וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולקציית הקמבק של הדי סלימן לא תחשף לתקשורת

לירוי שופן

22.5.2012 / 17:17

כל עולם האופנה מחכה בנשימה עצורה לראות מה הדי סלימן מכין עבור איב סן לורן, אבל כעת מתפרסם כי בית האופנה לא יציג את הקולקציות הקרובות לתקשורת, אלא לקניינים בלבד

סבלנות לא נמנית בדרך כלל עם התכונות המאפיינות את תקשורת האופנה, אבל מסתמן שבקרוב היא תעמוד למבחן גדול. היום נודע כי בית האופנה איב סן לורן, שמינה בחודש מרץ האחרון את המעצב הכוכב הדי סלימן כמנהל קריאטיבי, לא יציג למבקרי ועורכי האופנה את קולקציית קרוז 2013 ואת קולקציית הגברים לקיץ 2013. במקום זאת, הן יחשפו בחודש הבא לקניינים בלבד. מסתמן, שהעיתונאים יאלצו להמתין עד הגעת הפריטים לבוטיקים, בעוד כחצי שנה.

הדי סלימן הוא המעצב החדש של איב סן לורן
סטפנו פילאטי עוזב את איב סן לורן
הקולקציה האחרונה של סטפנו פילאטי לאיב סן לורן

הידיעה, שפורסמה ביומון האופנה WWD.COM ואושרה על ידי מערך יחסי הציבור של איב סן לורן, היא בוודאי שנויה במחלוקת. מאז עזב סלימן את תפקידו המתוקשר כמעצב הגברים הראשי של כריסטיאן דיור ב-2008, הוא לא עסק באופן ישיר בעיצוב אופנה, מה שהופך את שתי הקולקציות המדוברת לקולקציות קמבק, ובהתאם למעוררות סקרנות גדולה.

תצוגת חורף 2012-13 של איב סן לורן בפריז. AP
מתוך הקולקציה האחרונה של סטפנו פילאטי לאיב סן לורן/AP

הסיבה לאי חשיפתן של הקולקציות לתקשורת טמונה ככל הנראה בעובדה שהן אינן מבטאות עדיין את משנתו של המעצב, שנמצא בתפקידו זמן קצר יחסית. דובר בית האופנה ציין כי אלו קולקציות 'מעבר', המגשרות בין שליטתו של סטפנו פילאטי, המעצב הקודם של איב סן לורן, לבין הנהגתו של סלימן. עם זאת, זוהי גישה קיצונית למדי, שכבר מעוררת ספקולציות. גם אם בתי אופנה בסדר גודל כזה אינם מעמידים תצוגת אופנה עונתית כמקובל, הם מקפידים לערוך פרזנטציות צנועות בפורמט אחר. כך היה אגב, בקולקציה הראשונה שהציג כריס ואן אש ל'דיור הום', לאחר שהחליף את סלימן ב-2008.

ראוי לציין כי שיטה זו של חשיפה מצומצמת מאוד של קולקציות מאפיינת גם מעצבים נוספים. טום פורד לדוגמא, מקפיד לחשוף את הקולקציות העונתיות לאחר שבועות האופנה הגדולים בעולם ובסמוך לתאריך מכירתן, על מנת להגן ככל האפשר על יצירתו מפני העתקות של רשתות זולות.

כך או אחרת, סלימן צפוי להציג קולקציית מסלול ראשונה לאיב סן לורן - הראשונה שלו לנשים - בסוף חודש ספטמבר, במסגרת שבוע האופנה לקיץ 2013 בפריז.

הדי סלימן בשנת 2007. Miguel Villagran, GettyImages
הדי סלימן/GettyImages, Miguel Villagran

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully