וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השם 'איב' יושמט מ'איב סן לורן'

לירוי שופן

21.6.2012 / 14:57

חודשיים עברו מאז שנכנס הדי סלימן לתפקידו בבית איב סן לורן, וניכר שהשינוי הדרמטי הראשון שיבצע הוא שינוי פרובוקטיבי של שם בית האופנה

לאחר שמספר מקורות המקורבים אל תעשיית האופנה בפריז גרסו בשבוע שעבר כי הדי סלימן, המנהל האמנותי החדש של בית איב סן לורן, עומד לבצע בשם המותג שינוי דרמטי, כעת מתברר שהידיעה אכן נכונה. השם 'איב סן לורן', כפי שהוא יופיע על הקו המוכן ללבישה של הבית, יוצג בקרוב כ'סן לורן פריז'.

על פי הודעת בית האופנה, כפי שצוטטה ביומון האופנה WWD, סלימן מבקש בכך לאותת על אופק חדש עבור בית האופנה האיקוני. המטרה היא כפולה - מצד אחד להחזיר את הקו, שהושק בשנת 1966 תחת השם 'סן לורן ריב גוש', לנקודת ההתחלה שלו באופן מטאפורי, ומצד שני - כן לבצע בו שינויים מורגשים. הסמל המסחרי של בית האופנה, YSL, ישאר כפי שהוא היום.

עם זאת, זהו מהלך פרובוקטיבי, שלמרות כל הצידוקים השיווקיים, ולמרות שמסתמן שיופיע בעיקר על תוויות הבגדים, מסתכם בדבר אחד - השמטת שמו הפרטי של מייסד הבית. הרי 'איב סן לורן' הוא מותג, והוא זוהה כך במשך חמישים השנים האחרונות. בנוסף, הקו המוכן ללבישה הוא תוצר האופנה העיקרי של הבית, ובהעדר מחלקה לתפירה עילית שתשא את השם המלא (קרי, איב סן לורן), ספק היכן יוכלו להיתקל בו הצרכנים.

זוהי איננה הפעם הראשונה שסלימן מוסיף על שמו של מותג. במהלך הקדנציה שלו ב'דיור הום' התעקש כי שמו יוצמד לשם המותג ויוצג כ-Dior Homme Par Hedi Slimane. לשם השוואה, שמו של ג'ון גליאנו, ששימש כמעצב קו הנשים של כריסטיאן דיור, לא הוצג בסמיכות לשם הבית.

כזכור, לאחר שבוע האופנה בפריז לחורף 2013, הודיע בית איב סן לורן כי האיטלקי סטפנו פילאטי יפנה את מקומו כמעצב ראשי, ובמקומו מונה הדי סלימן, לשעבר מקו הגברים של כריסטיאן דיור. עבור רבים היתה זו חדשה מרעישה, בעיקר לאור העובדה כי לסלימן מיוחס תפקיד מרכזי בשינוי פרופורציות הבגדים לגברים בעשור הראשון של שנות ה-2000, ומשום שמאז שעזב את דיור ב-2007 לא שימש כמעצב בשום בית אופנה.

קולקציית הביכורים של הדי סלימן לא תיחשף לתקשורת

תאריך עדכון אחרון: 21 ביוני, 20:06

איב סן לורן ולולו דה לה פאלז בפתיחת הבוטיק 1969. GettyImages
איב סן לורן ב-1969/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully