וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופי אמא: כך ירשו הבנות של מדונה, סינדי קרופורד ועוד כוכבות את הגנים המושלמים שלהן

21.6.2020 / 0:01

השחקניות והדוגמניות המובילות בעולם הורישו לילדיהן לא רק הון עתק וקריירה מובטחת אלא גם גנים אלוהיים מעוררי קנאה. מג'וליאן מור וגווינת' פלאטרו עד לקייט מוס ומדונה - כך הפכו בנותיהן להיות הכפילות המשובחות שלהן

סינדי קרופורד ובתה קאיה גרבר, פריז, ספטמבר 2017/Splash

בסרטון - קאיה גרבר ואמה סינדי קרופורד

אומרים שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ וזו לא תמיד מחמאה, במיוחד אם ההורים שלכם הם לא העץ הכי ירוק ביער. אולם, אם הייתם זוכים להיוולד לסופרמודל סינדי קרופורד או לצאת מרחמה המלכותי של מדונה, כנראה שהייתם מאוד רוצים ליפול קרוב אליו.

בשבוע שעבר שיתפה השחקנית ג'וליאן מור תמונה של בתה בת ה-18, ליב - ואי אפשר היה שלא להתפעל מהדמיון ביניהן. אנשי ה"סאן" הבריטי התפעלו גם הם ויצאו לבדוק האם בנות הסלבס הן אכן "בנות מזל" ואילו תכונות ייחודיות הורישה כל אם מפורסמת לבתה. הנה כמה מהקופי פייסט המוצלחים שראינו.

סינדי קרופורד וקאיה - גובה ומבנה גוף

עוד בוואלה!

כל הסודות נחשפים: טיפים לחיים מהטופ מודל סינדי קרופורד

לכתבה המלאה
סינדי קרופורד וקאיה גרבר על השטיח האדום. GettyImages
סינדי קרופורד וקאיה גרבר על השטיח האדום/GettyImages

הסופרמודל סינדי קרופורד וגרסת המיני-מי שלה, קאיה גרבר, לא רק חולקות מבנה פנים דומה. הן גם חולקות את אותו הגובה (1.75 מטרים) וכמעט את אותו מבנה גוף. בשיא קריירת הדוגמנות שלה, לסינדי היה גם חזה במידה 34B, מותניים במידה 58 וירכיים במידה 89 - נתונים שכמעט זהים לאלו של בתה קאיה בת ה-18.

מבחינה מדעית, אומרים שגובה האב משפיע יותר על גובהו של צאצאיו ואביה של קאיה, רנדי גרבר, מתנשא לגובה של 1.85 מטרים. עם זאת, מחקר של בית החולים רויאל דבון אנד אקסטר מצא כי לגנים של האם יש סיכוי גבוה יותר מלאלו של האב לקבוע את רמות השומן ומבנה הגוף של צאצאיהם. זה כנראה מסביר מדוע קאיה ירשה את מבנה הגוף הארוך והרזה של אמה, סינדי.

ג'וליאן מור וליב - השיער הג'ינג'י

ג'וליאן מור ובתה ליב. GettyImages
ג'וליאן מור ובתה ליב/GettyImages

לאנשי השיער הג'ינג'י יש רמות גבוהות יותר של הפיגמנט האדום/צהוב שנקרא פאומלנין. השחקנית ג'וליאן מור, 59, היא הג'ינג'ית המפורסמת ביותר של הוליווד וזו תכונה שהעניקה במתנה לבתה ליב בת ה-18, למרות שאביה, הבמאי בארט פרוינדליך, 50, הוא בעל שיער חום כהה. כתכונה רצסיבית, לשני ההורים צריך שיהיה את הגן המביא לשיער ג'ינג'י בהרכב ה-DNA שלהם כדי שגם שיערו של הילד יצא ג'ינג'י, כך שניתן להסיק בקלות שגם לבארט יש את הגן הזה באילן היוחסין שלו, למרות שעליו הוא לא בא לידי ביטוי.

ריס וית'רספון ואווה - סנטר מחודד

ריס וית'רספון ובתה אווה. GettyImages
ריס וית'רספון ובתה אווה/GettyImages

החלק השמאלי והחלק הימני של הלסת התחתונה מתפתחים כשתי עצמות נפרדות ברחם, אך לאחר הלידה אלה מתחברים ומתמקמים באורך הסופי שלהם רק במהלך שנות העשרה. האורך הסופי של עצמות אלו וצורתן הם התכונות הגנטיות שעוברות באופן הברור ביותר מהורה לילד, כך עולה ממחקר שנערך בנושא גנטיקת הפנים במכללת קינגס קולג' לונדון.

זה בהחלט המקרה של אווה פיליפה בת ה-20, שירשה את סנטרה המחודד והבולט מאמה, כוכבת "לא רק בלונדינית" ן"שקרים קטנים גדולים", ריס וית'רספון בת ה-44, ולא את הלסת המעוגלת והרכה יותר של אביה, השחקן ראיין פיליפה בן ה-45. עם שניים מהכוכבים הלוהטים ביותר בהוליווד כהורים, אין פלא שלאווה יש קריירה מובטחת בדוגמנות.

קייט מוס ולילה - שפתיים שושניות

קייט מוס ובתה לילה. GettyImages
קייט מוס ובתה לילה/GettyImages

תוו הפנים שנמצא במקום השני ברמת הסבירות הגבוהה ביותר לעבור בתורשה מההורים הוא אחד שרבים כלל לא שמים לב אליו - השקע שנוצר במרווח שבין האף לשפה העליונה, המכונה פילטרום. הסיכוי עומד על 62 אחוזים שירשתם את השקע הזה מאחד ההורים שלכם, כך עולה ממחקר שערכו במכללת קינגס קולג' לונדון, בו מיפו פנים של כמעט 1,000 תאומים זהים ולא זהים. על פי מחקר נוסף שנערך על ידי אוניברסיטת קולורדו, גובה השפה העליונה שלכם הוא תכונה ייחודית נוספת שמועברת בתורשה.

דוגמא ברורה לכך אפשר למצוא אצל הדוגמנית לילה גרייס מוס האק, בת ה-17, שירשה את שפתה העליונה המלאה מאמה, קייט מוס בת ה-47 - כמו גם את השקע העמוק שבין האף לפה.

טנדי ניוטון וניקו - מרקם השיער

טנדי ניוטון ובתה ניקו. GettyImages
טנדי ניוטון ובתה ניקו/GettyImages

אבני הבניין של השיער הם תאי שיער המקושרים זה לזה בידי חלבון קשוח הנקרא קרטין. כשתאי שיער חדשים נוצרים בתחתית הזקיק, הם מתווספים לחוט השיער הצומח. אם הזקיקים מעוקלים בצורתם, פירוש הדבר שהשיער עשוי לצאת בצורת ספירלה, מה שמעניק לו את המראה המסולסל.

ישנן שתי גרסאות של גן סוג השיער, מתולתל וישר, השולטות בצורת זקיק השיער. במקרה של כוכבת "דמבו", ניקו פארקר בת ה-15, היא ירשה את צורת זקיקי השיער שלה מאמה בת ה-47, כוכבת "ווסטוורלד", טנדי ניוטון - ולא את השיער החלק של אביה, אול פרקר בן ה-51 - במאי "מאמא מיה 2".

גווינת' פאלטרו ואפל - צבע העיניים

גווינת' פאלטרו ובתה אפל. GettyImages
גווינת' פאלטרו ובתה אפל/GettyImages

מדענים יודעים על שישה גנים הקובעים את צבע העיניים, אם כי ככל הנראה קיימים יותר. אלה קובעים כמה מהפיגמנט החום, מלנין, נמצא בקשתיות. ככל שיש יותר מן הפיגמנט, כך העיניים יצאו כהות יותר. ככל שיש פחות, כך יותר אור יכול לעבור דרכן ולהעניק להן גוון תכלת זוהר.

תערובת אקראית של ששת הגנים הללו תחליט כמה פיגמנט - ולכן גם איזה צבע - יופיע בעיניים. כל זה נהיה מורכב יותר לאור העובדה שהגנים לצבע עיניים חומות נוטים לשלוט, בעוד הכחול והירוק הם רצסיביים. במקרה של אפל בת ה-16, לאמה, השחקנית גווינת' פאלטרו, בת ה-47, יש עיניים כחולות, כמו גם לאביה, סולן קולדפליי, כריס מרטין בן ה-43. זה אפשר לאפל לחלוק עיניים כחולות כמו של אמה ואביה.

מדונה ולורדס - מבנה הגבות

מדונה ובתה לורדס. GettyImages
מדונה ובתה לורדס/GettyImages

מחקרים של תוכנת זיהוי פנים מצאו כי הצורה סביב העיניים היא גם אחת התכונות הסבירות להעברה מהורה לילד. אם אתם צריכים להשתמש בפינצטה לעיתים קרובות כדי למנוע מפגש בין הגבות, זו לחלוטין אשמה של שמונה גרסאות גנטיות שירשתם מההורים שלכם.

כוכבת הפופ, מדונה בת ה-61, זכתה לאינספור לוקים אייקונים, אך היא ידועה זה מכבר בגבות המלאות המכתירות את עיניה. אם כי, כמו אצל רוב הנשים, גבותיה התדלדלו לאורך השנים. הגבות העבות והצורה סביב עיניה גורמות לבתה של מדונה, לורדס ליאון בת ה-21, להיראות כמעט זהה לאמה כשהייתה בגיל הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully