וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותם גור: "עולם הדוגמנות היום מאוד השתנה, יש מקום לכולם"

עודכן לאחרונה: 20.1.2023 / 11:05

האם באמת צריך לקחת קורס כדי להיות דוגמנית? מעט סקפטיים, יצאנו לבדוק בדיוק את זה עם רותם גור, מייסדת ומנכל"ית של סוכנות הדוגמנות הבינלאומית R&R, ושל קורס הדוגמנות הדיגיטלי הראשון בישראל. פייר? הופתענו לטובה

רותם גור. איוון ברקוביץ,
רותם גור, מייסדת ומנכל"ית של סוכנות הדוגמנות הבינלאומית R&R, ושל קורס הדוגמנות הדיגיטלי הראשון בישראל/איוון ברקוביץ

רותם גור בת ה-30 מתגוררת באבן יהודה בבית חדש עם נוף מדהים. היא נשואה פלוס תינוק בן שנה, לומדת כלכלה וניהול באוניברסיטה הפתוחה, ובפרונט של העשייה שלה גור היא בעלת סוכנות הדוגמנות R&R וקורס הדוגמנות הדיגיטלי "Modeling101", שמתפקד ממש כעסק נפרד כפי שהתברר לנו. למי הוא מיועד, כמה הקורס עולה, אילו תכנים תקבלו שם ומה הסיכוי שלכן להיות דוגמניות עובדות? לכל אלה, והרבה מעבר, תצללו איתנו לראיון מרתק עם סוכנת הדוגמניות המובילה שפותחת בפנינו צוהר לעולם הדוגמנות.

דורית רבליס. Simonel,
רותם גור: "אני מאוד מכוונת חו"ל. מראה מאוד קלאסי, מאוד נקי, שיהיו טבעיות. לא סקסי מדי אלא מעודן יותר, כמו דורית"/Simonel

לפני כמה שנים ייסדת את סוכנות הדוגמנות הבינלאומית R&R? ומדוע היה צריך עוד סוכנות מלבד הסוכנות של רוברטו?
"כי רציתי סוכנות משלי. כשנכנסתי לעבוד כבוקרית בסוכנות של רוברטו זה היה בדיוק אחרי הסיפור עם מאיה בוסקילה שעזבה, ונוספים שעזבו אחריה. בזמנו ממש הפנו לו עורף בתעשייה, בצורה מחרידה. ואז לא היו בסוכנות בנות מפורסמות ממש, כלומר היו דוגמניות טובות אבל שטרם פרצו, כמו ריף נאמן שעוד הייתה אנונימית. פתחנו את סוכנות R&R לפני 7.5 שנים, והכל התחיל כשנסעתי עם סופיה מצ'טנר לפריז. פגשנו שם את המעצב ראף סימונס, שבזמנו היה המנהל הקריאטיבי של בית האופנה דיור, הכרתי לו את סופיה וזה הוביל לכך שבסופו של דבר סימונס החתים אותה לחוזה של שנה עם דיור. כשחזרנו לארץ היה סביב זה המון באז, ואז בעצם הבנתי שזה התחום שלי - הבינלאומי".

ולשם, לשוק הבינלאומי, תמיד כיוונת?
"כן. תמיד אמרתי לרוברטו שמעניין אותי בעיקר חו"ל, והוא פחות נגע בזה אלא התמקד בטאלנטים בארץ. אחרי שסופיה הוחתמה בסוכנות בפריז (בהמלצת דוגמנית העבר ואושיית האופנה מיקי ממון) נפתחו לנו קשרים עם כל הסוכנויות בעולם. כי בעצם כשיש לך דוגמנית כזו חזקה כולם פתאום רוצים לעבוד איתנו. בשלב הזה רוברט אמר לי "בואי נפתח סוכנות ביחד שהיא שלך, ותנהלי אותה בדרך שאת רוצה", וככה היה. פתחנו את סוכנות R&R והשגתי את מה שרציתי שזה חופש פעולה, זה מה שהיה לי חשוב. לרוברט ולי יש סגנון מאוד שונה בבחירת דוגמניות. אני מעריכה את הסגנון שלו, וגם של סוכנויות אחרות, אבל זה לא אני. אני מאוד מכוונת חו"ל, מראה מאוד קלאסי, מאוד נקי, שיהיו טבעיות. לא סקסי מדי אלא מעודן יותר, כמו דורית (רבליס, ט.א) וסופיה (מצ'טנר, ט.א). אין אצלי ניתוחים או איפור מוגזם וציפורניים, לא תמצאי אצלי את הדברים האלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סופיה מצ'טנר. שי ארבל,
רותם גור: "פתחנו את סוכנות R&R לפני 7.5 שנים, והכל התחיל כשנסעתי עם סופיה מצ'טנר לפריז"/שי ארבל

בין המיוצגות היותר מוכרות של גור ניתן למצוא את סופיה מצ'טנר, נועם בוהדנה, דורית רבליס, אביטל לנגר ועלמה קאן, אשר עובדות ומככבות בחו"ל וגם בארץ. "עד הקורונה עבדנו בעיקר בחו"ל" גור מסבירה, "אבל בשיא הקורונה, כשהשמיים נסגרו בפני כל מי שלא בעלת דרכון מקומי וגם הלקוחות שעצרו ימי צילום, הייתי צריכה להמציא את עצמי מחדש. ואז באמת הרחבתי את הפעילות בארץ, גם ברמה של למצוא בנות שמתאימות יותר לשוק הישראלי. יש בנות שעובדות מדהים בחו"ל ובארץ פחות מתלהבים, וגם להיפך".

בואי נלך להתחלה. מבחינתך, אילו מאפיינים או נתונים הם מאסט לדוגמנית שרוצה להשתלב בתעשייה?
"העולם היום מאוד השתנה. אם היית שואלת אותי את זה לפני 7 שנים, כשהקמתי את הסוכנות, הייתי עונה לך: שהיא חייבת להיות מעל 1.75 מטר, חייבת להיות במידות 90-60-90, או פחות, וחייבת להיות יפהפייה עם פנים חדות. אבל היום זה ממש לא ככה. יש לי בסוכנות דוגמניות בגובה 1.60, בחיים לא הייתי חושבת שזה יקרה, אבל היום יש לזה מקום. אני מייצגת עכשיו את ליה שון, בת הזוג של מרגי, שהיא נמוכה יחסית. ויש לי דוגמנית חדשה מהממת, ליאור שולמן, שהיא 1.65 ועובדת מדהים. גם בחו"ל יש לזה היום מקום, כולל על המסלולים בתצוגות האופנה, כשפעם מי שהייתה פחות מ- 1.75 מטר לא היה לה שום סיכוי לעבוד. כל מה שקשור לעבודות שהן ביוטי, תכשיטים, שיער וכו' בכלל אין מגבלה של גובה. את גם יכולה לראות היום את בר זומר, נטע אלחמיסטר ורומי פרנקל צועדות".

עלמה קאן. עומרי לוי,
רותם גור: "יש לי בנות ניו פייס שישר נכנסו לעניינים והרוויחו סכומים נאים כבר בתחילת דרכן, באזור ה- 10,000 שקלים בחודש"/עומרי לוי

אבל הן קומץ, והן כבר טאלנטיות.
"אני מסכימה איתך שכן צריך להיות טאלנטית, זה חלק מהעניין. ועדין בארץ כבר מאוד פתוחים לזה. אם יש מישהי שהיא נמוכה אז אולי לדחוף אותה גם למשחק ולבנות לה שם, ואז נפתחות בפניה יותר אפשרויות. אבל זה לא שונה אגב מדוגמניות גבוהות, גם מהן מצופה להיות טאלנט. זה כמו שאני אגיד לך "אל תפתחי סטארטאפ, כי יש רק דוגמא אחת שעובדת, כמו וויז", אבל זה לא אומרים שזהו עוצרים שם. גם לדוגמניות שהן 1.80 מטר יש רק כמה דוגמאות בודדות של מי שמצליחות בענק. דורית רבליס יש רק אחת בארץ, ובכל זאת יש עוד המון מקום באמצע".

יש פרק שנקרא "יש מקום לכולם", את באמת מאמינה בזה?
"ברור שמי שהיא מטר ו-80, דקיקה ובת 17 יש לה יותר הזדמנויות ממישהי אחרת, אין ספק בכלל. אבל זה לא אומר שלמישהי אחרת אין בכלל הזדמנויות. להיפך, גם לה יש את הפתח הזה שפעם לא היה בכלל".

יש לך בסוכנות דוגמניות פלאס סייז? או דוגמניות מבוגרות?
"יש לי בסוכנות דוגמניות שהן פלאס, וגם כאלה שהן curvy. דוגמנית מבוגרת אני מחפשת ועוד לא מצאתי את האחת, אבל פתוחה לזה ומאוד אשמח".

אביטל לנגר. דור שרון,
רותם גור: "לא חייב את הקורס כדי להיות דוגמנית, אבל זה מאוד עוזר"/דור שרון

ומה עם פרנסה? דוגמנית ניו פייס למשל באמת יכולה להתקיים בכבוד? הרי לא כולן סופיה מצ'טנר
"זה מאוד תלוי מי. את יכולה להרוויח בחודש בין אפס שקלים למיליון שקלים, או השמיים הם הגבול".

ואם בכל זאת נרצה לתת הצצה אמיתית לאיך דוגמנית יכולה להשתכר בארץ?
"בטח בשמחה. יש לי בנות ניו פייס שישר נכנסו לעניינים והרוויחו סכומים נאים כבר בתחילת דרכן, באזור ה- 10,000 שקלים בחודש. כלומר התחילו באזור ה-2,000 שקלים ליום צילום ועשו כמה ימי צילום בחודש. אבל הרוב לא. הרוב בהתחלה מדשדשות, עושות יום צילום פה ויום שם, לא מגיעות לסכומים רציניים. לפעמים יש אפילו כאלה שנתקעות כמה שנים באותו מקום, גם כי בין היתר לא הצליחו עוד להוציא מעצמן את הסטאריות שלהן. בסוף זה מאוד תלוי בדוגמנית. בת כמה היא, תלוי בביטחון שלה, איך היא מצטלמת, תלוי בביקוש שלה ובהמון דברים. יש לי בנות שכבר אחרי שנה המחיר לעבודה איתן עלה פי שתיים".

נועם בוהדנה: טל עבודי). טל עבודי,
רותם גור: "בשיא הקורונה, כשהשמיים נסגרו, הייתי צריכה להמציא את עצמי מחדש. ואז באמת הרחבתי את הפעילות בארץ"/טל עבודי

מתי השקת את קורס הדיגיטל "Modeling101"? ומאיזה צורך שזיהית זה נבע?
"השקתי את קורס הדיגיטל לפני כ-7 חודשים, ביולי 2021. זה התחיל בכלל מהאינסטגרם שלי, הייתי עושה כל הזמן "שאלות-תשובות" וקיבלתי שאלות נון סטופ על עולם הדוגמנות, גם מגברים ומנשים מבוגרות יותר, גם מי שזה לא באמת החלום שלהם לדגמן בפועל אבל זה מאוד מסקרן אותם".

אז מי באמת קהל היעד של הקורס? ומה מקבלים בו?
"בראש ובראשונה, קהל היעד הוא בנות שרוצות להיות דוגמניות. גם צעירות וגם מבוגרות יותר. אומנם אנחנו מדברות בקורס בלשון נקבה, אבל זה מופנה ומתאים כמובן גם לבנים. מעבר לכך, הקורס מיועד לכל מי שעולם האופנה מעניין אותו, אפילו לבלוגריות. לכל מי שרוצה לקבל הצצה לאייך הדברים עובדים מאחורי הקלעים - למושגי בסיס שחייבים להכיר, הצצה לחוויות וסיפורים אישיים של דוגמניות ואושיות מובילות בתעשייה המקומית, מה מחיר התהילה ועל הקשיים שקיימים. יש שיעור על בטחון עצמי ועל מוטיבציה, והרבה תכנים שהם רלוונטיים גם לתחומים אחרים בכלל בחיים, כמו למשל איך להגיע לראיון עבודה. זה פשוט קורס מעניין. בנוסף, בשיעור שנקרא "לא כל הנוצץ זהב", בו אני מדברת על הסכנות שטמונות בעולם האופנה, אם זה על הטרדות מיניות או שינויים בהתנהגות שצריכים לעורר חשד ועוד - זהו בעצם שיעור שפתוח בחינם לכולן, גם למי שלא רכשה את הקורס, כי אני חושבת שזה באמת נושא סופר חשוב. קשה לי מאוד עם הניצול שיש בתעשייה, ואני ממליצה לכולם לצפות בשיעור הזה".

ליה שון. איוון ברקוביץ,
רותם גור: "אני מייצגת עכשיו את ליה שון, בת הזוג של מרגי, שהיא נמוכה יחסית. ויש לי דוגמנית חדשה מהממת, ליאור שולמן, שהיא 1.65 ועובדת מדהים"/איוון ברקוביץ

כמובן שבטרם הראיון ביקשנו, וקיבלנו, גישה לתכני הקורס. המדובר בקורס מושקע ומקיף, כזה שמתחיל ממש מהבייסיקס, שם תתוודעו לעולם המושגים והפרקטיקות בפועל, דרך טסטמוניאלס של פרסונות בולטות בתעשיית האופנה, ועד תרגולים או דוגמאות מצולמות.

האם באמת צריך קורס כדי להיות דוגמנית עובדת?
"לא חייב את הקורס כדי להיות דוגמנית, כי עובדה שיש דוגמניות עובדות שלא עשו את הקורס. אבל, זה מאוד עוזר. ברגע שיש לך את הכלים ואת מכירה את השפה, כמו בכל מקצוע בעצם, זה מקל ומקצר את הדרך להבין איך הדברים עובדים בתעשייה. הרי בסוכנות למשל יעשו לך שיעורי הליכה או איך להגיע לאודישן, אבל אם באת כבר מוכנה יש לך יתרון משמעותי. את גם תהיי יותר טובה, וזה יפתח לך יותר דלתות והזדמנויות. דרך אגב, חייבתי את כל הדוגמניות שלי לצפות בקורס, והפידבק שקיבלתי מכולן הוא שהן קיבלו כלים ולמדו דברים חדשים, גם הוותיקות והמנוסות שבהן. סופיה מצ'טנר למשל כתבה לי אחרי שצפתה בקורס שחבל שזה לא היה קיים כשהיא רק התחילה, שזה היה חוסך לה המון דברים ושחידשתי אפילו לה".

מה את בעצם מבטיחה למי שרוכש/מסיים את הקורס?
"קודם כל נתחיל במה שאני לא מבטיחה - אני בחיים לא אבטיח שמי שמסיימת את הקורס מיד תהפוך להיות דוגמנית עובדת. בדיוק כמו שמי שעושה תואר בכלכלה אף אחד לא מבטיח לו או לה שיעבדו בזה. אני בעצם מספקת את הידע, את הכלים ואת הצצה לעולם הדוגמנות, ומשם זה בידיים שלהן".

דורית רבליס. דודי חסון,
רותם גור: "דורית רבליס יש רק אחת בארץ, ובכל זאת יש עוד המון מקום באמצע"/דודי חסון

יש בכל זאת דוגמא לבוגרת קורס שכבר השתלבה בתעשייה?
"כן, יש לנו דוגמנית שרכשה ועשתה את הקורס והיום היא חתומה בסוכנות "אלינור שחר". היא כבר צעדה בשבוע האופנה תל-אביב ועשתה קמפיין לדודו בר אור. דרך הקורס אני מגלה היום בנות, שלפעמים מגיעות אלינו לאודישן".

אז את בעצם אפילו לא שואפת שבוגרות הקורס ייכנסו דווקא לסוכנות שלך.
"נכון, לאו דווקא אלי. מבחינתי אני פותחת להן את הדלת, בסוף זו חד משמעית הבחירה שלהן. אני לחלוטין גם מפרידה בין הדברים - הקורס הוא עסק בפני עצמו, וסוכנות R&R היא עסק בפני עצמו. גם אם לפעמים זה עלול להתערבב קצת, אני דואגת שתהיה הפרדה".

מחיר קורס הדיגיטל הוא 459 שקלים. היה לך חשוב להציע מחיר נגיש?
"יש לי רגישות גדולה לנושא, ויש לא מעט סיפורים על סוכנויות או סוכנים שמנצלים בנות עם בוקים באלפי שקלים. והאמת היא שכל יועצי השיווק שדיברתי איתם לגבי הקורס, ייעצו לי לשווק אותו באלפי שקלים רבים, כמו קורסים של נדל"ן למשל. אבל אין סיכוי שהייתי עושה את זה, הרי זה בסוף לרוב בנות 15 שאני רוצה שיהיה להן את הכלים ואת הסיכוי. אני רוצה שכולם יצפו בקורס, והיה לי מאוד חשוב שזה יהיה נגיש. הרבה פעמים אני גם עושה מבצעים, כמו בסוף שנה למשל, ואז המחיר עוד יורד. הקורס לא נועד בשביל לתת לי הכנסה מטורפת, ברוך השם יש לי מספיק מהסוכנות. אלא זה נועד בעיקר לתת לבנות, שרוצות ומעריצות ומתעניינות, את הכלים וההצצה לראות שזה בכלל מתאים להן. עבדתי על הקורס הזה מעל חצי שנה, השקענו בטירוף. אני מרחיבה שם על הקשיים שעלולים להיות, בקורס אני גם מדברת הרבה על מחיר התהילה של עולם האופנה, שזה לא כזה זוהר כמו שנראה מבחוץ, אני מראה להן את האמת. חשוב לי שהן יראו ויבינו לפני שהן נכנסות לעולם הזה. יש אפילו כאלה שצפו בקורס ואמרו, או הבינו, שזה לא בשבילן".

סופיה מצ'טנר. שי ארבל,
רותם גור: "אני רוצה שכולם יצפו בקורס, והיה לי מאוד חשוב שזה יהיה נגיש"/שי ארבל

האם יש ליווי או פולו-אפ כלשהו בסיום הקורס?
"בהחלט אפשר לדבר איתנו, יש פרטי התקשרות שמפורסמים כמובן בסוף הקורס. אבל ממש כמו בכל קורס אונליין אחר - נכנסים דרך הלינק, רוכשים, וזהו כל הקורס פתוח לצפייה מתי שנוח. חשבתי כן לעשות איזושהי המשכיות לקורס, אולי נגיד מפגש פרונטלי מסכם, אבל האמת היא שהוא נותן כל כך הרבה כלים ותוכן מקיף שאני כבר לא יודעת מה אפשר לתת עוד מעבר לזה. אולי בהמשך גם יהיו הרצאות, אני לא יודעת עדיין".

היה לי קצת חסר בקורס כל ענין ההתקשרות החוזית בין הדוגמנית לסוכנות - מה צריך לדעת וממה להיזהר.
"האמת שאני לא מדברת בכלל על חוזים בקורס, זה לא משהו שחשבתי עליו. כי האמת כשחותמים עם סוכנות אין יותר מדי מקום למשא ומתן, חוץ מסעיפים למשל שדוגמנית מעדיפה נגיד רופא שלה ולא מטעם הסוכנות, שזה אין בעיה לפתור. אבל הכוח נמצא יותר בסוכנות מאשר אצל הדוגמנית המתחילה. רק דוגמנית מפורסמת וסופר חזקה יכולה להתמקח".

אביטל לנגר. תומר לופסקו,
רותם גור: "ברור שמי שהיא 1.80 מטר, דקיקה ובת 17 יש לה יותר הזדמנויות ממישהי אחרת. אבל זה לא אומר שלמישהי אחרת אין בכלל הזדמנויות"/תומר לופסקו

ומה בנוגע לדוגמניות שמבקשות להשתחרר מחוזה בטרם עת?
"אני יכולה להגיד לך שיש בנות שהסכמתי לשחרר ויש כאלה שלא, בסופו של יום זה ביזנס. וזה יותר קשור להשקעה שלי בדוגמנית מאשר לרמת הפוטנציאל שלה. לדוגמא שחררתי מישהי עם פוטנציאל מטורף, שהתחילה איתי בגיל 14 שלא באמת אפשר לעשות איתה כלום בתעשייה כי ידיי היו כבולות, ואז כשהגיעה לגיל 16 ביקשה לצאת בטענה שכמעט לא עשינו כלום שנתיים. אז שחררתי אותה באהבה ובכייף, עם כל זה שהיא מהממת ועכשיו בסוכנות אחרת עובדת מאוד יפה, וזה כי לא השקעתי בה מעל ומעבר מבחינת כסף וזמן. לעומת זאת, דוגמנית שבניתי אותה ועשיתי איתה דרך והשקעתי בה גם הרבה כסף וזמן, אבל בדיוק לפני שאנחנו מתחילות לקצור את הפירות יחד היא תבוא ותגיד לי שהיא רוצה לעזוב? וואלה זה לא מקובל עלי".

אז מי שהשתכנעו ו/או הסתקרנו, כיצד ניתן לרכוש את הקורס?
"אנחנו משווקים את הקורס בדף האינסטגרם של הקורסModeling101 , אז שווה לעקוב".

הכותבת, שהינה דוגמנית פלאס בת 45 בגובה 1.64, הגיעה לראיון סקפטית למדי בכל הנוגע לקונספט של קורס אונליין לדוגמנות, אך יצאה עם סט מושגים וכלים מקיף יותר, כמו גם מספר תובנות מרעננות על עולם הדוגמנות. ואפילו? עם תחילית אמונה שאולי באמת יש "מקום לכולם". זמנים יגידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully