וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו שנותנת יותר: קולקציית החורף של זארה

לירוי שופן

5.8.2011 / 11:29

זארה משאירה אבק בעיני המתחרות, ומוכיחה שהיא הרשת הטובה ביותר בתחומה גם העונה, אבל גם היא מתחילה לוותר על תרגום של עיצובי אופנת עילית מסובכים מידי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא טום בוי, אלא ציטוטים מהפינות העשירות של הארון הגברי. חורף 2012 בזארה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום כבר אפשר להודות בפה מלא, ללא שמץ של התנצלות או פטריוטיות - היכן ששאר רשתות הטרנדים כושלות, ובעיקר הישראליות, זארה מצליחה יותר. היא מאפילה על מותגים הנמצאים באותה קטגוריית מחיר, בזכות היכולת שלה להעניק חווית קניה טוטאלית, המקיפה את כל תחומי האופנה הפופולרית, הן מבחינת רמת העיצובים והן ביכולת שלה לא לחסוך בשום פרט, צבע או אביזר משלים (מינוס הגימור הבלתי מושלם).

זארה, שלעיתים נאלצת להסיר דגמים מהמדפים עקב דימיון מופרז לעבודתם של מעצבי על, הפכה כבר מזמן למעין עולם אופנה קטן, עדכני להחריד ויעיל, גם אם לא מוסרי במיוחד. וכמו שמוכיחה חולצת סוויטשירט ארוכה עם הדפס של פנתר על החזה - הדומה כל כך לאחד העיצובים המרכזיים מעונת החורף של ז'יבנשי – זארה אולי רחוקה מלהיות מקורית או הוגנת, אבל בדרך כלל מוכנה ללכת רחוק יותר מכל רשת אחרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חצאית קשקשים מרשרשת, עדות לגלאם שפושה בעולם האופנה הגבוהה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קולקציית חורף 2012, שנכנסת בימים אלה לחנויות הרשת ומלווה בקטלוג אלגנטי ועז-מבע, אותו מובילה הדוגמנית קצוצת השיער סטלה טננט, מבהירה שני דברים מוחלטים. הראשון, זארה עדיין מניחה את האצבע בדייקנות על הטעם השולט בקרב הפשיוניסטות. השני, ניכר שאפילו היא לא יודעת עדיין איך להגיב לפצצות הזוהר, הפאייטים והפרוות, שמציפות את העונה הנוכחית בקרב האופנה העילית. אלו כמובן מקבלות ביטוי מסויים - ויעידו על כך פרטי העור והשרלינג, המעילים בצבעים העזים, כמו גם חצאית עיפרון קשקשית ומרצדת ככדור מראות - אבל זארה מעדיפה הרבה יותר לתת את תשומת הלב למגמות ולפריטים שהגישה אליהן נוחה יותר עבור רשת המעמידה אלפי עיצובים בעונה, במהירות של סופה. הרי סביר שגם היא יודעת, כי מעצבי העל עושים ככל שביכולתם כדי להקשות על אופנת ההמונים להתחקות אחריהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדפסי נשל נחש. בדומה למה שהולך בקלואה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד קבוצות של פריטים בגוונים של סגול-יין וחרדל, שני צבעים מרכזיים לחורף הקרוב (המגובים על ידי כתום, טורקיז ושאר גוונים מחשמלים), ולצד בגדים המודפסים בנשל נחשים, כפי שהגו קלואה ופראדה, הרשת הולכת שבי אחר המוזה הגברית הפוקדת ביתר שאת את עולם האופנה הנשי בימים אלה. מזוויות מסוימות, וכפי שמאשר הקטלוג עצמו, זו ניכרת כהשפעה הגדולה ביותר על הקולקציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעילים כבדים ונדיבים וצללית מעושנת של שנות ה-70/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין לטעות – האנדרוגיני העכשווי הוא לא סיפור של טום בוי או ג'ינס מהוה בגזרה המכונה 'בויפרנד'. אלא, ציטוטים נרחבים דווקא מהפינות הפזרניות, הג'נטלמניות, של הארון הגברי. מכנסי סיגר רחבים מעט, בלייזרים המטשטשים חזה ומבליטים צדדית מרובעת, חליפות וסריגי פולו או נעליים שטוחות, כמו גם מעילי צמר נדיבים מהמקובל המשרטטים צלליות מעושנות משנות ה-70, נמצאים כולם על אחד הצירים המרכזיים בעונת החורף, והם מקבלים ביטוי נוכח גם זארה, בדיוק כמו אצל פול סמית', דולצ'ה וגבאנה, גוצ'י או סלין. הדגש הוא על מרקם, שצריך להיות בו הבטחה לעושר, בין אם כהדפס מעודן, כקטיפה או סיבי לורקס מנצנצים. לסיפור הזה מצטרפים עוד מיני סיפורים קטנים נוספים, כמו פריטים מנומרים או מנוקדים, והמשכם של בלוקי הצבע, שהופכים מופשטים וצפופים יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלטת צבעים מגרה בקולקציית הגברים. זארה, חורף 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

קולקציית הגברים אמנם נותרת מצומצמת בהיקפה מזו של הנשים, והיא פחות נוטה לשיגיונות של רגע, אבל מצליחה גם כן לשדר על תדר של עוצמה, בעיקר בזכות פלטת צבעים פתיינית וקרמלית. סריגי פסים עבים שנלקחו מרעיונותיהם המחוספסים של דולצ'ה וגבאנה, חולצות טי כסופות, ומעילים מרתקים עשויים שרלינג או צמר כתום ועז, המזכירים בכוונה את הבולטים בתצוגת החורף של ברברי, מצטרפים אל קלאסיקות כחליפות או ז'קטי עור קצרצריים ומצ'ואיסטיים. גם כאן, אשליית העושר חשובה מכל, וייאמר לזכותה של זארה, לפחות עד רגע המגע בפריט, הקסם כולו נשמר.

צילומים: מתוך הקטלוג

מנגו עושים את זה צעיר יותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצ'ואיזם דק ותחושה של עושר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חליפות ומכנסי סיגר רחבים מעט. הנשים הגבריות של זארה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנוקד א-לה מרק ג'ייקובס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully