וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמו קוסמטיקה: מה זה הדבר הזה בכלל?

שירלי אכסלרוד

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 13:44

מפתים פחות, רגישים יותר, ותופסים יותר ויותר מקום על מדפי הפארמים: מהם מוצרים דרמו קוסמטיים, למי הם מתאימים ולמה צריך לשים לב? יצאנו לבדוק

"מוצרים דרמו-קוסמטים הם מוצרים מותאמים לעור רגיש ובטוחים לשימוש. כלל המרכיבים במוצרים האלה - חומרי גלם, רכיבי הניקוי והבישום - צריכים כולם להיבחר בהתאם ולהבטיח שימוש ללא תופעות לוואי, מסבירה לנו ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור. "ברוב המותגים, כל מוצר עובר מחקר קליני כדי לברר את יעילותו, ולוודא שהוא לא יגרום לאדמומיות, אלרגיה, עקצוצים או גירודים".

"חשוב להדגיש כי אין הגדרות חד משמעיות ואין תו תקן למוצרים דרמו קוסמטיים, ולכן הצרכן לא יכול לדעת בוודאות מי באמת כזה, ומי סתם מגדיר את עצמו כך. מה שכן מפוקח הוא השימוש במושג 'היפו אלרגני', מחדדת אקרמן ופה נכנסת העבודה שלכם כצרכנים.

כדי שמוצר דרמו קוסמטי יקבל את האפשרות לפרסם על גבי האריזה 'נבדק על עור רגיש' עליו לערוך מבחן על 40 אנשים לפחות, ולעבור אותו עם אפס תגובות שליליות על העור. המותגים הדרמו קוסמטיים היו גם הראשונים להוסיף תאריך תפוגה על האריזה, כדי לשקף ללקוח שהמוצר ראוי לשימוש ויימכרו לרוב גם בבתי מרקחת. מתוך שלל המותגים הדרמו קוסמטיים שאפשר למצוא היום כמעט בכל פארם בחרנו שבעה מוצרי דגל, ברמות מחירים משתנות ולצרכים שונים, התאמנו, מרחנו והנה המסקנות.

קרם של לה רוש פוזה

לה רוש פוזה, דרמו קוסמטיקה. אילוסטרציה,
קרם הדגל המצטיין בפורמולה חדשה/אילוסטרציה

לה רוש פוזה, הנסיך של המוצרים הדרמו קוסמטיים, השיק את קרם הדגל המצטיין שלו בפורמולה חדשה. חוץ מהשם הקשה שנשמע כמו חומר לאיטום סדקים בקיר, מדובר במוצר משובח ורב תכליתי. למה הוא מתאים? באמת שלהכול: עור יבש ומגרד, עקיצות, סדקים וחבלות אחרות, באופן קבוע לתחזוקה כשהעור חלש ועייף או נקודתית כבוסטר משקם כשהאקלים קשוח. אמא אחת שהשתמשה בו לאף צעיר ומנוזל ואימצה גם לעצמה, מעדכנת שהוא עשיר אבל לא שמנוני, ומרגיע מיידית גם את העור העצבני ביותר בימים הקשים של החורף. כמו כל המוצרים האחרים של המותג הוא נטול בושם, פרבנים וכמובן מתאים לעור רגיש.
מחיר: 99 שקלים ל-100 מ"ל.

קרם לחות בצנצנת של CeraVe

cerve, דרמו קוסמטיקה. אילוסטרציה,
קרם עשיר בחומצה היאלרונית/אילוסטרציה

סרווה, שבגדול תזהו אותו לפי המותג שנראה כמו לה רוש פוזה, עם עיצוב נזירי-רפואי בכחול ולבן רק בלי השיק, מציע את קרם הלחות הרב שימושי שלו במחיר נגיש יחסית, ובתנאי שלא אכפת לכן לדחוף אצבעות לתוך המיכל הענק. כמקובל, גם כאן לא תמצאו פרבנים או בושם, אבל כן קרם עשיר בחומצה היאלרונית, היפואלרגני ואפקטיבי מאוד - שנספג מהר ומתאים גם לכפות ידיים סדוקות וגם לפנים אדמומיות, צעירות או מבוגרות, באריזה משפחתית משתלמת שתספיק לנצח.
מחיר: 95 שקלים ל-340 מ"ל.

קרם עיניים של Vichy מסדרת מינרל

וישי, דרמו קוסמטיקה. אילוסטרציה,
מרקם קל עד אוורירי מאוד והוא יתאים בעיקר לבעלות עור צעיר/אילוסטרציה

קרם העיניים של Vichy, מותג ותיק מאוד בגזרה, מכיל את שלושת המרכיבים שהחיים שלנו יפים יותר בזכותם: קפאין, חומצה היאלורונית ומים טרמליים ממעיינות. באופן די מפתיע, המרקם של הקרם קל עד אוורירי מאוד והוא יתאים בעיקר לבעלות עור צעיר שמחפשות לחות נעימה, מרגיעה ודקיקה ופחות לעור בוגר או יבש יותר, ששתה את הקרם ברגע וחזר להיות הדוק מדי כאילו לא טופל מעולם. המארז, בבקבוק זכוכית יפה ומשאבה הגיינית נוח במיוחד, והוא כמובן היפואלרגני ונטול בישום ואלכוהול.
מחיר: 89-109 שקלים ל-15 מ"ל.

תכשיר אנטי אייג'ינג של ליראק פריז

ליראק, דרמו קוסמטיקה. אילוסטרציה,
PREMIUM LA CURE ABSOLUTE/אילוסטרציה

בליראק, גם הוא מותג צרפתי, לא קיבלו את הממו על צניעות ומחירים נגישים, ולפיכך מביאים אותה במוצרי פרימיום עם פקקים מוזהבים ולוק של נסיכות. מוצר הדגל שלהם הוא תכשיר אנטי אייג'ינג עתיר פטנטים ומרוכז מאוד, שאמור להביא ישועות לעור עייף בטיפול של חודש בבוקר ובערב. אחרי שבועיים של שימוש יומיומי, הנסיינית מעדכנת שהקמטים המסויימים שהיא מטפחת במצח וסביב השפתיים אמנם לא נעלמו, אבל המרקם של העור השתפר באופן מורגש, משהו באלסטיות שלו התרענן והתגהץ והפיגמנטציה על הלחיים דהתה קלות. במחיר כזה לא היינו מצפים לפחות.
מחיר: 599 שקלים ל-30 מ"ל.

תחליב הגנה עם SPF30 של Youth

youth, דרמו קוסמטיקה. אילוסטרציה,
Hydration Protecting Light Emulsion/אילוסטרציה

Youth הוא מותג דרמו קוסמטי חדש שהגיע ממש לאחרונה משווייץ, ועושה הכל נכון: נמצא איפשהו באמצע מבחינת טווח המחירים, במקום טוב מבחינת נראות - מינימליסטי באופן שעושה חשק, ובמקום גבוה מבחינת תכונות נאצלות: נוסף להיותו נטול צבע, בישום ותוספות מלאכותיות, הוא גם טבעוני ונקי ומכיל אפס רכיבים שנויים במחלוקת. ל- Youth יש כמה סדרות שמתאימות לצרכים המשתנים של העור בגילאים ובמצבים שונים, הנסיינית בחרה מתוכן תחליב הגנה עם SPF30 מסדרת הלחות שמתאים לכל סוגי העור - המוצר הכי נדרש לקראת הקיץ המתקרב, שתכלס נראה שכבר התחיל. הוא לחותי אבל קליל, נספג די מהר ובלתי מורגש זמן קצר אחרי המריחה - מה שהופך אותו למושלם כבסיס יומיומי לאיפור. מוצלח ושימושי.
מחיר: 109 שקלים ל-30 מ"ל. להשיג ברשת BE

סבון פנים של סבוקלם

סבוקלם, דרמו קוסמטיקה. אילוסטרציה,
עדין במיוחד ומתאים לעור רגיש/אילוסטרציה

סבוקלם, מחלוצות הדרמו קוסמטיקה בישראל, נהנית לרוב מסקס אפיל של תרופות מרשם, אבל אל תתנו לזה להפריע לכן לנסות. הסבון הנוזלי לפנים למשל, שמגיע בשפופרת נוחה, מוצלח דווקא בגלל כל מה שאין בו - ללא SLS, בישום ואלרגנים אחרים, עדין במיוחד ומתאים כמובן לעור רגיש. הוא מנקה ברגישות ונחישות וגם בימים נטולי לחות משאיר את העור נטול ג'יף בצורה ממכרת, רגוע ומרוצה, בלי תחושת היובש שמתלווה בדרך כלל לצחצוח יסודי.
מחיר: 59 שקלים ל-170 מ"ל.

עוד בוואלה!

ישראל מתייבשת? ובכן, גם אנחנו: 11 מוצרים שיצילו את המצב

לכתבה המלאה

קרם עיניים של ד"ר עור

ד"ר עור, דרמו קוסמטיקה. אילוסטרציה,
קרם עיניים מסדרת נטורל/אילוסטרציה

Doctor OR, או ד"ר עור אם תרצו, עוד מותג דרמו קוסמטי מקומי ותיק, משיק סדרת אנטי אייג'ינג חדשה ועל הדרך עובר מתיחת פנים קלה (רואים מה עשינו כאן?) - החזות המשעממת יחסית התרעננה בירקרק וזהב קצת יותר אלגנטיים, ורשימת המרכיבים השתדרגה גם היא, ומבוססת על 98% רכיבים טבעיים. אנחנו פחות בענייני מספרים ויותר בענייני הבטחות והאם הן גם מתקיימות, ולשם כך ציידנו נסיינית שהיא אם טרייה ועייפה בקרם העיניים מהסדרה, שמבטיח להפחית סימני עייפות, לצמצם שקיות ועיגולים שחורים, למצק ולהחליק. אחרי שבועיים של מריחה, בוקר וערב, הנסיינית מדווחת שהוא סיפק סחורה חלקית בסעיף הנפיחות והשקיות. הוא נעים ביותר למריחה, נספג מהר, משאיר תחושה לחה ונעימה בעור העדין מאוד מסביב לעיניים, ומשמש בסיס מצויין לקונסילר ההכרחי שבא מעליו - וזה כשלעצמו מספק בהחלט. על גיהוץ קמטים דברו איתה עוד עשור ככה.
מחיר: 250 שקלים ל-30 מ"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • קוסמטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully