וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בובת ראווה חיה בחנות לבגדי נשים מעוררת מחלוקת: "זה לא אנושי"

21.7.2024 / 0:10

חנות בקניון בדובאי הציבה דוגמנית בתור בובת ראווה חיה לצד בובות הראווה הרגילות ועוררה סערה ברשת. בעוד שהיו כמה חשבו שמדובר בצעד שיווקי מוצלח, אחרים כינו זאת "עבדות מודרנית"

בובת ראווה חיה בתצוגה בקניון בדובאי//_angelina.a__

חנות בגדי נשים בדובאי הציגה בובת ראווה חיה לצד בובות הראווה הרגילות ועוררה מחלוקת קשה ברשת. בסרטון שפורסם באינסטגרם, נראית הדוגמנית אנג'לינה עומדת לצד בובות הראווה בכניסה לחנות Manto Bride שבקניון "דובאי פסטיבל סיטי", לבושה באחת השמלות שנמכרות בחנות, בשילוב עקבי סטילטו אלגנטיים. היא זזה ללא מאמץ ומדגמנת בתנוחות שונות, בתקווה לתפוס את העין של הקונים החולפים מול הכניסה לחנות.

הסרטון שותף בתחילה בחשבונות האינסטגרם והטיקטוק האישיים של אנג'לינה, שם הוא צבר רק כ-6,000 צפיות. אולם כשהחנות שיתפה את הסרטון, הוא התפוצץ, עבר את החצי מיליון צפיות וגרר מאות תגובות. רבים מיהרו לשתף את התיעוד בדפי אינסטגרם אחרים, מה שרק תידלק יותר את הדיון המתמשך שנפתח בנושא. בעוד שחלק מהצופים שיבחו את החנות על הגישה השיווקית הנועזת והיצירתית, אחרים הביעו הסתייגויות.

ב-mashable דווח שהמבקרים גינו את מה שנראה בסרטון והשוו זאת ל"עבדות מודרנית". הם טענו כי "מיצוב אדם לצד בובות תצוגה בסביבה קמעונאית הוא דה-הומניזציה ודבר המחזק את אידיאלי היופי הלא מציאותי". הם השתמשו במונח "עבדות מודרנית" כדי להדגיש את חששותיהם לגבי ניצול והחפצה בתעשיית האופנה. גם אנשי ציבור הצטרפו לדיון בנושא - כמו גאזי אל ימאן, דמות בולטת בדובאי, ששיבח את החנות על צעד שיווקי "ברמה הגבוהה" שלהם - ופירגן ליכולתה למשוך את תשומת לב הצרכנים וליצור באזז. דבריו הדגישו את הפער בדעת הקהל, שם החלו ויכוחים חברתיים רחבים יותר על גבולות אתיים בפרסום ופגיעה בזכויות האדם.

מה אתם אומרים?

דוגמנית חיה בחלון ראווה

רעיון גדול
מבזה ומשפיל
920 משתתפים

"אירוע זה שופך אור על המורכבות של אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מודרניות", נכתב ב-Mashable, "בעידן שבו המדיה החברתית יכולה להפוך תוכן לוויראלי ברגע אחד, הגבול בין קידום יצירתי לשיקולים אתיים מטושטש פעמים רבות. מותגים מתמודדים עם האתגר של ניווט בתסבוכת זו מתוך מחשבה בשאיפה לחדש - תוך שמירה על מסרים אחראיים המכבדים את כבוד האדם ואת ערכי החברה".

עוד בנושא:
גבר התחזה לבובה בחלון ראווה כדי לגנוב תכשיטים במרכז קניות

חברת בגדי ים סופגת אש על שימוש בדוגמן לבוש בבגד ים נשי - וזו תגובתם

אכן עבור החנות Manto Bride, הסרטון הויראלי היווה גם הזדמנות וגם סיכון - שהם כנראה היו מודעים אליו. ההחלטה השיווקית האמיצה הביאה נראות חסרת תקדים למוצרים שלהם, אך גם הציתה ויכוח שעלול להשפיע על המוניטין של המותג שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully