וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס קולג' בהנחיית ג'ון גליאנו בוטל

8.5.2013 / 17:35

לאחר שפורסם בחודש שעבר כי בית הספר לעיצוב אופנה פרסונס בניו יורק יקיים סדנה בהנחיית ג'ון גליאנו, המעצב שהואשם באנטישמיות, כעת נודע שהיא מבוטלת. האם בגלל המחאה?

ג'ון גליאנו בתצוגת האופנה של דיור בפריז, אוקטובר 2010. Tony Barson, GettyImages
קריירת ההוראה הסתיימה לפני שהתחילה. גליאנו/GettyImages, Tony Barson

בחודש מרץ 2011 עולם האופנה הוכה בתדהמה. ג'ון גליאנו, המעצב הבריטי של בית אופנת העל הצרפתי כריסטיאן דיור, תועד בבית קפה פריזאי בהתפרצות אנטישמית כלפי שתי תיירות. הוא פוטר מתפקידו, הועמד לדין ונקנס. גם אות הכבוד "ליגיון הכבוד" שהוענק לו קודם לכל נשלל ממנו, והוא נחשב למוקצה. התנצלות פומבית שפירסם בינואר השנה ושיתוף פעולה עם אוסקר דה לה רנטה שבא בעקבותיה בשבוע האופנה האחרון בניו יורק, היו אמורים להשיבו למסלול יצירתי. אבל נראה כי הדרך לנורמטיביות עדיין רחוקה.

לאחר שהתפרסם בחודש אפריל האחרון כי גליאנו יעביר קורס קצר במסגרת תוכנית לימודי התואר השני בבית הספר לעיצוב אופנה פרסונס בניו יורק, אמש (שלישי) נמסר בהודעה רשמית כי הוא בוטל. קריירת ההוראה של גליאנו הסתיימה, כך נראה, עוד לפני שהתחילה.

באימייל שנשלח לסטודנטים נמסר: "התנאי לקיום הסדנה עם מר גליאנו היה גם קיום דיון בפורום נרחב על הקריירה שלו. אך בסופו של דבר, לא הושגה הסכמה בעניין זה עם מר גליאנו בכל הנוגע לפרטים על פורום זה, ולכן התוכנית מבוטלת". על פי מקור שדיווח לניו יורק טיימס, הסכם סופי עם המעצב לא הושג מלכתחילה.

בהודעה הראשונית שנשלחה לסטודנטים, אשר בה הודיעו על קיום הסדנה, נאמר שסטודנטים ילוו את גליאנו במשך ארבעה ימים על מנת שיוכלו להתוודע לעבודת מעצבים בבתי אופנת על בינלאומיים. ביום האחרון של הסדנה, תוכנן להיערך פורום בהשתתפות סטודנטים, אנשי סגל וגליאנו עצמו ובו דיון על שינוי במסלול בקריירה שלו עקב הערותיו הפוגעניות והסקת מסקנות ממקרה זה.

נראה כי המעצב לא חש בנוח עם חלק זה בסדנה, הכולל דיון גלוי על התקרית הבעייתית בקריירה שלו והוא החליט שלא לקחת בה חלק, מה שהוביל לביטול הסדנה כולה. כמו כן, יש מקום להניח כי גם לעצומה עליה חתמו כ-400 סטודנטים בחודש שעבר נגד העסקת גליאנו יש השפעה על ההחלטה לבטל את הסדנה. בין היתר, בעצומה נאמר: "מבייש לשכור אדם שהעיר הערות לא אנושיות...בית הספר מעדיף אותו על פני כלל הסטודנטים היהודים, כבודם ומסורותיהם. אנו מסרבים להפנות את כספי שכר הלימוד שלנו לאדם כזה. אנו חשים שבית הספר סטר לנו על פנינו. אין מקום לאדם כזה בין אנשי הסגל בפרסונס".

עד כה לא נמסרה כל תגובה רשמית מטעם גליאנו. מכל מקום, מצבו מוסיף להיות רע ודרכו חזרה לעולם האופנה לא נראית קרובה.

מסתבך שוב: גליאנו התחפש ליהודי מסורתי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully