וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק לכל פועל: כיסים לחורף 2012-13

14.1.2013 / 8:39

עם קולקציית גברים ראשונה בקנה ושיתוף פעולה עתידי עם אמנית טקסטיל, מותג התיקים 'כיסים' מסמן מטרות חדשות אחרי 12 שנות פעילות. רק בלי קישוטים מיותרים בבקשה

קולקציית החורף של מותג מוצרי העור הוותיק 'כיסים' נקראת "צווארון כחול, צווארון לבן", שם אקטואלי בימים אלה, ערב הבחירות. אך הקונוטציה אינה נשענת על משחקי חתול ועכבר פוליטיים. ההשראה שאובה דווקא מעולם המלאכה ועבודת הכפיים של כחולי הצווארון, כאשר אלו בסופו של יום מוצאים עצמם בידיו של הצווארון הלבן, הנקי מעבודה שחורה.

"הקולקציה התחילה ממחשבה והסתובבות בכל מיני שווקים ומקומות של מלאכות, ששייכות לתקופות שבהם היו עושים הכול בעבודת כפיים. זה היה סביב איזה חיפוש שתמיד קיים דרך חומרים ונושאים חדשים", מסבירה מייסדת המותג יעל רוזן, ומיד מציגה את הפרשנות האישית לעניין; אם בדמותו של תיק 'כלימן', שהידית שלו עשויה מחבק פליז של חוטי חשמל ומעטפת הפלסטיק שלו קולפה, או אם בתיק מדגם 'טיוב', אשר ידיתו היא למעשה צינור להזרקת שמן המחובר אל גוף התיק באמצעות שני ברגים מאסיביים. אפילו הכיתוב המקורי 'Working Preasure' נותר על הצינור. דווקא בדגמים האלו נוצר דיסוננס מעניין וכמעט ציני בין עולמם של משתייכי מעמד הצווארון הלבן ושל עולמם של בני מעמד הפועלים, שסביר להניח כי לא היו יכולים להרשות לעצמם תיק ערב עם קריצה כחולה במחירי צווארון לבן.

אל אלה מצטרפים גם תיקי גומי סינתטיים עם רצועות בד מאסיביות וגבריות, וגם תיקי אוברסייז, שאליהם מתייחסת רוזן כאל תיקי עבודה, חלקם וריאציות על דגמים קלאסיים מעונות קודמות וחלקם מציעים אינטרפרטציות חדשות, כמו בדגם 'סאבמרין' למשל. מדובר בתיק יוניסקס גדול מימדים שאפשר ללכת איתו כתיק צד או כתיק גב. התיק עשוי מבדים אורגניים כמו דריל או פשתן, שנצבעו בתהליך שנותן להם מראה מעט פלאסטי.

רוזן לא מתנצלת על הניקיון העיצובי המאפיין את המותג ומבחינתה עדיין מדובר בערך עליון. לדבריה, הסוד הוא בניואנסים, כמו קפלים מורכבים, חציצות פנימיות שזולגות כלפי חוץ באופן מחושב, תפירה מדויקת וחומרי גלם איכותיים מאיטליה, ביניהם גם עודפים של היכלי אופנה כמו פראדה.

לא פשוט להתחדש מעונה לעונה ובטווח הארוך בטח שלא פשוט לשרוד במציאות הכלכלית והעסקית אליה נקלעה תעשיית האופנה המקומית, אך עם זאת 'כיסים' כבר מסמן 12 שנות פעילות בשטח. רוזן הייתה השישית להיכנס למתחם גן החשמל הגווע. כשנתיים לאחר מכן צירפה רוזן למותג את המעצבת אורלי כהן אלורו, ומאוחר יותר שתיהן פתחו חנות נוספת ברמת השרון. בעקבות הופעת תיק הקוביה של 'כיסים' על כתפה של אמזונת האופנה קרי בראדשו בגרסה הקולנועית של 'סקס והעיר הגדולה', החל המותג להתגלגל בפיהן של פאשניסטות מעבר לים. החשיפה הזו בתוספת קשרים עסקיים בינלאומיים, הביא לצמיחתן של עשרות נקודות מכירה בארצות הברית, סין וצרפת.

מערכת היחסים בין מציאות האופנה בחו"ל לזו שבארץ היא מעין אנלוגיה ליחסי צווארון כחול-צווארון לבן, אבל רוזן אופטימית: "אני עושה את הדברים צעד אחר צעד, זה עדיין משהו שהוא קטן ובעשר אצבעות. אני לא אגיד לך שזה לא מדכא לראות חנויות נסגרות, אבל מצד שני זה מרגיש כאילו אנחנו חזקים ומאוד נוכחים עם 12 שנים של עבודה קשה. גם לשמור על היציבות וההצלחה, וגם לגדול משנה לשנה שזה הישג גדול בפני עצמו בתוך השוק הזה. אין ספק שהמחאה החברתית השפיעה אבל בתפיסה שלי תיק זה אביזר ששווה להשקיע בו, הוא אמור ללכת אתך כברת דרך".

כהוכחה לאותו תהליך של גדילה, בקיץ הקרוב צפויה לראות אור קולקציית גברים ראשונה. "החלטנו לקחת את הגברים ברצינות. יש הרבה גברים שמתחברים למותג דרך הנשים שלהן, כשמגיע יום ההולדת והן שולחות אותם עם דגם וצבע לחנות. הרבה פעמים הם שואלים למה אין גם תיקים לגברים. בלי קשר, זיהינו את החוסר הזה בשוק". הקולקציה תצא בשיתוף עם גורם שאת זהותו נמנעת רוזן מלחשוף, אך היא מגלה כי לצד זאת מתוכננת גם קולקציית תיקי נשים בשיתוף מעצבת טקסטיל 'מוכשרת במיוחד'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווח מחירים: 230-1,300 שקלים. ועכשיו עד 40% הנחה על קולקציית החורף

כיסים, החשמל 8, תל-אביב; אוסישקין 38, רמת השרון.

עוד בנושא:
לירוי שופן על התעוררות שוק הגברים בישראל
קולקציית הנעליים והתיקים של אדי כלאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully