וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום אופנה 2022: הלוקים הכי ויראליים בשנה החולפת!

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 17:46

חזרנו אחורה בזמן ונזכרנו בכל רגעי השיא, הדרמות והסערות ששנת 2022 הביאה איתה מבחינה אופנתית. זה לא היה פשוט, אבל לבסוף צמצמנו ל- 5 רגעי הפאשן שהיו לנושאי השיחה והרכילות הכי מדוברים או ויראליים השנה - מריהאנה ועד לינדה אוונג'ליסטה

לינדה אוונג'ליסטה שבוע האופנה ניו יורק. Taylor Hill, GettyImages
לינדה אוונג'ליסטה שבוע האופנה ניו יורק/GettyImages, Taylor Hill

אם אופנה היא ביטוי לזמנים בהם אנחנו חיים, אז 2022 הייתה שנה סוערת במיוחד. האנטישמיות הגואה, הנזק הסביבתי, המלחמה באוקראינה וניצול ילדים, כולם מצאו את דרכם לכותרות האופנה. נראה כי בשביל להיכנס לרשימת המראות שעוררו הכי הרבה באז כבר לא מספיק ללבוש יצירה מאוד יפה שיש סביבה קונצנזוס (חיובי). ואכן, מעל רגעי השיא באופנה השנה ריחפו דרמות ואג'נדות: הקאמבק של הסופרמודל לינדה אוונג'ליסטה אחרי מאבק ממושך בהליך קוסמטי כושל, קים קרדשיאן כמעט והרסה פיס היסטורי כשהתעקשה להשתחל לתוך שמלה שקטנה עליה רק בשביל 10 דקות תהילה על השטיח האדום, ובלה חדיד "הקריבה" את גופה למדע כשרוססה עליה שמלה בהופעה חיה על המסלול.

להלן 5 ההופעות האייקוניות והמדוברות ביותר באופנה בשנה החולפת.

1. ריהאנה מגדירה מחדש את המושג "סטייל הריוני"

בשאנל ובייבי באמפ: ריהאנה מכריזה על הריון ראשון

במהלך סוף שבוע זוגי בחודש ינואר השנה, ריהאנה ובן זוגה, הראפר A$AP רוקי, נתקלו (או שכרו) בצלם פפראצי אשר תיעד אותם מטיילים ברחבי ניו-יורק, כשהכוכבת מציגה לראשונה את הבייבי באמפ המפואר שלה! לכבוד המאורע האייקוני והכה מצופה, הזמרת הרותחת לבשה מעיל וינטג' ורוד ארוך של "שאנל" (משנות התשעים) שנשאר פתוח מעל בטנה, והשלימה את המראה עם תכשיטי גוף, וג'ינס בשטיפה בהירה שעוטר באמצעות חגורת שרשרת של בית האופנה הצרפתי הנחשק. בלוק הזה, ריהאנה לא רק חגגה את בטנה, אלא שכתבה מחדש את כללי הלבוש ההריוניים! בכך שנתנה השראה לנשים רבות להרגיש טוב ולחגוג את עצמן בכל שלבי ההיריון, ואף הגדירה מחדש מה נחשב "ראוי" לנשים הרות.

2. קים קרדשיאן מסבה נזק לשמלה האייקונית של מרילין מונרו

שמלת הסערה: קים קיי משתחלת לתוך השמלה של מרילין מונרו האגדית, וגורמת לה נזק

כך זה נראה כשרגע שיא אופנתי מסתבך לכדי שערורייה תרבותית: בחודש מאי השנה קים קרדשיאן הפציעה לנשף המט גאלה כשהיא לבושה בשמלה האייקונית של מרילין מונרו. יצירת המופת, ששוויה הוערך בכ- 5 מיליון דולרים, עוצבה במקור אישית ובלעדית עבור מונרו בשנת 1962 (כששרה לנשיא ג'ון פ. קנדי) על ידי ז'ן לואי, ובהשראת סקיצה של בוב מאקי. במשך שבועות ארוכים הרשת געשה - ההחלטה של הקרדשיאנית הראשית ללבוש את השמלה הייתה שנויה במחלוקת, והרשת לא חסכה כלפיה בביקורת. חלק תקפו אותה על כך שהעזה ללבוש פריט בעל משמעות היסטורית כל כך, ועל כי הסבה נזק לא קטן לשמלה רק בשביל מספר דקות תהילה על השטיח האדום (לאחריהם החליפה להעתק של השמלה). בעוד שאחרים, התייחסו להודאה הגאה של כוכבת הריאליטי על כי פצחה בדיאטת כאסח וירדה 16 ק"ג בתוך שלושה שבועות רק כדי שתוכל להיכנס לשמלה, וטענו שהתנהגותה מעודדת אידיאל לא בריא ובלתי מושג של יופי.

3. בגיל 54 ניקול קידמן מצטלמת בחצאית מיקרו מיני לשער של מגזין

ניקול קידמן מעוררת סערה ברשתות כשהיא מצטלמת למגזין Vanity Fair בלוק סופר נועז של מיו מיו

אם היה פריט אחד ששלט גם על שערי המגזינים, גם על השטיחים האדומים ואף בפיד האינסטה, זו חצאית המיקרו מיני של בית האופנה האיטלקי "מיו מיו". החצאית הקטנטנה והנועזת א-לה קולג' סטייל, עם קו המותן האולטרה נמוך, הייתה בכל מקום בשנת 2022, ואף נטען כי היא מבשרת על חזרה אל אסתטיקה מוקדמת ושנויה במחלוקת (הלא היא תקופת ה- "הירואין שיק"). ואז, בגיל 54, ניקול קידמן האייליסטרית מככבת על שער מגזין Vanity Fair בחצאית המדוברת, ואיך לא - גרמה לסערה תקשורתית גדולה. קידמן, שלבשה טוטאל לוק מקולקציית הקרופ המדוברת של מיו מיו, הציגה לראווה גזרה דקיקה וחטובה במיוחד, וזכתה לתגובות שליליות בעיקר מהגולשים ברשתות, אשר מחד הרימו גבה ושאלו "מדוע אישה בת חמישים פלוס נראית כמו "נערה" על שער מגזין?", ובנוסף ציינו את הריטוש המוגזם שלדעתם התמונות עברו.

4. לינדה אוונג'ליסטה חוזרת למסלול לראשונה מזה 15 שנה

מרגעי השיא בשבוע האופנה ניו-יורק: הסופרמודל לינדה אוונג'ליסטה חוזרת למסלול ומרגשת את כולם

כבר ביום הראשון בשבוע האופנה בניו-יורק, שהתקיים בחודש ספטמבר, "פנדי" הרימו את הרף, אבל אין ספק כי לינדה אוונג'ליסטה האחת והיחידה גנבה את ההצגה! בשיתוף מארק גייקובס ומותג תכשיטי היוקרה טיפאני, בית האופנה האיטלקי הציג את קולקציית הריזורט ל-2023, ועל הדרך חגג 25 שנה לתיק הבאגט. אך על רגע השיא חתומה הסופרמודל לינדה אוונג'ליסטה שסגרה את התצוגה, כשהפציעה לראשונה על המסלול מזה 15 שנה, אחרי שבשנים האחרונות בודדה עצמה מן העולם לאחר שחשפה כי הליך קוסמטי הותיר אותה "מעוותת בצורה אכזרית" (במילותיה). הדוגמנית הוותיקה (שהוכיחה כי היא עדיין רלוונטית מתמיד) גלשה החוצה אל המסלול בגלימה בגוון תכלת טיפאני, כשעל זרועה תיק הבאגט האייקוני, וזכתה לתשואות סוערות. היא נראתה אלגנטית וזוהרת מתמיד.

5. הרגע הויראלי של שבוע האופנה בפריז: בלה חדיד ושמלת הספריי

בלה חדיד "מקריבה" את גופה למדע: בעודה על המסלול רוססה עליה שמלה לבנה

ביום השישי לשבוע האופנה בפריז, שהתקיים בחודש אוקטובר האחרון, המותג הצרפתי "קופרני" נעל את התצוגה עם בלה חדיד שעלתה למסלול בתחתונים ונעלי עקב בלבד, בעוד קבוצת מדענים ריססו על גופה שמלה - באמצעות ספריי המכיל סיבים סינטטיים שברגע שהתייבשו נהפכו די במהרה לשמלה עשויה "בד" לבן - והמחזה הפך ויראלי בן רגע! על הטכנולוגיה ששימשה ליצירת השמלה שקדו מעצבי המותג לצד מדעני חברת "פבריקאן" (אותה ייסד מעצב האופנה והמדען מאנל טורס). בחשבון האינסטגרם של המותג הופיעו אלפי תגובות מיד בתום המופע המהמם שנעל את התצוגה, ולצד המתפעלים היו גם לא מעט ביקורות שהטיחו כי זה לא "מקורי" - שכן אלכסנדר מקווין עשה זאת כבר לפני יותר משני עשורים כששני רובוטים התיזו ספריי בשחור וצהוב זרחני על שמלה לבנה שלבשה דוגמנית-העל שלום הרלו. כך או כך, בלה חדיד הייתה בהחלט שיחת השבוע בפריז בסתיו האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully