וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: ראיון עם שרון סבר, מעצב הבית של "גליה להב", שהלביש את ג'יי לו בסרטה האחרון

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 14:38

בתום שנתיים עיכובים, הסרט "חתונה אש" בהשתתפות ג'ניפר לופז סוף סוף כאן! עד כמה ג'יי לו הייתה מעורבת בעיצוב שמלת הכלה שמככבת בסרט וכמה שמלה כזו תעלה לכן? - התיישבנו לשיחה מרתקת עם שרון סבר, המעצב הראשי של בית האופנה "גליה להב" שאמונים על השמלה האייקונית

לראשונה ובבלעדיות בוואלה! אופנה: ראיון של ג׳יי לו, שרון סבר מעצב הבית בגליה להב, ומיטשל טראוורס, מעצב התלבושות של הסרט/amazon

הוא תל אביבי, נשוי עם בן זוג כבר מעל עשרים שנה. את גליה להב, מעצבת אופנה ובעלת בית אופנה לתפירה עילית הנושא את שמה, הוא מכיר מזה 40+ שנה, מאז הייתה מורה שלו בבית הספר. בולט כי כבר משנות נעוריו נסללה דרכו של שרון סבר לתוך בית האופנה. במהלך התיכון הוא התגורר בשכנות לאחותה התאומה של להב, שהייתה ציירת, והיה מחובר שם לכל המשפחה אשר זיהתה בו את הניצוץ והפוטנציאל, ולמעשה טיפחה אותו. "מיד אחרי הצבא אמא שלי 'העיפה' אותי לפריז" הוא מספר, "מה שבכלל לא היה נהוג באותה תקופה ולבחור צעיר מהפריפריה. ברגע שחזרתי מפריז ב-1996 גליה הציעה לי עבודה, והשאר היסטוריה". פאסט פורוורד לימינו, ובשנתיים האחרונות, מעבר לעשייה השוטפת הענפה שלו כמעצב הראשי של בית האופנה "גליה להב", שרון סבר (בן ה-52) היה עסוק כל כולו בפרויקט ענק חוצה יבשות. בשיתוף פעולה הדוק עם מעצב התלבושות מיטשל טראוורס, עבור קומדיית האקשן החדשה "Shotgun Wedding" (שתורגמה במחוזותינו בצורה תמוהה ל- "חתונה אש!"), הם יצרו את שמלת הכלה המותאמת אישית לדמותה של ג'ניפר לופז (דארסי). הסרט למעשה כבר מציג בבתי הקולנוע בארץ מסוף דצמבר 2022, כאשר בסוף השבוע האחרון (27/01) הוזרם לצפייה ב- Prime Video.

שרון סבר, מעצב הבית של "גליה להב" מזה כ-30 שנה. יח"צ,
שרון סבר, מעצב הבית של "גליה להב" מזה כ-30 שנה/יח"צ

מעבר לחנות הדגל בתל-אביב, לבית האופנה "גליה להב" יש 4 חנויות דגל נוספות בעולם - ניו-יורק, לוס אנג'לס, מיאמי ושנגחאי. בנוסף, הקולקציות מוצגות גם בחנויות retail בעולם שמחזיקות ליינים של הטופ שבטופ, מורה וונג ועד אלי סאאב. בשלושת העשורים האחרונים, גליה להב ביססה את מעמדה כאחד מבתי האופנה המובילים בתחום הקוטור לכלות ולערב, עם בגדים המתאפיינים באיכות ייצור גבוהה, טכניקות תפירה מוקפדות, ובשילוב עם טכנולוגיות ושיטות ייחודיות שפיתחו ואשר באמצעותם מסוגלים להציע שמלות קוטור בהתאמה אישית מבלי לפגוש פיזית את הלקוחה שנמצאת בחו"ל. הדבר מתאפשר הודות לטכנולוגיה ישראלית שנקראת OPTITEX. וכך זה עובד; כל ההזמנות מתקבלות מחו"ל, מכ-80 חנויות, וכבר שם מזינים את כל המידות (שנלקחות על ידי הסטייליסטים בחנויות שהוכשרו לכך). התוכנה מעבדת את כל הנתונים, מוציאה גזרה מדויקת שאחר כך מודפסת ואז מתחילים לגזור ולתפור את השמלה. "98% מהזמן אנחנו קולעים במדויק. מן הסתם ייתכנו סטיות, אבל יש כאן עיניים כל כך מקצועיות ומנוסות שרואות כל הזמן תמונות של הכלה העתידית, וההתאמות מתבצעות בהתאם. אם נדרשים תיקונים קטנים הצוותים בחנויות השונות בעולם מסוגלים לבצע בעצמם, בעוד את התיקונים המשמעותיים רק אנחנו עושים" מחדד סבר.

באותה השיטה עבדו ב"גליה להב" גם על השמלה שנתפרה למידותיה האישיות של ג'ניפר לופז, ובהתאמה אישית עם צוות הסטיילינג שלה, ומבלי שהצוות הישראלי נפגש עמה. שרון סבר: "קיבלנו את המידות של לופז מראש, אבל כמובן יש מיליון תמונות ורפרנסים אונליין שלה בשמלות צמודות. לאורך העבודה המשותפת בכל מדידה שהיא עשתה היה זום, או שעשינו מיד לאחר מכן שיחה".

זו לא פעם ראשונה שבית האופנה "גליה להב" מלביש את ג'ניפר לופז באירועים מתוקשרים, כדוגמת הופעתה בערב ראש השנה האזרחית בניו יורק ב-2019 כשלבשה אוברול מטריף של גילה להב. אך הפעם, שיתוף הפעולה חוצה היבשות על הסרט Shotgun Wedding, בו מככב קאסט מדהים שכולל את ג'וש דוהמל, ג'ניפר קולידג' ודארסי קרדן, הוא ללא ספק אחד מהפרויקטים היותר עצימים מול לופז וצוותה, שארך כשנתיים (הסרט נדחה פעמיים, בשל מגבלות נגיף הקורונה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'ניפר לופז. יח"צ,
ג'יי לו לובשת אוברול של גליה להב בהופעה בראש השנה האזרחית, ניו-יורק 2019/יח"צ

כיצד שיתוף הפעולה עם הפקת הסרט Shotgun Wedding החלה?
"קיבלנו פניה מחברת ההפקה שהפיקה את הסרט, Lionsgate. כאשר על עיצוב התלבושות היה אמון מעצב התלבושות הענק מיטשל טראוורס, שעבד עם כל הסלבריטאים בתעשייה, כולל עם ג'ניפר לופז בעבר. מהשיחה הראשונה הבנו שזה פרויקט מטורף ב- no time - היה לנו חודש אחד! אבל היה ברור לנו שאנחנו הולכים על זה ולא משנה מה, גם אם נעבוד פה 24/7".

ואיך זה היה מבחינתך לעבוד מול מיטשל טראוורס?
"לא נתקלתי באנשים כאלה, הוא פשוט מדהים. שבשיחת זום או בטלפון אתה מרגיש את התמיכה שלו, שנותן לך את הכוח והדרייב. מההתחלה אמר שידריך אותנו איך לעשות את התהליך נורא מהר כי אין לנו הרבה זמן. מיטשל מצידו היה מלא הערכה כלפינו ואמר שלא קיבל שירות כזה מעולם, זה שאנחנו מפנים לפרויקט הזה כל כך הרבה זמן, ואם הוא מבקש משהו למחרת זה כבר אצלו. הם באמת היו אסירי תודה ושלחו לנו מכתב מג'ניפר ומתנות. העמידה בזמנים, זה שהיינו מוכנים לשים הכל בצד ולגרום לפרויקט המטורף הזה לקרות בתוך חודש אחד, זה היה פסיכי ומרגש. לבית האופנה שלנו זו הייתה באמת חוויה יוצאת דופן לעבוד איתו".

ג'ניפר לופז בחתונה אש. אנה קרבלוסה. זכויות יוצרים: © 2023 Lions Gate Entertainment Inc. כל הזכויות שמורות,
"ג'יי לו עצמה הייתה ה-השראה שלי. הכנתי לה אין ספור סקיצות, זה פשוט זרם לי". שרון סבר/אנה קרבלוסה. זכויות יוצרים: © 2023 Lions Gate Entertainment Inc. כל הזכויות שמורות

תספר לנו על הכלה, כלומר השמלה שעיצבת לדמות של ג'ניפר לופז; ההשראה, הבדים, הצבעוניות
"ג'יי לו עצמה הייתה ה-השראה שלי. הכנתי לה אין ספור סקיצות, זה פשוט זרם לי. אבל בהפקה די מהר התבייתו על הסגנון ומה שמתאים לעלילה. ההנחיה הייתה לעצב שמלה שהיא טיימלס אבל מאוד contemporary (עכשווית), ושלופז תוכל כמובן לזוז בה, ובזה אנחנו הרי ידועים. במקור, הפרוטוטייפ הראשון ששלחנו אליהם היה עם עבודת רקמה מטורפת על המחוך, אבל הם החליטו לוותר על העיטורים, העדיפו את השמלה יותר "פשוטה" ועדכנית. שזה גם יותר נכון לדמות של לופז בסרט. השמלה הוכנה כולה מטול משי בגוון "בלאש" (פודרה), שכבות על שכבות על שכבות, שגם התפרקו בסופו של דבר. ברגע שהבנתי שהשמלה היא גם "הכוכבת" בסרט, בתהליך העבודה ממש קרענו בדים שונים להבין מה ואיך יעבוד יותר. ייצרנו בובת דיגום מיני ועשינו עליה את כל הניסויים עם שלל הדגמים והבדים".

ג'ניפר לופז לחתונה אש. אנה קרבלוסה. זכויות יוצרים: © 2023 Lions Gate Entertainment Inc. כל הזכויות שמורות,
"ג'יניפר לופז לחלוטין הייתה מעורבת בהכל". שרון סבר/אנה קרבלוסה. זכויות יוצרים: © 2023 Lions Gate Entertainment Inc. כל הזכויות שמורות

גליה להב בעצמה הייתה מעורבת בעיצוב של השמלה?
"אני וגליה תמיד שותפים לכל מה שקורה פה. אני מצייר את הסקיצות ובוחר את רוב הדברים, אבל זה תמיד נעשה ביחד איתה. וזה לא רק גליה ואני, אלא זה 50 איש שעובדים פה ושבלעדיהם אף בגד לא היה נוצר".

גליה להב. אייל נבו,
"אני וגליה תמיד שותפים לכל מה שקורה פה". גליה להב/אייל נבו

האם היה לג'ניפר לופז איזשהו say בכל הנוגע לעיצוב השמלה?
"היא לחלוטין הייתה מעורבת, וקיבלנו ממנה גם פידבקים מפורטים מצולמים. מראש מיטשל אמר לי שלופז חייבת ורוצה תמיד להיות מעורבת בהכל".

ופגשת אותה, את ג'יי לו, במהלך הפרויקט או הצילומים לסרט?
"לצערי לא. הייתי אמור כמובן להגיע לכל המדידות, אבל זה לא התאפשר בסופו של דבר בגלל הקורונה. גם נקבעו כמה וכמה שיחות איתה, אבל איכשהו זה לא קרה בגלל הפרשי השעות והלו"ז המטורף שלה".

במרכז העלילה של הסרט, דארסי (ג'יי לו) וטום (ג'וש דוהמל) עומדים להתחתן. טום מארגן שהחתונה תתרחש באיי באלי, כך שהמשפחות שלהם יתאחדו יחד ביעד אקזוטי. אך בעוד דארסי וטום מתחילים לקבל רגליים קרות בנוגע לחתונה, הצרות שלהם מחמירות כאשר אורחי החתונה נלקחים בשבי על ידי קבוצת פיראטים. האם הם יצליחו לשרוד את החתונה? ויותר חשוב, מבחינתנו, היה להבין - האם ואיך שמלת הכלה של דארסי שורדת את קומדיית הפעולה הרומנטית המטורפת הזו?! למעשה, הפרויקט דרש ליצור עשרות עותקים של אותה שמלה, שהייתה ממש כאחת הדמויות בסרט, ועברה עם "דרסי" את כל ההתפתחויות בעלילה, בעודה ליטרלי משילה ממנה (מהשמלה) שכבה ועוד שכבה בצורה סופר מטאפורית למה שדמותה עוברת. עד שבסוף נותרת השכבה האחרונה, שהופכת לדארסי "כעור שני". לשם כך, בית האופנה "גליה להב" יצר בקפידה 28 שמלות קוטור בעבודת יד, בחודש ימים בלבד, תוך שימוש בטכניקות ובדים מיוחדים כך שניתן יהיה לשנות את השמלה, לקרוע אותה ולהפוך אותה "למדים" המתאימים לגיבורת אקשן.

ג'ניפר לופז לחתונה אש. אנה קרבלוסה. זכויות יוצרים: © 2023 Lions Gate Entertainment Inc,
"ההנחיה הייתה לעצב שמלה שהיא טיימלס אבל מאוד contemporary (עכשווית), ושהיא תוכל כמובן לזוז בה". שרון סבר/אנה קרבלוסה. זכויות יוצרים: © 2023 Lions Gate Entertainment Inc

איך הצלחתם לעשות את כל זה בתוך חודש?
"כל הסטודיו התגייס לזה", סבר מסביר, "מדובר על כ-50 אנשים. כל מי שהיה פה נתן יד, גם מי שלא עסק בתפירה. ממש כל העסק התקבץ לכדי הפרויקט הזה, ואם לומר את האמת לחץ הזמן גבר על ההתרגשות והצלחנו לעשות את זה. בהתחלה ביקשו שנכין 18 העתקים של השמלה, וזה מה ששלחנו. אבל בדקה ה-90 הבינו שזה לא יספיק, בהתאם למספר הטייקים שנדרשו בצילומים, וביקשו שנכין עוד כעשרה. גם מבחינת השינוע של השמלות, ברגע האחרון צילמו ברפובליקה הדומיניקנית והיינו צריכים לשנות את השיפינג, אז לא היו חסרים אתגרים, גם טכניים כאלה. אבל עשינו את זה".

נשאר איפשהו "עותק" של השמלה (מתוך ה-28 שייצרתם)? או שכולן "הושמדו" במהלך הצילומים לסרט?
"שמלה אחת ויחידה נשארה שלמה, והיא מוצגת כרגע במיאמי".

ג'ניפר לופז לחתונה אש. אנה קרבלוסה. זכויות יוצרים: © 2023 Lions Gate Entertainment Inc,
"בטח, נשמח לעצב את השמלה של לופז לכלות שירצו". שרון סבר/אנה קרבלוסה. זכויות יוצרים: © 2023 Lions Gate Entertainment Inc

בעוד קים קרדשיאן ואייליסטריות כדוגמתה, אולי מוכנות להגיע לאירועי הטקסים והאופנה הגדולים כשהן ליטרלי עומדות בלימוזינה-וואן שמסיעה אותן ("הודות" לשמלות המורכבות/חונטות אליהן השתחלו), שרון סבר לעומת זאת לא אוהב שהכלות או הכוכבות שלו אינן יכולות לשבת. ממש לאחרונה הציטוט שלו "כלות צריכות תמיד לשבת בשמלת הכלה שלהן לפני שהן מתחייבות לקנות", מתוך ראיון למגזין "Insider" בחודש ינואר האחרון, הפך ויראלי בעולמות ה-Bridal.

"אני מאמין שכלה לא יכולה לסבול כל הערב. זה אירוע שדורש מאמץ מסוים, וגם מרגש במיוחד אז לא נושמים כרגיל. אני לא אוהב שכלה לא יכולה לשבת, או בכלל שקשה לה לנשום, ושהשמלה נראית נורא מקומטת וגם שבעייתי להיכנס לרכב. בייחוד בנוגע לפרויקט הזה, ברגע שהבנתי שזה סרט אקשן ושלופז צריכה לרוץ ולטפס אז לא היה ספק שהשמלה צריכה להיות נוחה ומאפשרת את כל הפיזיות הזו. אנחנו בכל מקרה לא עושים בגדים נוקשים. כשאנשים שומעים "מחוך" חושבים מיד על מעין עינוי כזה, ובעבר כשרק התחלתי ב-1996 באמת היו עושים מחוכים על בד של דריל נוקשה, לא ידעו את כל הטכניקות איך להשחיל את העצמות שזה יהיה דק וקצת גמיש. כולם היו בפליאה על המחוך הראשון שעשינו, שהיה גמיש יותר. מי לא מדדה אותו, היה סביב זה טירוף".

"בעיניי כל כלה היא ג'יי לו, וככה אני מתייחס אליהן כשאני מעצב להן". שרון סבר. יח"צ,
"בעיניי כל כלה היא ג'יי לו, וככה אני מתייחס אליהן כשאני מעצב להן". שרון סבר/יח"צ

כלות כבר מבקשות שתעצבו להן "בהשראת" השמלה שלופז לבשה בסרט?
"ברור. וזה לא בהשראת, הן רוצות בדיוק את אותה השמלה. סביב הבאז והקרנת הבכורה של הסרט אנחנו מקבלים על זה נון סטופ הודעות באינסטגרם ופניות למשרד".

ואין לכם בעיה עם זה? גם לא טכנית, נאמר בסימן "זכויות יוצרים" של ההפקה על העיצוב וכיוב'?
"ממש אין בעיה עם זה, ובטח, נשמח לעצב את השמלה של לופז לכלות שירצו".

ג'ניפר לופז לחתונה אש. אנה קרבלוסה. זכויות יוצרים: © 2023 Lions Gate Entertainment Inc,
"השמלה הוכנה כולה מטול משי בגוון "בלאש" (פודרה), שכבות על שכבות שגם התפרקו בסופו של דבר". שרון סבר/אנה קרבלוסה. זכויות יוצרים: © 2023 Lions Gate Entertainment Inc

כמה שמלה כזו צפויה לעלות אתן תוהות? התשובה היא: כ-13,200 דולרים לקנייה. כאשר 10-12 אלף דולרים הוא גם המחיר הממוצע לקניית שמלת כלה אצל "גליה להב" (בחו"ל הכלות לרוב קונות את השמלה, אם כי בארץ יותר נפוץ ז'אנר ההשכרה).

מי היא בעצם הכלה של גליה להב? איך היית מאפיין אותה?
"הכלה של גליה להב היא כלה שמכירה אופנה. כלה שלא רוצה להראות כמו סבתא שלה, אלא עדכנית. תמיד הבאנו את הבשורה ראשונים לפני כולם, אם זה בעיצובים שהצגנו לפני הרבה שנים ובזמנו לא האמינו שכלות יעזו ללבוש שמלות כאלה. גם מעצבים ומתחרים שקטלו אותנו בתחילת הדרך, כבר עונה אחרי העתיקו אותנו. הכלות שלנו הן נשים מאוד עוצמתיות, לא נחבאות אל הכלים ולא מחפשות "להתכסות", להיפך. זה כולל נשים שהן יותר פלאס סייז, הכלות שלנו אוהבות להראות את הקימורים שלהן והן יודעות שבשמלות שלנו זה ייראה הכי טוב. כלות הן הלקוחות הכי מאתגרות שיש, הרי הן עוברות בכמה מקומות, מודדות המון, והפידבק הכי מדהים שאנחנו מקבלים מאלה שחוזרות אלינו הוא שאין כמו הפיט של גליה להב. בעיניי כל כלה היא ג'יי לו, וככה אני מתייחס אליהן כשאני מעצב להן".

האם העיצובים שלך נשענים או מרפרפים לטרנדים בולטים שסוחפים את עולם האופנה?
"בוודאי. אני מסתכל רק על אופנה, לא על כלות. אני רואה בזה אופנה ולא נישה נפרדת ממה שקורה. בקולקציות שאנחנו מוציאים תמיד יש את האיזון הזה בין המסחרי לבין החדשנות, מה שיכול להתבטא בחומרים, בעיצוב, ובטכניקות. כמו שטרנד לוקח לו זמן להיטמע, אז בעולם הכלות זה לוקחת לפחות שנתיים מאז שראית אותם באופנה". סבר מספר כי הוא הראשון למשל שהכניס את השרוולים התפוחים או דמויי הבלון לעיצובים של שמלות כלה, בקולקציית "אלגרייה" שיצאה באוקטובר 2018 (קולקציית סתיו-חורף 2019).

מהי התרומה הייחודית של בית האופנה "גליה להב" לתעשיית אופנת הכלות?
"קודם כל באופן כללי, הישראלים הכניסו משהו לתעשיית שמלות הכלה שלא זז בה כלום במשך עשרות שנים. מהסבנטיז עד הניינטיז, אפילו תחילת ה-2000, לא היה כמעט שינוי. הכל נראה אותו דבר, ולמען האמת היה נראה מזוויע. תמיד הבאנו "אופנה" לתעשייה. אנשים גם הרימו גבה פה ושם, על דברים שעשינו שהיו נועזים או חדשניים ממה שהיה מקובל עד אז".

ג'ניפר לופז. יח"צ,
"אני כל הזמן מחדש, אני לא יודע לחזור על עצמי". שרון סבר/יח"צ

בית האופנה "גליה להב" מוציא קולקציה חדשה של שמלות כלה פעמיים בשנה (אפריל ואוקטובר, בהתאם ל- Bridal Market בניו יורק), 15 שמלות לכל קולקציה. זה כמובן בנוסף לפעילות השוטפת מול לקוחות בארץ ובעולם, מול תעשיית הבידור ההוליוודית ואירועי שטיחים אדומים. למעשה לאורך כל השנה אין כמעט יום שסבר לא יוצר או מפתח עוד משהו. הוא ליטרלי מכונת סקיצות מעוררת פליאה. מספיק רק לראות את קיר העבודה במשרד שלו כדי להבין שמבחינתו אין גבול לכמה אפשר להמציא את הגלגל מחדש, "אם כל אחת כזו הייתה קמה לתחייה מיד כשאני מסיים סקיצה הייתי עושה עוד יותר" הוא מכריז בחיוך רחב.

מה אתה הכי אוהב לעצב? שמלות כלה, או ערב?
"אני אוהב רק שחור" הוא מגחך, "וכלות אני אוהב בגוונים, לא אוהב לבן. אני מעדיף לעשות משהו שהוא יותר מורכב, ולשמחתי הרבה אצל כלות אפשר להתפרע יותר כי הן הרבה יותר פתוחות לפנטזיה. בעוד שלעשות משהו שהוא בין להיות אורחת לבין להיות ייצוגית, למעט אם זה לשטיח האדום, אין שם כזו תעוזה".

ג'ניפר לופז. יח"צ,
ג'ניפר לופז האייקונית בעיצוב מפעים נוסף, ומגה סקסי, של בית האופנה "גליה להב"/יח"צ

מאין ההשראה הבלתי נדלית שלך, לייצר באמת אין ספור דגמים וקולקציות לאורך עשרות שנים?
"אני אישית אוהב סגנון מאוד נשי ללא גבולות. אני לא אוהב להתפשר על שום דבר והולך עם דברים עד הסוף, ואני אוהב גם נשים שלא מתפשרות על שום דבר. המון דברים משפיעים עלי ואני מקבל השראה בלי סוף, אין משהו אחד ספציפי. אבל אני כל הזמן מחדש, אני לא יודע לחזור על עצמי".

יש בקנה עוד פרויקטים גדולים שתוכלו לחשוף?
"יש לא מעט. ממש בשבת האחרונה מארק אנתוני (כן כן האקס של ג'יי לו, ט"א) נישא לנדיה פריירה (דוגמנית ומיס יוניברס לשנת 2021, ט"א) שלבשה שמלה שלנו. בנוסף, האלופה האולימפית סימון ביילס מתחתנת במאי הקרוב והיא תלבש 4 שמלות של גליה להב. כל הצוות של ווג הגיע לתעד את המדידות שלה ולראיין אותי ואת גליה". יש עוד כמה סרטים שצריכים לצאת, בהם אנחנו מלבישים כוכבות מאוד גדולות, אבל לא נוכל לדבר על זה כרגע. וגם מספר חתונות שעוד לא נוכל לשתף". אין ספק כי יש למה לצפות!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully