וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים מזהירים מפני הטרנד הוויראלי המסוכן לניפוח השפתיים בעזרת משחה לבעיות זיקפה

31.1.2021 / 0:01

משתמש הטיקטוק ג'רי מאל הדגים לעוקביו כיצד הוא מנפח לעצמו את השפתיים באמצעות משחה שמיועדת לטיפול בבעיות זקפה ועל אף שלדבריו זה עושה את העבודה, רופאים מזהירים וחוששים שהדבר יהפוך לטרנד. אל תנסו את זה בבית

מורח משחה לטיפול בבעיות זקפה על השפתיים/Jerrybmaldonado/TikTok

מילוי שפתיים הוא הליך לא זול ולכן לא פלא שאנשים מחפשים פתרונות מהירים לכך. משתמש הטיקטוק חובב האופנה ג'רי מאל הדגים לעוקביו כיצד הוא מצליח לנפח לעצמו את השפתיים תוך מספר דקות - בעזרת לא פחות ממשחה לטיפול בבעיות זיקפה.

בסרטון שזכה ליותר מ-3.5 מיליון צפיות, ג'רי סיפר שקיבל את הרעיון מסרט שאינו זוכר את שמו וכי הוא היה חייב לנסות את זה בעצמו. הוא אמר: "לאחרונה ראיתי סרט שבו מישהי שמה קרם לשיפור הזיקפה על שפתיה וזה עשה אותן גדולות מאוד, אז עכשיו אני אנסה את זה. שכחתי איזה סרט זה היה אבל בואו נראה". בזמן שמרח את הקרם, הוסיף ג'רי: "זה קצת מעקצץ. זה לא נורא, אבל בואו נראה". (אגב, למקרה שתהיתם, התברר מאוחר יותר שמדובר בסרט "A NICE GIRL LIKE YOU").

ג'רי המתין 5 דקות וכבר ראה שיפור בשפתיו. הוא החליט להמתין 5 דקות נוספות אך החל להרגיש ששפתיו בוערות ונאלץ להוריד את המשחה מהר יותר. למרבה ההפתעה, ניתן לראות בבירור ששפתיו התנפחו. הוא אמר: "הן באמת נראות גדולות יותר. או מיי גד, אני די אוהב את זה, לא אשקר". רבים התלהבו מהסרטון של ג'רי והבטיחו שינסו את הטריק בעצמם, אולם רופאים מיהרו להתערב ולנסות לעצור את התפשטות הטרנד לפני שיביא לאסון, כמו שלל טרנדים מטופשים ואתגרים מסוכנים ברשת הטיקטוק שמשתלטת על העולם.

צפו בסרטון ההדגמה שלו:

@jerrybmaldonado

If you know what movie I'm talking about please tell me because I want to watch it again ##beauty ##lips

♬ original sound - Jerry Mal

וזה הסרט שממנו קיבל את הרעיון

לפני:

מורח משחה לבעיות זקפה על השפתיים. Jerrybmaldonado/TikTok, צילום מסך
מורח משחה לבעיות זקפה על השפתיים/צילום מסך, Jerrybmaldonado/TikTok

ואחרי:

מורח משחה לבעיות זקפה על השפתיים. Jerrybmaldonado/TikTok, צילום מסך
מורח משחה לבעיות זקפה על השפתיים/צילום מסך, Jerrybmaldonado/TikTok

בסרטון נפרד, רופא עור שקורא לעצמו בטיקטוק "דוקטור דרם" הזהיר: "אני לא יודע בדיוק באיזה קרם משתמשים בסרטון, אבל כל הקרמים לטיפול בבעיות הזקפה פועלים באמצעות הרחבת כלי דם, מה שמגביר את זרימת הדם לאזור. זרימת דם מוגברת תוביל לנפיחות של האזור וזה נמשך כשעה. כל היתרונות של הניפוח יהיו זמניים לחלוטין. קרמים אלה לא נועדו לבליעה או לצריכה דרך הפה וזה אינו בטוח בריאותית לצרוך אותם למטרת צרכים אלו". ואכן, לא ברור באיזה מוצר ספציפי השתמש ג'רי - כיוון שהוא אמר שהוא רק יודע שמדובר במותג צרפתי שהוא מצא בחנות מין. "מה שמרחיב כלי הדם בקרם הזה הוא חומר כימי שנקרא אלפרוסטדיל", כתבה אחות מוסמכת בתגובות, "הוא מרחיב את כלי דם ומרפה שרירים חלקים וכך מגביר את זרימת הדם לרקמה של הפין. אבל הוא עלול לגרום גם לדופק מהיר. הייתי אומרת שעדיף לפעול בצורה בטוחה מאשר להצטער על זה אחר כך. היצמדו לשפתונים מנפחים לשפתיים המיועדים בדיוק לכך".

רופאים מזהירים: זה מסוכן!

ב-INSIDER דווח שרופאת העור הניו יורקית ד"ר הדלי קינג אמרה שמאוד מומלץ שלא לשים קרם זקפה על השפתיים - או על כל מוצר אחר לטיפוח העור שמכיל חומרים כמו רטינול, חומצות אלפא הידרוקסי או חומצה סליצילית. "מוצרים שניתן להשתמש בהם בקלות רבה באזורים שבהם העור עבה יותר או שמן יותר עשויים לגרום לנזק לעור בשימוש על השפתיים", היא הזהירה.

"מאחר שזקפה דורשת זרימת דם מוגברת, משתמשים בקרמים הללו בחומר שמרחיב את כלי דם ויכול לסייע בתהליך. אך כאשר משתמשים בחומר הזה על השפתיים, אזור העשוי מעור דק ועדין עם פחות בלוטות חלב מאשר בעור רגיל, החומר עלול לגרום לצריבה, נפיחות, קילוף ותופעות אלרגיות", אמרה ד"ר קינג. בנוסף, חלק מהקרמים הללו מכילים גם שמן מנטה, אשר מעניק לחות לעור וגורם לגירוי זמני המביא לנפיחות. כשמורחים אותו על איבר המין זה יוצר לו מראה גדול יותר, וזה נכון גם לגבי השפתיים - אבל אם הקרם ייכנס בטעות לפה, הוא עלול לפגוע בלחץ הדם. הרופאה מסבירה שקיים סיכוי שתבלעו בטעות את הקרם ומכיוון שמחקרים הוכיחו שצריכת מרחיבי כלי דם בצורת גלולות מעלה את לחץ הדם וגורמת לדפיקות לב מואצות, כאבי חזה וכאבי ראש, יש סיכוי שזה יכול לקרות גם אם בולעים בטעות קרם להגברת הזקפה.

המלצות הרופאים לא מנעו ממנו להמשיך להמליץ ולהשתמש במוצר:

@jerrybmaldonado

Reply to @sethmitche11 the brand was something French

♬ original sound - Jerry Mal

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully