וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשמה על זה שאני חיה ונושמת": עמית פרקש על יצירה לצד השכול

9.4.2024 / 7:00

על אף האתגרים, עם פרוץ המלחמה עמית פרקש וחברתה לידר למברג מחליטות להקים את "סאן אנד ליליז", מותג בגדי בייסיק איכותי המתאפיין באסתטיקה בוהמיינית שקטה עם נגיעות של יוקרה ותעוזה. רגע לפני השקת קולקציה חדשה בפופ אפ אביבי, תפסנו את השחקנית לשיחה מעוררת השראה

עמית פרקש ולידר למברג. שי פרנקו,
החברות עמית פרקש ולידר למברג הגשימו חלום משותף/שי פרנקו

"נראה לי ששלומי כמו רוב האנשים, זה מורכב", כך פותחת השחקנית והזמרת עמית פרקש את הראיון ואז מפרטת, "מצד אחד את במלחמה ובפחד, ועוד מנסה בכלל להבין מה קרה פה ב-7 באוקטובר ומה קורה פה עכשיו. מצד שני, יש את הרצון הגדול הזה לנהל איזושהי שגרה". ובתוך כל המערבולת הזו שנקראת החיים בישראל, נולד לאחרונה גם העסק אותו הקימה בשותפות עם חברתה לידר למברג. "היינו אמורות להשיק את סאן אנד ליליז (Sun & Lilies) ממש כשהמלחמה פרצה, ושקלנו מה לעשות אבל בסוף החלטנו שאנחנו הולכות על זה כי עבדנו מאוד מאוד קשה ולא רצינו לוותר. להקים עסק בתקופת מלחמה זה לא דבר שגרתי ולא לטובתנו. גם איך ניתן לקיים שגרה כשיש חטופים בעזה?! אז אין באמת שגרה ובנוסף גם מרגישים אשמה גדולה, על זה שאת חיה, נושמת, שיש לך חיים, בזמן שישנם אנשים שעדיין לא פה".

לומר כי חודשי המלחמה הראשונים היו מאתגרים עבור פרקש, שאוטוטו תחגוג 35, יהיה זה אנדר סטייטמנט. בצל האובדן הפרטי שלה שלבטח צף (אחיה טייס חיל האוויר סרן תם פרקש ז"ל, נהרג בהתרסקות מסוק במלחמת לבנון השנייה) וכאמא לשני פעוטות, אנה בת 3 ונח בן 9 חודשים, היא נשארה להתמודד לבדה במערכה להחזיק את הבית, הקריירה והחיים עצמם בזמן שבעלה יאיר יונס, לוחם ביחידה קרבית, גויס בצו 8 לתקופת מילואים ארוכה. לפני כחודשיים הוא השתחרר והתא המשפחתי שלה חזר להיות שלם, "אבל יש לו שוב צו כבר לחודש מאי, אז בואי נראה", היא חותמת את הנושא.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מאיפה נבע הצורך לעשות משהו נוסף מעבר למשחק? הרגשת שמשהו חסר לך?
"כשחקנית וזמרת כבר המון שנים זה העיסוק העיקרי והאהבה הגדולה שלי, אבל הרבה זמן הרגשתי שיש בי יכולות שהן לא מנוצלות וגם איזושהי שאיפה גדולה לעשות דברים נוספים בחיים שלי שאינם קשורים דווקא למשחק. יש בי תשוקה ואהבה גדולה לאופנה, ספציפית לסגנון הבוהו, וגם לעיצוב פנים, אז זה תמיד היה ברקע ותפס חלק גדול מחיי".

מותג הבגדים סאן אנד ליליז של עמית פרקש. דור שרון,
שמש וחבצלות/דור שרון

ולהקים מותג בגדים היה רעיון שלך?
"החלום להקים עסק משלי הוא משהו שמלווה אותי כבר הרבה שנים. אבל לא היה לי את האומץ וגם לא ידעתי לדייק מה בדיוק. במקור הרעיון שלי בכלל היה לייצר טקסטיל (למשל שמיכות) להלבשת הבית אז שיתפתי בכך את לידר, שמגיעה מעולמות השיווק וגם הייתה ככה בצומת דרכים. אבל לבסוף התחדד לנו שאנחנו נעשה דווקא בגדים".

וכך היה. בסוף 2023 חברות הילדות שגדלו יחד בעיירה קטנה ליד הים משיקות את "סאן אנד ליליז", כשההשראה העיצובית שמובילה אותן ומהדהדת בבגדים מקורה בסביבה שבה העבירו את ילדותן - הטבע, השמש, החול והים. המותג, שמעוצב ומיוצר בישראל, מציע חליפות טרנינג (ומאז התרחב לפריטים נוספים) על טהרת סגנון הבוהו, בשילוב נגיעות של יוקרה ותעוזה, תוך שימת דגש על איכות ונוחות מקסימליים. "בסוף בייסיקים זה הפריטים שהכי נלבשים בארון", היא מרחיבה "ולכן חשוב לי שהם יהיו טובים. אם אני לובשת מכנסיים שטיפה לוחצים עלי מבחינתי הלך לי היום". ובעודנו מהנהנות בהזדהות מוחלטת היא ממשיכה, "אז אני עושה רק בגדים שאני אישית אלבש, כאלה שאני אוהבת ועומדת מאחוריהם. זה הכי חשוב לי".

מותג הבגדים סאן אנד ליליז של עמית פרקש. דור שרון,
עונה על דרישות הבייסיק/דור שרון

מדוע דווקא חליפות טרנינג?
"אני מאוד אוהבת טרנינגים ובכלל בגדים בייסיקיים, ותמיד במרדף למצוא את הבייסיק המושלם שיענה לי על הדרישות - מצד אחד מאוד נוח וכיף לי ללבוש, ומצד שני אני רוצה להראות הכי בסטייל ואפילו בגבוה, כלומר שבקלות אוכל לשלב עם הלוק הבייסיקי איזה תיק יוקרתי, תכשיט מהמם, או נעליים מגניבות שירימו אותו. מזה הרעיון שלי נולד וזה גם מאוד הסגנון של לידר, אז השאר היסטוריה כמו שאומרים".

מותג הבגדים סאן אנד ליליז של עמית פרקש. דור שרון,
חכמות בשמש/דור שרון

כמי שעד כה היצירה שלה הייתה סוליסטית, מדוע את העסק העדפת להקים בשותפות?
"אני באמת חושבת שיש דברים שאם את עושה אותם לבד, אין בך מספיק את הבערה כדי לדחוף את זה קדימה. וברגע שיש עוד מישהו בתמונה את חייבת למישהו משהו וזה מה שדוחף את העסק קדימה, אנחנו כל הזמן נותנות דרייב האחת לשנייה. בנוסף כל אחת מאיתנו מביאה את האיכויות ואת העולם שלה לתוך העסק, כך שביחד יוצא משהו יותר מדויק".

כשביקשנו שתתאר מה מייחד את הבגדים של סאן אנד ליליז ומדוע היה חשוב לשתיים למתג אותם כ"יוקרתיים", פרקש משיבה: "מאז ומתמיד רציתי ליצור פריטים למה שאני קוראת "ילדות הפרחים העשירות", זה הסיפור. אני מאוד מתחברת לעולמות הבוהו, כולל בעיצוב הבית וגם בחתונה שלי הסגנון כיכב. ברגע שהולכים על בדים מסוימים, בין אם זה 100% כותנה או בדים מאוד עדינים, אז גם הטיפול צריך להיות מדויק ומן הסתם אנחנו גם צריכות למכור את זה בהתאם.

ועדיין, המחירים שלנו מאוד נגישים יחסית לבדים בהם אנחנו משתמשות, שזה יתרון לרוכשות וחסרון לנו הרבה פעמים. אבל אנחנו מאוד רוצות שיכירו אותנו, שילבשו אותנו, שיבינו את האיכות. מבחינתי הדבר הכי מרגש בלעשות בגדים יפים לנשים זה שהן חוזרות לקנות שוב, וכמובן לקבל הודעות מרגשות מבנות שאני לא מכירה (ולא דווקא מחברות) שכותבות לי שזה הדבר הכי נעים ויפה שהן לבשו, או שזה איכותי ומדהים. וזה אולי הדבר שאני הכי גאה בו בסאן אנד ליליז ובשותפות המדהימה שלי עם לידר - שאני כל כך אוהבת את הקולקציה שיצרנו, אני גאה בה ועומדת מאחורי מה שאני מוכרת, שבעיניי זו הצלחה אדירה בפני עצמה. זה עושה אותי מאושרת להלביש נשים שמרגישות טוב עם עצמן".

מותג הבגדים סאן אנד ליליז של עמית פרקש. דור שרון,
"אני מאוד מתחברת לעולמות הבוהו"/דור שרון

יש מחשבה להרחיב את קטגוריות המותג גם לערב אולי? או שאתן מתכננות להישאר ולהתמקד רק בבגדי בייסיק?
"הרבה פעמים קורץ לנו לעשות דברים שהם נורא "אין" ולהרחיב את מגוון הבגדים, ובאמת עשינו את זה עכשיו עם הקרדיגן שהשקנו בקולקציית האביב. אנחנו נישאר בעולמות הבייסיק כי זה מה שחשוב לי וזה המותג, אבל לקיץ הקרוב למשל אנחנו כן עובדות על פריטים יותר לבישים כמו חצאית או שמלה, גם זוממות על חולצה מכופתרת".

ביום שישי הקרוב (12/04) סאן אנד ליליז יוצאות לראשונה מחוץ לגבולות האונליין ויחכו לכן בפופ אפ אביבי שיתקיים בחנות פרחים תל-אביבית מעוצבת למשעי בשם LOULOU ROMA. וזה כלל לא מפתיע, לאור העובדה שהשתיים הרי תמיד מבקשות לתת את החוויה הכוללת, את הערך המוסף, ושהכל יהיה במעטפת אסתטית בדיוק כפי שהן אוהבות, לובשות או מקיפות עצמן בחייהן הפרטיים. "אנחנו אפילו שמות את הריח שלנו והקופסא מאוד יפה. המטרה היא לספק חוויית קנייה מלאה, שמי שמקבלת את החבילה תרגיש שהיא מפנקת את עצמה במשהו שהוא וואו, שהוא בשורה וכייפי. חשוב לנו לספק value for money". מעבר לפריטי המותג, פופ אפ הבכורה יכלול שזירת זרים של לולו רומא, קצת מהמאפים המעולים של Poni, כלי וינטג' משגעים, כוס יין שלא תזיק לאף אחת - וכמובן הנחה שווה על הקולקציה לפינוק עצמי רגע לפני החג.

אז יש מחשבה לפרוץ את גבולות האונליין ולהרים חנות פיזית מתישהו? כלומר הפופ אפ הוא סוג של ניסיון לראות איך זה יילך?
"כרגע לא. אנחנו מאוד נהנות מכך שזה אונליין. אנחנו גם מבינות את הצורך של בנות למדוד, לכן יכול להיות שבאמת בכל קולקציה נעשה מכירה או פופ אפ שיוכלו להגיע, להתרשם מהבדים, מהאיכות וכמובן למדוד. אבל never say never, החיים יותר חזקים ממה שאנחנו מדמיינים".

מסיור יסודי שערכנו בחשבון האינסטגרם שלה (לצורכי תחקיר נו), נראה כי פרקש איננה מרבה לעשות שיתופי פעולה מסחריים (בהשוואה למשפיעניות רשת שזו עיקר פרנסתן). אך כשכבר כן, היא בוחרת אותם בקפידה ומעדיפה שיהיו ארוכי טווח. "אני לא משפיענית, אבל אני שחקנית שלפעמים עושה שיתופי פעולה מסחריים וזה תמיד יהיה רק למשהו שאני מאמינה ודוגלת בו, שאני באמת מחוברת אליו או שהייתי משתמשת בעצמי".

מה השני סנט שלך לגבי סערת "המוכרניות" שטהוניה רובל הציתה? כיצד את רואה את הדברים?
"אם להתחיל מהסוף, כל אחת צריכה לעשות מה שטוב לה. אנשים צריכים להתפרנס בסופו של דבר, ואף אחד לא יודע איפה מישהי נמצאת בחייה ולכמה כסף היא זקוקה. עם זאת, חשוב שכל אחת תדע איפה היושרה שלה מול הדבר הזה ואיפה הגבול נחצה. לפני 15 שנים היו קמפיינים גדולים שהשחקניות היו מובילות, וזה היה חלק גדול מהפרנסה שלנו (כי כשחקנית את לא יודעת מה יהיה מחר). מאז העולם השתנה, אז או שאת מצטרפת תוך כדי תנועה או שלא, וזה גם בסדר למי שלוקחת את זה בחשבון".

מותג הבגדים סאן אנד ליליז של עמית פרקש. דור שרון,
"אף אחד לא יודע איפה מישהי נמצאת בחייה ולכמה כסף היא זקוקה"/דור שרון

מה בנוגע למשחק - יש משהו מעניין בקנה שאת עובדת עליו?
"מזה תקופה שאני המון בכתיבה וביצירה. יש לי כמה פרויקטים, חלקם עוד בכתיבה ואחרים במגעים, רובם זה סדרות טלוויזיה. הרבה שנים אני כותבת אבל פחדתי לגעת בזה, ועכשיו החלטתי שהגיע הזמן. זה נורא נורא מרגש עבורי כיוצרת. אז זה נראה לי השלב הבא בקריירה שלי, להיות בעולמות ההפקה והיצירה".

את הבגדים של סאן אנד ליליז ניתן לרכוש באתר האונליין של המותג. באשר לטווחי המחירים של דרופ האביב החדש - הם נעים בין 428-458 שקלים לסט הכולל מכנסיים וחולצה ארוכה או קצרה, אבל בהחלט ניתן לרכוש את הפריטים גם בנפרד; גופייה 149 שקלים, מכנסיים 229-259 שקלים, חולצה 179-199 שקלים וקרדיגן 219 שקלים. ביום שישי הקרוב, כאמור, ניתן יהיה גם לרכוש בפופ אפ שיתקיים בחנות הפרחים LOULOU ROMA שממוקמת במונטיפיורי 25 תל אביב, בין השעות 9:00-16:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully