גילי אלגבי. דנה לביא,
גילי אלגבי/דנה לביא

חולם בגדול

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 14:30

עם קילומטראז' של כמעט שני עשורים בתעשייה כאמן איפור, מעצב שיער וסטייליסט שהפך לאיש סודם של הכוכבות הגדולות, גילי אלגבי לא מתכנן לעצור. כעת הוא משיק את מותג הביוטי הראשון שלו, מפנטז על חו"ל וכבר מוכן לילדים - "בוער בי להיות אבא צעיר"

הוא מאפר, מסרק ומלביש את הכוכבות הכי גדולות בביצה המקומית וגם עושה חיל על שטיחים אדומים בחו"ל. הוגה קריאייטיב ומפתח מוצרים עבור מותגים מובילים, מלווה את תכנית "האח הגדול" מזה 7 עונות, ובדרך הספיק גם לכבוש את הפריים טיים ב"המירוץ למיליון" יחד עם אחותו טלי (בקרוב אולי תראו אותו שוב על המסך הקטן). מאסטר הביוטי גילי אלגבי (33) מסמן עוד וי ברשימת החלומות שלו ומשיק מותג ביוטי מסקרן.

גילי אלגבי. דנה לביא,
גילי אלגבי חולם בגדול/דנה לביא

"אני עובד מגיל 16 בתעשייה, אבל בואי נגיד שלא הגעתי לזה בדרכים הרגילות", מספר אלגבי. "עבדתי בפיצרייה שמעליה היה הסטודיו של עדה לזורגן, וככה הגעתי לעולם הביוטי. אני חייב להודות שזה קרה מאוד מאוד מהר. לא לקח לי יותר מדי זמן להבין שזה מה שאני רוצה, אבל מה שכן לקח המון זמן זה באמת ההטמעה שלי בתוך העולם הזה. אנחנו מדברים על תקופה שעוד לא היו בה רשתות חברתיות ולא היה את האופציה לפרוץ את הדרך בצורה שאנחנו רגילים אליה היום, כמו נגיד לקחת כוכבת, לעשות איתה רילס וזהו להתפוצץ באינסטגרם. היית צריך להגיע ממגזינים, מלקוחות או צלמים שממליצים עליי מפה לאוזן. בדרך כלל מי שחולם להשתלב בעסקי הביוטי הולך ללמוד, אבל במקרה שלי המקצוע בחר בי. כל החיים בכלל רציתי להיות שחקן או משהו בעולמות האלה".

כלומר רצית להיות בפרונט?
"לא יודע אם לקרוא לזה ככה. רציתי להיות משהו בעולם השואו-ביז ודווקא מאחורי הקלעים. בילדות מאוד אהבתי פסטיגלים הפקות או תצוגות אופנה, תמיד עניין אותי מי ב-back. מי עושה את התפאורה, התלבושות, התאורה ואיך כל זה נעשה. זה משהו שלאחרונה תפס מקום גדול יותר בחיים שלי, כשהפכתי להיות סוג של קריאייטיב להרבה מאוד מותגים. פתאום במקום להיות רק הסטייליסט, או המאפר או המעצב שיער שמביא את הצוות, אני גם אומר באיזה מקום אני רוצה שזה יתקיים, מי האנשים שיצטלמו ואיך. כלומר היום יש לי את הוויז'ן המלא".

גילי אלגבי. יח"צ,
איש סודם של הכוכבות הכי גדולות בתעשייה/יח"צ

ומתי הסטיילינג התווסף לעשייה שלך?
"באותה תקופה כשרק התחלתי לעבוד בתעשייה לא הייתי שם דבר, אף אחד לא הסתכל לכיוון שלי. אני מדבר על אזור גיל 17-18. זו הסיבה שהתחלתי לעשות איפור, שיער וסטיילינג ביחד, כי בעצם אף אחד לא רצה לעבוד איתי, אז בדיוק מהמקום הזה מצאתי את החוזקה שלי כשהצעתי את כל החבילה. צריך להביא שמלה שחורה מדויקת לסגנון השיער שעשיתי? אין בעיה אני יודע מאיפה להביא".

בתעשייה כמו בתעשייה, שעל פי רוב מעדיפה לקטלג או להפריד בין רזי מקצועות הביוטי לבין אופנה וסטיילינג, לא לגמרי ידעו איך "לאכול" את הבחור הצעיר רב-הכישורים שמציע לפתע עסקת גם וגם וגם, וניכר כי בתחילת הדרך לא העריכו את חבילת ה-360 שלו.

זה השפיע עליך שבתחילת הדרך זה לא התקבל בברכה שאתה עושה הכול?
"זה לא קורה רק בתעשיית האופנה. בואי נסתכל באופן כללי על אנשים ועל המדינה שלנו, שלצערנו הרב בהרבה מאוד מקומות מעדיפים לשים אנשים בתוך מסגרת. ואני לא בן אדם של מסגרות, להיפך. הכי נוח ונעים לי כשאני לא בתוך מסגרת, כל החיים גם ברחתי מהגדרות".

גילי אלגבי. דנה לביא,
מוגת הביוטי החדש של אלגבי - KANDY/דנה לביא

המציאות המסובכת והנפיצה בישראל בימים אלה לא פוסחת על אלגבי. "תראי, אנחנו בימים מאוד רגישים במדינה, וזה מאוד משפיע עלי ברמה האישית. אומנם עכשיו אני משיק מותג משלי, מביא את הבשורה שלי, שזה הדבר הכי מרגש שקרה לי בקריירה, אבל האנרגיה מאוד לא פשוטה. כולם מצד אחד נורא חרדים לחופש הביטוי ולחופש היצירה, לשמור על הדמוקרטיה הקיימת כמו שגדלנו עליה, ולדאוג שלא יחלישו פה מיעוטים, נשים וקהילה גאה. ומצד שני אנחנו רוצים להמשיך ליצור כאן. אבל משהו בהחלט קורה וזה הרבה יותר גדול מאיתנו".

למרות התדמית הדי נוצצת, חזקה ובלתי מתנצלת בה הוא נתפס בעיניי הציבור, בסוף אלגבי הוא טיפוס פשוט של בית. "כשאני מגיע לבית של המשפחה שלי באשקלון אני מבין כמה אני מחובר לשורשים שלי וכמה חשוב לי לשמור על זה".

מעבר לנשים או כלות שבוחרות בו ללוות אותן ביום המרגש בחייהן, אלגבי מאפר, מסרק, מלביש (יחד או לחוד) את השמות הכי חמים בביצה המקומית. אם נעשה קצת ניים דרופינג אנחנו מדברות על יעל בר זוהר, ירדן ויזל, יעל גולדמן, בר זומר, שגית רביבו, טהוניה רובל, מרגול, מיקי מוכתר, נטלי דדון, ירדן ג'רבי, תקווה גדעון ועוד.

יודע לשים את האצבע על מה מייחד אותך וממגנט אליך כוכבות?
"אני לא חושב שאני המאפר או מעצב השיער הכי טוב, ואני לא חושב שאני המלביש הכי טוב, אבל היום שכשמישהי יושבת מולי אני יודע בדיוק מה היא צריכה כדי לדייק את הלוק הסופי שלה. ואז גם לפקס מה הנקודות הכי יפות אצלה ולהבליט אותם, לעומת מה היא פחות אוהבת ואז מטשטשים. וזה תוצאה של המון שנים של עבודה ודיוק, בין אם זה מול אנשים או במוצרים. תראי לעשות קרקס כולם יודעים, אני גם הייתי שם. היו תקופות שעשיתי איפור צבעוני, לוק צבעוני ושיער מוגזם. בשנים האחרונות עברתי איזשהו רנסאנס עם עצמי, אני עושה דברים אחרת".

שבוע שעבר השקת את מותג הביוטי שלך KANDY, זה היה ה-חלום מאז ומתמיד?
"כן, אחד החלומות הגדולים שלי היו לפתח מותג משלי, לבנות לו את הקריאייטיב, את הסיפור ואת הנראות. אני בן אדם של דרך, זה יחד עם קריאייטיב תמיד יותר חשובים לי מהתוצאה. אני גאה לעמוד מאחורי מותג שגם העקרונות שלו וגם השפה שלו הם אחרים ממה שקורה פה, ומאוד מתחברים למה שקורה בעולם. שניים מהסלוגנים שלנו הם "Backstage meets beauty" ו-"Addicted to beauty" כי אחד, ביוטי מדבר אל כולם, נקודה. אם זו אימא שלי, חברה שלי או כל אחת אחרת, וזה יכול להיות גם גברים. הכול מהכול. הדבר השני הוא, שאני מאוד נאמן לעקרונות שלי מתוך עולמות הבקסטייג' וכל הניסיון שלי עם מותגים, עם כוכבות, לקוחות והנשים שאני פוגש ביומיום. מכל אלה אני לוקח את הפרשנות למה זה איפור".

גילי אלגבי, קנדי. דודי חסון,
הדרופ הראשון של KANDY - מוצרים נלווים לאיפור/דודי חסון

מה עומד מאחורי שם המותג ולמה דווקא עם K?
"הכוונה היא לא לממתק, שבשלב מסוים יכול להימאס לך ממנו. אבל ממני בחיים לא יימאס לך", הוא מכריז, "את תמיד תרצי עוד ועוד. נשים שהן אגדות בעיניי, ובעיקר כוכבות הוליווד של שנות העשרים הן תמיד השראה עבורי בעבודות שלי. במותג, ההשראה הייתה קנדי דרלינג (שחקנית טרנסג'נדרית אמריקנית שמוכרת בעיקר בזכות עבודה עם האמן אנדי וורהול בשלהי שנות ה-60, ט.א.), שהייתה המוזה של וורהול. לפני כמעט עשר שנים, באחד משבועות האופנה הראשונים שעשיתי בניו-יורק, זכיתי לראשונה לראות את העבודות המשותפות שלהם. ועכשיו כשהייתי באל.איי באירוע השקה של קלי רולנד לקראת סינגל שלה שהולך לצאת, הדבר הראשון שראיתי כשנכנסתי לבית שלה היה עבודה כזו 4x6, שהייתה בעצם אחת מההשראות שטל קליינבורט עבדה עליהם כשהיא עשתה לי את המיתוג לקנדי. ההשראה הזו ממש מלווה אותי".

"הכי היה מצופה ממני שהמיתוג יהיה בוורוד בזוקה או בניוד, אבל הלכתי דווקא על אפור נקי", אלגבי מוסיף. "אחד הדברים שאני הכי ידוע בהם זה שבכל שלב ההכנה לפני ארוכה יותר מהאיפור עצמו. ההנחה של רפידות, מי פנים, סרומים וקרמים - מהסיבה שאני באמת מאמין ש'הלפני' מאוד נותן את הפיניש הסופי לאיפור, ואין חשוב מזה".

כל צילומי המותג נעשו באמצעות מצלמות וינטג' ישנות והדמויות שעומדות בפרונט מגוונות - נורית גפן שהיא ה-יציאה, דוגמניות העבר ליהי אלון ודנה ספקטור ושתי דוגמניות מחו"ל אחת קוריאנית והשנייה אפרו-אמריקנית. "הכוונה שלי לשדר מאוד לשוק הבינלאומי", מצהיר אלגבי. "אחד הדברים שחרטתי על דגלי במותג זה כל הזמן לרגש. אני רוצה שמי שתרכוש מהמותג תתרגש שיש לה פריט מתוך קולקציה ראשונה 001 של קנדי, וסביר להניח שבקולקציה הבאה לא ניתן יהיה להשיג יותר את המוצר הזה. יחסית לארץ הכמויות יהיו קטנות, אבל בסוף ברור שזה מותג מסחרי לכל דבר ועניין וצריך גם להתפרנס".

גילי אלגבי, קנדי. דודי חסון,
נורית גפן בקמפיין החדש/דודי חסון

על פיתוח מותג הביוטי שלו אלגבי עבד למעלה משלוש שנים ביחד עם קבוצת רייס, מהיבואניות המובילות בישראל בתחום מוצרי הטיפוח והיופי. המוצרים של KENDY, שמיועדים לשימוש ביתי ומקצועי כאחד, יימכרו וישווקו בלעדית בסופר פארם, כולל באונליין, עמם אלגבי עושה כברת דרך מרשימה בתור ה-Beauty Master של הרשת המובילה. הדרופ הראשון כולל 15 מוצרים והאסטרטגיה הנגישה ברורה - 89 שקלים למוצר היקר ביותר, אבל זו בעצם רק ההתחלה. "לגבי שלושת הדרופים הבאים בתור, בואי נמתין", הוא מסיים בחיוך בזווית הפה.

אתה מכוון לאיפור גם?
"אנחנו עוד לא שם לגמרי, אבל כן, אנחנו גם נגיע לאיפור ומניח שזה יקרה ממש מהר".

ומה הלאה, על מה אתה חולם או לאן אתה שואף?
"אם פעם החלום שלי היה לעבור לגור בניו יורק, עכשיו בשבוע האופנה האחרון שהייתי פתאום היא נראתה לי קרה, כבויה וחסרת רגש. כן אמשיך לעשות גיחות ולקחת את המוצרים שלי לשם, אבל כרגע רואה אותה אחרת, באל.איי למשל הרגשתי הרבה יותר בבית. ובטווח הרחוק, אני חולם לעבור לגור במליבו ולא לעבוד יותר", הוא מצחקק, "אבל עד שאני אגיע להגשים את זה, החלום הוא באמת לגדול עם המותג שלי. אני מתכנן בעתיד גם לפתח מוצרי קנדי פרו (מקצועיים), אבל זה יכלול איזושהי מכללה או אקדמיה. אני רוצה גם להיכנס לספורה העולמית, למרות שנטשה דנונה כבר תקעה שם את הדגל לפני, אבל זה אחד החלומות הגדולים שלי".

יש חברויות אמת בתעשייה או שאתה מקפיד להפריד?
"בהחלט יכולות להיות חברויות אמת בתעשייה. אני לא נמנה על אלה שאומרים שאין אמת בתעשייה ושכולם מזויפים. בסוף הרבה מזה זה עניין של חיבור. את רבה גם עם בעלך, עם אמא שלך או הבת שלך, אז ברור שאין סיכוי שלא יהיה פעם אחת לפחות פיצוץ. וזה טבעי בכל קשר עם אנשים שאנחנו אוהבים ושיש בו תחומי עניין משותפים. הבעיה היחידה היא שכשזה קורה בתעשייה אנחנו חשופים לעיניי כל. כשרבתי עם נסרין קדרי (שכעסה שאלגבי לא הגיע לטפל בה לפני הופעה, ט.א.) שמו אותנו בכותרות ומשכו כל אחד מאיתנו לכל כיוון כדי להוציא מאיתנו את הג'יפה. אבל בסוף נסרין היא חברה שלי, אני אוהב אותה מאוד ועברנו דרך יחד עם רגעים ששמורים רק לשנינו. להגיד לך שאין לי ריבים עם חברים שלי? גם עם אימא שלי אני רב, וגם עם העובדים שלי יש לי לפעמים התכסחויות. אבל אני אדם שיודע לדפדף מהר, לשכוח ולזכור רק את הדברים הטובים מכל אחד".

בריאיון לפני כשנתיים אמרת שאחרי שיהיה לך ליין איפור משלך, יבוא ילד. זה עדיין בתוקף?
"לפני שנה הייתה לי זוגיות שמאוד טלטלה אותי, שפעם ראשונה אחרי המון שנים דיברתי על חתונה וכמובן לגור יחד. אנחנו בקשר טוב נשארנו חברים, וקטע שממש בימים האחרונים התכתבנו לגבי ילד ושזה חלום. אז כן, מאוד בוער בי ואני ממש רוצה להיות אבא צעיר. בואי רק נקווה שייתנו לנו לעשות פה ילדים במדינה הזאת, ומקווה שתוך שנה מהיום זה יקרה. אבל כרגע אני ממקד את כל האנרגיות שלי למותג, ושיתקבל פה בברכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully