וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחור זה סופר צבעוני, יש אינספור גוונים, יש עומקים"

12.3.2018 / 8:17

ארבע שנים אחרי שזכתה להציג כמעצבת צעירה בשבוע האופנה, גל שנפלד עדיין דובקת בקולקציות על טהרת השחור, ומגלה שגם בתצוגת המותג שלה MEWS שתתקיים מחר היא לא מתכוונת לסטות מהנושא, לא מפחדת לחזור על עצמה, ומספרת על ההשראה האינסופית שמגיעה מהדיאטה השחורה

קולקציית 2018 של גל שנפלד למותג מיוז. רוני עמיאל,
"החיים בשחור", מורבידיות עליזה על פי גל שנפלד. דגם חדש של MEWS/רוני עמיאל

בסוף 2015, וזמן קצר אחרי שהקימה את המותג שלה "MEWS", זכתה המעצבת בוגרת שנקר גל שנפלד במלגת מפעל הפיס, המעניקה למעצבים צעירים 150,000 שקלים לצד הזדמנות להשתתף בשבוע האופנה המקומי. ארבע שנים אחרי, ושנפלד עדיין דובקת בקולקציות על טהרת הצבע השחור, ומגלה שגם בתצוגה שתתקיים מחר (שלישי) בצהריים במתחם שבוע האופנה התל אביבי - היא לא מתכוונת לסטות מהנושא.

"החיים בשחור", היא מנסחת את המורבידיות בעליזות מפתיעה כשהיא נשאלת אם היא לא מפחדת לחזור על עצמה, ונותנת נימוק שצובע מחדש את הגוון; "ברגע שגיליתי את הטוויסט של לצבוע הכל בשחור, הבנתי מחדש את היופי של עולם האופנה". ולהלן ההסבר: "נגיד את נכנסת לבית ויש שטיחים, ספרים, רהיטים, חפצים - יש לך בלגן בעיניים. ברגע שאת צובעת הכל בשחור נוצרת הרמוניה, אפשר להתרכז בדיזיין עצמו. חוץ מזה, שחור זה סופר צבעוני, יש אינספור גוונים בתוך שחור: אדום, כחול, ירוק, עומקים, ואז אני מתרכזת בחיבורים".

גל שנפלד למותג מיוז. גיא נחום לוי,
"כשאני קמה בבוקר לפעמים אני לא מאמינה שזה החיים שלי". שנפלד/גיא נחום לוי

מי שזכתה בפרס "ההרמוניה והצבע" של תחרות "מיטלמודה" היוקרתית באיטליה על קולקציית הגמר שלה בשנקר, לא מתחרטת לרגע על צמצום גבולות הגזרה בה היא מעצבת, ומעידה דווקא על ההשראה האינסופית שמגיעה מהדיאטה השחורה שגזרה על עצמה.

"אני חושבת שאופנה היא גדולה מהחיים, זה החלום והרוח, והבגדים משקפים את זה. יש לי זיכרון של התשוקה ללכת לשנקר ואני כל הזמן חוזרת לשם. כשאני קמה בבוקר לפעמים אני לא מאמינה שזה החיים שלי".

עוד באותו נושא

כך נראה יום התצוגות הראשון של שבוע האופנה בתל אביב

לכתבה המלאה
שמלה שחורה בעיצוב גל שנפלד למותג מיוז. גיא נחום לוי,
"ברגע שגיליתי את הטוויסט של לצבוע הכל בשחור, הבנתי מחדש את היופי של עולם האופנה". מתוך הקולקציה ב-2016/גיא נחום לוי

את הקולקציה שתציג בשבוע האופנה התל אביבי ידגמנו דוגמניות ולא נשים אמיתיות כפי שהכתיב הקונספט השנה, "זה חייב להיות ביגר דן לייף, ככה אני רואה אופנה. ברגע שאת מציגה על אנשים רגילים זה הופך לבגדים".

מאחורי עשרים הלוקים שיעלו על המסלול אין סיפור או השראה ספציפיים. "אני לא עובדת ככה", היא מסבירה, "זה תמיד זווית מסוימת של החלום שלי על אופנה. העולם היום נמצא בפאזה של ספיד, אין אתנחתא, אפילו באפריקה ביקשו להפסיק לשלוח בגדים". אז איך את מתמודדת עם האינפלציה בתחום? "עבודת יד, אומנות, חשוב לי לייצר אינטימיות עם הבגדים, עם הלקוחות, שיידעו שזו לא מכונה שעושה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully