וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיון חימי: "נשים בישראל לא מעוניינות להיות קולב טרנדים"

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 7:12

בשני העשורים האחרונים הסטייליסטית סיון חימי מלבישה את השמות הכי חמים בתעשייה. לפני כשנה וחצי נוסף לה הטייטל מעצבת אופנה, כשמונתה לקריאייטיב דירקטור של המותג Oma. בפתח השקת דרופ חדש התיישבנו לשיחה צפופה כאשר בראש רשימת המטרות - לפתוח חנות ולהפוך לאימא

עם השקת הדרופ החדש לקולקציית קיץ 2023 של Omä , ניכר כי הסטייליסטית והמעצבת סיון חימי מרגישה הכי בבית ומסופקת בעשייה שלה. חימי, בת 41, עזבה את תל אביב לפני 5 שנים לטובת בת-ים, שם היא מתגוררת עם בת זוגה. "יש לי פה אוויר ומרחב. חייתי בתל אביב המון שנים ושם יותר דחוס, אז אני אוהבת את המעבר האנרגטי הזה, כיף לי לחזור הביתה". בשנים האחרונות היא כיוונה לעיצוב אופנה, תחום שאף פעם לא באמת היה זר עבורה, ונראה כאילו זימנה לפתחה את ההצעה שהגיעה מבית רונן חן.

מתי עולמות הסטיילינג והאופנה פגשו אותך?
"גדלתי בנתניה למשפחה מהממת, והייתי ילדה טום בוי שלא עניין אותה כלום חוץ מלנסוע בסקייטבורד ולטפס על עצים. הכי שונה מאימא שלי (ויויאן) ומאחותי (קארן) שאותן כן העסיקה הנראות שלהן ומה ילבשו. בכלל לא הייתי חלק מהשיח הזה בזמנו. אימא שלי אישה מאוד מוכשרת שלובשת את הבגדים שהיא בעצמה תופרת, ובסצנה הזו גדלתי. עם מכונת תפירה תמיד ברקע ובורדות וגזרות מפוזרים על הריצפה. גם כשזה לא עניין אותי, בתור ילדה אני זוכרת את עצמי יושבת וסופגת את זה".

כבר בגיל 12 הצעיר חימי המציאה את עצמה מחדש והפכה מנערה "שקופה", לדבריה, לאחת הבנות הכי מקובלות בתיכון. הרגע המכונן התרחש בבת מצווה של 'מלכת הכיתה', וזה לחלוטין קרה מבחירה והחלטה מודעת, שאינם טריוויאליים לנערה בגילה. "חברתית הייתי מאוד ביישנית ומופנמת, לא הרגשתי יפה ולא מקובלת. רגע לפני הבת מצווה הסתכלתי על אחותי, הסתכלתי על אימא שלי, ואמרתי להן "יאללה אני רוצה". פשוט החלטתי להפסיק להיות שקופה, ושבא לי להיות יפה. עכשיו אני רוצה להיות במשחק הזה, אני מוכנה. אז הן הלבישו אותי, ואיפרו וסירקו. נראיתי כל כך אחרת ושונה עד כדי כך שיום אחרי שאלו אותי בבית הספר למה לא הגעתי לבת מצווה, פשוט לא זיהו אותי" היא נזכרת ומחייכת.

"אני כל כך מאושרת שהייתה לי בבית את התמיכה ורשת הבטחון הזו. זה ממש כמו סטייליסטית שאומרת "בואי אני אראה לך איך עושים את זה", אז אימא שלי ואחותי לקחו אותי לשם. אני חושבת שזה גם מה שחרט אצלי את ההבנה שאני רוצה להיות סטייליסטית. הבנתי את הכוח של הדבר. הבנתי כמה כוח יש לבגדים, כמה כוח יש לנראות ולרושם ראשוני, וכמה זה משנה חיים. זה נתבע בי באותו הרגע, והבנתי שאני רוצה לבנות דמויות".

משם המסלול המקצועי של חימי כבר נסלל, וזה הדהד גם בשירותה הצבאי. "הצבא היה הרגע האחרון ששחרר אותי מסיון הילדה. מהילדה הכי ביישנית לקחתי על עצמי תפקידים פיקודיים, כמ"כית ורס"פית, ופשוט נהניתי להיכנס לדמות הזו של "אני המפקדת". אבל יותר מזה גם גילתי בעצמי מקומות נוספות, של מנהיגות ובטחון, ורגע לשים את עצמי בפרונט". בגיל 24, ועם כישורי תפירה מלימודיה כנערה בשנקר, היא ארזה את חייה והגיעה לעיר הגדולה תל אביב במטרה הברורה - לעסוק בסטיילינג.

"לא היו בזמנו בתי ספר לסטיילינג ולא הייתה מספיק מודעות לכל הנושא. אפילו להורים שלי לקח זמן להבין מה אני עושה בכלל". תחילה עבדה כסלקטורית במועדונים הכי חמים דאז, ובמקביל כמוכרת בחנות בגדים בשינקין. עד מהרה גלשה גם לתחום הקניינות והעיצוב עד שלמעשה החזיקה את העסק. ביקור אחד של גל אפל, הסטייליסט ואיש האופנה המנוח, שהגיע לחנות לעשות איסופים ל"כוכב נולד", זימן לה את ההזדמנות להתוודע לנבכי המקצוע. כבר בראשית דרכה המקצועית חימי הצליחה לחבור לבכירי הסטייליסטים בתעשייה, שימשה כאסיסטנטית של ראובן כהן ושל מזל חסון - "הם לימדו אותי איך זה נראה, ואיך זה צריך להיראות" היא מחדדת וממשיכה, "להיות אסיסטנטית זו מתנה גדולה, ואני מדגישה את זה תמיד בפני הבנות שעובדות איתי. ככה את באמת רואה ולומדת הכל. כל מי שרוצה להיות סטייליסט מקצוען שעובד בתעשייה חייב שיהיה לו מנטור, זה משהו שהוא קריטי".

מאז ועד היום, כמעט שני עשורים שחימי מלבישה את הנשים הכי יפות בתעשייה. גל גדות, רותם סלע, לוסי איוב וחן אמסלם, אם לעשות קצת ניים דרופינג. אך נושא העיצוב לא זר לה ובשנים האחרונות אף שאפה להקים מותג של חליפות, מתוך הצורך האישי שלה וכסטייליסטית. "בשנתיים האחרונות חיכיתי להזדמנות כמו של רונן חן" היא מכריזה, "קיבלתי לפני כן כל מיני הצעות, אבל העדפתי לחכות לדבר האמיתי, ידעתי שהוא יבוא". את Oma (אומא) מבית רונן חן הקים המעצב ב־2020 יחד עם היזמית ואושיית האופנה מיטל ויינברג אדר. עם עזיבתה של ויינברג אדר בסוף 2022, חימי נבחרה לקריאייטיב דירקטור החדשה של המותג.

איך היה עבורך המעבר מלהלביש כוכבות לעולמות העיצוב?
"המון שנים שאני מכוונת לנושא העיצוב. הפורטה שלי בתור סטייליסטית הוא שאני יודעת לקחת טאלנט וללכת למעצב שיתפור לה בדיוק את הבגד הנכון. זה תמיד היה שם ואני יודעת מצוין להנחות פרויקטים שכאלה, אז נושא העיצוב בכלל לא זר לי. זה לא תמיד לשלוף שמלה מהקולב בחנות, המון פעמים יש צרכים אחרים וכסטייליסטית את צריכה לדעת למלא אותם ממקומות מאוד ספציפיים, לכן הרבה פעמים העדפתי לתפור את מה שצריך ולייצר את הוויז'ן שלי".

מה משך אותך דווקא ב-Oma, שהיה כבר מותג חם ומצליח?
"אני בחורה של קפיצות אמון, ללכת באמונה ובהתמסרות. כסטייליסטית אני מאוד מנוסה, אבל כמעצבת אני נותנת לזה לקחת אותי, ומאוד נהנית מהמסע הזה. הייתי בעצמי לקוחה נלהבת של אומא. זה מותג מצליח שאני אוהבת ומחוברת אליו, אז כשההצעה של אומא הגיעה זו הייתה מבחינתי מתנה. מיטל (ויינברג אדר, ט"א) עשתה עבודה מהממת ומצוינת עם המותג, ושמחתי לקחת על עצמי את האתגר. בנוסף, כמי שמסתובבת כבר שנים בעסקים של חברים ומעצבים ורואה כמה קשה לייצר בגדים בארץ, בשבילי לקבל הזדמנות שמתבססת על חברה קיימת, עם כל המערך שמסביב כמו המתפרות, המעצבות וכו', זה היה כמו לזכות בלוטו. לשמחתי זה גם מאפשר לי להמשיך לעסוק בסטיילינג, עם הטאלנטיות, בהפקות מסחריות גדולות ובפריים טיים, אז אני ממשיכה בכל הכוח".

אומא, סיון חימי, אגם רודברג. דנה כספי לביא,
בהשקת הקולקציה החדשה של OMA - סיון חימי לצד אגם רודברג וחן אמסלם/דנה כספי לביא

ואיך זה לעבוד עם רונן חן?
"מה שגאוני אצל רונן זה שהוא מנהל על, ובאמת נותן לי חופש מוחלט כי המטרה היא לא לייצר "רונן חן 2", אלא הגדולה שלו שהוא נותן לי לעשות אותי. הוא נוכח בישיבות קולקציה (כל קולקציה מורכבת מ- 5-6 כניסות, ט"א) אך נמצא שם על תקן אורח, ומעוניין להישאר על תקן אורח. כמובן שאם הוא יראה משהו לא מסחרי בעליל אז הוא יציין את זה".

איזו בשורה את מרגישה שהבאת ל-Oma?
"אני חושבת שאומא תמיד הייתה אופנה לנשים חזקות, מותג למבינות עניין. בנות שלא מפחדות לרכוש סטייטמנט פיס, שרוצות לקום בבוקר וללבוש משהו קצת אחר. יום אחד זו חליפת אוברסייז, ויום אחרי שמלת מעטפת נשית או דווקא אוברול מניילון. האישה של אומא מאוד משחקת עם הדמויות, זה תמיד היה שם ובדיוק בגלל זה גם אני הייתי לקוחה. הפריטים הם קצת ספציפיים, ואני מאוד רוצה לשמור על זה. בקולקציה הראשונה שעיצבתי בחורף לקחתי את המותג למקום עוד יותר לבוש, מחויט ואלגנטי. גם אני כזו, אף פעם לא תתפסי אותי עם טי-שירט, ג'ינס קצר וכפכפים".

oma. הילה שייר,
"הקיץ השתחררה ממני האישה היותר נשית, רכה ובוהמיינית" - הקולקציה החדשה של OMA/הילה שייר

גם את קולקציית קיץ 2023 חימי לקחה שוב למקום קצת אחר. הקולקציה (שנמכרת באתר אומא ובחנויות רונן חן נבחרות, בטווח מחירים של 200-900 שקלים) מרפרפת לשנות השבעים ולאסתטיקת הריזורט, בצבעוניות ייחודית למותג ובגזרות סופר מחמיאות. מאוד ורסטילית מחד, אך כל הפריטים מתחברים ומאפשרים מיקס אנד מאץ' של השמחות.

מה נמצא בקולקציית הקיץ החדשה?
"הקיץ השתחררה ממני האישה היותר נשית, רכה ובוהמיינית. פחות 'לבושה', הגזרות קצת יותר משוחררות ויש יותר צבעים ושימוש מגוון בחומרים. למשל בגדים מפשתן שמאוד מתאימים לאקלים הישראלי, או פריטים מעניינים מניילון, כמו אוברול ספורטיבי בחרדל. בהשראת החופשה שלי בתאילנד, בכניסה האחרונה של קולקציית הקיץ יש לראשונה הדפסים על מספר פריטים בסגנון ריזורט, אבל עשיתי את זה בצבעי חמרה וחום כדי להוריד את זה למדבריות שלנו. יש חליפת שורטס, קימונו ארוך, חצאית וגם פריאו. בנוסף, לראשונה באומא יש נוכחות של 5 פרטי ג'ינס, שלא היו לפני. ניסיתי לדייק אותם ככל יכולתי, שיהיו פריטים שלא מביישים את קטגוריית הדנים".

oma. הילה שייר,
"הגזרות קצת יותר משוחררות ויש יותר צבעים ושימוש מגוון בחומרים"/הילה שייר

אם תשאלו אותה על טרנדים (ושאלתי), זה תלוי לאיזה מהכובעים שלה מכוונים. "בתור סטייליסטית אני מאוד אוהבת טרנדים, אבל תלוי את מי אני מלבישה. זה תלוי באופי, בפרסונה ובסיפור שלה" היא מסבירה, "אך בתור מעצבת זה תהליך שאני עוברת. אני כן עוקבת אחרי טרנדים, אוהבת להסתכל על ההתפתחות של האופנה, וכן אכנס לראות פנטונים ב-WGSN (אתר חיזוי מגמות, ט"א) כדי לגלות שהחמרה הפך להיות כתמתם-ורוד, הצהוב הפך להיות חלמוני והסגול ללילך מחוק. אבל אני מאוד נזהרת, וכיום כמעצבת אני לוקחת בפינצטה את הטרנדים שנראים לי ומשלבת אותם בצורה מאוד ממוננת. בסוף, במהות של הדברים, אני מבינה שהנשים בישראל לא מעוניינות להיות קולב טרנדים. אישה מחפשת מעטפת שקטה לנראות שלה, שמכילה אותה ונותנת לה בטחון. שיוצאת בבוקר מהבית ומרגישה טוב כי היא התלבשה טוב וסגורה על עצמה, ואז גם היום שלה ייראה ככה. Oma it's about that, אני שואפת יותר לעולמות הקלאסיים והעל-זמניים, שגם בעוד שנתיים האוברול השחור יהיה הכי רלוונטי ללבוש. נשים שקונות אומא הן לא ילדות, והן מחפשות דברים שישרתו אותן לאורך זמן. ואני רוצה להיות זו שתצליח לעשות את זה".

יכולה להצביע על פריט אחד בקולקציה שהוא מאסט בארון הקיץ שלנו?
"וואו איזו שאלה.." היא מצחקקת, "אני חושבת שזה הלוק שאתי קובו העלתה באינסטגרם שלה ושברה איתו את הרשת - וסט ג'ינס ומכנסי ג'ינס. זה לוק קלאסי שכל אחת תרגיש בו טוב, זה נוח וסוגר פינה".

מה הלאה? מה נמצא כרגע בראש רשימת החלומות והשאיפות שלך?
"המטרה שלי היא לפתוח חנות לאומא. החנויות של רונן חן מדהימות ומושכות קהל איכותי, אני מאוד אוהבת אותן, אבל מן הסתם החלום של כל מותג הוא להתפתח. אני רוצה להאמין שבעוד כמה שנים אומא יוכל לעמוד כמותג בזכות עצמו, להגדיל את הקולקציות, הכמויות, וליצור עולם שלם. אני מסתכלת על מעצבות כמו נילי לוטן שמעוררות בי השראה. זה לא משהו זמני, העיצוב, אני מתכוונת להמשיך ולהעמיק בזה. וכן הלוואי שהמותג יתפתח גם להיות בינלאומי. וברמה האישית, אני חושבת על משפחה ועל ילד. החלום שלי היה תמיד לעשות קריירה, וכל נושא ההיריון ולהיות אימא זה משהו שהגיע עכשיו, אני מרגישה מוכנה לזה. עד כה התינוק שלי היה העבודה שלי ובאמת נהניתי מהדרך הזו, עכשיו אני רוצה לתת לעצמי את המתנה הזו ולהיות אימא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully