וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברשת נגד "עורכת האופנה שעודדה רזון חולני במשך 25 שנה"

14.8.2017 / 8:12

סלפי תמים בביקיני שהעלתה לאינסטגרם אלכסנדרה שולמן בת ה-59, עורכת ווג בריטניה הפורשת, גרם לה להתמודד עם עליהום לא צפוי שבסופו אף נאלצה להסביר את עצמה

אתר רשמי

בווידיאו: סצנה מתוך הסרט התיעודי על ווג בריטניה, בה אלכסנדרה שולמן פוגשת את ויקטוריה בקהאם.

סלפי בביקיני שהעלתה לאינסטגרם לפני חמישה ימים אלכסנדרה שולמן, עורכת ווג בריטניה הפורשת, אילץ אותה להתמודד עם עליהום שאותו כלל לא צפתה. היינו רוצות לחשוב שאישה בת 59 שמשתפת בביטחון תמונה שלה בבגד ים משל היתה קים וקיילי, מול מאה אלף עוקבים, היתה זוכה לגל של עידוד ברוח העצמה נשית, בטח לאור האותנטיות נטולת הפוטושופ שאפיינה את הצילום והפופולריות לה זוכה שולמן בקרב תעשיית האופנה. אז חשבנו. וכנראה גם שולמן עצמה חשבה שלשם זה יילך.

בפועל התמונה זכתה ל-7,500 לייקים ו-390 תגובות, אך לצד קריאות נוסח "גיל זה רק מספר", "יו גו גירל" ו"את נראית מדהים", היו לא מעט גולשות שזכרו לה ציטוטים מעוררי מחלוקת מראיונות עבר, ובעיקר שערים מעודדי רזון מהקריירה המפוארת שלה כעורכת הראשית המיתולוגית של המגזין שאירח את העצמות של קייט מוס יותר מכל מגזין אופנה אחר.

התגובות הזועמות על "העורכת שהציגה רזון חולני במשך 25 שנה" גלשו גם למחוזות הטוויטר, ואף הובילו למאמרי דעה בנושא בתקשורת הבריטית. "בהתחשב בכוח ובהשפעה שהיתה לה למעלה משני עשורים, זה מקומם שהיא לא אימצה את הגישה הסלחנית הזו לדימוי גוף של נשים כשישבה על כס העורכת של ווג", נכתב בגרדיאן. עיקר הכעס יוחס לראיון של שולמן לתחנת הרדיו BBC2 בבריטניה ב-2014, בו היא אמרה כי "אף אחד לא רוצה לראות על השער נשים אמיתיות" בתגובה לביקורת על דוגמניות רזות ומגמת הנשים העסיסיות בעולם האופנה. "אנשים שקונים מגזין אופנה מחפשים לממש פנטזיה, ואנחנו מוכרים אותה", היא הוסיפה.

התגובות ברשת אילצו את שולמן להגיב. "אני מאוד אוהבת ביקיני, ומעולם לא חשבתי שזה משנה למישהו איך אני נראית כשאני לובשת אותו", הסבירה אמש לסאנדי טיימס, וסיפרה שלא ידעה שמדובר בתמונה עם פוטנציאל כה נפיץ. "לא היה לי מושג שסלפי תמים שצולם במהלך חופשה ביוון יכול לגרור בכלל כאלה מחמאות או כזה זעם", הוסיפה וחידדה את המסר שקידמה בימיה בווג, לפיו נשים צריכות להיות גאות במראה הטבעי שלהן. לסיום היא סיכמה: "אני מתכננת להמשיך ללבוש בגד ים בשני חלקים עד הקבר".

עוד באותו נושא

אנה וינטור בהלם: קייט מידלטון נוחתת לראשונה על שער ווג בריטניה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיכבה אינספור פעמים. קייט מוס דוגמנית-הבית, מוזה וחברת מערכת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לדיילי מייל היא תיארה את עצמה כאישה בעלת מעט משקל עודף, אך הוסיפה שהיא מרגישה בנוח עם עצמה: "הבנתי שלהרגיש בנוח עם הגוף שלך לא תמיד קשור רק לאיך שאת נראית, וגם לא קשור בכלל לרזון". כאמא לשלושה ילדים, היא אמרה שההכנה שלה לקיץ בעיקר מסתכמת בפדיקור טוב.

שולמן הפתיעה את עולם האופנה כשהכריזה בתחילת השנה על עזיבתה את ווג לאחר 25 שנים במשרה הנחשקת. היא הביעה רצון למצוא את זהותה ולממש את עצמה מחוץ למערכת המגזין. גיליון החודש היה האחרון תחת עריכתה, והשער כולל חמש דוגמניות המציגות יופי נשי מגוון, ביניהן כמובן דוגמנית הבית קייט מוס.

אלכסנדרה שולמן עורכת ווג uk בטקס פרסי איבנינג סטנדרד, לונדון, 2013. GettyImages
"אף אחד לא רוצה לראות על השער נשים אמיתיות". שולמן במראה הלבוש/GettyImages
אלכסנדרה שולמן וקייט מידלטון בתערוכת Vogue 100: A Century Of Style, לונדון, יוני 2016. GettyImages
שולמן עם קייט מידלטון בתערוכת 100 שנה למגזין ווג בריטניה בלונדון, יוני 2016/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully