וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדת: האם מייגן מרקל באמת שוברת מסורות מלכותיות סדרתית?

28.3.2018 / 11:36

מאז האירוסים לנסיך הארי, יצרה לעצמה הנסיכה לעתיד תדמית של "סוררת" שמפרה את כל החוקי הארמון. האמנם? בדיקה מקיפה של האותיות הקטנות של החוקים עשויה להוציא את מייגן מרקל הרבה יותר טוב ממה שחשבתם

רויטרס

הימים עד לחתונה המלכותית עוברים במהירות, והנה אנחנו כבר חודש וחצי לפני היום המרגש. עד שהוא יגיע, מייגן מרקל מתחזקת את שם ה"מורדת" שדבק בה מאז אירוסיה לנסיך הארי. שכן, כמעט כל הופעה פומבית שלה גוררת כתבות שהכותרות שלהן הן "מייגן מרקל הפרה את חוקי הממלכה" או "מייגן מרקל חורגת מהנורמות המקובלות בארמון". וכאן עולה השאלה, האם באמת מייגן מרקל שוברת את מסורות משפחת המלוכה הבריטית על ימין ועל שמאל? ואם כן - איך זה עובר בשתיקה?

אז התשובה היא לא. מייגן מרקל לא שוברת שום מסורת מלכותית. הסיבה לכך היא שבאופן רשמי היא עדיין לא חלק מבית המלוכה, ולכן עדיין לא כפופה לאותן מסורות רבות שנים, פרוטוקולים נוקשים וחוקי מלוכה מיושנים. עד יום החתונה יכולה מייגן להפר כל חוק שהיא רואה לנכון, משום שהוא עדיין לא תקף לגביה.

מייגן מרקל והנסיך הארי. GettyImages
לא צפויים להיות מלך ומלכת בריטניה ביום מן הימים. הנסיך הארי ומייגן מרקל/GettyImages

ואולם, רבים רואים בתקופה הזו שבין האירוסים לחתונה תקופת "אימון" לרגע שבו תהפוך לנסיכה. ואם כך המצב - היא חייבת להתחיל להיות יותר קשובה לחוקי המלוכה. אלא שגם כאן זוכה מרקל ליחס מקל. זאת, משום שמרקל לא מיועדת למלוכה. ביום שבו תסיים המלכה אליזבת את תפקידה, הבא לרשת את הכתר יהיה בנה הנסיך צ'ארלס. אחריו זה הנסיך וויליאם ואחריו הנסיך ג'ורג'.

לנסיך הארי אין באמת סיכוי להיות מלך בריטניה, וכך גם לא למרקל, אשתו לעתיד. נוכח העובדה הזו, ניתן לומר כי חוקי בית המלוכה מחייבים יותר את קייט מידלטון, שצפויה להפוך למלכה ביום מן הימים. מידלטון נדרשת שלא לסטות אף לא פעם אחת או חצי פעם מחוקי המלוכה, וחייבת להקפיד למלא אותם נאמנה. המבקרים הרבה פחות סלחניים כלפיה. לעומתה, מרקל פטורה מאותה בדיקה דקדקנית וכל "טעות" או סטייה מהנורמות המקובלות בארמון מתקבלת בחצי חיוך משום שהסיכויים שלה להפוך למלכה הם אפסיים עד לא קיימים.

עוד באותו נושא

כמה עולה המלתחה המלכותית של מייגן מרקל - ומי משלם עליה?

לכתבה המלאה
מייגן מרקל. GettyImages
עדיין לא בת משפחת המלוכה באופן רשמי/GettyImages

אחרי שהבהרנו את הנקודה וניקינו את מרקל מטייטל ה"סוררת" שלה, הגיע הזמן בכל זאת לסכם את כל המסורות שהיא לכאורה שברה בזמן האחרון ואת אלו שעל פי דיווחים היא צפויה לשבור בחתונה המלכותית. זו הרשימה המלאה כפי שריכזו במגזין W.

הסטייל

כאמור, כמעט כל הופעה פומבית של מרקל גוררת טענות לפיהן היא מפרה את חוקי בית המלוכה. ואולם, מבט קצר על תמונות העבר של מרקל מוכיחות כי חל שיפור בסטייל שלה מאז האירוסים. היא זנחה את מכנסי הג'ינס הקרועים, חולצות הקז'ואל והמחשופים ועברה לחצאיות עיפרון, מעילי יוקרה, גרביונים ונעלי עקב דקיקות. אז נכון ,היא עדיין לא מקפידה על עיצוב השיער, לא אוחזת בידה רק תיקי קלאץ' כיאה לנשות בית המלוכה ומעדיפה לשאת את התיק שלה בהצלב - אבל היא עושה מאמץ בדרך לשם. יש לה עוד חודש וחצי להשתפר.

מייגן מרקל. GettyImages
איפה הקלאץ'? מרקל עם תיק בהצלב/GettyImages

התנהגות עם קהל המעריצים

מייגן מרקל נחמדה למעריצים שלה ובכך היא עוברת על אחד מחוקי הממלכה הנוקשים: חיבוקים. מרקל, שהודות לתפקידה בסדרה "suits" כבר יודעת עדר מעריצים מהו, מעניקה להם יחס חם שכולל חיוכים, סמול טוקס וחיבוקים. הממלכה אולי כועסת עליה, אבל מתברר שגם הנסיכה דיאנה לא נמנעה מלחבק את הקהל. ואם דיאנה יכולה - גם מייגן יכולה.

מייגן מרקל. GettyImages
בלי חיבוקים בבקשה/GettyImages

תכנון החתונה

החתונה מעבר לפינה וההימורים על מראה השמלה, עיצוב האירוע ורשימת המוזמנים בלתי נגמרים. בין היתר, נשמעות בימים אלו טענות כי מרקל צפויה לשלב בזר הפרחים שלה פרחי אדמונית, וזה בניגוד למסורת המלכותית לפיה זר הפרחים של הכלה המלכותית חייב להיות עשוי מפרחים לבנים בלבד. גם כאן מרקל לא תהיה פורצת דרך שכן הנסיכה קמילה שילבה פרחים בצבע סגול לילך וצהוב.

גם עצם העובדה שהחתונה תתקיים ביום שבת נחשבת ליוצאת דופן בארמון, שכן בני משפחת המלוכה הבריטית אמורים להתחתן בימי חול. אבל גם במקרה הזה יש תקדים ומייגן והארי לא יהיו הראשונים לשבור מסורת זו. מעבר על היסטוריית בית המלוכה מגלה כי כבר כמה חתונות מלכותיות התקיימו ביום הזה.

מייגן מרקל. GettyImages
עשתה שיפור. הסטייל של מייגן מרקל לפני האירוסים/GettyImages

בשורה התחתונה, נראה כי מייחסים למרקל לא מעט מעשים מרדניים, כשבפועל היא לא הראשונה שכופפה את החוקים. היא אולי לא הנסיכה הקלאסית, שכן היא שחקנית שהתערטלה לא אחת על המסך, היא אמריקאית ואפילו רחמנא ליצלן גרושה, אבל היא גם לא האישה המרדנית, כפי שדבק בה. מתברר שהיא דווקא הרבה יותר מתיישרת עם בית המלוכה משנדמה.

מייגן מרקל לובשת חליפה של אלכסנדר מקווין באירוע עם הנסיך הארי. GettyImages
לא באמת סוררת/GettyImages
מייגן מרקל. GettyImages
יש לה עוד חודש וחצי ללמוד את רזי תפקיד הנסיכה/GettyImages
הנסיך הארי וארוסתו מייגן מרקל מבקרים בטירת קרדיף. GettyImages
לא הנסיכה הקלאסית/GettyImages
מייגן מרקל. GettyImages
לפחות את תרבות הכובעים היא כבר הפנימה/GettyImages
מייגן מרקל שבוע האופנה 2015. GettyImages
עשתה בשכל שהיא זנחה את הסטייל הקודם?/GettyImages
מייגן מרקל בשנת 2014. GettyImages
עוד קצת מהעבר/GettyImages
הנסיך הארי, מייגן מרקל. GettyImages
עם הארי לפני האירוסים/GettyImages
מייגן מרקל הנסיך הארי ומשפחת המלוכה הבריטית בדרך לכנסייה בחג המולד. GettyImages
וככה הם נראים כשהם מחויבים לתפקיד המלוכה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully