וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף גרניט: "מחמיא לי שאנשים מבינים שאופנה היא חלק ממני. זה תמיד ענין אותי"

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 13:45

השף והמסעדן אסף גרניט מורגל לשמש פרזנטור לחברות מובילות בתחום המטבחים או הליסינג. ועכשיו הוא נקרא לדגל האופנה לייצג את המותג הבריטי היוקרתי Hackett London, חיבור מדויק שהוא כמו כפפה ליד (או חליפה לשף אם תרצו) - "אופנה היא חלק ממני", וחליפה היא השריון שלו

אסף גרניט בצילומים למותג החליפות Hackett London. גיא כושי ויריב פיין,
אסף גרניט באלמנט שלו. בקרוב נראה אותו לובש Hackett London יותר/גיא כושי ויריב פיין

אם להתחיל מהסוף, לגבר הישראלי כבר אין תירוץ שלא להתלבש טוב ואף יותר מכך - בחסות Hackett London, מותג האופנה הבריטי היוקרתי שנחת הקיץ בארצנו הקטנטונת, הוא יוכל להתחיל להתלבש כמו ג'נטלמן אנגלי אבל עדכני. אייל דניאלי, מנהל שיווק G.U.S Marketing: "גאים ונרגשים להביא את אופנת הסמארט קז'ואל המתוחכמת והיוקרתית היישר מלונדון לישראל". בסניף המרשים בקניון TLV שהושק ביולי ובסניף החדש בקניון רמת אביב שיחנך השבוע (ג' 24.9) - שתי חנויות שמתהדרות בקונספט העיצובי החדש שיושם לאחרונה בחנויות הדגל בלונדון. שם תוכלו למצוא אפשרויות לבוש על-זמניות בהשראת הסגנון הבריטי, שמצליחות גם להדהד טרנדיות או עכשוויות אבל בצורה אינטליגנטית מאופקת בואכה מרומזת, ופה לדעתי טמון סוד ההצלחה של המותג.

זה כנראה מה שגם דיבר אל גרניט, אסף גרניט, שעכשיו מוסיף לרזומה שלו את תואר הפרזנטור למותג אופנה יוקרתי. "יש כאן הרבה דברים משיקים. גם העובדה שזו אופנה לונדונית, עיר שאני מבלה בה המון, ובנוסף סגנון הלבוש הזה מאוד מדבר אלי. אני רגיל לראות אותו וגם רגיל ללבוש אותו", כך הוא מתאר את החיבור שלו ללייבל הלונדוני ולאסתטיקה הקלאסית-אלגנטית המאפיינת אותו.

אסף גרניט בצילומים למותג החליפות Hackett London. גיא כושי ויריב פיין,
הפנים היפות של המותג הבריטי בארץ/גיא כושי ויריב פיין

גרניט, שף, מסעדן ומנחה טלוויזיה, סוחף בשנים האחרונות את הסצנה הקולינרית בבירות אירופאיות ובארץ. בצד הקריירה הענפה בקולינריה, אופנה תמיד הייתה חלק לא קטן מהמותג שהוא. החל מהסטייל האישי שהוא מטפח, דרך הפקות אופנה וקמפיינים שבוחר בקפידה, ועד שיתופי פעולה עם מעצבים (למשל עם מעצב העל טום דיקסון, בפתיחת מסעדת Coal Office בלונדון).

על החיבור שלו לאופנה הוא מספר: "מחמיא לי שאנשים כבר מבינים שאופנה היא חלק ממני. אני חושב שזה תמיד ענין אותי. לא רק להתלבש, אלא גם ההיסטוריה של האופנה, מה עומד מאחורי ההתפתחות של דור המעצבים האייקוניים, הסיפורים שמאחורי המותגים. זה באמת אחד מתחומי העיצוב שאני הכי מתעניין בהם ושנותנים לי השראה גם לעשייה שלי. הבית שלי מלא בספרי אופנה, יוצא שרוב הסדרות שאני רואה הן דוקו-אופנה, וכשאני בחו"ל תמיד אפקוד תערוכות ותצוגות. עיצוב באופן כללי הוא חלק מהמקצוע שלי, והרבה פעמים אני עושה הקבלות בין שני העולמות (קולינריה ואופנה). כי בסוף לעצב מנה ולעצב מסעדה ולחשוב על חוויית הסועד, החל מאיזה מוזיקה ישמע כשיתיישב ועד מה יחשוב על הצלחת שתוגש לו - זה מאוד דומה לעיצוב בגדים. לחוויה של ללבוש את הבגד, מה הוא גורם לך להרגיש או איך אתה זז בתוכו, ומה חושבים כשרואים אותך. אלה הן חוויות דומות של היוצר".

חליפה של האקט לונדון. יח"צ Hackett ישראל,
מלונדון לת"א: ממחר גם בקניון רמת אביב/יח"צ Hackett ישראל

אם תשאלו אותו, ושאלתי, התשובה היא כן - גרניט מרגיש "הכי נוח" בחליפה מחויטת, או לכל הפחות בלוק אלגנטי נינוח. "חליפה קצת מזכירה לי מדי מטבח, במובן שזה כמו מעין שריון שיש בו אמירה והוא גם עוטף אותך יפה. שניהם נותנים לי את אותה תחושה של סטייטמנט" הוא מנמק וממשיך, "מחויט זה באמת הסטייל האישי שלי אבל גם חלק מהיומיום שלי, כי בסוף אני חי ועושה עסקים בין הרבה מדינות בעולם, בערים הכי אופנתיות שיש. אז כשאני לא בבגדי מטבח או בבגדי ספורט, אני בפגישות - כלומר בחליפה. זה די מחייב ומתבקש מעצם העיסוקים שלי, אבל זו באמת גם העדפה אישית".

אסף גרניט בצילומים למותג החליפות Hackett London. גיא כושי ויריב פיין,
"לפעמים צוחקים עלי כשאני מסתובב בארץ בחליפה מחויטת, אז אני תמיד עונה ש"אני לא מתלבש בשבילכם. אני מתלבש בשבילי"/גיא כושי ויריב פיין
אסף גרניט: "הבית שלי מלא בספרי אופנה, יוצא שרוב הסדרות שאני רואה הן דוקו-אופנה, וכשאני בחו"ל תמיד אפקוד תערוכות ותצוגות"

אז אתה "מתלבש בהתאם" מה שנקרא.
"כן. אבל זה גם כיף. לפעמים צוחקים עלי כשאני מסתובב בארץ בחליפה מחויטת, אז אני תמיד עונה ש"אני לא מתלבש בשבילכם. אני מתלבש בשבילי". אני חושב שגברים ישראלים יכולים להשקיע קצת יותר. לאו דווקא בכמות שהם קונים אלא יותר באיכות, ולסגנן את המראה שלהם. להאקט יש גם את המראה העסקי וגם את המראה הספורטיבי שהוא עדין ומאוד אלגנטי. ברחוב הישראלי הקז'ואל הרבה יותר שולט, ואני חושב שהאקט לונדון יכולה לאפשר את הקריצה הטיפה יותר מסודרת, אלגנטית ומסוגננת לגברים בישראל. מספיק להוסיף ג'קט של האקט על טישרט פשוטה וג'ינס, וכבר יש לכם לוק טוב".

חליפה של האקט לונדון. יח"צ Hackett ישראל,
החל מפלטה ניטרלית, דרך צבעי בסיס קלאסיים ועד אדום, ורוד או צהוב בקולקציות מסוימות/יח"צ Hackett ישראל
מטה Hackett London ברחוב המפורסם סביל רואו. חליפות. יח"צ Hackett ישראל,
הצצה למטה המותג בלונדון ברחוב המפורסם סביל רואו/יח"צ Hackett ישראל

יש כבר חליפה או פריט ספציפי ששמת עליו את העין?
"כן, יש ג'קט צבאי ממש יפה שבטוח ילך איתי, גם ג'ינס ספציפי שאהבתי וכמובן חליפות. ראיתי וסימנתי כמה ממש יפות, גם כחולות וגם שחורות".

"אני בכלל נורא אוהב את הפרטים הקטנים ותמיד מחפש אותם" גרניט ממשיך, "בין אם זה את המטפחת כיס הספציפית או העניבה המסוימת, והקליפס לעניבה. מאוד אוהב להתעסק בדיטיילים". וזה בדיוק מה שמחבר אותו אל Hackett London אשר ידועים בירידה לפרטי פרטים ובהשקעה בכל תפר, כיס או כפתור. עוד בטרם הוא נבחר לפרזנטור המותג בישראל, השף המפורסם כבר הכיר את הלייבל. "חנות הדגל של האקט בריג'נט (Regent st.) מאוד מוכרת, חלפתי על פניה המון פעמים. הדגש שהם שמים על מורשת ועל מסורת מאוד מדבר אלי, מאחר וזה ממש כמו שאני מתייחס לאוכל ולמסעדנות - אני מאוד אוהב לתת כבוד למסורות של פעם. אז כן, אני נותן להם את הטוויסט שלי ואת הפרשנות העדכנית לתקופה, אבל בסוף נורא חשוב לי איך מבשלים, מה היה התהליך ולהעמיק בדברים. זהו עוד פן שמאוד משיק ביני לבין המותג".

אסף גרניט בצילומים למותג החליפות Hackett London. גיא כושי ויריב פיין,
השף גרניט בג'קט הצבאי שודאי יכניס לסל/גיא כושי ויריב פיין

עוד בוואלה

המלצת המערכת: 17 לוקים נכונים על הפלטה הלבנה לערב החג

לכתבה המלאה
"בסוף לעצב מנה ולעצב מסעדה ולחשוב על חוויית הסועד, החל מאיזה מוזיקה ישמע כשיתיישב ועד מה יחשוב על הצלחת שתוגש לו - זה מאוד דומה לעיצוב בגדים. לחוויה של ללבוש את הבגד", השף גרניט

האקט לונדון נושא 4 ליינים שונים שמציעים שלל אסתטיקות, עיסוקים וסגנונות חיים של הגבר המודרני שלא מוכן להתפשר על איכות, נוחות, נראות או ייחודיות: החל מ-Hackett London, הליין הקלאסי שמציע מלתחה אלגנטית מגוונת הכוללת חליפות כמובן אך גם פריטים סטנד-אלואן שירימו כל לוק. Hackett Sport שנועד לגבר שעוסק בספורט או רוצה להתלבש כמו אחד מבלי להתפשר על הסטייל. Hackett Heritage שכשמו כן הוא - מציע פריטים על הצד הקז'ואלי והממותג יותר שנושאים ניחוח של מורשת אבל עם קיק עכשווי, ליין שלבטח ידבר אל רבים מגברברי ישראל כולל הצעירים שבהם. ועד ליין Hackett no.14 Savile Row המתמחה בחייטות בריטית מותאמת אישית, שאותו אומנם לא תמצאו בישראל אבל שווה להתעכב לרגע על הנישה הזו להבנת המהות והמורשת שהחברה משמרת.

החייטים ברחוב סביל רואו בפעולה Hackett London. יח"צ Hackett ישראל,
החייטים ברחוב סביל רואו בפעולה/יח"צ Hackett ישראל

הסיפור מתחיל אי שם בסיקסטיז, כשברנש צעיר עם חוש אופנתי משובח בשם ג'רמי האקט הוקסם מהלבוש הבריטי הג'נטלמני המובהק של תחילת המאה ה-20. עד 1983 הוא כבר פתח את החנות הראשונה שלו למכירת בגדי יד שנייה לגברים, בדמות בוטיק סופר מוקפד בשכונת צ'לסי שבלונדון, וההצלחה הייתה מיידית. עם הזמן הוא החל ליצור בגדים משלו על ידי מיזוג סגנונות מסורתיים עם גזרות מודרניות. כך נולד המותג שג'רמי ייסד ומאז הספיק להפוך לחוד החנית של בגדי גברים בהשראה מסורתית, עם קהל עולמי מסור. כיום למותג נוכחות ביותר מ-30 מדינות בעולם ופריסה של מאות חנויות.

מייסד הקאט לונדון ג'רמי האקט ולימינו אייל דניאלי. יח"צ Hackett ישראל,
המייסד ג'רמי האקט בכבודו ובעצמו ולימינו אייל דניאלי/יח"צ Hackett ישראל
"מותג או חייט לא יכול פשוט להחליט להתמקם בצד שלנו ברחוב" | גרהם סימפקינס, ראש מחלקת החייטות בהאקט לונדון

את מסע ההכרות המעמיק שלי עם האקט אני מתחילה פיזית בלונדון, איך לא, ברחוב Savile Row הממוקם בלב מייפייר שבמרכז העיר - או המֶכָּה הבריטית אם תרצו לחייטות מסורתית בהתאמה אישית. רחוב שהשפיע על אופן הלבוש של גברים במשך מאות שנים ועד היום ממשיך למשוך אליו יודעי דבר, ממון, מעמד ו-מלוכה מרחבי בריטניה או מחוצה לה. Savile Row הוא שם נרדף לאלגנטיות גברית, מסורת עתיקת יומין ויוקרה דיסקרטית (אפרופו בני מלוכה). במשך כמעט חמש מאות שנה, הרחוב השקט והמתורבת הזה אירח דורות של בעלי המלאכה מהמוכשרים שבנמצא והלביש ג'נטלמנים במערכות לבוש מוקפדות לעילא ולעילא. מווינסטון צ'רצ'יל ועד הדוכס מוולינגטון, מפרד אסטר ועד אלטון ג'ון, הצבא הבריטי, ועוד רשימה ארוכה של מדינאים וסלבריטאים.

משכך, זה אך הגיוני ש-Hackett London בחרו למקם את המטה המרשים שלהם דווקא שם, בבניין מס' 14 ליתר דיוק. רק שזה ממש לא דבר של מה בכך. "מותג או חייט לא יכול פשוט להחליט להתמקם בצד שלנו ברחוב", מבהיר גרהם סימפקינס, ראש מחלקת החייטות בהאקט לונדון מזה 13 שנה. "אלא הוא חייב לעמוד בסטנדרטים הייחודיים והמחמירים של הרחוב בכל הנוגע לחייטות בהתאמה אישית, וכפי שנקבעים על ידי אגודת SRBA (The Savile Row Bespoke Association)". כדי לסבר לכם קצת את האוזן ולסכם את מה שסימפקינס הסביר - בראש אותם סטנדרטים שהאגודה מציבה עומדות הדרישות הטכניות הקפדניות הבאות: מאסטר קאטר (חותך) חייב לפקח על עבודתו של כל חייט שמועסק בחברה, כל הבגדים חייבים להיעשות פיזית ברדיוס של מאה יארד מ-Savil Row, כל חבר באגודה חייב להציע ללקוחותיו בחירה של לפחות 2,000 בדים מובחרים (ברמת לורו פיאנה וצפונה), החלק הקדמי של הז'קט חייב להיעשות במלואו בעבודת יד, ועוד ועוד.

מטה Hackett London ברחוב המפורסם סביל רואו. חליפות. יח"צ Hackett ישראל,
במטה של Hackett ברח' Savile Row זכינו למשש את הבד הכי יקר בעולם/יח"צ Hackett ישראל

ג'יאני קולרוסי הוא סגן נשיא מוצר בהאקט לונדון, עם וותק של למעלה מ-6 שנים בחברה וניסיון עשיר בעבודה עם בתי החייטות היוקרתיים ביותר באיטליה. הוא למעשה הדמות שאחראית על המשך המורשת הבריטית של המותג והתאמתה לצרכן המודרני. לשאלה מה מבדל את האקט בעולם אופנת היוקרה הנגישה לגברים הוא משיב; "שימת לב לפרטים, לצללית, התאמה ורמת גימור מוקפדת במטרה לספק מוצרים באיכות גבוהה ללקוח הקצה. מבחינתנו ההסתכלות על בגד היא ב-360 מעלות, הוא צריך לרתק את הלובש ולגרום לו לצאת למסע חקר מבפנים החוצה. ולכן הדיטיילס כל כך חשובים לנו, אנחנו אוהבים שיש הפתעה בכיס פנימי או בבטנה למשל. אלה הדברים שהופכים בגד ל"האקטי" ומבדלים אותנו ממותגים אחרים. זה הויז'ן, הייחוד והסיפור שיש לנו לספר".

חליפה של האקט לונדון. יח"צ Hackett ישראל,
קולקציית סתיו-חורף 2024 של המותג/יח"צ Hackett ישראל

איך היית מתאר את הסגנון העיצובי של האקט?
"המורשת האנגלית תמיד נוכחת (אם במובהק או רק ברמיזה) בקולקציות ובבגדים שלנו" אומר קולרוסי, "גם שימוש בצבע ושימוש בפאטרנים בריטים אייקוניים, כמו פסים ומשבצות, מאוד חשובים לנו. זה הכל חלק מהדי.אן.איי שלנו. אנחנו מציעים שלל סגנונות בקשת רחבה של צבעים - החל מפלטה ניטרלית, דרך צבעי בסיס קלאסיים ועד אדום, ורוד או צהוב בקולקציות מסוימות. אנחנו לא מתעלמים מטרנדים ופוקחים עין על מה שקורה סביבנו, אך זה לא מה שמוביל אותנו".

כמותג שמתמחה בחייטות ובפיט, אתם מציעים ללקוחותיכם שירותי התאמה ותיקונים המבוצעים על ידי החייטים המיומנים שלכם. האם שירות כזה יהיה זמין גם בישראל?
"לא בשלב הראשון אבל בהמשך בהחלט כן, כי זה חלק חשוב מחוויית הרכישה בהאקט". מה שנקרא רבותיי, יש בהחלט למה לצפות!

קרדיטים צילומי אסף גרניט:
צלמים - גיא כושי ויריב פיין
סטיילינג - נועה דוקטורצ'יק
שיער - זיו פרידמן
איפור - ליבי מזרחי
צולם באדיבות מלון הנורמן, תל אביב
הכתבת הייתה אורחת של Hackett London בנסיעת עיתונאים ללונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully