה בתוך טרגדיות אישיות ודרמות הוליוודיות למכביר, מרילין מונרו, השחקנית ודוגמנית הפין-אפ האגדית, הספיקה לככב במספר סרטים אמריקאים מהגדולים של שנות הארבעים והחמישים, ולנהל רומנים עם אייליסטרים מהבולטים בארצות הברית דאז (ואולי גם עם הנשיא ה-35 של ארה"ב, aka ג'ון פ' קנדי). ובשנה האחרונה, שמה של מונרו שב ועולה לכותרות, ולאו דווקא מהסיבות (האופנתיות) הטובות או הנכונות.

כמה סטייל ותעוזה! מרילין מונרו מפציעה בחליפת חצאית כהה לטקס נישואיה עם ג'ו דימאג'יו ב-1954

שמלת הסערה. קים קיי מואשמת שהסבה לפיס המקורי של מרילין מונרו נזק לא קטן

כזכור, רק בחודש מאי האחרון העסיקה את כולנו פרשיית "שמלת המריבה" בחסות המט גאלה, שלכבודה קים קרדשיאן החליקה (ולא בהצלחה יתירה יש לציין) לתוך יצירת המופת שעוצבה במקור אישית, ובלעדית, בעבור מרילין מונרו. בהשראת סקיצה של בוב מאקי, ובשווי של כחמישה מיליון דולר(!), השמלה שעוצבה על ידי ז'ן לואי זכורה בעיקר הודות לביצוע האייקוני של מונרו, אך גם שנוי במחלוקת, לשיר "Happy birthday Mr. president" שהקדישה לנשיא קנדי ב-1962. במשך שבועות ארוכים הרשת געשה וסערה, ולא חסכה ביקורת כלפי הקרדשיאנית שהואשמה כי הסבה לשמלה העדינה וההיסטורית נזק לא קטן.

מרילין מונרו. לנצח אייקון פופ, תרבות וסטייל

וכעת, מלבושים אייקוניים נוספים של מרילין מונרו על הפרק - חליפת החתונה בשני חלקים, שלבשה הכוכבת ההוליוודית לרגל נישואיה עם סנסציית הבייסבול ג'ו דימאג'יו בשנת 1954, מוצעת במכירה פומבית(!) בבית המכירות "Gotta Have Rock and Roll". ההצעה הזוכה צפויה להיות איפשהו בין 1.5 ל-2 מיליון דולרים!

יפים, מאוהבים ואייקוניים בחייהם ובמותם. מרילין מונרו וג'ו דימאג'יו, 1954

ב-14 בינואר 1954, ג'ו דימאג'יו מקבוצת היאנקיז הניו-יורקית וכוכבת "גברים מעדיפים בלונדיניות", התכנסו בבניין העירייה של סן פרנסיסקו ובאו בברית הנישואין, שהחזיקה לפרק זמן קצר מאוד. נישואיהם נמשכו 274 ימים בלבד, והאגדה ההוליוודית מספרת שהם נשארו חברים עד יום מותה. כטרנדסטרית שהיא הייתה, ואייקון אופנה ותרבות שלא נענתה לתכתיבים, מונרו התייצבה למאורע המרגש בחייה בחליפה חומה כהה בשני חלקים, אשר כללה: חצאית מידי צרה בסילואט עיפרון וג'קט באורך המותן, אותו עיטר צווארון פרוותי לבן, כפתורים לבנים ושני כיסים. לסגירת הלוק האלגנטי, השחקנית היפהפייה בחרה בנעלי סירה פיפ-טואו, זר פרחים קטן לבן, תסרוקת התלתלים הרכים הזהובים שהייתה כה מזוהה עמה, וחיוך של מיליון דולר.

לפי בית המכירות "Gotta Have Rock and Roll", אשר מחזיק באוצר האופנה הוינטג'אי המדובר, מרילין קנתה את החליפה במקור ברשת חנויות הכלבו האמריקאית מייסיס, ומאוחר יותר היא הוענקה לחותנת של הצלם האישי שלה, מילטון גרין. כיצד החליפה המפורסמת התגלגלה עד לפתחו של בית המכירות? לא לגמרי ברור.

באינסטה כבר עולות ספקולציות כי לא מדובר בחליפה המקורית! מה דעתכן??. יח"צ, צילום מסך
באינסטה כבר עולות ספקולציות כי לא מדובר בחליפה המקורית! מה דעתכן??/צילום מסך, יח"צ

בינתיים, באינסטה כמו באינסטה, כבר עולות ספקולציות וחשדות כי לא מדובר בחליפה המקורית שמרילין מונרו לבשה בשנת 1954. כך או כך, אם אתן ממש מעוניינות לעקוב ו/או להשתתף, המכירה הפומבית נפתחה אמש וצפויה להימשך עד ה-9 בדצמבר. וואלה! אופנה מתכננת להתפלל לאלוהי הפאשן של מעלה, בתקווה כי פיסת ההיסטוריה האופנתית הזו (בהנחה ומקורית היא) תתגלגל לידיים הראויות והנכונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully