וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריות, ביקורת וטעם רע: מגזין בגדי הים הזעירים "חוגג" 60

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 9:27

גיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד חוגג 60 שנות סימני שיזוף, חופים אקזוטיים וביקיני קטנטן במהדורה שכוללת 7 שערים! שלושה קבוצתיים בסימן ערב וגלאם, וארבעה אישיים של "אגדות אייקוניות" בבגדי ים. רק שעם חלק מהבחירות הגולשים לא מסכימים, וגם לא חוסכים במילים

גיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד, מבית שבועון הספורט הנפוץ ביותר בארה"ב, חוגג 60 שנות סימני שיזוף, חופים אקזוטיים ובגדי ים קטנטנים. סיבה למסיבה לכל הדעות! אז הם הלכו על זה בגדול. כמה גדול? המגזין השיק השבוע גיליון מיוחד הכולל 7 שערים שונים לא פחות והרשת גועשת, אך לא בטוח שמהסיבות אליהן המשורר (המוסד הוותיק) כיוון.

הופעה בשער הגיליון השנתי נחשבת לאחת מפסגות ההישגים של דוגמניות, סלבריטאיות וספורטאיות, שלאחריה גם מגיעים החוזים השמנים. אפילו ברבור שלנו (בר רפאלי) עיטרה את שער המגזין ב-2009. המהדורה הראשונה של הגיליון יצאה לאור בשנת 1964 ומייחסים לה את תחילת עידן הביקיני, למרות שזה, השובב, הומצא כבר ב-1946. על הרעיון המהפכני (נכון לסיקסטיז) להקדיש גיליון שלם לבגדי-ים חתום עורך השבועון דאז, אנדרה לאגר, שהציע ליצור לוח שנה ספורטיבי בו יככבו דוגמניות בבגדי-ים. והשאר היסטוריה. מאז, ומינוס מספר שערוריות שהיו בדרך, הגיליון ממשיך במורשתו האינקלוסיבית לחגוג נשים באשר הן - מכל תחומי החיים, הייצוגים ונורמות היופי, ואף לערער על גבולות גזרה ומוסכמות חברתיות. בתוך כך, ב-2016 אשלי גרהאם הייתה לדוגמנית הפלאס סייז הראשונה לעטר את גיליון בגדי-הים, ב-2019 הדוגמנית חלימה עדן שמוצאה סומלי הייתה הראשונה לעשות את זה בחג'אב, ושנה לאחר מכן היה זה תורה של הדוגמנית הטרנסג'נדרית והאקטיביסטית ולנטינה סמפאיו לעשות היסטוריה כששברה עוד תקרת זכוכית.

ובחזרה לצילומי חגיגות ה-60 שפורסמו השבוע. 52 אושיות וסלבריטאיות נבחרו לדגמן על שבעת השערים שצילם יו טסאי. נתחיל דווקא בשלושת השערים הקבוצתיים המיועדים לאספנים; שורת כוכבות עבר של SI, כדוגמת טיירה בנקס, כריסטי ברינקלי, מולי סימס ומרת'ה סטיוארט, עלו על פול גלאם בשמלות ערב מנצנצות וצולמו על רקע אנמי ומהונדס למדי. לא משהו שלא ראינו קודם כן? - מגזין "ווג" למשל נוהג לאגד נשים אייקוניות לשערים משותפים - ובכל זאת המדובר בחידוש לספורטס אילוסטרייטד שא', לראשונה מציג נשים שאינן לבושות בבגד-ים בלבד וב', מצלם בסטודיו עם סטינג משמים במקום בלוקיישנים אקזוטיים מטריפים כמיטב המסורת. את משימת הסטיילינג הנכספת קיבלה עליה מולי דיקסון, הסטייליסטית של הכוכבות (דש לסידני סוויני ולנה דל ריי). למעשה היו לדיקסון עשרות נשים "אייקוניות", מי יותר ומי פחות, לסגנן ולהלביש בתוך 3 ימי צילום בלבד, ואת כל זה היא צלחה בזכות צוות מסור ו"הרבה משקאות אנרגיה" כפי ששיתפה בפוסט בחשבון האינסטגרם שלה.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

אבל ספורטס אילוסטרייטד לא עצרו שם. צולמו גם ארבעה שערים ראשיים בהן מופיעות "האגדות האייקוניות של המותג" כפי שהגיליון הכתיר והגדיר את: קייט אפטון, כריסי טיגן, האנטר מקגריידי וגייל קינג, כאשר כל אחת מהן מייצגת אידאל יופי ואג'נדה שונים. בחירות שחלקן.. איך נאמר? די תמוהות עד שנויות במחלוקת. ולראייה, הרשת גועשת. כדי לחבר אתכם, קוראי המדור הנאמנים, לכל הבאז, התגובות והג'וס שמסתובבים באינסטגרם בימים האחרונים, נשאיל ברשותכם ממטבע הלשון "הטוב, הרע והמכוער" הלקוח ממערבון הקאלט האיטלקי משנות השישים.

הראשונה שתעלה ותבוא היא הסופרמודל פאולינה פוריצקובה, ה"טובה" האולטימטיבית אם תשאלו אותנו, והרשו לנו לנמק. ראשית, היא בצד הנכון של ההיסטוריה. דוגמנית העבר בת ה-59, שבאייטיז הספיקה לעטר שני שערים של הגיליון ועל פניו מאז מחוגי הזמן כמעט שלא נגעו בה, לא מהססת לשתף ולכתוב בעדנו ובגנות זוועות החמאס ב-7 באוקטובר. שנית, פוריצקובה היא אחת שחוגגת את גופה בכל הזדמנות, בין אם זה אומר להצטלם טופלס על שער מגזין נחשק בעשור החמישי לחייה או ככה סתם לפיד שלה בצירוף טקסטים מעצימים, חשופים וסופר כנים. היא דוגמא ומופת לפרו-אייג'ירית שמתגאה בשערה המאפיר ובקמטים החינניים בפניה, אך בד בבד איננה מנסה ליפות את המציאות של מה זה אומר, ואיך זה נראה, להתבגר.

מה שמביא אותנו לנימוק השלישי ואולי הדבר הכי מרשים ומעורר השראה שהדוגמנית המתבגרת היפהפייה עשתה לאחרונה קבל עם ו-1.1 מיליון עוקביה - לנרמל מגבלות ואתגרים פיזיים שההתבגרות עשויה להביא עמה; בסוף חודש ינואר השנה פוריצקובה חשפה באומץ כי היא עתידה לעבור ניתוח להחלפת שני מפרקי ירכיה, זאת לאחר שאובחנה עם דיספלזיה מולדת של המפרקים שגורמת לשחיקת הסחוס בירכיה ולמעשה מסבירים את הכאבים והקושי להתהלך עמם התמודדה (בסתר) כבר כמה שנים. מאז היא משתפת - גרפית ומילולית - בתהליך ההחלמה שלה מהניתוח המורכב ובטוח עוזרת להמון נשים בדרך. לאור כל האמור לעיל, שמישהו לעזאזל יסביר לנו איך היא לא קיבלה גם שער אישי בבגד-ים?! הלם ואכזבה.

נעבור להבאה בתור shall we? סורי נוט סורי, אבל לנעליה של "הילדה הרעה" נכנסת כריסי טיגן די בקלות. על פניו, נוכחותה על השערים לציון חגיגות ה-60 לגיליון היא הגיונית ומתבקשת. בכל זאת דוגמנית העבר, מחברת ספרי בישול, מנחת טלוויזיה ויזמת הלייף סטייל בת ה-38, היא חלק ממשפחת ספורטס אילוסטרייטד וכיכבה בעבר בשני שערים מדוברים - ב-2010 בצילומים סקסיים באיים המלדיביים, וב-2014 השתתפה במהדורה לציון 50 שנה לגיליון. אַמָּמָה, בעוד ש-SI משתפכים על האייקון שלהם בפוסטים ובאתר, העוקבים והגולשים מתעקשים להזכיר לכולנו, ודי בצדק, את שורת ההתבטאויות השערורייתיות של טיגן לאורך השנים. נכון, רובם אירעו בצעירותה ועל חלקם התנצלה, אך א.נשים לא שוכחים ולא סולחים כל כך מהר. אז ברגע ש-SI הקדישו פוסט לשער של הדוגמנית הבשלנית, אשר צולמה בלוס אנג'לס בבגד-ים כתום של סן לורן בעל מפתח וי עמוק, "החגיגה" החלה.

לצד תגובות או אימוג'י מפרגנים, הרוב הגדול לא היה בעד הבחירה בה לככב באחד מארבעת השערים הראשיים, וזה בלשון המעטה. מספר מגיבים הפנו לשערוריית הציוץ האכזרי של טיגן ממאי 2021, שהפך לניוז בזכות הדוגמנית ואשת הטלוויזיה קורטני סטודן שמזדהה כא-בינארית בראיון למגזין הדיילי ביסט. שם היא גוללה את מסכת הבריונות שחוותה, בעודה נערה, מטיגן בחסות ציוצים אכזריים בטוויטר. "היא לא הייתה רק מצייצת בפומבי על כך שהיא רוצה ש"אקח תנומת עפר" (משמע להתאבד) סיפרה סטודן למגזין הדיילי ביסט, "אלא הייתה שולחת לי הודעות פרטיות ואומרת דברים כמו 'אני לא יכולה לחכות שתמותי'".

בזמנו טיגן מיד פרסמה התנצלות פומבית כשצייצה שהיא "מבוהלת ועצובה" על התנהגותה וכי הייתה "טרול חסר ביטחון שחיפש תשומת לב". אולם אנשים נוספים התייצבו ואמרו שגם הם הוטרדו, וכי יש לטיגן היסטוריה ארוכה של בריונות ברשתות החברתיות. זאת ועוד, מספר תגובות שלחו אותנו לגגל ולחפש דברים נוראיים שהאם לארבעה אמרה לכאורה בצעירותה על תינוקות (לא מצאנו). אחרים הכריזו "פוטושופ!" וגם "בעלה (המוזיקאי המוערך ג'ון לג'נד) עושה הכל בשביל להשאיר אותה רלוונטית" ויש שפשוט שקראו "לבטל" אותה. אז אנחנו ממש לא בעד תרבות ה-cancelled, אבל כן מצטרפות לתהייה על בחירתה כ"אגדה אייקונית" לא פחות.

ונקנח עם "היפה מכל", הלא היא קייט אפטון. דוגמנית העל, שחקנית, אשת עסקים, אם ורעיה בת ה-31 היא אחת מהדוגמניות האייקוניות ביותר בשושלת גיליונות בגדי-הים של המגזין. רק שהשער הראשון שלה בשנת 2012, שהעניק לה את הכינוי "טירונית השנה", עורר מחלוקת בזמנו. למרות יופייה הבלתי ניתן להכחשה, הפרסום גרר בעיקר תגובות וביקורות על מבנה גופה ואפטון הרגישה שהיא הוחפצה. "זה בעצם היה שיימינג באותה תקופה", כך צוטטה השבוע בראיון שנתנה למגזין Instyle. "כשזכיתי להיות על השער הייתי בת 18, וכולם דיברו עלי לפני שבאמת הבנתי מי אני. כולם אמרו לי מי אני. זה גרם לי לזרז את המסע שלי לגלות מה אני מייצגת, לשם מה אני עושה את זה ולהבין מדוע אני זוכה לביקורת כזו". העורכת הראשית של גיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד, MJ Day, מוסיפה ואומרת כי אותו גיליון מ-2012 שימש כ"זרז לאבולוציה של המותג" לעבר מחוזות הגיוון. כעת, מי שהייתה הפנים של Guess וצלחה גם את המעבר לעולם המשחק, זוכה לשער הרביעי במספר שלה; לכבוד הצילומים שנערכו במקסיקו, אפטון חזרה אל זרועות הביקיני ונראתה לוהטת מתמיד בשני חלקים בוורוד-אדום ופסים בסגנון פינאפי של המותג Normaillot. סכריני וסקסי כאחד! מאז שהפכה לאם לבתה ג'נבייב, אותה היא חולקת עם בעלה כוכב ה-MLB ג'סטין ורלנדר, היא הפכה לתומכת נלהבת של בריאות ו-well being.

"הלחץ או המרדף לערוך את התמונות שלך או לרצות תמיד לשנות את המראה שלך, בין אם זה באמצעות איפור או ניתוח, זה משהו שאנחנו לא צריכים לשים על בני הנוער שלנו". ואת הריאיון שלה ל-Instyle היא חותמת במסר החשוב הבא: "אני מקווה שנשים צעירות ילמדו להיות בטוחות במי שהן ויידעו שהקול שלהן חשוב. לא כולם יאהבו אותך, אבל זה לא אומר שלא מגיע לך להיות שם. החברה מפעילה לחץ על נשים שלא לדבר, ואני חושבת שחשוב להביע את דעתך... זה באמת קשה בצעירותך לקבל את השונות או את חוסר השלמות שלך, אבל תמשיכי לנסות לאהוב את עצמך כי זה מה שעושה אותך שונה". גם יפה וגם אופה! כלומר - השראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully