וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם אופנתי: פריטיה של דודו בר אור מוסרים מהאתרים הגדולים בעולם

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 22:32

לאחר שהפכה למוקד שנאה והסתה, המעצבת הישראלית דודו בר אור חווה כמה שנראה חרם אופנתי, בחסות אתרי הקמעונאות הגדולים בעולם. זו בהחלט עליית מדרגה בהסתה נגד ישראל בטח בתחום האופנה שאמור להישאר נייטרלי ולהוות יד לאמנות - אם זו לא נורה אדומה אז מה כן?

דודו בר אור. Venturelli, GettyImages
"נגמר הסיפור שלך" - מעצבת האופנה הישראלית דודו בר אור/GettyImages, Venturelli

ביממה האחרונה הפך עמוד האינסטגרם של המעצבת דורית (דודו) בר אור לזירת שנאה בחסות תומכים פרו-פלסטינים, לאחר ששיתפה סרטונים בהם השוותה את חמאס לדאעש ותמכה במדינת ישראל ופעולותיה. במקביל בעולם קראו (ועוד קוראים) להחרמת המותג, כשבעקבות קריאה זו תוצאות האנטישמיות מתחילות להראות פנים. כעת נוכחנו לדעת שהמלחמה מתפשטת לכל עבר ובכל התחומים, כשנרשמה עליית מדרגה שלא צפינו.

בר אור כבר כמה שנים משחקת במגרש של הגדולים. היא אחת ממעצבות האופנה הישראליות שרשמה הצלחה אדירה בענף הבינלאומי המורחב וקולקציות המותג נמכרות בחנויות המקוונות הפופולריות ביותר לאופנת יוקרה, כאלה שכל חובבת אופנה ממוצעת בטח תכיר.

מוקד ההתנקשות הוויראלי ברשת החברתית נגד בר אור הוביל למהלכים שעלולים להוות עבורה לנזק כלכלי חמור, אם כך יימשך המצב. המשפיעניות לא חסכו בביקורת על המעצבת שהביעה הזדהות ותמיכה בישראל על המעשים המזוויעים של ה-7 באוקטובר וכתבו על הסרטון שפרסמה - "החרא הזה יותר גרוע ממה שראינו אחרי 9/11 - זה קושר את התנועה לשחרור פלסטין עם הארגון הנתעב דאעש. היא מקדמת תעמולה מהסוג הכי גזעני ואיסלאמופובי, מסכנת את החיים של האנשים שהם עמוד השדרה של בסיס הלקוחות שלה. תנקטו בפעולה נגד המעצבת הגזענית הזאת - או שתאבדו אותנו". מבדיקה שלנו התקבל כי האתרים האירופאים המשווקים את פריטי המותג אכן חטפו רגליים קרות והסירו כל זכר לפריטיה מהמלאים המוצעים באתר.

חיפוש "דודו בר אור" באתר Mytheresa. Mytheresa, צילום מסך
"העמוד אינו נמצא. אנו מתנצלים..." - אתר Mytheresa/צילום מסך, Mytheresa

באתר "Mytheresa", בחיפוש מהיר אחר שם המותג קופץ דף בו מוכרז: "העמוד אינו נמצא. אנו מתנצלים..." - אבל זה לא הכל. בפנייה ישירה של מי שנראה כתומך פלסטין לעמוד האינסטגרם של האתר המוכר, התקבלה תשובה מרתיחה לא פחות: "כחברה, Mytheresa עומדת בתקיפות נגד אלימות וטרור על כל צורותיו. אנחנו לא נסבול כל סוג של דברי שנאה. החלטנו היום בתוקף מיידי להוציא את המותג דודו בר אור מהצעות המבחר שלנו".

תגובת Mytheresa על הסרת פריטי דודו בר אור. אינסטגרם נט-אה-פורטה, צילום מסך
"לא נסבול כל סוג של דברי שנאה": תגובת נט-אה-פורטה על הסרת פריטי המותג/צילום מסך, אינסטגרם נט-אה-פורטה

עוד בוואלה!

מה קיילי ג'נר תגיד על זה? המאפר המצליח נגד ישראל

לכתבה המלאה

אתר אחר גדול ומוביל הוא "נט-אה-פורטה" שפריטיה של בר אור לא נמצאים בשום חיפוש, גם כאן מתקבלת הודעה שיכולה להידמות לתקלה זמנית, אך נראה שהמסר ברור: "מתנצלים, אנחנו לא מוצאים את מה שחיפשת".

חיפוש "דודו בר אור" באתר נט-אה-פורטה. נט-אה-פורטה, צילום מסך
"מתנצלים, אנחנו לא מוצאים את מה שחיפשת" - אתר "נט-אה-פורטה"/צילום מסך, נט-אה-פורטה

קולקציות המותג נמכרות בחנויות נוספות ברחבי העולם, באתר הרשמי של המותג ובאתר המקוון "ריבולב", שנכון לכתיבת שורות אלה ממשיך לשווק ולפרסם את פריטי המותג כרגיל - ונקווה שכך יישאר.

פנינו לתגובה למעצבת, אך עדיין לא התקבלה עד לפרסום ידיעה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully