וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושלא יעבדו עליכן: האמת על מוצרי טיפוח אורגניים, טבעיים וטבעוניים

שירלי אכסלרוד

28.7.2020 / 14:50

אם איכפת לכן ממה שאתן קונות, ולא תמיד מצליחות להבין את הכתוביות הקטנות על התווית - אנחנו כאן בכדי לעשות קצת סדר. מה ההבדל בין מוצרי טיפוח אורגניים, טבעיים וטבעוניים? ההסבר המלא לחובבות הטיפוח

גרטה ביום כדור הארץ: "משבר הקורונה הוא הזדמנות"/צילום: רויטרס

בווידאו: גרטה ביום כדור הארץ.

לעשות כבוד לטבע עוד לא גרם נזק לאף מותג, בטח שלא בעידן בו הטבע רומז לנו בעדינות שמשהו במערכת היחסים לא עובד כמו שצריך. אחרי שהכנו לכם את המדריך האופנתי לפאשניסטה שדואגת לכדור הארץ, כעת מגיעה גרסת הביוטי. מה ההבדל בעצם בין מוצרי טיפוח אורגנים, טבעיים או טבעוניים? אם נדמה לכן שההגדרות על המוצרים מבלבלות במקרה הטוב, או ערמומיות במקרה שפחות - לא טעיתן, ואנחנו כאן כדי לעשות סדר.

מוצרי קוסמטיקה אורגניים: עשויים מרכיבים טבעיים שגודלו ללא סיוע כימי (חומרי ריסוס או הדברה), ובאיזור הגידול המקורי שלהם. בשונה ממוצרי מזון, שם יש סטנדרט אחיד וברור, לקוסמטיקה אורגנית יש כמה וכמה תקנים בינלאומיים שניסחו עמותות כאלה ואחרות, חלקם מקובלים יותר בארה"ב וחלקם באירופה. השם הבולט ביותר הוא Ecocert, שפעיל בעשרות מדינות. לפני כמה שנים התאגדו Ecocert וכמה ארגונים נוספים והגיעו להסכמה על תקן בשם cosmos. בכל מקרה, גם מוצר שנושא תו תקן הוא לא בהכרח 100% אורגני ואפילו רחוק מכך. מה שכן, מוצר שעומד בתקן מחוייב גם לתהליך ייצור ידידותי לסביבה, תנאי העסקה ראויה לעובדיו ולאריזות הניתנות למחזור.

מוצרי קוסמטיקה טבעיים: מחומרי גלם טבעיים, וללא כימיקלים, חומרים משמרים, מקציפים, צבעים או תמציות ריח סינתטיים. הישמרו מפראבנים, SLS ותוצרים של תעשיית הנפט: שמן מינראלי, וזלין, פרפין ופטרוליום. תקן cosmos מחלק אישורים גם למוצרים שעומדים בתקן "טבעי", כך שאם יש תקן, המצב יחסית פשוט. הבעיה מתחילה כשאין: הקלות הבלתי נסבלת שבה מותגים מספרים על עצמם שהם "טבעיים" או "מכילים רכיבים טבעיים", היא בדיוק הסיבה שיש אינפלציה בשימוש במושג. מוצר ש"מכיל רכיבים טבעיים" יכול להכיל גם כאלה שלא, ולכן כדאי לפתוח את העיניים ולהתחיל לקרוא תוויות.

מוצרי קוסמטיקה טבעוניים: vegan friendly - לא מכילים רכיבים מהחי ולא נוסו על בע"ח. יודעות מה עוד טבעוני? טורטית. כן, הוופל העתיק.

Garnier Bio - קרם לחות אנטי אייג'ינג לבנדר ב-55 שקלים

גרנייה, מוצרים אורגניים, טבעיים. יח"צ חו"ל,
ריח לבנדר נהדר, קרם קליל/יח"צ חו"ל

תאגיד הענק לוריאל, שהשיק החודש את Garnier Bio, ליין חדש של מוצרים אורגניים בעלי תקן ecocert cosmos, מסמן תפנית די דרמטית בנגישות למוצרים אורגניים - לא עוד מותגים סגפניים בבתי טבע חשוכים, אלא מוצרים עממיים שנמצאים בכל פארם ונגישים מבחינת המחיר. "על פי התקן, המוצרים שלנו הם ב-95% טבעיים ומעל 20% אחוז אורגניים", אומרת גלי לב, מנהלת שיווק תחום טיפוח פנים בלוריאל. "האריזות עשויות מחומרים ממוחזרים וניתנות למיחזור, הרכיבים עומדים בכללים של סחר הוגן, וגם טבעוניים".

הנסיינית שדגמה את קרם הלחות מסדרת האנטי אייג'ינג, חזרה עם רגשות מעורבים ועם הנחיות שימוש מדויקות: "לקרם יש ריח משוגע לגמרי של לבנדר. בעיניי הוא מוצלח ומרגיש כמו ספא, אבל עז מאוד ולגמרי עניין של טעם. הקרם עצמו הוא יותר על הצד הקליל של האנטי אייג'ינג - יהיה כבד מדי לעור מעורב, אבל לא מספיק עשיר בשביל עור יבש באמת".

להשיג ברשתות הפארם השונות.

Ecolove - מסיכת פירות סגולים לשיער יבש ב-40 שקלים

מסיכת שיער. יח"צ חו"ל,
מסיכה מוצלחת במיוחד במחיר שווה לכל כיס/יח"צ חו"ל

ecolove הוא מותג מקומי שאפילו מצליח למכור בחו"ל. שרונה רומנו שייסדה את המותג לפני עשור כמעט אומרת שב-ecolove החליטו לא לקחת על עצמם לעמוד בתקן מסוים, אלא בחרו בסטנדרט שמתאים לקהל הישראלי, בפורמולה מאוזנת - "לפחות 95% ממקור טבעי, 30% לפחות אורגני. המוצרים שלנו חייבים להיות עדינים לעור, ואורגני לא אומר בהכרח אפקטיבי, או אנטי אלרגני או בטיחותי. כחלק מהמחשבה על איכות הסביבה, השמפו מגיע גם באריזות של 5 ליטר, והקרטון מאושר בתקן". הנסיינית מעדכנת שאכן המוצרים לשיער הם פאן במקסימום, ולא רק בזכות האריזות המשמחות. מוצלחת במיוחד הייתה המסיכה הסגולה לשיער יבש, שמכילה תמציות של אוכמניות, ענבים ולבנדר. "זה נראה כמו קינוח וזה מריח נפלא והייתי צריכה להתאפק בכל חפיפה לא לדחוף את האצבע וללקלק. המסיכה עושה עבודה לא רעה בכלל. אומנם לא קמתי בבוקר עם שיער מפואר, אבל הוא היה רך, פחות מעוך ועם יותר נוכחות".

להשיג ב-organiczone.co.il ובחנויות טבע.

ד"ר אודי בר - שמן רוז היפ אורגני ב-210 שקלים

ד"ר אודי בר, מוצרים אורגניים, טבעיים. יח"צ חו"ל,
100% שמן ללא תוספות/יח"צ חו"ל

שמן הרוז היפ של ד"ר אודי בר הוא כל מה שאפשר לדמיין כשחושבים על קוסמטיקה אורגנית. השמן, שמיוצר בכבישה קרה ועומד בתקן ecocert, מגיע בבקבוקון טפטפת כהה וסגפני, יש לו סקס אפיל של שיבולת שועל וריח של הדבר האמיתי, קרי - לא מתחנף, לא מבושם אפילו ברמז, ורחוק מלהיות אטרקטיבי. הנסיינית עדכנה שהשמן הוא מהזן היבש, 2-3 טיפות נספגו ברגע על עור מיובש משעות של מזגן, ובאו מאוד בטוב לקרם הלחות הקבוע שלה שנמרח מעל. עוד מוקדם לדבר על החלקה או תיקון קמטים, אבל לרכות המופלגת שהעור זכה לה קשה להתכחש.

השמן שהוא מיצוי טהור, כלומר - 100% צמח ללא תוספות, מתאים גם למי שברגיל מגלה רגישות למוצרי קוסמטיקה רגילים, ואמור לתת פתרון לשלל מצבי עור מבאסים, כמעט בכל גיל - תיקון קמטים, חצ'קונים, הבהרת כתמים, החלקת צלקות, וגם לשימוש סביב העיניים.

להשיג בקליניקה של ד"ר אודי בר, החשמונאים 68 תל-אביב.

עוד בוואלה!

דיוות חוף זוהרות: באיזה שימר באמת שווה לכן להשקיע?

לכתבה המלאה

Gratiae - פיליניג לפנים ב-350 שקלים

גרטייה, מוצרים אורגניים, טבעיים. יח"צ חו"ל,
לא אורגני מלא, אבל התוצאות מרשימות/יח"צ חו"ל

אם נרצה לדייק, "גרטייה אורגניקס" הם בעצם "גרטייה רכיבים אורגניים שעומדים בתקן ecocert עם חומרים נוספים". כלומר - לצד מרכיבים אורגניים לעילא, יש גם כמה שלא. לעניינינו, הפילינג, על מחירו המופרך, הוא מסיר שומנים אפקטיבי שיוציא לכן את כל האיכס מהנקבוביות, גם אם העברתן את היום בלחות איומה ומאחורי אגזוז של טוסטוס. מרקם הג'ל המעודן לא פראייר, ומשאיר אחריו עור נקי וחלקלק, נטול שאריות של מקדם הגנה ושמנוניות של קיץ ורך לתפארת.

להשיג בחנות המותג, דיזינגוף 79 תל-אביב.

LOVE BEAUTY & PLANET - שמפו, מרכך, סבון נוזלי ותחליב גוף ב-17-40 שקלים

מוצרים אורגניים, טבעיים. יח"צ חו"ל,
השמפו מנקה בסדר, המרכך מרכך למדי/יח"צ חו"ל

עוד תאגיד בינלאומי ענק שדוהר על גל המודעות הסביבתית הוא יוניליבר, שמשיק בארץ מותג ידידותי לסביבה בשם נטול הסאבטקסט love beauty & planet. למותג ארבע סדרות עם מוצרים לשיער ולגוף, ש"מכילים רכיבים ממקורות אורגניים", נטולי צבע מלאכותי, פראבנים וסיליקון, לפחות 65% מהאריזה עשוי פלסטיק ממוחזר והם 100% טבעוניים.

הנסיינית שדגמה את הסדרה הוורודה, ציינה לשבח את האריזות היפות והמרימות מאוד ואת הריח העז אך המשגע של ורדים, שמצליח לדלג בחן על מלכודת מטהר האוויר אליה נופלים רבים וטובים. בעניין האפקטיביות, טבעוניים או לא, מדובר במוצרי קונפקציה נגישים במחירים מצוינים שעושים את עבודתם בגבולות הז'אנר - השמפו מנקה בסדר, המרכך מרכך למדי, ותחליב הגוף נעים אך דביקי מעט.

להשיג בבלעדיות בסופר-פארם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully