וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה: השער הראשון של קמלה האריס לווג עורר סערה

11.1.2021 / 14:30

סגנית הנשיא הנבחרת לארצות הברית קמלה האריס מככבת במגזין ווג האמריקני לחודש פברואר עם שני שערים שהצליחו לעורר תגובות זועמות ברשת. הסיבה - צבע עורה של האריס עבר ריטוש והובהר במכוון

בווידאו: קמלה האריס מונתה רשמית לסגניתו של ביידן/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נתחיל בזה - אנחנו בעד קמלה האריס. בעצם, נדמה שרוב העולם בעד קמלה. נשים וגברים כאחד, שחורים ולבנים עם דגש על תעשיית הבידור האמריקנית שניצלה כל הזדמנות אפשרית להרים לסגנית הנשיא הנבחרת של האומה הגדולה. אתמול, עת פורסמו שני השערים של האריס לווג האמריקני ברשתות החברתיות, אוליבייה רוסטאן, המעצב הראשי של בלמיין ונוספים הריעו לשער החדש של המגזין לחודש פברואר, עליו מתנוססת לא אחרת מאשר קמלה בחיוך ענק.

האריס בת ה-56 מצולמת בשני שערים כשבאחד היא עם ג'ינס סקיני שחור, טי-שירט לבנה עם בלייזר ולרגליה האולסטאר האייקוניות של קונברס, הנעל הכי מזוהה עימה שהפכה לסמל של סטייל וחיבור לעם. בשני היא נראית בז'קט מחויט ונעים בצבע תכלת של מייקל קורס (בחירה מושכלת כמובן) ושרשרת אבנים עגולות על צווארה.

סטיילינג גאוני לא נרשם כאן, אפילו סט מרשים לא הרימו משום מה והרקע הוורוד שנפרס מאחוריה האריס באמצעות בד משי נשפך לגמרי לא עומד בסטנדרטים של המגזין האייקוני ושל העורכת הידועה לשמצה אנה ווינטור. אבל, הבעיות הקשות סביב השער התעוררו לא בשל הצבעוניות החלשה, אלא בשל צבע עורה של האריס ש'טופל' לכאורה בעבודת פוטושופ על יד הצלם טיילר מיטשל בן ה-26, שצילם בעבר גם את ביונסה וזנדאיה למגזין המדובר.

ווג'האת עלי, אחד מהתורמים של הניו יורק טיימס כתב: "לאנה ווינטור בוודאי אין חברים שחורים. איזה בלאגן". גולש נוסף צייץ בטוויטר והדגיש את ה'הלבנה' שעברה האריס: "קמלה האריס בהירת עור באופן הכי בהיר שנשים שחורות יכולות להיות, ועדיין ווג הבהיר אותה יותר עם תאורה וריטוש".

התגובות הזועמות ממשיכות להציף את הרשת, ללא ספק לא הבאזז לו ציפה הצוות של האריס, ומטעם ווג טוענים כי כל הסיפור רחוק מהמציאות - התמונה לא '"טופלה" או עברה "הבהרה" ואף מנסים להעביר את ההאשמות לצוותה של האריס שכנראה שלט ביד רמה במתרחש על הסט, מבחירת הרקעים, להלבשה ועד לתוצר הסופי, עליו התווכחו הצדדים עד לרגע הפרסום.

הבעיה מתעצמת כמובן לאור ההיסטוריה הגרועה של המגזין עם יחס לכהי עור. בשנה שעברה אף התנצלה ווינטור בפני אנשי הצוות שלה על טעויות העבר וכתבה: "ווג לא מצא מספיק דרכים להעלות או לתת מקום לעורכים, סופרים, צלמים, מעצבים ויוצרים שחורים אחרים. עשינו גם טעויות, ופרסמנו תמונות או סיפורים שהיו פוגעניים. אני רוצה לקחת אחריות מלאה על הטעויות האלה". לעומתה, אדוארד אנינפול, עורך ווג הבריטי משנת 2016, מצליח לתת ביטוי יוצא דופן לדוגמניות, צלמים ואנשי מקצוע שחורים בתעשייה ויש הטוענים כי הוא ממש משנה את פני המגזין, אחרי שנים של קיבעון.

קמלה האריס, אולסטאר. gettyimages, מערכת וואלה! NEWS
רבות דובר על האולסטאר האלו. הסטייל הקז'ואלי של האריס/מערכת וואלה! NEWS, gettyimages

כל הכאוס הזה מתחבר לנשיא המכהן דונלד טראמפ שהתלונן כי מלניה מעולם לא צולמה לשער המגזין, בעוד מישל אובמה, הצטלמה ללא מעט שערים נחשבים בזמן כהונתה. אין זה סוד כי התעשייה כלל לא מחבבת את הפירסט ליידי וכבר בתחילת דרכו של טראמפ כנשיא ארצות הברית מעצבים רבים הצהירו כי אין בכוונתם להלביש אותה.

אם ננסה לפרק רגע את אשר התרחש על הסט בזמן הצילומים, נהמר כי פשוט נעשתה פה עבודת תאורה גרועה מאוד, ללא הבהרה על ידי ריטוש, בשילוב רקע חלש עוד יותר ובחירת לוגו נוראית בגוון קפה הפוך חלש שמפיל עוד יותר את כל הפריים הזה. אם אישה במעמדה של האריס מגיעה כבר להצטלם למגזין אופנה, עם כל האג'נדה וה'פאסון', יש גם מקום לתת לאנשי המקצוע לעשות את העבודה שלהם. וכאן חברים - כולם התרשלו בעבודתם. נחזיק אצבעות שהכהונה שלה תהיה מדויקת יותר.

עוד בוואלה!

בעד נשים, נגד טראמפ: קמלה האריס לובשת לבן לנאום הניצחון

לכתבה המלאה
קמלה האריס בנאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
חליפה לבנה וחולצה עם צווארון 'פוסי בואו' - קמלה האריס ברגע הזכייה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully