וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפך של קסטרו? "אני רוצה שהחברה תיתפס כנחשקת"

עודכן לאחרונה: 19.3.2021 / 9:38

כחלק ממתיחת הפנים שעוברת קסטרו, נוי דרור בת ה-32 מונתה להיות ראש הסטודיו לעיצוב. בריאיון בלעדי היא מספרת על האסטרטגיה החדשה של המותג, על ההשראה מקים קרדשיאן ואיך הם מתכננים להחזיר את הקהל שאיבדו לענקיות מחו"ל: "כדי להתחרות בזארה צריך להיות מהיר יותר"

תצוגת אופנה של קסטרו ספטמבר 2017/צילום: אבי כהן

אופנה מהירה עבור הקהל הישראלי? את העובדה שבתור מותג מוביל תוצרת כחול-לבן, קסטרו הייתה די מנותקת ממה שקורה באוטוסטרדה המטורפת של רשתות האופנה באזור, קשה להכחיש. זארה, H&M ומנגו הבינלאומיות חלשו על השוק וקסטרו פשוט לא הצליחה להדביק את הקצב - בעיקר כי קשה להשוות לענקית הספרדית, חברתה השבדית ודומותיהן, שמצליחות לתרגם טרנדים במהירות מקסימלית ולאפשר היצע משגע הן באונליין והן בחנויות.

משהו אצל הענקית הישראלית נשאר מאחור, הרבה מאחור, עד כדי כך שגולת הכותרת בשנים האחרונות הייתה דווקא מחלקת הילדים, שהוקמה בשנת 2013 ונחשבה למוצלחת מהיום הראשון. מחלקות הנשים והגברים לעומת זאת לא תמיד סיפקו את הסחורה, לפחות כך היה נתפס בקרב מחפשי הסטייל בין מטולה לאילת.

לעוד חדשות אופנתיות:
חדש תחת השמש: מצאנו את המשקפיים הכי יפים לאביב-קיץ 2021
הדוגמנית החדשה של ויקטוריה בקהאם עומדת במרכז שערורייה רצינית

קסטרו. דודי חסון,
המהפך של קסטרו? קולקציית Motion/דודי חסון

כחלק מהשינוי שמנסים להוביל בחברה, השבוע הודיעה קסטרו כי היא מתרחבת לתחום הלבשת הבית ומתכוונת להשיק במחצית השנייה של 2021 עד ל-20 נקודות מכירה של קו הלבשת הבית. המודל הוא ברור - להתחרות בזארה הום וב-H&M הום עם מוצרי טקסטיל ואירוח מגוונים, בהשקעה שנאמדת בכ-30 מיליון שקלים. מוזר, לאור העובדה שבשנת 2017 התראיין הבעלים גבי רוטר ל"דה מרקר", אז הודיע כי אין בכוונתו להיכנס לתחום ההום סטיילינג. בחודש מאי 2020, התיישב בנם הצעיר של אתי וגבי רוטר, רון רוטר (35) על כיסא המנכ"ל וכעת אוחז במושכות החברה המשפחתית ופועל להגשמת חזון מחודש עבורה.

קסטרו. דודי חסון,
נכנסים גם לתחום ההום סטיילינג, אבל השינוי הממשי צומח מהסטודיו. סופיה מצ'טנר בקולקציית הדנים/דודי חסון

ייתכן כי אותו מינוי הוא נקודת ציון מרכזית ואסטרטגית של קסטרו להתחבר לקהל הצעיר, אבל השינוי המחשבתי ברמה האופנתית צומח מהסטודיו. כך שלא מפתיע שלפני כמעט שנה גייסו את נוי דרור לתפקיד ראש הסטודיו לעיצוב, או במילים אחרות, מי שמנסה להשיב כעת את קסטרו להיכל התהילה של האופנה המקומית. "תחילתו של הקשר עם נוי התחיל בהמלצה אישית מחברים", מספר לנו רון רוטר, "מהמפגש הראשון הבנו שאנחנו תופסים את האופנה ואת קסטרו באותה עין. נוי מאוד שאפתנית ואנחנו מדברים באותה שפה - היא מהרוח החדשה שאנחנו מכניסים למפרשי האופנה".

דרור, בת 32 מתל אביב, דווקא הגיעה ממחוזות האופנה הגבוהה ברשת "פקטורי 54", שם זגזגה כקניינית בכירה בין הפריטים של בתי אופנה דוגמת ברברי, אוף ווייט וסטלנה מקרטני במשך חמש שנים וכיום היא מנהלת למעלה מ-20 אנשי צוות (בהם שלושה מעצבים ראשיים לתחומי הנשים, הגברים והילדים), מעצבי סטודיו וגרפיקאים.

קסטרו, נוי דרור. שרבן לופו,
נוי דרור. ראש הסטודיו לעיצוב החדשה של קסטרו/שרבן לופו

"אחד האתגרים שלי הוא להציב את קסטרו מול המתחרים הבינלאומיים", מספרת דרור בריאיון בלעדי לוואלה! אופנה, "זה פשוט להיות מהיר יותר כדי באמת להתחרות עם זארה. כל הזמן להתעדכן. ההשראה לא מגיעה מהמתחרים, אבל חשוב להסתכל על מעצבי האופנה המובילים. לאו דווקא מעצבים גדולים כמו בלנסיאגה ושאנל, יש המון מעצבים קטנים שעושים אופנה אמיתית ומחדשים עם שפה משלהם. למשל, המעצבים החדשים של LVMH - משם מבחינתי יוצאים הניצוצות".

בקסטרו עברו שנים של שיממון אופנתי. הרגשת בניתוק הזה לפני שהגעת?
"יכול להיות שבאמת הורגש בעבר הניתוק הזה שמדברים עליו, אבל השינוי כאן בסטודיו התרחש עוד לפני שהגעתי. היום יש צוות צעיר מאוד לעומת שנים קודמות. 90% מהמעצבים הם חדשים".

קסטרו צועדת למקום טוב, אבל מה חסר לה כדי באמת לפרוץ ולהיות זארה המקומית למשל?
"אני חושבת שהגדלנו מאוד את מנועי הצמיחה ותחום האקטיב, דוגמת קולקציית 'רילקס' לתקופת הקורונה וליין ה'אקטיב' האחרון. יש תהליכים מסוימים שהרחיבו את היצע העיצוב, את המענה העיצובי. יכול להיות שעד עכשיו היו רק בגדים כדי לצאת או ללכת לעבודה ועכשיו יש הבנה איפה אפשר לחדש".

עוד בוואלה!

הרגעים הגדולים משבוע האופנה בפריז

לכתבה המלאה
קסטרו. דודי חסון,
הניתוק האופנתי מתחיל להיסדק עם צבעוניות נכונה ונראות אחרת/דודי חסון

אז איפה אפשר לחדש? בכוח האדם מסתבר, אם נדייק במינוח - לרענן. בשנה האחרונה מאז כניסתו של רוטר הצעיר, רבות המחלקות שעברו ארגון מחדש, שינוי רוחבי בכדי להכניס רוח רעננה שתבוא לידי ביטוי בסופו של דבר על הקולבים בחנויות ובאתר. אחרי שנפרדו מהפרזנטורית בת המשפחה רותם סלע (שכידוע נשואה לאריאל רוטר, אחיו הבכור של רון), בחודשים האחרונים מנסים לשדר בצילומי הקמפיינים אווירה שונה. קולקציית 'Motion' לדוגמה מתמקדת בבגדי אימון סקסיים - מכנסי טייטס בגזרה גבוהה, טופים וחולצות בטן בעלות שרוולים ארוכים עם פטנט לאצבע והכול בגווני ניוד, ורוד עתיק ואפור שמתכתבים עם הניקיון של הז'אנר.

'סקימס' סטייל של קים קרדשיאן, זה הרפרנס?
"לגמרי, זה לדעת מה הבד הנכון והצבעוניות הנכונה. הצילומים הם עבודה משותפת עם מחלקת השיווק. יש המון שיח ודיבור סביב הדבר הזה. איך אנחנו רוצים להיראות ולי זה מאוד מאוד חשוב".

קסטרו. דודי חסון,
"המטרה שלי שהחברה תיתפס כנחשקת"/דודי חסון

אם תכנסו לחנויות הרשת, תגלו שניכר שיש שינוי בבדים, בגזרות ובצבעוניות בקולקציות החדשות יותר, בהן גם קולקציית היוניסקס שיצאה במהלך תקופת סגר הקורונה ומציעה בגדי בית לגבר ולאישה. לעומת זאת, בין הקולבים בחנות הנראות עדיין ספק מיושנת ספק מאובקת. יש חנויות שכבר התממשקו עם ה'רוח החדשה' של המותג וכאלה שעדיין לא נכנסו ללופ. "רשת החנויות של קסטרו עוברת לאורך כל השנה עיצוב מחדש", מחדד רון רוטר. "בשנה האחרונה חידשנו כבר עשרות חנויות שעוצבו תחת קונספט DREAM SHOP. יש עדיין חנויות שלא שופצו אבל אנחנו ממשיכים בתהליך בתוכנית שנתית. השינויים והרוח החדשה תקבל ביטוי גם בחווית הקנייה בכל החנויות של קסטרו".

לצד ההבטחה הזו נראה כי מחזור המכירות של קסטרו בשנה האחרונה עומד על כמיליארד שקלים עם כ-134 חנויות בפריסה ארצית וחנות מקוונת. "כולנו גדלנו עם הפרסומות האייקוניות של קסטרו", מוסיפה דרור. "אני פשוט רוצה ללכת ברחוב ולזהות קסטרו. המטרה שלי היא שהחברה הזו תיתפס כנחשקת".

חנות קסטרו החדשה ברמת אביב. איימי נקדאי,
מתיחת פנים גם לחנויות. קסטרו בקניון רמת-אביב/איימי נקדאי

איך את רואה היום את הלקוחה האידיאלית של קסטרו?
"כל אישה מכל עיר במדינה שאוהבת אופנה ונהנית מחוויית הקנייה. אנחנו כן מכוונים לאזור גילאי ה-25 עד-35, בדיוק הגיל שהצעירות מתבססות ומבוססות בכדי לנהל להן מלתחה לאורך שנים. מפתחות טעם וקו".

ומה עם נשים בחתך גילאים מבוגר יותר? כבר לא רלוונטיות?
"צריך להתמקד בעשור מסוים ברמת הפריטים. בקסטרו כחברה מסחרית אני פונה לכולם. יכול להיות שבעבר הגיל אליו פנו היה מבוגר יותר, אבל אני מאמינה שזה הגיל הנכון לפנות אליו. זה לא אומר שנשים מבוגרות יותר לא יכולות ללבוש את זה".

מאז האמרה של אתי רוטר כי יש בגדים שלא נראים טוב על נשים מעל למידה 42, מה את חושבת שהשתנה?
"המידות שלנו הן מאקסטרה סמול לאקסטרה לארג' ומכנסיים גם עד 44. חייבת לציין שאני גם לא מכירה את הפרשה, אבל כמי שמובילה את הסטודיו - אנחנו חברה שפונה לכולם. הגיוון הוא אחד מהפרמטרים המרכזיים שלנו. מה שקסטרו תציג זה משהו שהוא מאוד מתוכנן. למשל כרגע כל הצילומים נערכים בקבוצות על מנת להציג את הגיוון הזה".

קסטרו. דודי חסון,
קולקציית היוניסקס לבית, לצד השראות מהמותג של קים קרדשיאן/דודי חסון

מה עם פרזנטורים? מאז שרותם סלע כבר לא, אין פנים מובהקות שמובילות את המותג.
"תראי, זה המון עבודה שיווקית ומהבחינה הזו קסטרו תמיד הובילה שיווקית. הפרזנטורים משתנים, זה נכון, ואנחנו פונים לקהל צעיר. חשוב שהפרזנטור יגיע עם תוכן ויהיה איכותי. יש לנו את מרגי שזה טבעי לנו שישמש כפנים שלנו ודורית ריבליס שליוותה אותנו עכשיו תקופה. מי הפנים הנכונות? אין לי מישהי ספציפית שאני חושבת כרגע שהיא בול. זה נכון לאותה קולקציה וצריך לבוא עם תוכן מסוים. אנחנו לא חיים סביב בחורה יפה אחת. הפרזנטורים חייבים להיות עם ערך מוסף".

אנחנו כמעט פוסט קורונה. טרנינגים ובגדי נוחות - ימשיכו להימכר כמו בשנה החולפת?
"ימשיכו לדעתי. אבל יתחדשו. אנחנו דנים בזה כל הזמן. הקהל הישראלי לא ידע לפני הקורונה לקנות לבוש סופשבוע ופה נהייתה נישה מטורפת של צורך. בגדים כיפים שאתה לא רוצה להוריד. מחמישי עד מוצ"ש ולזלוג למהלך השבוע".

קסטרו. דודי חסון,
מנסים להשאיר את האמרות הקשות מאחור: "טווח המידות שלנו הוא מאקסטרה סמול עד אקסטרה לארג'"/דודי חסון
  • עוד באותו נושא:
  • קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully