וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינדה אוונג'ליסטה חושפת: "הייתי בת 16 ואמרו לי להתפשט"

27.9.2023 / 0:11

דוגמנית העל לינדה אוונג'ליסטה חשפה שסוכנות דוגמניות ביפן ניסתה להכריח אותה להתפשט ולצלם אותה בעירום כשהייתה קטינה - ואומרת שהתקרית הותירה אותה כל כך מפוחדת עד שנמלטה מהמדינה ורצתה לפרוש מהענף

The Super Models — Official Trailer/Apple TV

הסופרמודל לינדה אוונג'ליסטה חשפה את החוויה המטלטלת שעברה כנערה צעירה שמנסה להצליח בתעשיית הדוגמנות. דוגמנית העל האיקונית, כיום בת 58, סיפרה בסדרה הדוקומנטרית של אפל + "The Super Models" כיצד הופעל עליה לחץ להתפשט לצילומי עירום - כשהייתה קטינה בת 16.

"זה אירוני שההורים שלי נתנו לי לנסוע ליפן כשהייתי בת 16 עם חוזה דוגמנות", היא סיפרה. "הם לא הרשו לי לצאת לטיול הסקי של בית הספר, אבל הם כן נתנו לי לנסוע ליפן". בעודה ביפן, הדוגמנית הקנדית אמרה שהיא נחרדה ונלחצה כשהתבקשה להוריד את בגדיה לעבודת דוגמנות.

"כשהגעתי ליפן, הדבר הראשון ששאלו אותי היה לגבי צילומי עירום", היא נזכרה. "הם רצו לקחת את כל המידות שלי ולהוריד את הבגדים שלי. ואני הרגע עשיתי מדידה והיו להם את המידות שלי, ולא רציתי להוריד את הבגדים שלי," היא הוסיפה, "די התחרפנתי. בדיעבד לא הייתי צריך ללכת לשם לבד. הלכתי הביתה. די ויתרתי", היא חשפה.

"רצו אותי ערומה"

"הם רצו אותי ערומה וזו לא הייתה שיחת 'האם תסכימי להצטלם בעירום", אלא "את תצטלמי בעירום", אמרה הדוגמנית שנזכרה שעזבה את המקום ומיד התקשרה לאמה, שאמרה לה לברוח מיפן. "עזבתי והתקשרתי לאמא שלי והיא אמרה "צאי משם עכשיו ותגיעי לשגרירות קנדה". אז זה מה שעשיתי, והם הביאו אותי הביתה,' אמרה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אמנם לא הכל עבר חלק עבור אוונג'ליסטה במהלך עלייתה לצמרת עולם הדוגמנות, אבל בסופו של דבר היא הפכה לאחת מכוכבות המסלול המצליחות ביותר עד היום. הדוגמנית נזכרה שרצתה לעזוב את התעשייה לתמיד, אבל חזרה בה לאחר שהשתתפה בתחרות מלכת היופי עשרה של מפלי הניאגרה, כשהוצגה לראשונה בפני הסוכן ג'ון קזבלנקס, שהציע לה חוזה עם הסוכנות שלו - ומשם הכל היסטוריה. לאורך שנות ה-90 היא הצטלמה למספר רב של מגזינים ידועים כמו ווג, קוסמופוליטן, גלמור, אל ומארי קלייר, ושרפה את המסלול בתצוגות אופנה עבור מותגים גדולים כולל שאנל, ולנטינו, דולצ'ה וגבאנה, ראלף לורן, וג'ורג'יו ארמני.

עוד בנושא
דוגמנית חשפה בטעות את החזה שלה בתצוגת האופנה - וזו אמירה עוצמתית

"כולן עושות את זה": הקשר המטריד בין תעשיית הדוגמנות ותעשיית הזנות

ואז התחילו האסונות

בשנת 2016 היא הפסיקה לעבוד לאחר שהליך קוסמטי שעברה הותיר אותה 'מעוותת לצמיתות בצורה אכזרית' לדבריה. בפוסט שכתבה באינסטגרם ב-2021 היא חשפה: "לכל העוקבים שלי, שתהו למה הפסקתי לעבוד בזמן שהקריירות של הקולגות שלי בנסיקה, הסיבה היא שהמראה החיצוני שלי עוות בצורה נוראית לאחר שעברתי טיפול להקפאת שומן. תוצאת הטיפול הייתה הפוכה לחלוטין מזו שהייתה אמורה להיות. תאי השומן שלי התרחבו במקום להתכווץ ועיוותו את המראה שלי לצמיתות. התוצאה נשארה זהה למרות שעברתי שני ניתוחים כואבים לתיקון הנזקים. נותרתי, כפי שנכתב בתקשורת, בלתי ניתנת לזיהוי".

אוונג'ליסטה המשיכה וכתבה על הנזק שנגרם לה: "פיתחתי סיבוך בשם היפרפלזיה של שומן פרדוקסלי, סיבוך שלא הוסבר לי טרם הטיפול ולא הרס רק את איכות חיי, אלא הכניס אותי למעגל של דכאון עמוק, עצב ותיעוב עצמי. הפכתי למבודדת. אגיש תביעה כדי להיפטר מהבושה שאני נושאת ולהפוך את המקרה שלי לפומבי. אני עייפה מלחיות בצורה כזו ורוצה לצאת מהבית בראש מורם, למרות שאני כבר לא נראית כמו עצמי".

ה-CNN דיווח שאוונג'ליסטה הגישה תביעה בגובה 50 מיליון דולרים נגד החברה בה עברה את ההליך הקוסמטי. בכתב התביעה טענה הדוגמנית שהחברה אינה מעדכנת את לקוחותיה בדבר תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים של הטיפול.

אוונג'ליסטה גם חשפה החודש שהיא אובחנה כחולה בסרטן השד פעמיים בחמש השנים האחרונות. "זה זוהה בממוגרפיה השנתית שלי", היא אמרה למגזין WSJ על האבחנה הראשונה שלה ב-2018, והוסיפה שהיא אמרה לאונקולוג שלה "לחפור חור" בחזה שלה כדי "להוציא" את הגידול.

"בשל גורמים בריאותיים ובגלל שרציתי לשים הכל מאחוריי ולא להתמודד עם זה, בחרתי בכריתת שד דו-צדדית", היא סיפרה ולאחר שעברה את ההליך, אוונג'ליסטה חשבה שהיא "מסודרת לכל החיים" וש"סרטן השד לא עומד להרוג אותה".

עם זאת, המחלה חזרה ביולי 2022 לאחר שהרגישה במישוש עצמי גוש בחזה. אוונג'ליסטה אמרה שהפרוגנוזה הנוכחית שלה היא "טובה" והיא חזרה לעולם הדוגמנות, לאחר שחברה לאחרונה לחברותיה לסדרת הדוקו, סינדי קרופורד, נעמי קמפל וכריסטי טרלינגטון כדי לפתוח את שבוע האופנה בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully