וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם החברה הישראלית גולברי העתיקה את אחד התיקים היוקרתיים בעולם?

13.1.2019 / 7:00

חברת האופנה המקומית גולברי השיקה קולקציה חדשה ובה מספר תיקים שנראים מאוד דומים לתיקים הידועים של המותג הבריטי הנחשב - JW Anderson. העתקה או השראה שיצאה מפרופורציות?

העתקה או השראה? מימין - JW Anderson, משמאל - גולברי

גולברי, jw anderson. מערכת וואלה! NEWS
גולברי, jw anderson/מערכת וואלה! NEWS

זה לא סוד שאחד הדברים האהובים על נשים כשהן באות לסיבוב שופינג ברשתות הגדולות הוא הקופי פייסט לפריטים של מעצבי על במחירים שווים לכל נפש. מדובר בתופעה כה שגרתית ושקופה שלמרבה הצער, לא נעים להודות, כבר התרגלנו אליה. אך לפעמים גם אנחנו מופתעות מהתעוזה בתרגומים מסויימים שגורמים לאי נוחות בשל הדימיון המופרז. זה בדיוק מה שקרה כשראינו סנוניות ראשונות מקולקציית התיקים החדשה של הרשת הישראלית גולברי.

לעוד חדשות אופנתיות:
אנחנו בוחרות, אתן מבזבזות: 7 פריטים מעולים שעשו לנו את השבוע
"ביוש זארה": מסיבת הפרידה המפתיעה של מייגן מרקל

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

ה"דיסק בג" בגוון תכלת. מימין - JW Anderson, משמאל - גולברי

גולברי, jw anderson. מערכת וואלה! NEWS
גולברי, jw anderson/מערכת וואלה! NEWS

שני דגמים דומים להפליא לשני תיקים סופר פופולריים של מעצב העל הבריטי JW Anderson, ה"פירס בג", שיצא לראשונה לפני כשלוש שנים וה"דיסק בג" שראה אור לפני שנה. לכל אחד מהם מאפיין ייחודי שמסגיר את הבעייתיות שבדימיון. הפירס מעוצב עם אלמנט מתכת בולט בצורת עגיל פירסינג שנכנס לשני חורים עגולים שמדמים נחיריים ולדיסק יש טבעת עגולה שבמרכזה מוט מתכת המושחל גם הוא בצמד עיגולים מחוררים.

שניהם מגיעים במגוון אופציות של עורות וגדלים במחירים שנעים בין 5,000 ל-8,000 שקלים. הגרסה הישראלית של רשת גולברי? נגישה פי כמה ועלות התיקים הם 199 שקלים, יתרון בולט ללא ספק. כמובן שמבט מקרוב יחשוף כי ההפרש המטורף מוצדק במידה ניכרת וסורי, אנחנו חייבות להוריד לגולברי נקודה נוספת על האיחור הלא אופנתי בתרגום.

עוד באותו נושא

גזענות או אומנות? בפראדה ייצרו בובות שחורות פוגעניות והסירו אותן מהמדפים

לכתבה המלאה
אסתי גינזבורג. יח"צ,
מעניין אם היא נהנית מהחיקוי או מהמקור. אסתי גינזבורג הפרזנטורית של גולברי/יח"צ

מבלי להתייחס לסוגיית הלגיטימיות של חיקויים בעולם האופנה, חייבים להכיר בעובדה שהיא פשוט תופעה חיה, בועטת וקיימת. יתרה מכך, זה קורה בכל הכיוונים ובכל הרמות - בין מעצבי על, רשתות, בתי אופנה ומעצבים צעירים ואנונימיים. רק בתקופה האחרונה חשבון האינסטגרם הפופולרי 'דיאט פראדה' חשף כמה מקרים מטרידים של דימיון בין סניקרס של מייקל קורס לאלו של לואי ויטון, או את הגרסה של זארה לסניקרס האיקונים של בלנסיאגה וכן קולקציה שלמה של מוסקינו שנראית כמו ליקוט מאוספים קודמים של המעצבת הלונדונית אדה גימנס.

מייקל קורס עושה לואי ויטון

הגבול הדק שעובר בין אזור שנחשב פרשנות, עיין ערך אדידס סטן סמית' שקיבלו גרסה יקרה כמעט בכל בית אופנה שקיים, לבין העתקה, לא תמיד ניתן להגדרה באופן פשוט ומובהק ששולח את כולם לערכאות משפטיות. וגם שם, יש להוכיח נזק ישיר למוצר המקורי. הנהנים העיקריים מהסיפור הם הצרכנים הצמאים להשתייך למגמות האופנתיות החדשות מהמסלולים שאינם יכולים לאפשר לעצמם את העיצובים בוורסיה המקורית. רק להבא גולברי, אם כבר - אז כדאי להכות בברזל כשהוא חם.

התיק שלא פסח על אף פאשניסטה

מגולברי נמסר בתגובה: "המותג מביא לצרכנית הישראלית את מיטב המגמות, הטרנדים וההשראות של עולם האופנה הבינלאומי. הפריטים של גולברי מתומחרים במחירים השווים לכל כיס ואנו שמחים שמעצבי גולברי עומדים בשורה אחת עם המעצבים הבינלאומיים בעולם האופנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully