וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היום אין דבר כזה אופנה ישראלית": ריאיון מיוחד עם אלון ליבנה

12.3.2019 / 11:45

היום הראשון של שבוע האופנה תל אביב נסגר בתצוגה דרמטית של אלון ליבנה ובשיחה צפופה סיפר המעצב המצליח מאיפה שאב את ההשראה לקולקציה, מה הוא חושב על ענייני ההעתקות בתעשייה ואיזה כוכבות ענקיות עתידות ללבוש את הלוקים שנראו על המסלול?

אלון ליבנה. עדי סגל,
הקולקציה בהשראת ציד המכשפות. אלון ליבנה לצד הדוגמניות/עדי סגל

יום התצוגות הראשון של שבוע האופנה התל אביבי גרסת 2019 נחתם בשואו מרהיב של אלון ליבנה, מי שנחשב לאחד מיצואני האופנה המובילים של ישראל מילא את האנגר 11 שבנמל תל אביב באיי-ליסטיות של הביצה המקומית בהן נטע ברזילי, אנה ארונוב, נועה תשבי נועה קירל שישבו בסמיכות נוחה לטובת טורי הרכילות. ניכרה המחשבה בסידור הדגמים על המסלול שהשכילו לספר סיפור קוהרנטי גם עבור מי שלא היה מצוי בפרטי העלילה.

הקולקציה עוצבה בהשראת אחד מסיפורי ציד המכשפות של סקוטלנד בהנהגתו של ג'ימס השישי במאה ה-16 שראה את צי הספינות שלו טובעות בים. את העלילות על האשמת הנשים שעסקו לכאורה בפולחן שטני הוא פירמט ברוח השעה. "זה ברור שהן לא היו מכשפות, זה פשוט אקט שובינסיטי נגד כוח נשי", מספר ליבנה שלושה ימים לפני התצוגה כשהוא מלהטט בין שני החללים הסמוכים שלו בשכונת נווה צדק שבתל אביב. האחד מהווה היכל ומתפרה לכל שמלות הכלה שנמכרות ב-40 חנויות ושואורומים בכל העולם, השני מוקדש כבר כמה חודשים ליצירת דגמי המסלול שנתפרו בעבודת יד דקדקנית ימים ולילות עם חמש תופרות ו-3 סטאז'ריות לטובת מסלול שבוע האופנה התל אביבי אמש (ב').

לעוד חדשות אופנתיות:
אופרה ווינפרי הובילה לצרחות: רגעי השיא משבוע האופנה בפריז
דמעות בשלג: הקולקציה האחרונה של שאנל בעיצובו של קרל לגרפלד

עקבו אחרי וואלה! אינסטוש

אלון ליבנה. עדי סגל,
מלכות הלילה/עדי סגל
"זה עולם תובעני ואמוציונלי, כל שמלה היא כמו ילד שלי"

התפירה המשובחת אכן בלטה למרחקים, בעיקר בחיבורים הנקיים בין התחרות והטקסטילים הקשיחים יותר, כשעבודת יצירת השכבות הצפופות בבדי הטול הייתה המרשימה הביותר. "האפקט של הטולים היה מאוד בולט בקוטור האחרון בפריז ואני עובד על זה כבר ארבעה חודשים", מספר ליבנה ומודה שזה ממש לא היה מתוכנן בהתאמה. "היום העולם כל כך מהיר ואנחנו מציגים פה אחרונים אחרי שכולם הציגו כל רעיון אפשרי. יש לי סקיצות חתומות מתחילת ינואר על חצאיות הבלון מהטול ופתאום לפני פחות מחודש אני רואה רעיון דומה על המסלול של בלמיין בפריז". אכן מתסכל. "אני עובד על ארבע קולקציות בשנה, 120 דגמים של אופנה עילית, תמיד יכול להיות דמיון לעוד דברים שאחרים עושים, זה עולם תובעני ואמוציונלי, כל שמלה היא כמו ילד שלי, זה סוג של לידה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלון ליבנה. עדי סגל,
תפירה משובחת של תחרות/עדי סגל

וכל ההשקעה עבור שבוע האופנה פה בתל אביב מצדיקה את עצמה?

"זה סוג של יחסי ציבור, אני לא יודע לחשב אם זה הביא עבודה וכמה, בדיוק כמו שאני לא יכול להגיד על ליידי גאגא או ביונסה שלבשו שמלות שלי. באופן כללי יחסי ציבור מביאים פרסום ולקוחות. העולם של תפירה עילית פה בארץ זה סוג של החלטה ממקום שאני מאמין שאי אפשר לעשות רדי טו וור במחיר טוב בארץ. אני לא יכול להתמודד עם טייקונים שמייצרים בסין עם ילדים שמרוויחים 2 שקלים ליום עבודה. אז אני עובד עם לקוחות ייחודיות ואמניות שמחפשות פנטזיה וסטייטמנט".

אלון ליבנה. עדי סגל,
מסיכות פנים מתחרות להעצמת הדרמה/עדי סגל

ואם מדברים על לקוחות סטייטמנט, בחשיפת הפריטים שהוצגו אמש על המסלול שנשלחה לגורמים מחו"ל הוזמנו כבר שני דגמים עבור ביונסה ועוד אחד לליידי גאגא על ידי הסטייליסט שלה ניקולה פורמקטי עבור הפקת אופנה שתצולם בקרוב.

אלון ליבנה. אבי ולדמן,
מראות רומנטיים ולבנים פתחו את התצוגה/אבי ולדמן
"היום אין דבר כזה אופנה ישראלית, כולנו מופרים ורואים את אותם הדברים בזמן אמת במקביל".

היו דיבורים על שמלה שורסאצ'ה הוציאו אחריך, תיק של קרל לגרפלד שהיה דומה לדגם שעיצבת לקסטרו והשמלה של ברטה ועדן בן זקן?

"אני אגיד לך מה אני חושב על כל העניין הזה. היום אין דבר כזה אופנה ישראלית, כולנו מופרים ורואים את אותם הדברים בזמן אמת במקביל. עוד לפני שבגדי המעצבים מגיעים לחנויות שלהם זה כבר ב-H&M על הקולב. למעצבים יש חוש ריח לזהות מה קורה והגיוני שרעיונות דומים יתפתחו באופן עצמאי כמו שקרה לי עכשיו עם הטולים".

אלון ליבנה. אבי ולדמן,
בגדי גוף בחיתוכים המאפיינים את המעצב/אבי ולדמן

לגבי ההעתקה מורסצ'ה הוא מוסיף: "אני יודע שמעצבים שעובדים שם עוקבים אחרי באינסטגרם. אני דואג שהכול יהיה מתויג ואפשר לדעת בדיוק מי הוציא מה ומתי. טכניקות דומות תמיד יש, אין מה לעשות, וכל אחד לוקח למקום שלו. לגבי ברטה ועדן בן זקן לא הלכתי וצעקתי שזו העתקה, פשוט העליתי את התמונות זו לצד זו בחשבון שלי ומי שחיפש אש כבר דאג לפרסם. אופנה זה לא רפואה או פוליטיקה, זה פאן, הכול בהומור. אולי זה מקרי, אולי העתיקו, הכול יכול להיות, זה לא כזה קריטי. אין ספק שיש המון העתקות גסות בתחום שלי אבל אני מעדיף שזה לא יהיה נוכח בחיים שלי".

הפריטים בקולקציה הינם בהזמנה אישית בלבד.
להשיג בסטודיו אלון ליבנה, רח' אחווה 24, ת"א.

אלון ליבנה. אבי ולדמן,
הדגמים כבר בדרך לביונסה וליידי גאגא/אבי ולדמן
אלון ליבנה. אבי ולדמן,
"האפקט של הטולים היה מאוד בולט בקוטור האחרון בפריז ואני עובד על זה כבר ארבעה חודשים"/אבי ולדמן
אלון ליבנה. עדי סגל,
אניה מרטירוסוב לאלון ליבנה/עדי סגל
אלון ליבנה. עדי סגל,
תחרות, טולים וקרניים באווירת מליפיסנט/עדי סגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully