וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתחות על גבי שרשראות, על גבי צ'ארמים: תיקים עמוסים זה הדיבור

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 18:49

המקסימליזם סופסוף הגיע גם לתיקי מעצבים. הקיץ הזה ה-It Bag לא יהיה התיק עצמו, אלא איך ובמה את בוחרת לעטר אותו. לפניכן המדריך הגדול לצ'ארם הקטן, או אם תרצו: הדרך הקלה (והמהנה) לשדרג את הלוקים העונה. תאמצו או תתעלמו בהפגנתיות?

גם הפיד שלכן לבש לאחרונה 50 גוונים של צ'ארמים לתיקים? אם לא, כדאי שתבדקו את עצמכן, או יותר נכון אחרי מי ומה אתן עוקבות ברשת. מאושיית הרשת הדנית המובילה פרניל טייסבק, למוזה הפריזאית ליה ספז ועד הבלוגרית-סופרת-כותבת האמריקאית ליאנדרה מדין כהן שגדלה בבית יהודי אורתודוקסי; כולן מתנסות בימים אלה במיקרו-טרנד התורן: #BagCharms, הלא הם צ'ארמים ייעודיים לתיקים. ובכן לא באמת כולן אלא בעיקר ה-early adopters ('המאמצות המוקדמות' בתרגום חופשי) - כל אותן סופר מעודכנות, מתקדמות אופנתית, נועזות ומעיזות שהן הראשונות לאמץ טרנדים או מיקרו-טרנדים מיד אחרי הופעתם על מסלולי שבועות האופנה, ורגע לפני שהמגמה זולגת אל הרחוב.

אביזרים וצ'ארמים לתיקים, או כמו שאנחנו אוהבות לקרוא לזה: קְמֵעוֹת מחמד, הם לא תופעה אופנתית חדשה. קטגוריות של 'Bag Charms' (קמעות לתיק), 'Keychains' (מחזיקי מפתחות) או 'Small Leather Goods' (מוצרי עור קטנים) קיימות מאז ומתמיד בבתי אופנה עילית, כדוגמת הרמס ושאנל. בעבר הלא רחוק הצרכניות של פריטים אלה נמנו על קהל לקוחות די מצומצם ואקסקלוסיבי שכלל מכורות לברנד ספציפי, אספניות נלהבות של אקססוריז ממותגים באשר הם, או בכלל כאלה שנהנים.ות מתקציב בלתי מוגבל וכבר יש להם הכל אז בכיף ישקיעו הרבה מאוד כסף גם על אלמנט עיצובי קטנטן, נטול פרקטיות או ייעוד ממשי. אבל כל זה השתנה בחצי השנה האחרונה, לאחר שבתי האופנה בלנסיאגה ומיו מיו הציגו, כל אחד בתורו, את קולקציות אביב-קיץ 2024 אשר למעשה חתמו את הגולל וסיימו את הדיון בשאלה האם לעומס, אלמנטים קישוטיים ואמירה אישית יש מקום באופנה כרגע(?) ספוילר: התשובה היא כן, ועוד איך.

sheen-shitof

הכל מתחיל באבחון

בשורה לסובלים ממיגרנות: ככה תוכלו לחזור לחיים נורמליים

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"אופנה צריכה להיות כיפית!" כך צוטט דמנה גווסאליה, המנהל האמנותי של בלנסיאגה, בראיון שהעניק למגזין ווג בתחילת אוקטובר לאחר שהציג את קולקציית האביב שלו לעולם. וזו בדיוק הנקודה שעבדתכם הנאמנה מנסה להעביר. דמנה גם הוסיף וציין כי מעוניין שיתייחסו לזה (לאופנה שלו) ברצינות ומשכך, הקולקציה חזרה והדגישה את כל האלמנטים הדמנאיים שהוא מבקש להחיל על בית האופנה הספרדי-צרפתי שהוא מוביל. חייטות אלגנטית לצד קפוצ'ונים או מעילי טייסים בשילוב באגי ג'ינס, שמלות ערב בפרחים ופייטים שהתחלפו בסדרת מעילי טרנץ' עם כתפיים עצומות, כל זאת תוך שהמראות תובלו באקססוריז המשעשעים שלו - בין אם אלה הסניקרס המאסיביות שגדלו עוד יותר, שקיות סופרמרקט מודפסות והתיקים, הו התיקים.

תיקי עור גדולים ורכים שאובזרו (בהגזמה מכוונת) עם מפתחות על גבי מפתחות, מנעולים, שרשראות ושאר מרשרשים. מספר ימים לאחר מכן, מיוצ'ה פראדה, המעצבת האגדית לבית מיו מיו, הציגה על המסלול את האינטרפרטציה שלה לאסתטיקת "הבלגן-המאורגן", כזו שהתאפיינה בשילובי פריטים לא שגרתיים ובעיקר בתיקים עמוסים בכל טוב שהדוגמניות "סחבו" ומתוכם זלגו ואיימו ליפול נעליים, חולצות ומה לא. "תאונות משמחות של סטיילינג כוונו לעבר", כך הודיעה פראדה בהודעה לעיתונות, "אימוץ של מאפיינים ייחודיים, של שמחת החיים". אבל מה שעוד תפס את העין היו דווקא האלמנטים הפשוטים לכאורה שעיטרו את התיקים מבחוץ, שנתלו עליהם (בבודד או בזוג). אלה נעו בין פונקציונאליות שימושית (מחזיק מפתחות) לבין סמליות קישוטית ותו לא, אבל שהתבררה כה הכרחית לסגירת הלוק.

אם תשאלו אותנו, המיקרו טרנד הזה הגיע בדיוק בזמן. כשכבר עייפנו מיוקרה שקטה, מינימליזם מונוכרומטי או שאר ירקות, ובמקביל התחלנו קצת להתגעגע לביטוי עצמי, פרסונליזציה ואינטרפרטציות אישיות רחמנא ליצלן. והרי אין מקום טוב יותר להתחיל להתנסות במגמה חדשה מאשר בגזרת האקססוריז. בנוסף, מהרגע שאושיות האופנה המובילות ולאחריהן הרחוב (קרי: אנחנו. פשוטות העם) התחילו לאמץ את הטרנד המשובב, גם נוכחנו לדעת שזה לא חייב לעלות הרבה כסף. או בכלל. בדיוק כמו עם תכשיטים, צ'ארמים לתיקים הם עוד דרך לבטא את הצדדים השונים של אישיותך ותחומי העניין שלך. מכורה לפנינים או לקונכיות? הוסיפי אחד לתיק. מאוהבת בדמות מתוקה מדיסני? הנה זו ההזדמנות שלך לאוורר אותו. ולגבי מה לובשים עם תיק מקושט עד סכריני? כל דבר, באמת. בין אם תבחרו ללכת עד הסוף ולהעמיס גם בלוק עצמו, או דווקא להשאיר את ההופעה נקייה-שקטה ואז להתפרע (להתבטא) רק על גבי התיק.

עדיין לא בטוחות איך ומאיפה להתחיל? אל דאגה, לא נשאיר אתכן לבד במערכה. לאחר תחקיר אובססיבי מעמיק, ועם ההבנה שכל אחת יכולה להתנסות בטרנד בהתבסס על הסגנון והכיס שלה, ניסינו (והצלחנו) לאפיין בעבורכן את תתי-הקטגוריות אשר מרכיבות אותו, כך שאולי תמצאו את עצמכן איפשהו שם או בין לבין.

הממוקדת והממותגת

היא תתלה על התיק שלה רק צ'ארם אחד, יחיד ויקר, של מותג-על כמובן. זה כבר הפך לסמל סטטוס בפני עצמו שמיד ממתג אותה כ'אחת שיודעת' ואף יותר מכך, כמי שלא מהססת להשתעשע עם אופנה פה ושם. בעוד שהמחמירות לא תעזנה לערבב חלב עם בשר, משמע צ'ארם של שאנל על תיק הרמס למשל, אנחנו דווקא הכי בעד נשות אופנה שובבות וקוליות שכאלה! אבל ראו הוזהרתן, בקטגוריה זו המחירים מתחילים גבוה ואז מרקיעים שחקים: מפראדה שמציעים רובוטים חמודים עשויים מתכת בשילוב עור (1,800 שקלים), דרך הצ'ארמים או מחזיקי המפתחות המושקעים והיפים של שאנל - לוגו משובץ אבני חן, כדור טניס מעוצב מתקתק או רולר בלייד מוזהב (3,500-6,000 שקלים). ועד הרמס, שם תמצאו העתק ממוזער מדויק ומוכן לתלייה של סנדל "אורן" הנחשק עם סימבול "H" האייקוני (2,500 שקלים) או את הרודיאו פגסוס, סוסון מכונף שהוא אלמנט המזוהה עם הלייבל היוקרתי, שעשוי עור בשלל צבעים ושילובים (סביב 3,000 שקלים לפריט מיד שניה ומעלה).

חסידות המיני מי

המדובר בתת-נגזרת של הקטגוריה הקודמת, שמאפיינת לא רק את מי שלעולם לא תערבבנה בין מותגים (לא בלבוש ולא באביזרים), אלא שבנוסף הן יבחרו בצ'ארם שהוא העתק מיניאטורי אחד לאחד של תיק היוקרה שברשותן. כאלה תמצאו למשל בפראדה שמציעים את המיני פאוץ' Re-Nylon (ב-2,100 שקלים), או תיק קלי מיניאטורי ופונקציונאלי לחלוטין של הרמס, אחד התיקים הנחשקים בעולם, בגודל 5.5 ס"מ על 6.5 ס"מ על 2 ס"מ (עלותו באונליין 15,000 שקלים ומעלה!).

לוק "השרת(ת)" מעולם לא נראה אדג'י יותר

בעוד שבלנסיאגה כאמור אימצו את וייב "השרת" בעל מאה המפתחות, מיו מיו הציגו על מסלול אביב 2024 הצעת הגשה מעודנת ולבישה או ישימה יותר, שכבר אפשר להשיג בבוטיקי המותג ברחבי העולם וגם באונליין - בין אם זה מפתח בודד ממותג שתלוי על רצועת עור או על חבל "טיפוס" צבעוני מלופף בקפידה, או שרוכים צבעונים עליהם מככב אלמנט מתכת עם לוגו שפשוט קושרים באגביות על רצועות הידיים או הכתפיים של התיק (עבור אלה תאלצו להיפרד מכ-900 עד 2,000 שקלים).

רגע לפני שאתן מתייאשות מהמחירים ונוטשות אותנו, נתקדם בזריזות אל הקטגוריות הבאות שהן גם נגישות יותר.

העשי-זאת-בעצמך גירל

מי ש-DIY בנפשה ובדמה תהנה מאוד מהטרנד מאחר שביטוי אישי, יצירתיות ופרסונליזציה הם סוד כל הסיפור. כל מה שאתן אוהבות, שומרות (כן כולל מחזיקי מפתחות או מזכרות מהעבר), אוספות או יוצרות בעצמכן יוכל לעבוד. ובכלל, מי שלא לוקחת את עצמה ברצינות יתירה - ודווקא כאלה שידן משגת כל מותג ופריט שרק ירצו - הן מזן הפאשניסטות המועדף עלינו. רק תראו את מצטיינות הרשת הסקנדינביות פרניל טייסבק וג'נקה פוליאני. ולכל מי שהיא לא פרניל או ג'נקה, אולי כדאי להשקיע פה טיפה יותר מחשבה ובעיקר למנן. או במילים אחרות: 'מה תרצי שהתיק שלך יעיד עלייך היום?' ועם זה תצאי לדרך.

וזו שלא ידעה לעצור. aka מיקסינג אנד מאצ'ינג קווין, aka המעמיסה הסדרתית

כאן זה המקום של כל אחת לקחת את זה לסטייל שלה ועל פי התקציב או המוכנות להשקעה. אז יש את אלה שמעמיסות בעיקר צ'ארמים ממותגים, יש שתולות על התיק מכל הבא ליד - כולל בובות של הילדודס או אפילו שרשראות יקרות ערך (היי לליאנדרה שלנו שתמיד עושה דברים קצת אחרת- גמלוני, הומוריסטי, מרענן), ויש את אלה שעושות גם וגם - שזו העדפת המערכת: משלבות גבוה עם נמוך, יקר עם זול, מעוצב למשעי או פרי עבודת יד חופשית.
אגב מי שחשקה נפשה בצ'ארם ממותג אבל כזה שלא מצריך שבירת חיסכון, מצאנו עבורכן אופציות חביבות בחסות מותגי-ביניים שנעות באזור 120 עד 450 שקלים לצ'ארם: בקואץ' (Coach) איתרנו זוג אוכמניות/בננות/דובדבנים מנצנצים, בעוד שבסברובסקי מצאנו פרצוף עכבר כסוף ושמנמן מעוטר באבני סברובסקי איך לא, שגם עונד עגיל חישוק, יש את דובי Kris הוורדרד או צ'ארם של אות משובצת באנגלית.

לסיכום: המקסימליזם סופסוף הגיע גם לתיקי מעצבים ולמעשה "חזר לאופנה". משכך, בקיץ 2024 ה-It Bag לא יהיה התיק עצמו, אלא איך ובמה תבחרי לעטר אותו. אז האם תאמצי את הטרנד? או תתעלמי בהפגנתיות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully