וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמלת הפרעות אכילה": הדגם האייקוני של קייט מוס מוצע למכירה

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 14:19

השמלה שלימים הפכה לאייקונית בזכות הטופ מודל, קייט מוס ב-1993, מוצעת למכירה בוינטג' פומבי. אז מה גרם למעריצים לצאת בביקורות עליה, מה היה למוס להגיד בנושא ובאיזה מחיר נמכרת?

קייט מוס בשמלה שקופה. GettyImages
אייקונית סינס 1993'/GettyImages

העתק כמעט זהה של השמלה האייקונית שקייט מוס (50) לבשה למסיבת השנתית "Look of the Year" שנערכה על ידי סוכנות הדוגמניות ב-1993, תעמוד למכירת וינטג' פומבית בלונדון ב-16 באפריל. המכירה בהפקתה של קרי טיילור מציעה לקהל הלקוחות את אחד הפיסים הזכורים של דוגמנית העל, שהפך אותה לפאשניסטה חסרת חת.

השמלה שעוצבה על ידי ליסה ברוס, זו שמלת סליפ בצבע כסף מתכתי וחצי שקוף, הכוללת רצועות ספגטי דקיקות המצטלבות בגבה. בזמנו, מוס ויתרה על החזייה והשלימה את הלוק עם חוטיני שחור, כפכפים תואמים ותסרוקת אסופה ומרושלת. כאמור, הדגם הנועז הפך לאחת מהשמלות האייקוניות ביותר בתולדות האופנה, כשהוא ממשיך לתת השראה לאינספור לוקים נוספים - כולל שמלת הכסף השקופה של בתה לילה מוס, בטקס פרסי האופנה 2023.

עוד בוואלה!

התפוח לא נפל רחוק: בנות דוגמניות העל שכובשות כותרות, קמפיינים ומסלולים

לכתבה המלאה

מי שפחות התלהבו מהבשורה של חזרתה של השמלמלה לשוק והדרתה, אלה מעריצים שהאשימו את הדגם בסיוע להנצחת תרבות הדיאטה הרעילה של הניינטיז. "אתם מתכוונים לשמלה שהשיקה מיליון הפרעות אכילה? אני רוצה לרכוש את השמלה הזו רק כדי שאוכל לעשות לה טקס שריפה רשמי", נכתב באחד הטוקבקים באינסטגרם בעקבות המכירה הפומבית. ואחר אוסיף: "זה נורא בכל כך הרבה רמות... ואני עובד באופנה. זה סקסי רק בגלל שהיא הייתה בתת משקל חמור. השמלה לא נותנת כלום, היא משעממת".

קייט מוס ונעמי קמפבל, 1993. Dave Benett, GettyImages
מוס וקמפבל באותה מסיבה מדוברת בניינטיז/GettyImages, Dave Benett

מוס מצידה טענה באחד מראיונות העבר שלה לתקשורת מעבר לים, שלא היה לה מושג עד כמה השמלה הזו תדובר. "לא ידעתי שהשמלה הזו שקופה עד שהתמונות יצאו למחרת בעיתון", נזכרה הטופ מודל, "הפלאש הוא שגרם לזה להיראות כמו עירום כי בעצם הבד, כשלבשתי אותה לא חשבתי שהיא תראה כל כך שקופה - אילו רק ידעתי שנדבר על זה 30 שנה מאוחר יותר".

קייט מוס ונעמי קמפבל, 1993. Dave Benett, GettyImages
לא שמה לב שהבד שקוף?/GettyImages, Dave Benett

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully