וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו של עידן? רשת אמריקן אפרל על סף פשיטת רגל

20.8.2015 / 8:25

בשורה מרה להיפסטרים ולפאשניסטות עם אטיטוד: מניות החברה שמחזיקה למעלה מ-250 סניפים ברחבי העולם וגם בישראל צנחו ב-87%, וברבעון האחרון נרשמה ירידה דרמטית בהכנסות. כתוצאה מכך, פעילות המותג האמריקאי הפופולרי עלולה להפסיק כבר בשנה הקרובה. הקץ לפרובוקציות?

אימג'בנק GettyImages

האם ענקית האופנה האמריקאית אמריקן אפרל עומדת להיסגר? החברה, שנחשבת לחריגה בנוף חברות הטקסטיל בעיקר בשל תנאי ההעסקה הטובים של עובדיה, הודיעה השבוע שבשל הידרדרות במצבה הכלכלי והעסקי, ייתכן ותצטרך להכריז על פשיטת רגל. על פי הדיווחים, מניות החברה, שמחזיקה ביותר מ-250 סניפים ברחבי העולם, כולל בישראל, צנחו כבר ב-87% וברבעון האחרון של השנה היא רשמה ירידה דרמטית של 17% בהכנסותיה. נציגי החברה הודיעו למשקיעים שהירידה בהכנסות לצד חוב הענק שתצטרך החברה להחזיר באוקטובר הקרוב, ימנעו כנראה את המשך פעילותה כבר בשנה הקרובה, דבר שלא מותיר הרבה מאוד זמן להחייאתה.

המותג שנוסד ב-1989 כרשת בגדי בייסיק כל-אמריקאיים הפך במהרה למושא נפשם של היפסטרים תוססים ופאשניסטות עם אטיטוד. במהלך השנים חטפה אמריקן אפרל ביקורות נוקבות בעקבות הקמפיינים השערורייתיים והמגה-פרובוקטיביים שלה, שזכו גם כאן בוואלה! אופנה לסיקור נרחב. המדיניות הפרסומית חובבת השערוריות נקשרה ישירות לדב צ'רני, מי שייסד את החברה ושימש בתפקיד המנכ"ל עד לפני שנה. ביוני 2014 הודח צ'רני מתפקידו, כשהסיבה הרשמית היתה "התנהגות בלתי הולמת". בפועל ההחלטה הדרמטית הגיעה לאחר שורה של הטרדות מיניות בהן נחשד, שכללה האשמה בניסיון חניקה של אחת מעובדות הרשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין של אמריקן אפרל. חובבי קטינות, עירום ופוזות מפתות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל נראה שהדחתו לא שינתה בהרבה את הקו הבעייתי של המותג. בספטמבר 2014, חודשיים וחצי בלבד לאחר שהודח צ'רני, אמריקן אפרל המשיכה להסתבך כשהשיקה את קמפיין החזרה ללימודים "Back To School", שעורר סערה ברשת. הקולקציה המיועדת לבני ובנות נוער בגיל העשרה, הוצגה באתר החברה באופן שלא משאיר מקום לדמיון, ולא רק לפדופילים מזדמנים. הקמפיין הציג את אחוריהן המבצבצים של נערות כאשר הן רוכנות קדימה או מתכופפות. רגולציית הפרסום הבריטית ASA מצאה את המודעות "מחפיצות נשים ללא הצדקה וסקסיסטיות באופן שסביר להניח שיגרום לעלבון מאסיבי". אמריקן אפרל טענה כי הדוגמניות המצולמות אינן נערות, ואחת מהן אפילו נושקת לגיל 30. בנוסף נטען כי "הדוגמניות לא מצטיירות באופן שהינו פגיע, שלילי או נצלני".

במרץ 2015 הושק קמפיין פרובוקטיבי נוסף של המותג האמריקאי, שנפסל כולו לפרסום, גם הפעם בגלל המוטיב החוזר - קטינה פלוס ישבן. במודעה התנוסס צילום אחורי של דוגמנית ג'ינג'ית הלובשת בגד גוף חוטיני. הצילום הוביל לגל של תלונות בטענה לפגיעה וחוסר אחריות בשל פוזה סקסית מדי על דוגמנית שנראית צעירה מדי. על פי תגובת החברה, הדוגמנית המדוברת אמנם נראית תחת גיל 16, אבל היא כבר הספיקה לחגוג יום הולדת 20. הפעם מדובר היה בקמפיין שניתן לכנותו אפילו סולידי בהשוואה לקמפיינים קודמים, שדגלו בעירום פרונטלי מלא ובפוזות מפתות.

הגבולות נמתחים

שרשרת של פרובוקציות בתעשיית האופנה מביאה לחישוב מסלול מחדש

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין החזרה ללימודים שעורר סערה. "החפצת נערות ללא הצדקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוטיב חוזר - קטינה פלוס ישבן. קמפיין שנפסל במרץ האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תגובת החברה: "הדוגמניות לא מצטיירות באופן שהינו פגיע, שלילי או נצלני"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוזיציה סקסית מדי על דוגמנית שנראית צעירה מדי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד משיאי הפרובוקציה בתקופתו של צ'רני/מערכת וואלה!, צילום מסך
מנכ"ל אמריקן אפרל דב צ'רני. GettyImages
המנכ"ל המודח דב צ'רני. בחברה דאגו לשמור על המסורת גם אחרי לכתו/GettyImages

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה! NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה! NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully