וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטפנו פילאטי נפרד מאיב סן לורן

לירוי שופן

27.2.2012 / 17:00

בית האופנה איב סן לורן פרסם בהודעה רשמית כי התצוגה בשבוע הבא תהיה האחרונה של סטפנו פילאטי. האם הדי סלימן אכן יחליף אותו?

העונה הנוכחית עוד תרשם בספרי ההיסטוריה כאחת העונות הסוערות בעולם האופנה. לאחר שנודע על חילופי המשמרות בבית ז'יל סנדר, פירסם הבוקר (שני) בית איב סן לורן הודעה רשמית לפיה המעצב הראשי, האיטלקי סטפנו פילאטי (46), מסיים את תפקידו. קולקציית הנשים שיעלה בפריז בשבוע הבא, ב-5 במרץ, תהיה האחרונה שלו תחת השם סן לורן.

"איב סן לורן מודיעים היום על עזיבתו של המנהל האמנותי סטפנו פילאטי, שמאז 2004 עמד בקדמת היצירה של הבית והיה חלק מהותי בבנייה המחודשת והמיצוב המחודש של הבית היוקרה הצרפתי האיקוני. תחת הנהגתו והניהול היצירתי של סטפנו, הבית נעשה רפרנס מודרני לאופנה גבוהה", כך נמסר בהודעה הרשמית.

לאחר תקופה בג'ורג'יו ארמני ופראדה בשנות ה-90, פילאטי הצטרף לבית סן לורן בשנת 2000. ארבע שנים לאחר מכן, קודם לעמדת המעצב הראשי, בה החזיק עד היום. על אף זכרון רטינתה של אנה וינטור בסרט 'גליון ספטמבר' על סגנונו המלנכולי, בכל הקשור לקולקציות הנשים המעצב האיטלקי ידע לפרש בחוכמה את הקוד האסתטי של סן לורן עצמו, לרבות הצלליות המזוהות איתו או פרטי המפתח, כדוגמת חליפות הסמוקינג או ז'קטי הספארי. מנגד, קולקציות הגברים שהפיק היו בעל גוון חתרני יותר, ופעמים רבות התכתבו עם תנועות אוונגרד שונות, עניין שבא לידי ביטוי בצלליות אוברסייז וגוון צבאי בולט.

PPR, הקבוצה המחזיקה באיב סן לורן, עדיין לא פרסמה את זהות מחליפו של פילאטי. עם זאת, רק ביום שבת האחרון רגשה תקשורת האופנה לאחר שנודע משמועות כי ישנו סיכוי שאחד המועמדים הינו הדי סלימן, אחד ממעצבי הגברים המהפכניים של העשור הקודם.

מעצב האופנה סטפנו פילאטי, 2011. GettyImages
עוזב אחרי 12 שנה באיב סן לורן. סטפנו פילאטי/GettyImages
קולקציית קיץ 2012 של איב סן לורן בפריז. Antonio de Moraes Barros, GettyImages
קולקציית קיץ 2012 של סטפנו פילאטי לאיב סן לורן/GettyImages, Antonio de Moraes Barros
קולקציית חורף 2012 של איב סן לורן. AP
קולקציית חורף 2011-12/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully