וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרין לאופר דיין: "אני לא משתמשת במוצר כדי להביא את הקהל, אלא בתוכן"

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 13:08

היא התחילה כתקציבאית במשרד פרסום, וכיום שמה הולך לפניה כ"קרינה" מהסטודיו הקסום בכפר אז"ר, למרות שעל הפרק להתרחב (לגובה) לבניין או מוסך שתשפץ כלבבה. עד אז, בסוף השבוע תקיים את יריד ABOUT US ה- 9 במספר שמאגד אופנה ולייף סטייל, כי מבחינתה? "הכל מתחיל בנו"

קרין לאופר דיין. ערן לוי,
"אני יזמית, ואני מחברת בין אנשים". קרין לאופר דיין/ערן לוי

קרין לאופר דיין בת ה-47, AKA "קרינה", מתגוררת ברמת חן שברמת גן, נשואה לעמי דיין, בעל חברה להפקת אירועים, ולהם שלושה בנים. את מתחם האופנה והלייף סטייל שהקימה לפני 9 שנים, בתוך חלל ששימש בעבר לול תרנגולים הממוקם בפרברי העיר הגדולה, היא הפכה לחממה למעצבים צעירים ומוכשרים, אשר פועלת בהרמוניה מעצימה לצד קהילת נשים שצמחה במקום ומהווה מוקד עליה לרגל. והכל בסימן תוכן, תרבות וחווית קניה.

יריד ABOUT US במתכונת חורף 2022-23. ערן לוי,
יריד ABOUT US במתכונת חורף 2022-23/ערן לוי

היא גדלה ברמת השרון להורים "מאוד בוהמיינים", כהגדרתה. אביה היה יו"ר קבוצת הכדורגל מכבי תל-אביב, בעוד אמה הייתה אחראית על יחסי הציבור של הקבוצה. הוריה ניהלו בית ואורח חיים מאוד פתוח, חסר גבולות ומאפשר, ולאופר דיין גדלה בתחושה שהכל אפשרי, "אני חושבת שבגלל זה יצאתי כזו יזמית שלא מפחדת לעשות שום דבר" היא מכריזה, "ואם אומרים לי "לא" אז אני אמצא איך להיכנס מהגג, וזה לגמרי מגיע מהבית. המשפט הקבוע של אבא שלי היה "מי יכול עליך", ובזמנו כילדה כעסתי על זה. הרגשתי שהוא לא מדבר איתי על מה שבאמת חשוב לי, כמו חברות או החבר שלי, אלא רק על עבודה והצלחה שהיו האישיו המרכזי בבית. אבא שלי היה אומר לי "כשאת מדברת כולם צריכים להיות בשקט. אם הם לא בשקט את לא מעניינת", זה מאוד מחייב והדבר הזה היה מנוע שם להצלחה. אני גם שואלת את עצמי אם בית שאין בו גבולות בסופו של דבר מוציא אנשים יזמים? אני מאמינה שכן. גם שני אחיי יזמים ואוהבים להעז".

ואת באמת יזמית בכל רמ"ח איבריך
"אני יזמית, ואני מחברת בין אנשים. זה משהו שבא לי נורא בקלות ואני מאוד נהנית לעשות. אני מתה על חיבורים, בעיקר בין נשים. וכשמתרחש הניצוץ הזה והחיבור עובד, זה משהו שהוא מאוד משמעותי עבורי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
"תמיד חיפשתי את המעצבים שעושים משהו משמעותי" (NORTHERN STAR). אסף עיני,
"תמיד חיפשתי את המעצבים שעושים משהו משמעותי" (NORTHERN STAR)/אסף עיני

התחלת את הקריירה שלך בתור תקציבאית במשרד פרסום, מה הוביל אותך להתחיל לקיים מפגשי נשים מעצימים?
"גדלתי בבית של הורים פחות נוכחים, והיה לי ברור שזה יהיה התיקון שלי. אני אהיה האמא המושלמת שנוכחת פול טיים, ועשיתי את זה. גם הלכתי ללמוד במכון אדלר במחשבה שאהיה מאמנת להורים, מעין סופר-נני, כלומר אם כבר הצבתי בפני את המשימה להיות האמא המושלמת אז עד הסוף. במהלך הלימודים, כשאני כבר אמא לשני בנים קטנים, החלטתי לארח אצלי חברות להדלקת נר ראשון של חנוכה אבל הבית שלי היה די קטן. אז פניתי למרכז הקהילתי ברמת חן וביקשתי את הלובי של המרכז. הודעתי להם שיגיעו כ-30 נשים, כל אחת תביא משהו לאכול וגם אארגן איזושהי הרצאה מעניינת. זה היה סופר ספונטני, ואנחנו מדברות על לפני 14 שנה. לא דיברו אז במושגים של "קהילת נשים" או "העצמה", ולא היה אינסטגרם או פייסבוק. הבאתי כמרצה את נועה ירון-דיין שרק חזרה בתשובה, ומשהו במפגש נשים הזה מאוד נגע בי. גם בכינו ביחד וגם צחקנו ביחד, זה היה חזק. וככה למשך תקופה, בכל חודש-חודשיים ארגנתי שם מפגשי נשים כאלה. כולן הגיעו לשם, מרונה רמון, צופית גרנט ועד ליהי לפיד, זה היה מדהים. ברגע שגדלנו להיות 80 נשים קבועות שנפגשות, בעלי עמי אמר שהגיע הזמן למצוא לי מקום משלי".

אז זה היה מהלך טבעי לעבר פתיחת מקום, סטודיו, משלך
"לחלוטין, ככה פתחתי את סטודיו "קרינה" לפני 9 שנים. מצאנו את הלול בכפר אז"ר ושיפצנו אותו, ובתחילת הדרך המקום היה נפתח אחת לכמה חודשים בשביל הרצאה, ואז נסגר. עד שהתחילו להגיע המעצבים והמעצבות, שזיהו שיש כאן אחלה קהילה של נשים איכותיות, אז בזמן ההרצאות, או לקראת חגים, גם היו מכירות של בגדי ופריטי מעצבים. עם הזמן הבנו, יותר נכון שוב עמי בעלי דייק וזיהה, שדי, צריך לפתוח את המקום באופן קבוע".

מעיין פז. אסף עיני,
"גדלתי בבית של הורים פחות נוכחים, והיה לי ברור שזה יהיה התיקון שלי" (מעיין פז)/אסף עיני

אבל חיבור לאופנה תמיד היה לך?
"אני גדלתי בבית של לואי ויטון ומוסקינו, לאמא שהיא פאשניסטה ושסטייל, אופנה ואסתטיקה מאוד אקוטיים אצלה. כל הזמן התעסקו באיך שאת נראית, "תכניסי את החולצה, תוציאי את החולצה". לי זה לא עשה טוב כי הלכתי למקרר לקבל נחמה, וזה משהו שטיפלתי בו לאורך השנים".

מעניין שאת התרחקת מעולמות מותגי היוקרה, ומצאת את התשוקה דווקא ביצירה מקומית מקורית
"ממש ככה, הלכתי דווקא לצד השני. לא להתאפר, ולא מותגי-על או יהלומים, אלא ללבוש סטריט-וור ומה שמגניב. תמיד חיפשתי את המעצבים שעושים משהו משמעותי. גם המוטו "לא להיות כמו כולם" היה מנוע גדול אצלי - אם זה בגידול הילדים, וכמובן גם בעשייה שלי, אחרת זה נורא משעמם בעיני. ואפרופו יזמות, זה לא כי "ככה צריך" כל הזמן להמציא את עצמך מחדש, אלא כי זה מגיע מהבטן! זו האש שלי ואני רוצה להתרגש גם מהדברים שאני עושה".

FRETT. יח"צ,
"היום בעידן בו אנחנו חיים זה לא המוצר, זה הסיפור" (FRETT)/יח"צ

מבחינתך, סטודיו "קרינה" הוא לא רק מתחם לאופנה, אלא מה הוא מאגד?
"יש פה קהילת נשים, ואנחנו יוצרים פה תוכן. בשנים הראשונות כשהיו אומרים לי "איזו חנות מהממת יש לך" הייתי מתעצבנת ואומרת - איזו חנות?! כי יש פה הרבה מעבר. הנשים שמגיעות מרגישות תחושת שייכות, הן לא רק באות לקנות את הבגד או את הנר, הן באמת חלק מאיתנו. אני לא משתמשת במוצר כדי להביא את הקהל, אלא בתוכן. כל הזמן הגדלתי את ההרצאות ואת האירועים כדי להביא את הקהל. מעניינת אותי החוויה, השיחות, ולא מה קנו וכמה קנו. כמובן שבנינו פה תכנית עסקית שמאפשרת את זה, תראי את הלוקיישן, אני לא נמצאת בתוך קניון במיקום יוקרתי. בנוסף אני גם מנטורית ומלווה מותגים אז תמיד יש שפע מעוד מקומות. עוד דבר נורא מרגש שקורה הוא, שהיום כבר יש לנו ב"קרינה" קולקציות וליינים שלנו שזה הכי כיף. למשל הקרמיקאית מיקי פולק, או מעצבת התכשיטים עופרת שני, שמייצרות קולקציות עבורנו".

בשוק האופנה המקומי המאתגר, מה לדעתך סוד ההצלחה המתמשכת של סטודיו "קרינה"?
"היום בעידן בו אנחנו חיים זה לא המוצר, זה הסיפור. זו יכולה להיות הרצאה מעניינת שמושכת נשים להגיע אלינו ואז אולי גם יקנו. החלק העיקרי בעבודה שלי הוא שאני יושבת ומנסה להמציא תוכן חדש, זה מה שמחזיר את הלקוחות אלינו. גם מעצב שמעוניין למכור לי תיק או נעליים אני רוצה שיספר לי את הסיפור שמאחורי המוצר. אני באמת מאמינה שאם אתה יודע לספר את הסיפור, אתה מוכר את המוצר".

HEROIC. מיכאל טופיול,
"יש פה חוויה כוללת, וזה עיצוב ישראלי מבחינתי, בדיוק כמו שאת מסתובבת בתערוכה טובה" (HEROIC)/מיכאל טופיול

ואם אני מבינה נכון, אין לך שום תוכניות להגיע או להתרחב אל תל-אביב?
"קיבלתי הרבה הצעות לאורך השנים, אם זה להיכנס לקניון רמת אביב, ברמת השרון, נמל תל אביב ועוד. ארז קומרובסקי פעם אמר לי "אנחנו לא גדלים לרוחב, אנחנו גדלים לגובה" וזה הולך איתי מאז. אני גדלה לגובה, אז מבחינתי להיות מנטורית וללוות מותגים וסטודנטים, פלוס החנות והאתר והיריד, ואם פתאום בא לי פרויקט בניו-יורק אז זה מה שיהיה, וגם לעשות יוגה על הסאפ או ריצה בנמל בבקרים - מבחינתי כל אלה זה שפיצחתי את החיים הטובים. אני רוצה גם וגם וגם, להשפיע בכמה מקומות ורבדים, לא רוצה למצוא את עצמי קמה לחנות שקוראים לה "קרינה" ויש לה ארבעה סניפים, זה נשמע לי משעמם ממש. יחד עם זאת, אני יכולה לספר שאנחנו עובדים על פרויקט התרחבות חדש, ואנחנו נצא מפה, אבל בגדול אני מחפשת בניין או בא לי לשפץ מוסך מטורף. אני מרגישה שהיום יש לי עוד מה להציע, והמעצבים רוצים לעבוד איתנו ושיהיה להם סטודיו אצלנו, אז למה לא לייצר חלל כזה? שמאגד יותר אירועים, יותר תוכן, ויהיה בו גם את "קרינה" וגם סטודיו (ברבים) וגם משרדים".

איך ומתי באמת נכנס לתמונה הפקת יריד המעצבים ABOUT US?
"בשנה השלישית שלנו הציעו לי לעשות את "קרינה" רק בגדול, ב- 750 מטרים, וכך עשיתי יריד ראשון בסטואה בגעש. קראתי לזה "About Us" כי הכל מתחיל בנו - בנו הלקוחות, בנו המעצבים. שם בסטואה התחלתי לבנות את התמהיל של האירועים שלנו, אליו מתנקזים מעצבים איכותיים, זה לא שוק. בחנתי איך אדע שירצו להגיע אלינו? - החל מאיך יחליפו בגדים, כמובן בדגש על תמהיל המעצבים, גם על האוכל, האלכוהול והמוזיקה, ותמיד זה נפתח עם איזשהו אירוע תוכן. נורא חשוב היה לי לשים דגש לא רק על אופנה, זו חגיגת לייף סטייל אמיתית. מעבר לבגדים, יש עיצוב לבית ויש מוצרי נייר, ויש אקססוריז ויש ביוטי - יש פה חוויה כוללת, וזה עיצוב ישראלי מבחינתי, בדיוק כמו שאת מסתובבת בתערוכה טובה".

אופנה, לייף סטייל, אמנות ותרומה לקהילה. יריד ABOUT US בטרמינל העיצוב בבת-ים. אוראל לוי,
אופנה, לייף סטייל, אמנות ותרומה לקהילה. יריד ABOUT US בטרמינל העיצוב בבת-ים/אוראל לוי

אז מה צפוי לנו ביריד ABOUT US התשיעי במספר במתוכנתו החורפית? כמו בכל שנה, לאופר דיין מאגדת מעצבים ויוצרים מקומיים מסקרנים במתחם מעוצב אחד, המציע חוויית בילוי וקניה באווירה ייחודית הכוללת מוזיקה ונשנושים שווים. יהיו שם מעצבי אופנה ומותגים ישראלים ותיקים, ביניהם Heroic, רוני בר, Northernstar, מעין פז, דורון אשכנזי, התכשיטים של HILA HILO ועוד, לצד יוצרים מקומיים חדשים, שחלקם אף יחשפו קולקציות חדשות - כדוגמת המותג BISOU MAMAN של שרון רטס, אשר יציג קולקציית ביכורים ראשונה, או המותג החדש HALT של המעצבת הצעירה טל יוסיפוב המעצבת מעילי ויניל.

כיצד את בוחרת מי ישתתף בירידים שלך?
"הם (המעצבים, היוצרים) לא יכולים להיות בכל מקום. זה הדבר הראשון שמניע אותי. כשפונה אלי יבואן לפני הכל אני שואלת לכמה חנויות הוא מוציא את הנעליים, על זה יקום וייפול דבר. אני חייבת להרגיש שיש בזה משהו אחר, שעוד לא ראינו. בסופו של דבר כולנו מסתובבות באותם מעגלים, ואני באמת מחפשת להביא משהו שונה שלא רואים בהרבה חנויות, לפחות משתדלת. כי אי אפשר באמת לנצח את זה, אנחנו תעשיה מאוד קטנה. ואני מבינה גם את המעצבים, הם צריכים להתפרנס ואני בעדם".

HILA HILO. יח"צ,
"הם (המעצבים, היוצרים) לא יכולים להיות בכל מקום. זה הדבר הראשון שמניע אותי" (HILA HILO)/יח"צ

בנוסף, השנה נעשה גם חיבור לעולמות ה- ART. קרן בר-גיל, שהיא אוצרת אמנות עצמאית, תאצור תערוכה שנקראת "Side by Side", ולא בכדי זהו השם שנבחר לתערוכה - השנה יריד ABOUT US יציג אופנה, בצד אמנות, בצד תרומה לקהילה. חלק מהכנסות היריד ייתרמו למחלקת "לצידך" במרכז הרפואי "מרחבים", שהינה מחלקת אשפוז פתוחה לנשים אשר חוו אירועי חיים קשים וסובלות מסימפטומים פוסט-טראומטיים המתבטאים לעיתים בהפרעות אכילה. "אוכל, כאמור, תמיד היה אצלי אישיו" משיבה לאופר דיין לשאלה מהיכן החיבור למחלקת "לצידך" ומוסיפה, "אני מחפשת במודע לחבור למחלקות או עמותות לא מוכרות, כדי לחשוף את הקהל אליהן".

צליל דנין לדורון אשכנזי. יח"צ,
"אני באמת מחפשת להביא משהו שונה שלא רואים בהרבה חנויות" (צליל דנין לדורון אשכנזי)/יח"צ

זהו היריד התשיעי במספר, מהיכן הדרייב להרים את האירוע המושקע בכל שנה מחדש?
"אם דיברנו קודם על האש שקיימת בי ומניעה אותי, אז היריד הזה מנקז לתוכו את כל זה, ואנחנו עושים אותו פעמיים בשנה - בקיץ ובחורף. יש לי בסיס חזק מאוד שמגבה אותי, והוא חברת ההפקות של בעלי עמי. מעבר לזה, בלי הדרייב והתשוקה שלי זה לא היה קורה. ובסופו של יום, אולי לא סקסי להגיד את זה אבל אני דווקא בעד לשים את הדברים על השולחן - אנחנו עובדים מאוד קשה על הירידים, מפרנסים בדרך הרבה אנשים, וגם אנחנו כמובן מתפרנסים מזה, אחרת לא היינו עושים את זה".

כיזמית אופנה בנשמתך, מיד בתום היריד את כבר מתחילה לתכנן את ההבא בתור? או מצליחה רגע לקחת פסק זמן ולפרגן לעצמך?
"בתחילת הדרך היה לי קשה עם זה, כי באמת רצתי מיד לדבר הבא. אני לא טיפוס שטופח לעצמו על השכם, אבל אני כן רואה את ההצלחה, זו תחושה מספקת, ואני באמת נהנית מכך ומהדרך. אבל אני לא שוהה בזה לאורך זמן, תהיי בטוחה שהאירועים הבאים כבר מתוכננים, ועד פברואר סגורים פה התכנים של "קרינה" ושאר הפרויקטים שעל הפרק. אולי באמת אני צריכה להתחיל לשהות קצת יותר" היא מסכמת בחיוך רחב.

יריד ABOUT US יתקיים בטרמינל העיצוב בבת-ים בין התאריכים 8-10בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully