וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע הקוטור בפריז: מי סיפק את ההצגה הכי טובה בעיר?

4.7.2023 / 14:00

בצל המהומות בפרברי פריז, שבאופן די מפתיע לא העיבו על היום הראשון לשבוע ההוט קוטור שנפתח אתמול - בעוד שקארדי בי סיפקה דרמה מופלאה ונתנה את האות לתחילת מופעי הקוטור, נראה כי בתי האופנה בחרו הפעם להתרחק מגימיקים ויראליים והתמקדו באופנה

בצל המהומות הפוקדות בימים האחרונים את פרברי בננטר שבצרפת, בעקבות מותו של הנער נאהל מרזוק שנורה בידי שוטר תנועה, באופן די מפתיע האירועים הקשים לא העיבו על פתיחת שבוע ההוט קוטור אתמול (שני) בפריז. באופנה, כמו באופנה, השואו חייב להמשיך, והפעם הייתה זו קארדי קוטור (סליחה, קארדי בי) שזכתה לתת את אות הפתיחה.

הראפרית האייקונית, שהיא מטבעה אקסטרווגנטית, התייצבה על הבוקר בפול גלאם בחסות סקיאפרלי, לתצוגה של בית האופנה האיטלקי (במקור) והצרפתי (בהווה), אשר פתח את מופעי אופנת העילית הכה מצופים. קארדי בת ה-30 הלכה על זה בגדול, עם שמלת מחוך שחורה מקטיפה ג'וסית, אשר הדגישה את מתניה והתהדרה בגימורים מוזהבים פלוס כפתור פירסינג בודד במרכז בטנה. הו אז היא לקחה את זה צעד אחד מוגזם-מושלם קדימה, עם גלימה שחורה גדולה במיוחד ומעוטרת נוצות. ההופעה המפעימה כללה גם מטפחת קטיפה שכיסתה את שערה, הכוכבת הערימה צמידים על שני פרקי כפות ידיה, וענדה זוג אוזניים ריאליסטים גדולים, מהם השתלשלו עגילים ופנינים.

היום הראשון לשבוע הקוטור היה גדוש במותגי על מובילים, ואם הוא אינדיקציה לבאות אז מסתמן כי העונה, בתי האופנה בחרו להתרחק מגימיקים ויראליים והתמקדו ב-אופנה, או אם לדייק ב-Art To Wear. כך או כך, את ההצגה הכי טובה בעיר האורות סיפקו סקיאפרלי וטום בראון.

ללא ראשי חיות הפעם, או טריקים ושטיקים אחרים, בית האופנה סקיאפרלי הביא את הסוריאליזם לסוגה העילית בפריז, עם קולקציה שהפגישה בין אופנה לאמנות, לא פחות. "רציתי ליצור מלתחה בלתי אפשרית", הסביר דניאל רוזברי, המנהל הקריאייטיבי, על תצוגת ההוט קוטור שלו לסתיו 2023-4, "בלתי אפשרית לא בגלל שהיא איננה לבישה, אלא בגלל שהיא כל כך יוצאת דופן".

רוזברי ביקש הפעם להציג קולקציה הרבה יותר חופשיה, ספונטנית וציורית, והרעיון שלו היה "לשאוב את האוויר מהחדר", וזה באמת מה שקרה. כשהוא לוקח אמנות לבישה'ish אל הנקסט לבל תחת הכותרת "והאמנים.." ("And The Artists.."), שעוד נגיע אליהם, רוזברי שלח את הדוגמניות הראשונות בהופעות מחויטות מפוסלות וא-סימטריות בשחור-לבן, לאחריהן הפציעה שמלת מעיל עליה מצויר גוף, ושמלות מחוך סקסיות במשחקי שקיפויות. לפרקים, אביזרי חלקי גוף ריאליסטיים, שהם סימן ההיכר של הלייבל הגבוה, פינו את מקומם לטובת אלמנטים זהובים של עץ דקל או ציפורים.

את השורה הראשונה, לצדה של קארדי בי, תפסו כוכבות ואושיות אופנה וביניהן, ניקי הילטון, קיארה פראני, טרייסי אליס רוס וגוונדליין כריסטי ממשחקי הכס. על המסלול של סקיאפרלי נצפתה, גם הפעם, דוגמנית העל אירינה שיק, וככל שהתצוגה התקדמה, יצאו אליו מערכות לבוש יותר ויותר אובר דה טופ, אסתטיקה שרוזברי ידוע בה.

קיארה פראני. אינסטגרם קיארה פראני, צילום מסך
קיארה פראני מפתיעה בתצוגה של סקיאפרלי/צילום מסך, אינסטגרם קיארה פראני

מחליפות עשויות פסיפס דמוי חלקי מראה, בזהב ובכסף, מעילים או שכמיות עם נפחים מוגזמים שעשויים גדילי פרווה ענקיים, ועד שמלות מעוטרות בסממנים אתניים, צבעוניות עזה או פרינט פסיכדלי. מרבית העיצובים נוצרו בהשראת יצירותיהם של האמנים סלבדור דאלי, אלברטו ג'קומטי ואיב קליין - בהשראת עבודותיו, למשל, עוצב הסט בכחול תוסס, של "גולף" קטנטן (שלמעשה רוסס בצבע על גוף הדוגמנית) בשילוב חצאית מיני עם קלוש מרהיב.

אם סקיאפרלי הציג דרמת קוטור במיטבה, או במילים אחרות הראה לנו אומנות האופנה העילית מה היא, אז טום בראון עשה את זה על הצד הפואטי משהו - עם קולקציית קוטור לנשים וגברים, שהייתה מסע חלומי של "תייר בודד על במה ריקה" בחמישים גוונים של אפור. ובאמת שקשה להחליט במה להתחיל?! מהסילואטות המטורפות והמורכבות, הנעליים הבלתי אפשריות אך מופלאות (עם פלטפורמה אימתנית מלפנים, עיטור פעמונים, וחלק אחורי "חסר"), או פלטת הצבעים שנעה מאפורים אל הלבן הצחור ואז שמנת, ובחזרה. בראון לקח אותנו לסיבוב בעולמו המופלא, וזה פאשן סטוריטלינג במיטבו.

בעוד שהדבר היחיד ששבר את המונוכרומטיות, שכאמור שלטה על המסלול, היה האיפור הצבעוני בהשראת אסתטיקת "הליצן הבוכה" - כבר על ההזמנות שהאורחים קיבלו צוין הדרס קוד, כשנכתב: "... בבקשה לבשו את האפור הכי טוב שלכם...". גם הפעם, קארדי בי קלעה בול בפוני כשלבשה שמלת טוויד אפרפרה מחויטת עליה כיכב לוגו המותג, וקינחה בהד פיס שגנב את ההצגה, בעודה מתמקמת בשורה הראשונה. לימינה אנה וינטור, עורכת ווג המיתולוגית, ומשמאלה אגדת הקולנוע דיאן קיטון.

כשהמסך עלה על אולם האופרה 'גרנייה', אל הקהל נגלה "הצבא של בראון" - מאות דמויות רפטטיביות חד ממדיות, שכמו "ישבו" על הכיסאות "וצפו" בנעשה. ובינתיים, על המסלול נחו מספר ציפורים (אולי יונים?) א-לה פוחלצים. אלק ווק, הראשונה שהפציעה על המסלול בחליפת צמר במספר חלקים, אפורה כמובן, ופלטפורמות "צב טוקיו", נשארה ישובה במרכז הבמה, על ולצד מזוודות עור בשלל גדלים. סביבה נכנסו ויצאו אנסמבלים מטריפים, שכמו תמיד מרפרפים לפרפי אבל שכמותו טרם נראה.

הפעם בלטו נפחים בלתי אפשריים בשרוולי המעילים הארוכים/ספק שמלות. למעשה, המעצב לא התרחק מהצלליות הבראוניות האופייניות לו - משמע גזרות חדשניות עם קורטוב הגון של סוריאליזם והומור, תוך עבודת חייטות מוקפדת עד משורטטת - אך הוא זיקק אותן. בגזרת הוואו פקטור נרשמו מחד הכובעים, בין אם זה ראש ציפור, רכבת, או קונסטרוקציה גבוהה אחרת שהדוגמנים הרכיבו, ומאידך הנאמבר שנעל את התצוגה - שמלת "כלה" לבנה שקפקפה בסילואטת טוקסידו עם כתפיים חזקות, בעלת שובל ארוך יפהפה אותו החזיקו שני דוגמנים. האקססוריז היו טו דיי פור.

מתיקי יד עצומים או הקטנים ששילבו ידית מעץ, כפפות לבנות קצוצות, ועד קלאץ' מלבני דקיק שאלא לראותו בלבד. כמובן שלא ניתן היה להתעלם גם מגרבוני הירך הלבנים שעוטרו בארבעה פסים שחורים, על אפה וחמתה של ענקית הספורט אדידס, אשר הפסידה בתחילת השנה במשפט על הפרת זכויות יוצרים נגד המעצב טום בראון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully