שירי עובדיה. טל עבודי,
שירי עובדיה/טל עבודי

"כשדואגים כל יום בבית ספר להשפיל אותך זה קשה"

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 7:55

למורת רוחם של סגל ההוראה בבית הספר בו לומדת, ההשפלות מהילדים, והמאבק מול אמה בהכרה בנטיותיה המיניות, הדוגמנית המבטיחה מאשקלון שירי עובדיה לא מפחדת לדבר על היותה נערה לסבית - "אם הייתי מסתירה היה לי הרבה יותר קשה". הכירו את השם החדש בתעשיית האופנה

היא רק בת 16, מתנשאת לגובה 1.77 מטרים וכבר סוללת את דרכה בתעשייה כדוגמנית שחתומה בסוכנות R&R של רותם גור. מעבר לכך, שירי עובדיה מתמודדת יומיום באומץ, בגבורה ובפתיחות מעוררת השראה עם בחירתה שלא לחיות חיים כפולים, אלא להתנהל בפתיחות מול העולם (על אף הקשיים) בכל הנוגע לנטיותיה המיניות. במקור מאשדוד, ובשלוש השנים האחרונות עובדיה מתגוררת עם הוריה וארבעת אחיה באשקלון, שם היא לומדת. וכן, היא בזוגיות.

מתי יצאת מהארון?
"יצאתי מהארון בפני ההורים שלי לפני שנה (בגיל 15). זה היה נורא מלחיץ ונורא מרגש. אני זוכרת שהכרתי מישהי ופתאום התחלתי להרגיש פרפרים בבטן ולא הבנתי מאיפה זה מגיע. כל החיים ספגתי ולימדו אותי שנשים צריכות להיות עם גברים. לא מדברים איתך בבתי הספר על זוגות של הומואים או לסביות, זה פחות משהו שמדובר. לא ידעתי כל כך מה זה. לאט לאט באמת הבנתי שאני מאוהבת באישה, זה היה כזה מפתיע, ומדהים".

שירי עובדיה. טל עבודי,
הבטחה גדולה - הדוגמנית בת ה-16 שירי עובדיה/טל עבודי

אין זה טריוויאלי שלנערה צעירה יהיה חיבור כל כך עמוק ואותנטי עם עצמה. הריאיון הזה מתנהל ברגישות ההכרחית ובהסכמה מלאה של הוריה, ועדיין, האומץ והבגרות של עובדיה ללכת עם האמת שלה בכל מחיר (ויש לזה מחיר) היה יוצא דופן. לעובדיה היה ברור די מההתחלה שהיא לא תישאר הרבה זמן בארון, "אני חושבת שאם הייתי מסתירה מההורים שלי זה היה לי הרבה הרבה יותר קשה", היא מחדדת.

איפה זה פגש את ההורים שלך?
"היו קשיים. בהתחלה אימא שלי לא ראתה את זה בעין יפה. אני חושבת שכמו כל אימא, היא מדמיינת את הבת שלה עם שמלת כלה ועם גבר. אז ברור לי שזה קשה להם וניסיתי מאוד מאוד להבין את ההורים שלי. בסופו של דבר אימא שלי קיבלה את זה בהבנה, זה הכי מדהים בעולם ואין דבר שאני מעריכה יותר מזה".

את הבכורה בבית, ויש לך אחים קטנים. הם יודעים?
"הם יודעים ומקבלים את זה בצורה מדהימה שכל כך ריגשה אותי. אז כיף לי. כאילו כיף לי שיש להם את ההבנה הזאת, שלצערי הרב לילדים אחרים אין".

שירי עובדיה. רותם לבל,
"אם הייתי מסתירה מההורים שלי זה היה לי הרבה הרבה יותר קשה"/רותם לבל

בתקופת זמן קצרה עובדיה כבר צברה רקורד מרשים למדי בתעשייה. היא השתתפה במספר תצוגות אופנה, ביניהן לאחרונה צעדה על הררי חול ולצללי מוזיקה אתנית על המסלול של אוריה עזרן, כוכבת "פריפריה אימפריה", כיכבה במגזין "לאשה", וממש בימים אלה הצטלמה לקמפיין החדש של בית האופנה משכית. "אני רק בהתחלה אבל", היא מצננת את ההתלהבות שלנו.

בבית הספר יודעים שאת דוגמנית? איך את מצליחה לשלב בין לימודים לימי צילום?
"בבית הספר יודעים, אבל לדעתי הם לא רואים את זה כמוני, שזה עבודה שלי ושאני הכי משקיעה ורצינית לגבי זה. מבחינתם אולי זה משהו זמני. אני מאוד משתדלת לשלב ובגדול יש התחשבות".

את החשיפה לגבי נטייתה המינית והיציאה הרשמית מהארון בפני חברים עשתה כבר לפני שנה, ועדיין, עובדיה לא חשה שחל שינוי והתקדמות אל עבר קבלה. "בבית הספר פחות מקבלים. זה מאוד קשה, כי זה הבית השני שלי ואני שם רוב הזמן. כשאת באה לבית שלך ולא מקבלים אותך, ודואגים כל יום להשפיל אותך בבית הספר, זה קשה. כשאני ובת הזוג שלי נכנסות בשער המון ילדים מסביבנו קופצים ומתחילים לזרוק הערות מאוד ילדותיות וקללות למיניהן. אני גם חושבת שזה מאוד קשור בחינוך של המורים, כי אם הם בעצמם באים ומחליטים להעיר הערות אז אין סיבה שגם הילדים לא יעשו את זה".

שירי עובדיה. רותם לבל,
"בית הספר זה הבית השני שלי. קשה שלא מקבלים שם את היציאה מהארון"/רותם לבל

חשבת אולי על מעבר לבית ספר אחר?
"הייתה חשיבה לעבור בית ספר, כי יש גבול מסוים שאני יכולה להכיל. אבל חשבתי על זה שוב, והבנתי שאני בי"א ולא נשאר לי עוד הרבה אז אני מתמודדת כל יום מחדש, וזהו. אני גם מסרבת להסתיר את הזוגיות שלי. אם אני אתבייש במי שאני - איזו מן דוגמה אני מביאה?".

לעובדיה יש מראה כובש. היא מבינה את כוחה ומספרת שההבנה הגיעה כבר מגיל די צעיר כשכולן סביבה החמיאה בכל פעם שהיא נעמדה מול מצלמה. "מאז שאני קטנה אימא שלי דאגה לדחוף אותי לעולם הזה, מגיל 6 אני מצטלמת, אבל רק בגיל 12 הגעתי לסוכנות R&R שמייצגת אותי היום".

טוב, בגיל כזה את לא יכולה עוד ממש לעבוד בתחום.
"נכון. פחות הייתה לי אפשרות לעבוד ולהיות בעולם של הגדולים. אז כל חצי שנה הם ראו אותי, עד שבסוף בגיל 15 התקבלתי לסוכנות. זה היה מרגש בטירוף".

שירי עובדיה. רותם לבל,
"בא לי לטרוף את העולם, נולדתי לזה"/רותם לבל

בנקודת זמן זו, מה החלום הכי גדול שלך בקריירת הדוגמנות?
"וואו, האמת שיש לי המון. מאז שאני קטנה אני חולמת להשתתף בתצוגות של ויקטוריה'ס סיקרט (בתזמון מושלם להודעת חברת ההלבשה התחתונה שבקרוב יחזרו למסלול). אני חולמת לעבוד עם דיור וגוצ'י, גם קמפיינים וגם לצעוד, הכל מהכול. בא לי לטרוף את העולם, מבחינתי זו המטרה שלי ונולדתי לזה - לטרוף את העולם".

את מרגישה שהסטייל האישי שלך השתנה מאז שהתחלת לדגמן?
"כן לגמרי. אני אוהבת יותר אלגנט ומחויט, אני מתה על חליפות. והתחלתי גם יותר להשקיע בעצמי, זה גם מביא לי המון ביטחון, שזה אחלה".

שירי עובדיה. טל עבודי,
"מאז שאני קטנה אימא שלי דאגה לדחוף אותי לעולם הזה". עובדיה/טל עבודי

יש עוד משהו שאת שואפת להיות כשתהיי גדולה?
"כרגע אני מתמקדת בדוגמנות. ועוד חלום זה בעיקר לעזור להורים שלי האמת. לקנות להם בית זה באמת החלום הכי גדול שלי".

אז בתכנון גם לעבור לעיר הגדולה בהמשך ולהיות קרובה לעבודה?
"נראה לי להישאר באשקלון. אני אוהבת את השילוב הזה עם העבודה בתל אביב".

במציאות הנפיצה בימים אלה בישראל שמאיימת על הדמוקרטיה, ובין היתר בכל הקשור לזכויות להטב"ים, עובדיה משיבה: "מן הסתם זה מאוד מדאיג, אבל אני לא נכנסת לזה יותר מדי. "אני כן בתקווה שהעולם הזה קצת ישתנה. אנשים צריכים לקבל את מי ששונה מהם בצורה יותר יפה ומכבדת".

  • עוד באותו נושא:
  • דוגמנית
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully