אם לשפוט על פי הקמפיין החדש של בית האופנה הצרפתי 'סן לורן פריז' (לשעבר איב סן לורן), ייתכן שהעשור הקודם אכן מבצע קאמבק בתעצומה גבוהה במיוחד. הדי סלימן, שמונה ברעש גדול למנהל האמנותי של הבית מוקדם יותר השנה, בחר לקדם את קולקציית הגברים לקיץ 2013 באמצעות הטריק שעולם האופנה אף פעם לא יהיה שבע ממנו משחק עולץ במגדר.
ובכן, ולמרות שבמבט ראשון התעתוע אכן אפקטיבי, הדוגמן המשתקף מבעד למודעות המצולמות בשחור הוא למעשה דוגמנית ההולנדית המצליחה (מקום 11 בדירוג של Models.com) ססקיה דה ברו. שיערה אסוף והיא מצולמת בשלל פריטים שהמעצב שזכה לתהילת עולם לאחר שהשיק מחדש את קו הגברים של כריסטיאן דיור לפני 12 שנים הפך לחתימתו העיצובית. בין היתר מכנסי סקיני עשויים דנים כהה, חליפה גברית צרה ומלחיצה ומיני מבטים של ערגה יתרה לרזון המגובה בעיניים שקועות.
למרות הכוונות למנות את סלימן בראש סן לורן פריז כדי שישיב מעט רוח נעורים מרדנית לבית (בדומה לשיק הבוהמייני שסן לורן עצמו רקח במקביל למהפכות הסטודנטים בפריז של סוף שנות השישים), התוצאה המלוטשת רחוקה מלהיות קריאת תיגר משמעותית. במידה רבה, היא משחזרת את אותן הבעיות שתקשורת האופנה הצביעה עליהן לאחר קולקציית הבכורה שהציג המעצב לפני כחודש וחצי סלימן לא מצליח להשתחרר מעצמו ולהשתחל אל האופנה בשנת 2012. הקמפיין הזה, שצולם על ידו, נראה כמו קמפיינים רבים והפקות אופנה שיצר ל'דיור הום' או לפלטפורמות אופנה אחרות. אלא, שעברו יותר מחמש שנים מאז עזב את דיור.
אי אפשר להקל ראש בהשפעה האדירה של סלימן על האופנה בעשור הראשון של שנות האלפיים. תוך שנים מעטות ברא לעצמו אין ספור חקיינים. וזו הבעיה הסגנון עליו הוא חתום, עם הנערים הדקיקים וגישת הרוק אנד רול, נעשה לקלישאה. חוסר היכולת שלו להניח לו, או לגשת אליו מזווית חדשה, היא זו שעשויה להפוך אותו ללא רלוונטי. הדוגמנית בבגדי הגברים פשוט מעוררת אדישות עצומה.
בלבול מגדרי: קמפיין קיץ 2013 של סן לורן פריז
לירוי שופן
27.11.2012 / 10:53